Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Igor Rattaj z TMR: Bagre a žeriavy nemôžu v Tatrách behať ešte ďalších 10 rokov

09.02.2020 | Jozef Ryník | Martin Poláš

Diskusia (41 reakcií) Pravidlá diskusie

06.02.2020 | Morris

môžme si o ňom myslieť čo chceme, môžeme povedať, že je zlý herec, ale to čo hovorí má hlavu aj pätu.

10.02.2020 | HitMe

To sa tusim hovorilo aj o Frunim

06.02.2020 | Durana

Nie pan Jasnej ale 1.Garantovanej

https://www.garfinh...
https://www.garfinh...

09.02.2020 | IvanPe

Vola sa to externalita.
Vsetci (cez vladyu a miestne zastupitelstva) daruju par vyvolenym dobre podmienky (externality), ti ich vyzeru, co to da, zlikviduju zivotne prostredie (externalita ako vlastny prijem) a odtiahnu dalej. Akoze podnikat.
Kobylky - externality = zisk.

10.02.2020 | tono.hajduk

Podla mojej skusenosti -Tatry a Jasna su preplnene strediska klientelou zo zahranicia, pripadne hl. mesta (prevazne jedinci obmedzenej predstavivosti), nepríjemné, drahe, nervozne. Prave mensie "dedinske" vleky poskytuju viac lyzovania, za menej korun / casu. A tohto roku to nevypada, ze by sli zaniknut, prave naopak, pribuda sluzieb a aj navstevnikov. (PS navstivit po rokoch Dem dolinu bolo sklamanim, zastavane je to tam bez ladu a skladu :( ..

10.02.2020 | Morris

ktoré dedinské strediská máš na mysli?

10.02.2020 | al0

tie v Alpach

10.02.2020 | 1+1 = 1

napriklad mna napada Fackovske sedlo, stara Myjava, Skalka, Kraliky a urcite sa najde zopar dalsich... pre vyblaznenie deckam idealne.
Na superlyzovacku je Jasna uplne nic, aj ked si tu niekto mysli, ze je to top svetove stredisko. Ale zas na SK pomery je to topka a na urovni, to je fakt

10.02.2020 | Morris

tak už vieme aký si lyžiar... Skalka a Králiky poznám, áno pre deti OK, pre dospelého, tým beriem lyžiara ako ja, kt.lyžuje od 3 rokov - to sú strediská dobré na jeden deň. V skutočnosti na pol dňa, ale nejdem to hrotiť.

Neviem čo máš na mysli pod tým, čo je to superlyžovačka. Super je napr Kaprun, ktorý spojil Zell am See, Sallbach a Fieberbrunn do jedného strediska. Takže keď napadá pol metra snehu ako 2t dozadu, tak lyžujes na Kaprune, keď napadá v Saalbachu, tak ideš tam. Keď je na kaprune zatiahnuté, ideš do Zell am see. To sa mi páči.
Inak napr Saalbachu južné zjazdovky nič moc - pekné strmé ale každá končí lievikom. Severné zjazdovky majú lievikov menej a sú širšie, ale kopce nie sú tak strmé.

tým chcem povedať, že Jasná nejako nezaostáva za týmito strediskami, podstatné na lyžovačke je ajtak počasie. A to je práve problém v Jasnej, že keď tam začne fúkať, tak je koniec a nemáš kam ísť. Svahy aj lanovky sú v Jasnej veľmi dobré. Týždeň sa tam stráviť v pohode dá.

10.02.2020 | 1+1 = 1

ty vies prd aky som ja lyziar. Ale zato sme sa dozvedeli, ze ty lyzujes od 3 rokov :-)))
Pytal si sa na dedinske strediska, tak som ti povedal. Ja tam urcite nechodim. Viac k tomu nemam co povedat.

ad Jasna
Jasna zaostava v dost veciach. Zacnime prijazdovou komunikaciou, kde sa musis kydat 20km dolinou. Preplnenym parkovanim, znicenym prostredim, najednotnou sedlackou architekturou zacinajuc apartmanmi v Pavcinej Lhote konciac tym hnusom pri Vrbickom plese vratane tych kontajnerov okolo Bielej puti. Dalej predrazene nechutne zradlo, zvycajne to je nieco vyprazane. Neskutocne kvantum ludi. Kategorizovanim ludi na VIP. Zladovatelym svahom (ok, toto berem ze za to nemoze majitel). Nepochopitelnym nezrekonstruovanim top lanovky na Lukovu (aj ked ten predlzeny Funitel z Bielej Pute to nespasi). Skibusom co je obycajny autobus, takze s lyziarkami a lyzami je to proste idealny prepravny prostriedok! Nehovorim o kvalite navstevnikov s tym ich sedlackym myslenim (samozrejme nie vsetci ale je ich tam dost) a dalsich xy veci vratane tohto kvazipodnikatela, ktory aj tak vidlacky zbohatol.

