Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pelikánovi narástli krídla, nie však na úkor zdravia firmy

16.02.2020 | Jarmila Horváthová

Diskusia (21 reakcií) Pravidlá diskusie

16.02.2020 | enko

ta firma je otras; kazdy nech sa vyvrauje kupy letenky, cestoval som do usa - v priebehu 2 mesiacov mi snad 10x zmenili termin odletu a posielali ma na prestup kade - tade v usa, jeden len trval 12 hodiny, iny zas 22 hodin, raz s 1 prestupom inokedy zas s 3 prestupmi, bola to jedina skusenost s nimi, nikdy viac, mozem sa len domnievat ze to robili preto lebo nasli lacnejsie spojenie kde som potrebovla letiet, co potom ze let trval 22 hodin..hroza tato firma

19.02.2020 | Pelikán

Dobrý deň, enko,

Vaša skúsenosť nás úprimne mrzí a i v mene našich partnerov sa Vám ospravedlňujeme za vzniknuté nepríjemnosti.

Žiaľ, všetky nevyžiadané zmeny letov nerobíme my ako predajca leteniek, ale samotné letecké spoločnosti podľa podmienok tej ktorej letenky. My sa naopak snažíme našich klientov o zmenách informovať a ponúkať im dostupné alternatívy, aby si mohli vybrať, ktorá z nich im vyhovuje najviac. Samozrejme, nie vždy sú tie dostupné a bezplatné ideálne, čo však tiež nedokážeme ovplyvniť.

Vaša domnienka je teda mylná, pretože ak by sme Vám chceli my zrušiť Vašu pôvodnú letenku kvôli tomu, že sme neskôr našli nejaké lacnejšie spojenie, nedávalo by to naozaj žiadny zmysel.

Z pôvodnej letenky by sme pravdepodobne nedostali od leteckej spoločnosti žiadne peniaze späť a ak aj áno, bolo by to výrazne menej, ako Vaša pôvodná letenka stále. Nehovoriac o tom, že by sme tie peniaze nedostali my, ale Vy a o tom, že bez Vášho súhlasu Vám letenku meniť svojvoľne ani nemôžeme.

Ak budete mať niekedy nepríjemnú skúsenosť s našimi produktami či službami, v prípade potreby kedykoľvek kontaktujte našich kolegov zo zákazníckeho servisu na emailových adresách letenky@pelikan.sk alebo pobyty@pelikan.sk, ktoré tiež môžete využiť na podanie sťažnosti či návrhov na vylepšenia.

Samozrejme, ani my nie sme dokonalí a v minulosti sme určite urobili a v budúcnosti opäť určite urobíme aj chyby. Vopred teda ďakujeme, že nám pomáhate zlepšovať sa a za akékoľvek pochybenia sa ospravedlňujeme. Dovolíme si priložiť aj pár aktuálnych príkladov pre ilustráciu našej snahy:

- Ako sa snažíme pomôcť v kontexte koronavírusu a Číny: https://www.aktuali... alebo https://pelipecky.s...
- Ako sme sa snažili pomôcť v kontexte krachu Thomas Cook Group: https://www.aktuali... alebo https://e.dennikn.sk/1596488/prevadzkovy-sef-pelikanu-veri­lo-sa-ze-thomas-cook-je-privelky-aby-ho-nechali-pa­dnut/

Prajeme pekný deň,
Váš Pelikán

16.02.2020 | Darija

Táto firma dodáva letenky pre celý štátny sektor, všetko prvá trieda, aj bežní úradníci. Štefunko zariadil. Progresívne.

16.02.2020 | Staromestsky bonvian

Fakt? To som netusil.

16.02.2020 | Darija

Áno. Vyslovene tam majú vyčlenený team ľudí, ktorí robia len pre ministerstvá, úrad vlády atď. Toto mám z prvej ruky, inak by som to sem nedala.

http://www.orsr.sk/...

16.02.2020 | Roman Kanala

Takže či bude Štefunko zvolený, či nie, už teraz je kalibašter v konflikte záujmov. Pekné.

16.02.2020 | martin33

Stefunko, ako laviciar a byvaly sympatizant Smeru a s podozrivo lahkym pristupom k statnym zakazkam a dotaciam za vlady Smeru, je v konflikte zaujmov uz davno. Mozno aj preto ho PS "odpratali" z cela strany, aby to tak nebilo do oci. Som naozaj zvedavy ako to dopadne po volbach a ci PS nebude koketovat so Smerom.
https://hrot.info/p...

19.02.2020 | Pelikán

Dobrý deň, všetci :)

Radi by sme aspoň v skratke reagovali na viaceré zavádzajúce tvrdenia či dokonca klamstvá v tejto diskusii, pretože okrem uľahčovania cestovania pre Slovákov, Čechov, Maďarov, Poliakov, Rakúšanov, Nemcov či anglicky hovoriacich klientov sa tiež snažíme komunikovať naozaj transparentne.

Aj keď prevažne anonymná diskusia pod článkom nie je ideálnym priestorom na výmenu faktov či názorov, možno aspoň niekoľkým čitateľom týždenníka TREND pomôže urobiť si komplexnejší obraz o našej činnosti a nielen podnikateľskej ceste.

Darija, Staromestsky bonvian, Roman Kanala, martin33, SAV_zamestnanec, martinCA a One two three. Dve roviny:

1. Ako sa píše v samotnom článku, pán Ivan Štefunko je jedným z troch spoluvlastníkov Pelikána, no na jeho riadení, rozhodnutiach, biznis stratégií a ani ničom podobnom sa už dlhé roky - na rozdiel od našich konateľov Tatiany Ondrejkovej (CEO) a Patrika Dragulu (BI) - nepodieľa. Spolumajiteľom so 17-percentným podielom v spoločnosti pelicantravel.com, s.r.o. bol z pozície investora dlho pred vstupom do politiky a je nim aj teraz. Na tejto skutočnosti nič nezmeníme a ani to nemienime prekrúcať či dokonca zatajovať. Dané informácie sú od nášho vzniku verejne dostupné a vlastnícku štruktúru Pelikána si môže ktokoľvek a kedykoľvek overiť napríklad na FinStat.sk - https://finstat.sk/....

Rozhodnutie pána Štefunka vstúpiť do politiky zároveň nijako nekomentujeme, jemu samotnému či jeho strane žiadnym spôsobom nevyjadrujeme podporu a v tomto ohľade sme naozaj apolitickí. Naopak, snažíme sa vždy keď to je čo i len trochu možné komunikovať naše hodnoty, ktoré sú v súlade s demokraciou a slobodou. Naposledy sa tak stalo v našej kampani #stacivyrazit s raperom Kalim, ktorú nájdete napríklad TU - https://www.youtube... a v budúcnosti v tejto snahu budeme určite pokračovať.

2. Nie je pravda, že "Táto firma dodáva letenky pre celý štátny sektor, všetko prvá trieda, aj bežní úradníci. Štefunko zariadil. Progresívne." rovnako ako je klamstvom tvrdenie "Áno. Vyslovene tam majú vyčlenený team ľudí, ktorí robia len pre ministerstvá, úrad vlády atď. Toto mám z prvej ruky, inak by som to sem nedala." Podobných anonymných zaručených informácii "z prvej ruky" sú na internete milióny, preto je lepšie držať sa faktov.

V roku 2019 sa náš obrat na všetkých trhoch pohyboval okolo 100 miliónov eur. V roku 2019 sme podpísali len jednu jedinú zmluvu s inštitúciou štátnej či verejnej správy v celkovej hodnote 23.500 EUR. Od roku 2011 sme podobných tendrov získali len niekoľko a objem takýchto zazmluvnených tržieb v porovnaní s našimi celkovými tržbami v danom období je naozaj marginálny, priam zanedbateľný.

Všetky zmluvy Pelikána so slovenskými ministerstvami, ústrednými orgánmi štátnej správy, verejnoprávnymi inštitúciami a podriadenými organizáciami týchto inštitúcií od roku 2011 nájdete napríklad v Centrálnom registri zmlúv. Stačí teda pár sekúnd i klikov a z anonymných zaručených informácii "z prvej ruky" sú zrazu klamstvá. Odporúčame teda držať sa faktov, nezavádzať a neklamať - https://www.crz.gov...=&art_predmet=&art_ico=35897821&art_su­ma_zmluva_od=&art_suma_zmluva_do=&art_datu­m_zverejnene_od=&art_datum_zverejnene_do=&­art_rezort=0&art_zs1=&nazov=&art_ico1=­&odoslat=Vyh%C4%BEada%C5%A5

