Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Z ich vášne pre hokej je úspešný biznis. Ako Slováci dobývajú NHL po novom

Posledný januárový víkend fanúšikovia hokeja po celom svete upriamia pozornosť na tohtoročný zápas hviezd NHL. Táto udalosť bude výnimočná aj pre Slovákov. Dvaja hokejisti Tyler Bertuzzi z Detroitu Red Wings a Roman Josi z Nashvillu Predators totiž vykorčuľujú na ľadovú plochu so špeciálnou páskou na čepeli hokejky. Na jej vývoji sa podieľal rozbehnutý startup zo Slovenska.

24.01.2020, 07:30 | Tomáš Bakoš | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Nie je náhoda, že nová páska sa objaví práve na takomto podujatí. Dvere do najprestížnejšej hokejovej súťaže inovatívnemu produktu otvoril slovenský hokejista Zdeno Chára. Stál pri zrode projektu a rozhodol sa doň v počiatočnej fáze aj investovať.

Neprehliadnite

Hokejová páska inak

S myšlienkou podnikať v hokejovom biznise prišli amatérski hráči a fanúšikovia hokeja Ondrej Chovanec a Andrej Dula. Uvedomovali si, že ľadový hokej sa za posledné roky dramaticky zmenil. Takmer celá výbava hokejistu prešla zásadnou inováciou, až na pásku na čepeli hokejky. Tá zostala dodnes takmer nezmenená. Rozhodli sa preto založiť spoločnosť Specter Sports (po novom Rezztek), ktorá v spolupráci so Zdenom Chárom stojí za vznikom nového typu pásky alebo skôr nálepky na čepeľ hokejky.

Počas hokejových zápasov skúšali O. Chovanec a A. Dula rôzne alternatívne produkty hokejových pások, ktoré už boli k dispozícii, ale pozornosť profesionálnych hokejistov si nezískali. Rozhodli sa preto, že podobný produkt vyrobia a odskúšajú sami. „Tradičná hokejová páska existuje sto rokov bez toho, aby ju niekto zásadným spôsobom inovoval,“ spomína na začiatky jeden zo spoluzakladateľov a CEO spoločnosti A. Dula.

Ondrej Chovanec a Andrej DulaZdroj: Maňo Štrauch

Pri vývoji nového prototypu si jasne stanovili základné vlastnosti, ktoré by ich produkt mal mať a v čom by mal byť odlišný od tradičnej pásky. „Snažili sme sa vytvoriť produkt, ktorý je podobný klasickej hokejovej páske, pretože na tú sú hokejisti zvyknutí,“ približuje vývoj produktu COO firmy O. Chovanec. Podobné nálepky na čepeľ hokejky vznikali už predtým. Problém bol v tom, že ich hokejisti nechceli využívať. To si uvedomili aj zakladatelia Rezzteku a dodali svojej páske také parametre, ktoré môžu zvýšiť výkonnosť hokejistov.

Nový produkt 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie