Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

TikTok je divoký západ marketingu

Instagram bol ešte pred pár rokmi obyčajnou aplikáciou pre tínedžerov, kde zverejňovali svoje fotografie. Dnes je to obrovský marketingový nástroj s miliardou používateľov. Magickú hranicu prvýkrát prekročil po ôsmich rokoch v júni 2018. Novšia platforma TikTok je na trhu len dva roky a už má pol miliardy aktívnych používateľov na mesačnej báze.

25.01.2020, 05:02 | Marián Biel | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Niektoré odhady hovoria až o 700 miliónoch. Ale čo vlastne TikTok je a prečo by vás mal zaujímať? Pretože v sebe skrýva obrovský potenciál pre bežného používateľa s kreatívnym duchom aj pre firmy. Hoci nie všetky.

Pomohla akvizícia

Za vznikom nového digitálneho fenoménu je pomerne jednoduchý príbeh. Pred necelými štyrmi rokmi pekinská firma ByteDance spustila na domovskom trhu Douyin, jednoduchú aplikáciu na vytváranie a preposielanie krátkych videí.

Mohla sa inšpirovať obľúbenou aplikáciou Vine, ktorá fungovala na podobnom princípe a práve vtedy končila. Douyin nabral za prvý rok až 100 miliónov používateľov, a tak ByteDance chcel rozširovať pôsobenie. Pre domácu legislatívu však museli mimočínsku verziu umiestniť na zahraničné servery. Preto túto edíciu premenovali na TikTok. Onedlho postúpila na prvé priečky v počte stiahnutí.

Neprehliadnite

Na druhom konci sveta, v Spojených štátoch amerických, práve v tom období rozbiehali veľmi podobnú službu Musical.ly. Znova šlo o krátke videá so zameraním na imitovanie spievania. Akýsi druh videokaraoke. Bol to hit, ktorý tvoril prvé hviezdičky a začali sa oň zaujímať aj firmy ako Coca Cola.

Na konci roka 2017 prišla správa, že ByteDance kupuje Musical.ly za okrúhlu miliardu amerických dolárov. Všetky účty z Musical.ly sa preniesli pod značku TikTok a na svete bol zrazu gigant v oblasti sociálnych sietí s viac ako miliardou stiahnutí aplikácie pre Android a iOS a približne s pol miliardou používateľov, ktorí službu spustia aspoň raz mesačne. Ide o najrýchlejšie rastúcu platformu na západnom trhu. To so sebou prináša obrovský potenciál, ktorý ešte neobjavili všetci. A kto sa poponáhľa, môže na tomto divokom západe sociálnych služieb naraziť na zlatú žilu.

Miliónová zábava pubertiakov

Ako konkrétne TikTok funguje a prečo vo svete, kde

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy TIkTok

Diskusia (0 reakcií)