Aj vyššie uvedené skutočnosti podľa nás ilustrujú, že sa takzvaným štátnym zákazkám v Pelikánovi snažíme priam vyhýbať ako sa len dá. Ak aj niektorú získame, snažíme sa ceny za naše produkty a služby skresať na minimum pri zachovaní ich kvality, o čom sa píše aj v samotnom článku. Sme presvedčení, že ak by tomu tak nebolo, Pelikán by v priebehu 15 rokov nevyrástol na druhý najväčší subjekt v slovenskom cestovnom ruchu a už dávno by tu nebol.

Len na okraj, všetky zisky, aj tie zahraničné, zdaňujeme doma na Slovensku. Sme slovenská firma, sme na to hrdí a aj prostredníctvom zodpovedného platenia daní a iných záväzkov voči štátu sa snažíme Slovensko posunúť vpred. Bez ohľadu na naše či kohokoľvek politické preferencie. Koniec koncov o využití našich i vašich daní rozhodujú práve politici a našou úlohou je byť takzvaným motorom ekonomiky, nie politiky.

Zároveň by sme chceli poprosiť tých z vás, ktorí máte nepríjemnú skúsenosť s našimi produktami či službami, aby ste v prípade potreby kedykoľvek kontaktovali našich kolegov zo zákazníckeho servisu na emailových adresách letenky@pelikan.sk alebo pobyty@pelikan.sk, ktoré tiež môžete využiť na podanie sťažnosti či návrhov na vylepšenia.

Samozrejme, ani my nie sme dokonalí a v minulosti sme určite urobili a v budúcnosti opäť určite urobíme aj chyby. Vopred teda ďakujeme, že nám pomáhate zlepšovať sa. Dovolíme si priložiť aj pár aktuálnych príkladov pre ilustráciu našej snahy a zároveň sa za akékoľvek pochybenia v minulosti i vopred našim dotknutým klientom ospravedlňujeme:

- Ako sa snažíme pomôcť v kontexte koronavírusu a Číny: https://www.aktuali... alebo https://pelipecky.s...
- Ako sme sa snažili pomôcť v kontexte krachu Thomas Cook Group: https://www.aktuali... alebo https://e.dennikn.sk/1596488/prevadzkovy-sef-pelikanu-veri­lo-sa-ze-thomas-cook-je-privelky-aby-ho-nechali-pa­dnut/

V neposlednom rade by sme tiež chceli poďakovať tým z vás, ktorí ste s produktami i službami Pelikána spokojní a verejne prezentujete svoj názor a tiež tým z vás, ktorí hodnotíte viac než 15-ročný príbeh slovenskej firmy pozitívne. Ďakujeme.

Všetkým prajeme pekný deň :)
Váš Pelikán

16.02.2020 | FeroImrecze

Ak sú provízie v centoch a oni si pridajú rádovo euro, ako je možné že rozdiel v cene od nich a cez americký onetravel.com je desiatky eur ? Bežne kupujem letenky naraz za 2000-3000 eur ( kde jedna je za 500-1000 ) a pri tejto sumarnej cene je štandard rozdiel v celkovej cene aj cez 100 eur. Pelikan preto používam len na kontrolu či ma USaci ako stáleho klienta nezačali odrbavat, lebo žiaľ je to už bežná prax na mnohých portáloch že ak sa zaregistrujete tak vám pomaly ale iste začnú ceny zvyšovať a netýka sa to len leteniek ale pomaly všetkého. Verný klient začína byť Dojna krava.
V roku 2010 som sa zaprisahal že už nikdy viac Pelikan, lebo keď vtedy šiel Malev do konkurzu a 3 dní pred odletom mi bez náhrady zrušili prípoj z Budapešti do Frankfurtu Pelikan zahral mŕtveho chrobáka a jediné na čo sa zmohli bol krátky odkaz na webe že škody (prepadnutie letenky) si treba prihlásiť u Maďarského správcu konkurznej podstaty do x dní. Ani mailom to neposlali. Takže okrem toho že som si sám bez ich pomoci musel nájsť a kúpiť nové letenky do Frankfurtu aby sme stihli pripoj, prišiel som aj o peniaze z konkurzu lebo Pelikan mi neodpovedal a kým som sa vrátil z cesty ubehla tá lehota na prihlasovanie pohľadávok u maďarov. Skrátka pri Tom krachu sa Pelikan zachoval úplne chrapunsky, neposkytol žiadnu podporu hoci mal všetky data a mnohí vtedy prišli o peniaze bez náhrady.

