Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Niektoré poisťovne neplatia doslova hulvátskym spôsobom, tvrdí ich súper

Poisťovne sú podnikateľské subjekty ako ktorékoľvek iné. Ich prvoradým cieľom je dosahovať zisk. Snažia sa preto maximalizovať svoje príjmy a čo najviac okresať výdavky.

21.01.2020, 05:00 | Peter Csernák | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 13

Na snahu šetriť môžu doplatiť ich klienti, ak im poisťovňa odmietne preplatiť škodu. „Poisťovňa má prirodzený sklon využiť každú možnosť na to, aby platila čo najmenej či neplatila vôbec,“ tvrdí Rastislav Valkovič, zakladateľ spoločnosti Poistná udalosť, zastupujúcej ľudí, ktorí sa snažia získať poistné plnenie, ktoré poisťovne pôvodne odmietli vyplatiť z poistenia vozidiel.

V rozhovore sa dočítate:

  • prečo poisťovne odmietajú preplácať škody
  • s čím majú poškodení najväčší problém
  • prečo vám nemusí pomôcť podrobné naštudovanie zmluvy
  • či pomôže, ak poisťovni pohrozíte súdom
  • kedy si môže poisťovňa uplatniť amortizáciu

Poisťovne sa snažia bojovať proti podvodníkom. Nedoplácajú na to aj poctiví klienti, ktorým poisťovňa odmietne vyplatiť ich nárok?

Samozrejme, že s podvodníkmi, ktorí fingujú nehody a podobne, sa treba porátať, ale niekedy mám pocit, že v očiach poisťovne je podvodník každý. V médiách vidím neustále štatistiky poisťovní, koľko miliónov zachránili pred podvodníkmi a aké desiatky percent poistných udalostí sú podvody. Nikde však nevidím štatistiky, koľko peňazí museli poisťovne nakoniec zaplatiť pri pôvodne zamietnutých či znížených plneniach.

Neprehliadnite

Nie je to logické, že poisťovne odmietajú preplatiť škodu, ak majú pochybnosti o tom, ako vznikla?

Poisťovne na jednej strane povedia, že nezaplatia, lebo napríklad rozsah poškodenia nesúhlasí s opisovaným priebehom nehodového deja, čím vás vlastne eufemisticky označia za podvodníka. Na druhej strane nič neoznámia polícii. Bolo by to v úplne inej situácii, ak by to nahlásili. Preto to vyzerá, akoby to len chceli na poškodeného skúsiť.

Ale ak niekto nesúhlasí s rozhodnutím poisťovne, môže sa s ňou predsa súdiť.

Lenže tu je obrovská nevyváženosť. Keď vy spravíte poisťovací podvod, budete musieť peniaze vrátiť a budete trestnoprávne postihnutý odňatím slobody až do pätnástich rokov. Ak však poisťovňa niečo nezaplatí vám a následne, napríklad po súde, to zaplatiť musí, tak to ako podvod z ich strany charakterizované nie je, nedostanú za to žiadnu sankciu a dokonca aktuálne nemusia zaplatiť ani len úroky z omeškania. Tak čo motivuje poisťovňu, aby vyšetrovanie vykonala objektívne uspokojivým spôsobom a aby vám poskytla plnenie riadne a včas? Pritom ľudia, ktorým poisťovňa plnenie zníži či neposkytne vôbec, sa neraz dostanú do existenčných problémov.

Možno problémom pri preplácaní škody predísť už pri uzatváraní zmluvy tak, že si klient dobre preštuduje poistné podmienky?

Závisí to od typu poistenia. Ak uzatváram povinné zmluvné poistenie, nemusím veľa študovať, pretože podmienky sú v zásade dané zákonom. Veľa ľudí sa preto orientuje najmä podľa ceny, keďže plnenie dostáva aj tak niekto iný. Problém nastáva pri klasických poistkách, 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 13

Rubrika Financie

Tagy likvidácia, poisťovne, PZP