Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Do čoho investovať v roku 2020? Existujú dve odpovede

Aký bude rok 2020 z pohľadu investora? TREND spolu s odborníkmi na finančné trhy hodnotí najdôležitejšie udalosti posledného roka, ich trendy a následný možný vplyv na rôzne investičné aktíva. Otázka, do čoho investovať, má dve odpovede: jednu jednoduchú a jednu komplikovanú.

13.01.2020, 07:30 | Ronald Ižip | Peter Csernák | Jozef Ryník | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 4

Jednoduchá odpoveď hovorí jednoznačne: do progresu ľudstva. Ľudský pokrok spôsobujú inovácie, ktoré primárne prinášajú súkromné firmy. Investovanie do akcií globálnych spoločností je preto spôsob, ako vložiť kapitál do zvyšovania životnej úrovne ľudstva a ešte pritom zarobiť. Zisk je totiž najlepším meradlom schopnosti firiem inovovať.

Podniky dosahujú profit vtedy, keď prídu na trh s niečím novým, čo poskytne spotrebiteľom pridanú hodnotu. Spotrebitelia nový tovar alebo službu vo veľkom nakupujú, čím firma dosahuje zisk. Časť z neho následne rozdelí medzi akcionárov. Vyplatí im dividendy, čím získava každý, kto vlastní akcie danej spoločnosti. A keďže súkromný sektor prináša neustále nové a nové inovácie, dosahuje takmer permanentný profit, ktorý je odmenou za ľudskú kreativitu.

Neprehliadnite

Dlhodobo neexistuje lepšia alternatíva investovania, ako byť vlastníkom širokého spektra globálnych akcií. Niektoré firmy síce zbankrotujú, no iné ich nahradia a tie najlepšie znásobia pôvodnú investíciu. Napríklad za poslednú dekádu sa z veľkých akcií stal najvýnosnejšou investíciou Netflix. Svojim majiteľom priniesol viac ako štyritisícpercentný výnos. Jeho inovácia – kvalitná kinematografia online za nízky mesačný paušál – dobyla svet.

Najlepšia investícia je do kreativity ľudí a ich schopnosti zvyšovať pridanú hodnotu 

Nie každá firma je Netflix, no dostatočne široký akciový index svetových firiem poskytuje v dlhodobom horizonte vysoký a konzistentný zisk. Neexistuje lepšia investícia ako do ľudí, ich kreativity, húževnatosti a ich schopnosti zvyšovať pridanú hodnotu pre klienta. O tom sú v skutočnosti akcie. Ak firma uvedené parametre prestane napĺňať, skrachuje. Na výslní sa udržia iba tí najlepší z najlepších. Zisk je meradlom ich úspechu.

Ak je svet zvyknutý na rast hrubého domáceho produktu veľkosti troch percent, hodnota akciových trhov sa bežne zvýši až o dvojnásobok. Takéto zhodnotenie vytvára

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 4

Rubrika Téma