16.02.2020 | chronos88sk

V dnesnej dobe kto vie do prehliadaca zadat pelikan.sk moze rovno napisat stranku leteckej spolocnosti a objednat rovno u nich.

17.02.2020 | ivansk

akurát že to môže byť drahšie ako cez prostredníka kôli zaužívanej praxi pri letenkách, hoteloch že na domovskej stránke je ponuka predražená oproti priekupníkom.

17.02.2020 | enko

ja takuto skusenost nemam, ci uz v ramci eu, usa, azia - vzdy sa pozriem na pelikana aky spoj mi ponukaju rozne letecke spolocnosti a potom na stranke prepravcu je cena pri dialkovych letoch o cca 70-90€ nizsia, este sa mi nestalo aby mal pelikan nizsiu cenu ako original predajca (alitalia, lufthansa, austrian, klm..) naposledy vietnam v 11/2019, letenka kupena v 09/2019, rozdiel medzi predajcom a pelikanom cca 70€ za 1 letenku, nnetvrdim ze je to tak musi byt v kazdom pripade ale u mna posluzil pelikan len ako vyhladavac

19.02.2020 | Pelikán

Dobrý deň, FeroImrecze,

Vaša skúsenosť spred 10 rokov nás úprimne mrzí no chceli by sme Vás ubezpečiť, že aj v nepríjemných situáciách, v ktorých sa môžu naši partneri ako letecké spoločnosti, cestovné kancelárie či ubytovacie zariadenia ocitnúť, sa fakt snažíme naše interné postupy i externú komunikáciu neustále vylepšovať.

Ak budete mať niekedy nepríjemnú skúsenosť s našimi produktami či službami, v prípade potreby kedykoľvek kontaktujte našich kolegov zo zákazníckeho servisu na emailových adresách letenky@pelikan.sk alebo pobyty@pelikan.sk, ktoré tiež môžete využiť na podanie sťažnosti či návrhov na Vaše vylepšenia.

Samozrejme, ani my nie sme dokonalí a v minulosti sme určite urobili a v budúcnosti opäť určite urobíme aj chyby. Vopred teda ďakujeme, že nám pomáhate zlepšovať sa a za akékoľvek pochybenia sa ospravedlňujeme. Dovolíme si priložiť aj pár aktuálnych príkladov pre ilustráciu našej snahy:

- Ako sa snažíme pomôcť v kontexte koronavírusu a Číny: https://www.aktuali... alebo https://pelipecky.s...
- Ako sme sa snažili pomôcť v kontexte krachu Thomas Cook Group: https://www.aktuali... alebo https://e.dennikn.sk/1596488/prevadzkovy-sef-pelikanu-veri­­lo-sa-ze-thomas-cook-je-privelky-aby-ho-nechali-­pa­dnut/

Prajeme pekný deň,
Váš Pelikán

16.02.2020 | Roman Kanala

Booking.com má pobočku pre lety kayak.com. Okrem toho je aj expedia.com, jetcost.com, travelocity.com, atd atd, a je aj google "cheap flight reservations" - pelikán je pre loťoťov, čo vedia len po zlodejsky.

16.02.2020 | Staromestsky bonvian

Ja musim povedat, ze za tych par eur sa nemusim starat.
A som lenive prasa, ktore nejde setrit 30eur.
Potrebujem servis. Pelikan mi ho dava.

17.02.2020 | SAV_zamestnanec

akych par Eur? ak je pravda ze ce pelikan zaobstarava stat letenky pre statnych zamestnancov, je kazdy cent k dobru z pohladu danovnika

19.02.2020 | Pelikán

Dobrý deň, všetci :)

Radi by sme aspoň v skratke reagovali na viaceré zavádzajúce tvrdenia či dokonca klamstvá v tejto diskusii, pretože okrem uľahčovania cestovania pre Slovákov, Čechov, Maďarov, Poliakov, Rakúšanov, Nemcov či anglicky hovoriacich klientov sa tiež snažíme komunikovať naozaj transparentne.

