Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vrchol automobilového priemyslu je za nami. Hrozia mu tri veľké problémy

09.01.2020 | Ronald Ižip

Diskusia (9 reakcií) Pravidlá diskusie

09.01.2020 | Adam.SR

Výborne spracovaný a napísaný článok.

09.01.2020 | martin33

Staci si pozriet autora: Ronald Ižip

09.01.2020 | salamoon

to ze globalne predaje padaju sa pise v zahr mediach uz minimalne rok.. s tym suviselo aj prepustanie vo VW.. lokalny pravicovi "experti" nam to vtedy predavali ako "zli odborari", "vysoke mzdy" a podobne vysinute nezmysly.. :)

09.01.2020 | TiCs

Chválim analýzu. Ešte chcem dodať jeden aspekt (keď zanedbám ekologické hľadiská) - priestor a zdroje na planéte sú obmedzené. Preto rast obyvateľstva k 11 miliardám bude zvládnuteľný len rastom hromadnej dopravy, nie individuálnej.
Resp. aj individuálnej, ale len v režime nohy-bicykel :)
Preto nevidím v budúcnosti priestor na taký rast automobilového priemyslu, aký sme už zažili. Sám využívam najmä hromadnú dopravu, zdieľané autá a vlastné nohy. Nie som dobrý zákazník automobiliek :). Keď som predával naposledy svoje auto, malo 13 rokov, v mojom vlastníctve bolo 10 rokov.

09.01.2020 | chr

U Ronalda je článok štandartne perfektný. Ľudia si začali všímať , že je tu aj niešo iné ako prítomnosť so zvykom " po mne potopa" . Sú tu aj iné činiteľe ako tie , ktoré dokážeme ovplyvniť v plnej miere. Demografický vrchol je jeden z nich. Príroda si evidentne vie poradiť aj sama . Z mojho pohľadu sú úvahy o demografickom vrchole celej planéty niekde na konci tohto tisícročia a počte na úrovni niekde okolo 11 miliard dosť kritické . Predpokladám , že k tomuto číslu nikdy nepríde v dôsledku deštrukčnej činnosti človeka. Na to aby s vyrábalo a predávalo menej áut a svet bol znesiteľnejší má len veľmi málo štátov vybudovanú infraštruktúru . Budú tak isto narastať príjmové nerovnosti a celkovo socialne situácia sa výrzne zhorší. A auto bude jeden z mnohých tovarov , ktoré budú pre viac ludí nedostupnejšie ako dnes . Ale to je len moja prognóza. Autorovi dávam +++
Počkáme a uvidíme.

10.01.2020 | fedormaker

Hm, vychádza mi z toho skutočne v článku opísaný trend z USA, že život v meste je lacnejší a jednoduchší ako na vidieku a trend návratu ľudí do miest bude silnieť. V meste je efektívna a lacná verejná doprava, možnosť zdieľať vozidlá rôzneho druhu a pohonu, je v ňom dostupnejší nástup na diaľkovú prepravu vlakom alebo lietadlom. Vlak sa stáva naozaj rýchlejším, čistejším a lacnejším spôsobom diaľkovej dopravy než lietadlo. Vidiek v tejto rovine znamená vyššie náklady na život práve zásluhou nevyhnutnej individuálnej dopravy. Ak do toho ešte vstúpi faktor generačný a dostupnosti zamestnania, život na vidieku budú štáty donútené dotovať v záujme zachovanie jeho často nezastupiteľných funkcií. Veľké aglomerácie sa budú ešte viac zväčšovať, malé mestá sa budú spájať s okolitými sídlami do veľkých miest. Ráz krajiny sa zmení. Rozvinie sa elektronický nákup potravín a ich riadená hromadná možno až systémová distribúcia. Niektoré povolania zaniknú, niektoré vzniknú. Zaujímavé roky sú pred nami.

10.01.2020 | chr

Keď sa pozriem na Rio , tak tá perspektíva nie je pre mestá až taká rúžová. Prináša to aj mnoho zlých vecí. Bývanie v meste a na vidieku má svoje špecifiká a stačí si len vybrať. Obe majú svoje svetlé aj tienisté stránky a zo skúsenosti by som povedal , že je to tak približne pol na pol . Ale je to len môj názor. Je a vždy to vysoko individuálne. Počkáme a uvidíme .

13.01.2020 | Morris

a nie sú problémy Ria vlastne to, že z priľahlých obcí (niečo ako Čierna voda) sa stali slumy?

Život v obci je určite lepší ako v meste - ovzdušie, pokoj...
Ale násobne drahší ako v meste, hoci to tak na prvý pohľad nevyzerá.

10.01.2020 | Lupask

disruptívna? slovensky výraz by sa nenašiel?

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.