Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dopravcom vyšla stará finta, vládu dotlačili do úľavy z daní

Vytvárať tlak s cieľom zlepšiť svoje postavenie a podmienky je efektívne najmä v závere funkčného obdobia vlády. Autodopravcovia o tom vedia svoje. Necelé dva mesiace pred voľbami sa rozhodli zopakovať to, čo sa im oplatilo už pred desiatimi rokmi. Niekoľko dní gradovať situáciu na cestách, znervózniť vodičov a vytlačiť z dosluhujúcej garnitúry aspoň aký-taký ústupok. Dôvodov, za ktoré možno protestnú akciu ukryť, majú dosť – nastavenie systému či vládna politika. Mnohé z nich sú pádne.

16.01.2020, 05:00 | Vladimír Maťo | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 7

Rovnako ako iné odvetvia, aj dopravcovia majú ťažkosti konkurovať v zahraničí. Obmedzuje ich na európske pomery nadpriemerné zaťaženie napríklad poplatkami za mýto v súbehu s vysokou daňou z motorových vozidiel. A takisto ako niektoré iné mechanizmy, aj mýtny systém je neefektívny pre štát, šitý pre „našich ľudí“ a jeho nedostatky sa zametajú pod koberec.

Zodpovední ministri rovnako ako v minulosti najskôr označovali štrajk dopravcov a ich požiadavky za neopodstatnené. Opäť zazneli vyhrážky možnou hmotnou zodpovednosťou za vzniknuté hospodárske škody. Napokon sa však štrajkujúcim autodopravcom opäť podarilo presadiť aspoň časť svojich záujmov.

Neprehliadnite

Rokovať alebo blokovať

Štrajk, ktorý druhý januárový týždeň spustila Únia autodopravcov Slovenska (UNAS), nebol reakciou na problém, ktorý by nastal zo dňa na deň. Zmes dôvodov, ktoré ohrozujú podnikanie v cestnej doprave na Slovensku, sa postupne blíži k bodu varu už roky.

Kto má dôvod na úsmev? Minister financií Ladislav Kamenický, podpredseda UNAS-u Stanislav Skala, premiér Peter Pellegrini a prezident ČESMADU-u Pavol JančovičZdroj: TASR

Záujmy podnikateľov v cestnej doprave zastrešuje niekoľko organizácií. Najväčšou je ČESMAD, ktorá má viac ako tisíc členov. Konkurenčný UNAS zastupuje

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 7

Rubrika Podnikanie

Tagy ČESMAD, daň z motorových vozidiel, doprava, kamióny, Ladislav Kamenický, logistika, mýto, štrajk, UNAS