Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tesla mení tvár európskeho automobilového priemyslu

23.01.2020 | Ronald Ižip

Diskusia (15 reakcií) Pravidlá diskusie

23.01.2020 | LPB

V nadpise malo byť nie Tesla, ale Brusel mení... Sa čudujem, že ešte neschválili zákonom napríklad desaťnásobnú mernú kapacitu akumulátorov. Čo im v tom bráni?

23.01.2020 | Truhlik999

TEsla je super, korejci zdatne asistuju.
VW ma udajne problemy nielen s efektivitou EV pohonu (nizky dojazd), ale aj so zivotnostou a kapacitou.
Myslim, ze maju dost mokro v gatiach uz teraz.

23.01.2020 | Brano L.

No to som zvedavý, ako chcú automobilky dosiahnuť elektrifikáciu 30% v najbližších rokoch?
Budú nútiť zákazníkom elektrovozidlá? Či ich budú rozdávať zadarmo?

A nakoniec je dobre napísané, celé je to o regulácii Bruselu.
A zároveň Nemci zastavili jadro a pália ostošesť uhlie.
Pokrytectvo v priamom prenose.

23.01.2020 | martin33

Momentalne sa to robi zdrazenim nakupu noveho auta so spalovacim motorom (cez CO2 poplatky pri registracii) a dotovanim elektromobilov. Ludia preto kupuju viac ojazdenych aut (samozrejme so spalovacim motorom).

"Situaci si můžeme přiblížit příkladu Volkswagenu Golf. Ten startuje v Nizozemsku na 28 775 Eurech (cca 742 tisíc Kč), což je již sama o sobě poměrně vysoká suma, kterou neospravedlňuje ani 1,5litrový čtyřválec TSI se 130 koňmi pod kapotou. Pohonná jednotka přitom produkuje 115 gramů CO2 na kilometr, asi jen stěží bychom ji nazvali neekologickou. Nicméně i tak je třeba na základě emisí zaplatit při zapsání do registru daň ve výši 4 440 Eur (asi 115 tisíc Kč).

V případě koupě Volkswagenu e-Golf, který je k dispozici od 34 296 Eur (884 900 Kč), jsou daně odpuštěny. Jeho majitelé neplatí ani registrační zvanou BPM, ani silniční daň."
https://www.autofor...

23.01.2020 | marian112

Obavam sa toho vsetkeho ... Ste si vsetci isti, ze toto (elektro) je riesenie?? Naozaj spalovacie motory vratane dieselov su take zlo, ze ho treba zrusit bez rozmyslu?? Preco neist oboma cestami? dalsia ekologizacia spalovacich motorov a sucasne rozvoj elektromobility? Ja, laik, si neviem predstavit:
- co so starymi bateriami?
- to cesty budu lemovane nabijackami?
- po kazdych 300 km bude povinny 8-hodinovy odpocinok?
- energia potrebna pre nabijacie stanice bude naozaj vyrobena ekologicky?
- pri vypadku dodavky energie skoncia vsetky auta? (prirodfne katastrofy, vojny, ...)
- ropa je strategicka surovina, ale suroviny na vyrobu baterii su uz dnes ina strategicka surovina
- ...

Elektroauto ako zabavka ci pomocnik v okoli mojho domu - OK. Ale aby som sa zbavil klasickeho motora, tak to urcite nie.

23.01.2020 | TiCs

Nechápem tieto hysterické zmeny nálad v spoločnosti .. z extrému do extrému.... Prečo sa nikto racionálne nezamyslí nad efektívnym mixom energií v doprave? Napríklad takto:
1) Hromadná doprava - jednoznačne najefektívnejšia, nemusíme riešiť či elektrifikované alebo dieselové vlaky, prípadne autobusy.
2) Individuálne na dlhé vzdialenosti - diesel. V ustálených stavoch prevádzky motora (diaľnice a medzi mestami) je veľmi efektívny. O dosť nižšie emisie CO2 ako pri benzíne. Vysoký dojazd. Nemá zmysel robiť elektroauto s dojazdom 1000km, kde batérie tvoria 2/3 hmotnosti. Alebo stáť každých 300 km na rýchlonabíjačke, kde elektrina vôbec nie je lacná. Rovnako ale súhlasím s mestami, že kvôli vysokej hustote dopravy môžu kvôli koncetrácii emisí zamedziť vjazdu áut s vyššími emisiami.
3) Individuálne v meste a medzimestské - elektro. Pokiaľ je denný nájazd do 200-300 km, jazda nie je plynulá (zápchy, semafory), tak je elektro auto výhodné. V kopcovitom teréne rekuperácia zvyšuje efektivitu rovnako. Plus postačuje štandardné nabíjanie v noci, cena je primeraná. Hmotnosť batérií je akceptovateľná. Nízke servisné náklady elektroauta.
Ak len raz za rok idem na dovolenku ďaleko, na 2 týždne si ten diesel požičiam z autopožičovne.

Nevidím najmenší dôvod, aby došlo k obmene existujúceho vozového parku na elektro len preto, že je to módne.
Úplne hlúpe je dotovať kúpu elektromobilu pre potreby, ktoré mu nesedia technologicky. Skôr by si zákazníci sami mali stanoviť kritériá, čo sa im technologicky a ekonomicky oplatí viac a podľa toho nakupovať.
V zmysle všeobecného ošiaľu som sa rozhodol, že tento rok predám jeden svoj benzín a kúpim si turbodiesel 4x4 :)

23.01.2020 | martin33

A ak chce niekto len jedno auto aj do mesta aj na obcasne dlhsie trasy - tak benzinovy hybrid. Menej emisii NOX, ak sa nepouzije priame vstrekovanie, tak netreba filter pevnych castic a v meste je spotreba ovela nizsia ako maju diesle a CO2 emisie nizsie aj ako ma elektromobil, ak nie je elektrina cisto z bezemisnych zdrojov.

23.01.2020 | TiCs

Aj toto je riešenie.

23.01.2020 | Natt

Pisete velmi rozumne. Ale sucasna "top" priorita je nastartovat vyrobu elektroaut naplno a vo velkom. A ked sa to rozbehne budu prichadzat nove vynalezy ci riesenia , ktore mozna zmenia premenne.
Potom sa to moze, to optimalizovat.

23.01.2020 | martin33

A nemala by sa najskor vybudovat infrastruktura ?
https://auto.sk/cla...

23.01.2020 | TiCs

No ja si práve nemyslím, že je to "top" priorita. Určite nie je správne presadzovať ju formou dotácií, najmä keď následný spôsob používania elektroauta bude ešte menej efektívny a ekologický, ako iného nezvýhodneného pohonu.
Okrem toho - nárast počtu elektromobilov bude znamenať vyššiu záťaž pre distribučnú elektrickú sieť. Som zvedavý, dokedy to bez obrovských investícií utiahne.

23.01.2020 | tono.hajduk

.. dobijatelny hybrid .. na pobavenie - len na benzin to zere vela lebo vozi baterky, na elektriku prejde velmi malo ... v podstate spaja negativa oboch pohonov..

24.01.2020 | Samko77

Je to dobry zaciatok pre ekologiu. O par rokov kazdy dom v Europe si moze kupit bateriu a slnecnu energiu uskladnit a pouzit na dobijanie auta. Tym by sa znizil narok na elektrinu od statu a znizila by sa spotreba uhlia.

24.01.2020 | Morris

ja som v pohode, strechu mam. Ale co vsetky poschodia podomnou?

24.01.2020 | Samko77

je to najma pre domy ako som uz napisal. Treba niekde zacat aby sa zlepsilo zivotne prostredie nie?

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.