Kludne sa to moze niekomu pacit, ale mne osobne to vadi. Radsej idem tam kde mam dobry pocit, ale zaplatim si samozrejme za to


10.02.2020 | Morris

ja som sa pytal, ktore su tie dedinske strediska, ktore "poskytuju viac lyzovania, za menej korun" no a ziadne z tebou menovanych to nie je...preto som sa ozval

- prijazdova komunikacia: chodim z juhu
- apartmany - chodim z juhy a lyzujem = kaslem na architekturu
- predrazene vyprazane jedlo: netreba jest v rotunde, ale na kamennej chate, chate kosodrevina, alebo napr v hoteli druzba
- s lanovkou na Lukovu ciastocne suhlasim, chyba mi tam bublina ak fuci. Inak kapacitne vacsia lanovka tam podla mna nikdy nebude, lebo uz teraz byva kopec plny.
- skibus obycajny autobus = v rakusku je to casto to iste (su to bezne linkove autobusy), takze ak to rakusaci nevedia, kto potom?
- ad navstevnici - v zasade je mi to jedno, co je zle su tie obcasne tlacenice na kabinku, kde to byva boj o zivot. Ale to je urcite chyba obsluhy, v rakusku toto riesia vlekari... u nas len cumia z budy.

10.02.2020 | fedormaker

Jedna vec, prostredie tvoria ľudia. kto môže za to, že do Jasnej cestujú nepríjemní, rozmaznaní a nervózni klienti? Druhá vec sú emócie. Pokiaľ človek naozaj nemá predstavivosť či skúsenosť, nedokáže vidieť to čo vidí niekto iný a k čomu smeruje. Treba zachovať pokoj a vydržať do okamihu ukončenia diela. Potom začnite hodnotiť.

10.02.2020 | Staromestsky bonvian

A kto za to moze? Som sa trochu stratil.

10.02.2020 | 1+1 = 1

moze za to slovenska ci rovno "vychodoeuropska" mentalita a mame pockat az dokedy to tam uplne nezaleju betonom, zevraj potom konecne uvidime co to tam mame za perlu

10.02.2020 | SAV_zamestnanec

rovnako ako Igor R. na fotke k tomuto clanku sa vyskieraju stuff TMR so spokojnostou so zamestnanim LM a okoli?

10.02.2020 | TotoTuSomJa

No v rámci objektivity, chcelo by to vo VT zväčšiť svahy v Tatr. Lomnici. Celkovo, tie nižšie položené strediská na sztrednom Slovensku majú a budú mať problém udržať sneh. Slováci na rozdiel od Poliakov nie sú ochotní budovať cestovný ruch.

PS: Tento rok sa chystám v lete prvýkrát do Poľska a som škokovaná koľko majú atrakcií a tur. cieľov. jasné je to väčšia krajina, ale v našom zapadákove nie je ani len jeden destský park. Dokedy chce byť Slovensko ôen montážýna dielňa, kedy začneme žiť z turizmu, služieb?

10.02.2020 | rosma

To je presne tá schizofrénia Slovákov. Chcú mať stredisko ako vo vyspelom zahraničí so službami na úrovni, ale nechcú si za tie služby platiť a nadávajú na ceny a preplnenosť stredísk. No poviem to mierne - zabaľte si rezeň s chlebom do brašny, pridajte termosku s čajom a pollitrovku domácej samohonky a chodievajte si na tie dedinské vleky. Uľavíte Jasnej, aj VT a možno Ja a Ty nebudú musieť regulovať vstupné pomocou pohyblivej ceny skipasov. Lebo Rattaj, nech je aký je , hovorí pravdu. VT a jasná nie sú nafukovacie a chce tam mať exkluzívnu klientelu, ktorá míňa viac peňazí na služby, ako za skipas. Pre ostatné "socky" sú určené iné strediská. Lenže pravda je ako poézia. Ľudia kurrrrevsky nemajú radi poéziu.

