Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Len zbierať dáta nestačí, treba ich premeniť na informácie

Keď pred siedmimi rokmi rozbehli v IKEA Industry Slovakia v závode Flatline v Malackách veľkú modernizáciu, hneď na začiatku si povedali, že chcú k celému projektu pristúpiť inak. Namiesto klasického postupu, keď by len staré stroje nahradili novými, sa rozhodli zmeniť samotný spôsob, ako táto nábytkárska fabrika patriaca do švédskeho kolosu IKEA Group vyrába.

26.02.2019, 15:23 | Lukáš Kvašňák | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Základom bola kompletná automatizácia produkcie, kde sa finálneho produktu dotkne až zákazník v obchodnom dome. V rámci prestavby závodu nainštalovali 197 kamiónov nových technológií. Zároveň vybudovali novú výrobnú infraštruktúru. Dá sa povedať, že v Malackých postavili vlastne novú fabriku.

Nešlo však len o nasadenie robotov na linkách a samojazdiacich robotických vozíkov v logistike, ale v IKEA Industry sa zamerali aj na generovanie, zber a vyhodnocovanie dát z výroby. V digitálnom prostredí vytvorili akúsi zrkadlovú virtuálnu fabriku, ktorá zbiera údaje v celom procese výroby. Okrem fyzického produktu vzniká aj jeho virtuálny obraz v podobe digitálnych dát. S každým dielcom sa cez celú výrobu nesie séria údajov, ktoré presne identifikujú, za akých podmienok bol vyrobený. Rovnako zbierajú v Malackách aj dáta od subdodávateľov a dokážu tak spätne vystopovať celý proces od koncového zákazníka po prvotný materiál.

Najhoršie je nerobiť nič

Dnes patrí závod IKEA Industry Flatline z hľadiska úrovne digitalizácie a automatizácie výroby v nábytkárskom segmente k technologickej špičke nielen v Európe, ale aj vo svete. Celý koncept pritom vymysleli a navrhli ľudia zo závodu v Malackách, ktorí naplno využili možnosti vychádzajúce z konceptu Priemyslu 4.0. Aj vďaka tomu dnes možno o tunajšom závode hovoriť ako o inteligentnej fabrike.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika TREND + Kto je slovenský automotive & Industry 4.0

Diskusia (0 reakcií)