Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čaputová víťazí cez emócie, jej úspech je nevídaný

Slováci by stále vo všeobecnosti uprednostnili v Prezidentskom paláci muža, ale je to trend, ktorý sa mení. Martin Slosiarik z agentúry Focus vysvetľuje, aká je situácia troch najsilnejších prezidentských kandidátov.

11.03.2019, 05:07 | Eva Mihočková | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 11

Zuzane Čaputovej vo vašich prieskumoch za tri mesiace niekoľkonásobne narástli preferencie. Je takýto nárast štandardný?

Je pravda, že si nespomínam na politika alebo stranu, ktorí by dokázali urobiť v takom krátkom čase taký veľký nárast preferencií.

Čím sa to dá vysvetliť?

V politike sú dôležité aj emócie a sympatie, nie je to vždy racionálna voľba. Pani Čaputová vyvoláva pozitívne emócie, ale je pravda, že tu zohráva úlohu viacero faktorov. Určite je to aj jej vystupovanie v predvolebných diskusiách, kde pôsobila kompetentnejšie, autentickejšie a presvedčivejšie.

Neprehliadnite

Počas debaty TRENDU bola pani Čaputová jediná, ktorá išla do otvorenej konfrontácie so Štefanom Harabinom. Bol to moment, ktorý jej výraznejšie pomohol?

Určite to bol jeden zo silných momentov. Takéto vyhranenie sa v rámci kampane, ak sa trafí klinec po hlavičke v zmysle, že človek povie to, čo cítia aj jeho voliči, naozaj môže zafungovať. Pretože jej voliči očakávajú, že sa vymedzí voči Štefanovi Harabinovi.

Spomínate si na situáciu, keď sa pred prezidentskými voľbami stal kandidátom číslo jeden opozičný kandidát?

Určite to nie je štandardná situácia. Takýto model s takýmto výrazným náskokom si skutočne nepamätám.

Urobil Robert Mistrík nejakú chybu, keďže preferencie mu v rámci vašich dvoch februárových prieskumov klesli?

Môžem zmieniť len

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 11

Rubrika Téma

Tagy prezidentské voľby 2019, Zuzana Čaputová

Súvisiace články

Ako funguje fenomén Čaputová

Ako funguje fenomén Čaputová

Slovensko môže mať o pár týždňov historicky prvú prezidentku republiky. Za jej úspechom stoja emócie, autentickosť, ale aj humoristická stránka Zomri 48

Prieskum: Čaputová získala vyše polovicu hlasov, Šefčovič výrazne zaostáva

Ako funguje fenomén Čaputová

Maroš Šefčovič ako doktor Brusel a pán Smer

Sieť s burgrami a dátový revolucionár. Toto sú top podnikatelia roka