10.02.2020 | TotoTuSomJa

rosma nepochopil si. ja som ochotná zaplatiť, nemám s tým problém. Ale ako čítam, väčšina ľudí to nechápe. Nechápe že ak chceme kvalitu, to stojí investície, a to treba zaplatiť. A súhlasím, je tu dosť paštikárov, aj keď si robia srandu že takí sú Česi. Omyl, aj Slováci. Slováci sú chcú všetko a najradšej zadarmo, asi pochytili socanské návyky od Fica.

10.02.2020 | rosma

Veď ja Ťa nerozporujem. Súhlasím s Tvojim príspevkom. Len podotknem, že zimný detský park na slušnej úrovni majú na Donovaloch, čiastočne sú na deti zameraní aj aj vo Vysokých Tatrách. Nielen detská časť v Lomnici, ale aj synergia rôznych atrakcií od aquaparkov po zážitkové atrakcie. Je toho veľa aj na strávený týždeň. V zrovnaní napríklad s Pecou pod Snežkou sú Vysoké Tatry o niekoľko úrovní vyššie za podobný peniaz. Tam večer zdochol pes a okrem nálevní s pivom a ťažkým jedlom nie je čo robiť. Týždeň tam byť je za trest. Preto sa Slovákovi neoplatí jazdiť do Čiech a Rakúšanovi na Slovensko. Logický dôvod ohľadom kvality lyžovania a príslušných služieb nie je. Ale ľudia chcú občas niečo vyskúšať .....

10.02.2020 | Runforfun

Prečo si myslíme, že truizmus sa má vyberať poľskou cestou?? stánky, atrakcie, huk, masy ľudí? A možno je lepšia rakúska cesta menej zasavbej plochy, menej okázalosti, dôraz na intimitu a pokoj a kľud. Prečo má nám byť vzrom poľský cirkus? Podľa mňa Smokovce a Lomnicu začíname prehusťovať a stráca čaro taranskej osady, niečoho čo nie je ani obec ani dedina.

10.02.2020 | Brano L.

Neviem, či sa má vyberať. Ale jedno je isté, Poliaci to nejako inak robia. Vedia sa združiť, obce sa tiež viac angažujú. Vedia využiť eurofondy na infraštruktúru turizmu.
Bol som aj v strediskách v Poľsku a môžem povedať, že z minima vedia oni vytrieskať maximum.
A služby nie sú nejako horšie ako na Slovensku. Skôr naopak.

10.02.2020 | 1+1 = 1

nasi vidlaci nevedia zrekonstruovat ani chodnik zo Stareho Smokovca do Tatranskej Lomnice, co by ste od nich viacej chcel ? Toto je ta slovenska mentalita, ze kazdy chce prachy ale prstom nepohne, ani tie najzakladnejsie veci, nieto sluzby

10.02.2020 | TotoTuSomJa

Choď do Zakopaného a pochopíš. Poliaci to robia dobre. Choď do VT, NT alebo Slov. raja počas turistickej sezóny, večer tam skapal pes. Doslova skapal pes! Nemáš čo robiť! poliaci majú oveľa menší kus Tatier a dokážu z nich vyťažiť oveľa viac, lebo majú podnikateľského ducha. Tu keď povieš že chceš stavať prevádzku, okamžite spíšu ľudia petíciu. na všetko, všade! V tomto smere je Slovensko úplne zaspatá krajina.

10.02.2020 | 1+1 = 1

boh nas chran pred polskou cestou

Ty vazne ches aby VT, NT boli ako Zakopane, ako lunapark??? Ved chod niekam do Auparku alebo rovno do ... sa vyzit, my chceme klud pretoze sme v narodnom parku. Sme v prirode, chcem si to tam vychutnat.

A ked sme pri tom, vojine Kefaline, este mi povedzte co si predstavujete robit v narodnom parku, v lone prirody tak vecer ? Co ti tam chyba ? Naco si tam vlastne prisiel?

10.02.2020 | Morris

tak v tomto s tebou do bodky suhlasim...

10.02.2020 | cimro

+++

11.02.2020 | discuss

palec hore za reakciu

11.02.2020 | TotoTuSomJa

Len si zoberme koľko tam majú múzeí, u nás je jediné v Tatr. Lomnici.
https://www.tripadv...

Ale netvrdím že u nás je všetko zlé, ale treba budovať ďalšie služby pre turistov. Napr. nedávno mal veľký úspech u detí vianočný darček let vo veternej turbíne v Tatralandii (tip pre čitateľov čo majú deti vo veku teen).
https://www.zlavadn...

Predsa po lyžovačke si chceš aktívne oddýchnuť, nielen drichmať na izbe. Každá atrakcia v okolí poteší.

