Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Verejné financie sa stali nástrojom politického marketingu

Politické strany môžu mať rozsiahle vízie o tom, čo chcú pre Slovensko spraviť, no v realite o väčšine z nich rozhodnú peniaze. Pretože sú to peniaze, ktoré najprv musí ekonomika v podobe hospodárskeho rastu vytvoriť, a štát ich môže až následne rozdeliť alebo investovať. Verejné financie tvoria rámec, v ktorom sa realizuje väčšina politických plánov.

02.02.2020, 19:00 | Ronald Ižip | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Úlohou štátu nie je iba rozdeľovať, dôležitý je aj účinok jeho politiky na ekonomický rast – môže ho podporiť alebo zadusiť. Dobre nastavené verejné financie sú v rovnováhe medzi okamžitou spotrebou a budúcou spotrebou spoločnosti. Je to koláč, ktorý sa najprv musí upiecť, až potom sa môže zjesť. A v tomto koncepte Slovensko značne pokrivkáva.

Neprehliadnite

Nereálne sľuby aj očakávania

Bez veľkého zveličovania možno povedať, že slovenské verejné financie neboli v tomto storočí v takom žalostnom stave, ako sú v súčasnosti. Krajina má síce najnižší rozpočtový deficit v histórii a vládny dlh klesá už piaty rok po sebe, no budúcnosť domácej ekonomiky nevyzerala nikdy tak hrozivo ako práve teraz.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Politika

Tagy hodnotenie programov politických strán, politické strany, verejné financie, Voľby 2020