Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Admin Facebooku polície: Chodia desiatky správ, písal aj človek, ktorý sa chcel zabiť

V apríli 2017 sa na slovenské pomery stalo na sociálnych sieťach niečo nevšedné. Najprv sa mnohí pýtali, či to nie je len nejaká napodobenina alebo kanadský žart. Na Facebooku sa spustila oficiálna stránka slovenskej polície. Má na sociálnych sieťach miesto aj taká seriózna inštitúcia? A čo je vlastne jej úlohou? Na tieto a ďalšie otázky sa pýtali aj tvorcovia projektu. Administrátor stránky, ktorá za necelé tri roky nazbierala štvrť milióna fanúšikov, David Púchovský vysvetľuje, ako funguje takáto komunikácia medzi policajtom a občanom.

17.02.2020, 09:10 | Marián Biel | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 2

V rozhovore sa dočítate:

  • Ako funguje vytváranie statusov Polície SR
  • Ako reagujú samotní policajti na vystupovanie na oficiálnom facebookovom účte
  • Aké sú náklady na tvorbu a prevádzku stránky na sociálnej sieti
  • Čo sa Polícii SR podarilo aj vďaka facebookovému účtu

Čo bolo primárnou motiváciou na vytvorenie facebookovej stránky polície a kto s touto myšlienkou prišiel?

Nápad odštartovať komunikáciu Policajného zboru na sociálnych sieťach má základy ešte v jednom z predošlých vedení tlačového oddelenia ministerstva vnútra. Celková stratégia a realizácia boli a stále sú plne v réžii Policajného zboru.

Ako ste sa k projektu dostali vy? Prečo ste sa rozhodli byť administrátorom takéhoto netypického komunikačného nástroja?

Po skončení práce v médiách som začal pôsobiť na komunikačnom oddelení jednej zo sekcií ministerstva vnútra. Potreboval som zásadnú zmenu, pociťoval som vyhorenie, hlavne pre prípady, o ktorých som písal. Po istom čase mi novinárčina začala chýbať a už to vyzeralo tak, že sa do médií vrátim, keď som sa dozvedel o pripravovanom projekte so sociálnymi sieťami. Uspel som vo výberovom konaní, a preto som to riskol a médiám som zatiaľ povedal nie. Samotný projekt sa stal pre mňa výzvou. Úprimne som chcel zmeniť komunikačnú stratégiu v rámci štátnej inštitúcie. Už roky som sledoval, ako to funguje v zahraničí, a na Slovensku mi to chýbalo.

Neprehliadnite

Ako sa tento projekt formoval? Schvaľovali ho nejaké štátne inštitúcie?

Základom bolo nastavenie stratégie smerom k prispôsobovaniu moderným trendom. Kriminalita už dlhodobo funguje aj v kyberpriestore. Môžeme hovoriť o závažnej kriminalite, ale aj kyberšikanovaní jednotlivcov. Takisto bolo dôležité prispôsobiť formu a obsah komunikácie mladému publiku, pre ktoré hrajú sociálne siete neustály prím. Fungovanie štátnych inštitúcií, a hlavne Policajného zboru, je špecifický svet, práve preto som rád, že napriek tomu dosiahla naša komunikácia na sociálnych sieťach úspech.

Zdroj: Maňo Štrauch

Platí to tvrdenie o veku aj pre fanúšikov stránky polície? Máte odmerané, aký je priemerný vek sledovateľa tejto policajnej facebookovej stránky?

Podľa štatistík z Facebooku viem povedať, že pomer ženy a muži je 51:49 a najväčšie zastúpenie má kategória 25 – 34 rokov. Najmenej nás sledujú ľudia do 17 rokov a práve pre nich sme spustili Instagram. Sú našou cieľovou skupinou aj ako potenciálni budúci policajti.

Koľko administrátorov sa o facebookovú stránku stará? Ako si delia prácu?

V súčasnosti máme 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Rubrika Ekonomika

Tagy facebook, sociálne siete