10.02.2020 | gejza77

Po prečítaní znôšky kydov toho amatéra som mal pocit, že TREND predčasne poslal do distribúcie prvoaprílové vydanie. Nakoniec to vyzerá tak, že ide o platenú inzerciu.

10.02.2020 | rosma

Ten "amatér" je úspešný človek a urobil z Jasnej a VT na miestne pomery slušné stredisko pre náročnejšiu klientelu a pre tých, čo sa nechcú trepať do Álp a nechcú lyžovať na Pome za dedinou. Alebo vôbec, keď nie je sneh. A čo si dokázal ty ????

11.02.2020 | al0

Narocnejsia klientela uz davno nelyzuje na Slovensku. Resp. nelyzuje v strediskach, ale si to na kopec vyslape pekne vlastnou silou. Jasna, Strbske, Lomnica, to je Eurovea kam si nelyziari chodia robit selficka v novej kolekcii Helly Hansen. To uz davno nema so sportom a outdoorom nic spolocne.

10.02.2020 | peby2015

Ked chcem ist lyzovat na 1 den, pol dna, idem do dedinskeho strediska alebo na Lom. Sedlo, ak predlzeny vikend tak Jasna, ak na tyzden tak napr. Les Arcs, vsade je dobre ked je dost snehu :-)V Jasnej by mohli potiahnut lanovku az do Mikulasa, kedze tam nie je kde parkovat :)

10.02.2020 | rosma

Treba donútiť ľudí zaparkovať plechovku ešte na začiatku Demänovskej doliny a použiť skibus. Tá doprava je naozaj hustá. Inak skibusy jazdia pravidelne aj od stanice v LM. Ľen sú ľudia leniví a pohodlní. Tak nech platia za vstup. Iná regulácia nie je a dvojprúdovku k vlekom + nové parkoviská stavať hádam nikoho nenapadne.

10.02.2020 | peby2015

nepojdem na skibus ani nebudem platit za vstup, pojdem radsej castejsie do alp.. lyzovanie nie je zivotna potreba, polyzujem inde.. a tie pravidelne skibusy z LM si viem predstavit :-)

13.02.2020 | rosma

Môžeš aj do Aspenu:-) Určite je tam lacnejšie, ako na predraženom Slovensku :-))) Trumpeta vraj preplatí polovicu ubytka.

10.02.2020 | čézare

Precital som si cely článok, ma to hlavu aj patu. Ešte asi viac ako 10 rokov dozadu som mal k dispozícii prezentáciu TMR o plánoch a rozvojoch v VT a NT (chvíľu som sa zaujímal o kúpu akcii takže preto som to mal nakoniec som investoval inak vo VT). Zároveň tam boli argumenty a fakty dohodovo napísané vopred a až zo šokujúcou presnosťou tento investičný a rozvojový materiál napĺňajú -+ do bodky… Presne vtedy konštatovali to, že nebude sneh kde a ako bude, koľko bude stať cena lístka ako a čo budú realizovať a pod. Rozhodne vedia čo robia vedeli to už dávno ...
Keďže lyžujem 30 – 40 dni v sezóne od novembra často x do 5.7. resp. 8.5. končíme častejšie, z týchto dní je väčšina v Rakúsku a Talianku + zvyšok je chopok a vo VT iba Lomnické sedlo...
Viem porovnať kvalitu aj podmienky lyžoval som vo všetkých top 25 rakúskych stredísk a to pravidelne. Predstava Slovákov, že im niekto naleje do strediska milióny ročné a cena lístka na lyžovanie alebo lanovky bude 25 euro je smiešna ... Tak isto aj argument, že vonku je to lačnejšie a lepšie je blbosť ... Áno mimo sezóny cez týždeň a cez špeciálne týždne sa to dá zvládnuť za menej ale lacnejšie to nie je ...
K jasnej, keďže chodím z oboch strán viem presne prečo píše v článku, že treba zvýšiť počet ubytovacích kapacít hore v stredisku dôvody sú jasne jeden z hlavných je doprava tam a späť. Tuto sobotu bolo na krúpovej úplne plno o 8:30 a skibus zvážal ľudí hore pol dňa. Toto je presne problém kopec a lanovky to zvládajú (z juhu zatiaľ) ale ostatná infraštruktúra nie. Nezvládajú to kapacity na jedlo a parkoviska ... z oboch strán by bolo najlepšie spraviť lanovky už dole a voziť to kabínkami hore tak ako to je napríklad v Nassfelde ... vieš parkovať hore ale vies ist aj z dola hore ... Kazdopadne platí že najväčší ma najväčšiu sancu ... Co je základ pre lyžiarske stredisko je to aby malo aktivity aj v lete a ľudia prišli aj v lete ... samozrejme na to treba dobru stratégiu plán a schopnosť spojiť sa a budovať spoločné.
Ak by u nas ľudia vedeli a mohli spolupracovať je to iné. Ideálny príklad su Martinské hole uz davno mala ist lanovka z mesta Martin hore to iste z opačnej strany od Ziliny ... stacilo by malo a je to top stredisko celoročne vyuzivané ... ale to je asi na dlho a za tazko u nas asi ...

10.02.2020 | 1+1 = 1

hlavu a patu to zaiste ma, ved maju na to aj ludi. Ide o to, ze je to vsetko smerovane len za ziskom. Nebere sa ohlad nad nicim inym a toto je problem toho slovenskeho podnikania. Kde je dopad na prirodu, kde je dopad na nejaky styl t.j kulturu, na emocie, ze som si rad za nieco zaplatil a aj som to dostal a nielen to. Kde je dopad na podnikatelske okolie, ze dam zarobit aj miestnemu, lebo on ponuka tie menej ziskove sluzby. A dalsie veci. Skratka bezohladne podnikanie.
Chodite lyzovat aj do zahranicia, tak si viete porovnat co tam je a co tu chyba. Urcite aj preco.

Nie vsetci chcu mat skipas za 25E a ani si nemyslime, ze je to inde lacnejsie. Ale ked sa vratim z AT lyzovaciek tak som nikdy nebanoval, ze som tam bol lyzovat

10.02.2020 | rosma

Tak porovnávať rozlohu a dispozíciu Álp a Tatier je ako porovnávať Mercedes a Kiu. Niektoré veci inak riešiť nejdú. Chceš neporušenú prírodu? Veľká Fatra, Poloniny, Muránska planina, Slovenský Raj, Slovenské Rudohorie. Nech sa páči. Niekedy na túre nestretnem človeka. V Čechách také rozľahlé územia nemajú. Čo by za to dali. V Alpách je toľko priestoru a tam sú aj iné možnosti. Ale musí sa tam človek trepať a niečo to stojí. A projekt TMR bol a je úspešný. Ja už nelyžujem, ale stihol som Jasnú už v réžii TMR a som rád, že také stredisko u nás existuje. Bez súkromného projektu a peňazí by to nebolo možné. A robia to pre zisk. Našťastie .....

10.02.2020 | glogol

Nejaky clanok o 1.Garantovanej, poslednej este zijucej nebankovke, p.Rattaj ovlada by sa nedal spravit ?

10.02.2020 | peby2015

hm nema ten Rattaj nejaky lahsi Downow syndrom?

11.02.2020 | discuss

mne osobne stacilo, ked som nedavno videl s rattajom rozhovor (myslim) na hnonline.sk.. ten jeho bezbrehy pohlad na lyzovacku v NT vylucne a tvrdo cez peniaze mi je nesympaticky. nevadi, ze je tam priroda, ze uz stacilo roztahovania strediska, ktore na viac nema.. stale je tam moznost vytrieskat peniaze, tak podme a podme..

sorry vazeni, ale takychto ludi treba drzat na retazi. a rozhovory s tymto panom na stale rovnaku temu akosi pribudaju. mam pocit, ze si to panko v mediach uspesne plati, aby co najviac ludi presvedcil o dokonalosti jeho predstav.

nemusi so mnou kazdy suhlasit, ale v jasnej som bol niekolko krat a vzdy som odchadzal zo zlym pocitom (raz neupravene zjazdovky, raz divoky vietor a stopka, inokedy zase prepchate lanovky a k tomu vsetkemu neadekvatna cena). ked si vybehnem na skok za BA do Semmeringu stoji ma skipas prakticky to iste, ale uroven lyzovania som zazil urcite lepsiu a paradoxne ta blba buchta v Rakuskom hostinci na svahu nestala viac, ako v jasnej. (beriem, ze ludia zo stredu a vychodu SR to maju tazsie a na otocku to Rakuska nepojdu).

konecne si uvedomme, ze z NT a VT nebudu nikdy Alpy a teda bezbreho vycuciavat tieto lokality za ucelom bezohladneho zisku je skutocne mimo realitu. ked pani z tmr, resp. ja a ty chcu, nech sa dalej rozsiruju po Alpach, tam je omnoho viac prilezitosti. u nas to jednoducho mozne nie je..

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.