Aj keď prevažne anonymná diskusia pod článkom nie je ideálnym priestorom na výmenu faktov či názorov, možno aspoň niekoľkým čitateľom týždenníka TREND pomôže urobiť si komplexnejší obraz o našej činnosti a nielen podnikateľskej ceste.

Darija, Staromestsky bonvian, Roman Kanala, martin33, SAV_zamestnanec, martinCA a One two three. Dve roviny:

1. Ako sa píše v samotnom článku, pán Ivan Štefunko je jedným z troch spoluvlastníkov Pelikána, no na jeho riadení, rozhodnutiach, biznis stratégií a ani ničom podobnom sa už dlhé roky - na rozdiel od našich konateľov Tatiany Ondrejkovej (CEO) a Patrika Dragulu (BI) - nepodieľa. Spolumajiteľom so 17-percentným podielom v spoločnosti pelicantravel.com, s.r.o. bol z pozície investora dlho pred vstupom do politiky a je nim aj teraz. Na tejto skutočnosti nič nezmeníme a ani to nemienime prekrúcať či dokonca zatajovať. Dané informácie sú od nášho vzniku verejne dostupné a vlastnícku štruktúru Pelikána si môže ktokoľvek a kedykoľvek overiť napríklad na FinStat.sk - https://finstat.sk/....

Rozhodnutie pána Štefunka vstúpiť do politiky zároveň nijako nekomentujeme, jemu samotnému či jeho strane žiadnym spôsobom nevyjadrujeme podporu a v tomto ohľade sme naozaj apolitickí. Naopak, snažíme sa vždy keď to je čo i len trochu možné komunikovať naše hodnoty, ktoré sú v súlade s demokraciou a slobodou. Naposledy sa tak stalo v našej kampani #stacivyrazit s raperom Kalim, ktorú nájdete napríklad TU - https://www.youtube... a v budúcnosti v tejto snahu budeme určite pokračovať.

2. Nie je pravda, že "Táto firma dodáva letenky pre celý štátny sektor, všetko prvá trieda, aj bežní úradníci. Štefunko zariadil. Progresívne." rovnako ako je klamstvom tvrdenie "Áno. Vyslovene tam majú vyčlenený team ľudí, ktorí robia len pre ministerstvá, úrad vlády atď. Toto mám z prvej ruky, inak by som to sem nedala." Podobných anonymných zaručených informácii "z prvej ruky" sú na internete milióny, preto je lepšie držať sa faktov.

V roku 2019 sa náš obrat na všetkých trhoch pohyboval okolo 100 miliónov eur. V roku 2019 sme podpísali len jednu jedinú zmluvu s inštitúciou štátnej či verejnej správy v celkovej hodnote 23.500 EUR. Od roku 2011 sme podobných tendrov získali len niekoľko a objem takýchto zazmluvnených tržieb v porovnaní s našimi celkovými tržbami v danom období je naozaj marginálny, priam zanedbateľný.

Všetky zmluvy Pelikána so slovenskými ministerstvami, ústrednými orgánmi štátnej správy, verejnoprávnymi inštitúciami a podriadenými organizáciami týchto inštitúcií od roku 2011 nájdete napríklad v Centrálnom registri zmlúv. Stačí teda pár sekúnd i klikov a z anonymných zaručených informácii "z prvej ruky" sú zrazu klamstvá. Odporúčame teda držať sa faktov, nezavádzať a neklamať - https://www.crz.gov...=&art_predmet=&art_ico=35897821&art_su­ma_zmluva_od=&art_suma_zmluva_do=&art_datu­m_zverejnene_od=&art_datum_zverejnene_do=&­art_rezort=0&art_zs1=&nazov=&art_ico1=­&odoslat=Vyh%C4%BEada%C5%A5

Aj vyššie uvedené skutočnosti podľa nás ilustrujú, že sa takzvaným štátnym zákazkám v Pelikánovi snažíme priam vyhýbať ako sa len dá. Ak aj niektorú získame, snažíme sa ceny za naše produkty a služby skresať na minimum pri zachovaní ich kvality, o čom sa píše aj v samotnom článku. Sme presvedčení, že ak by tomu tak nebolo, Pelikán by v priebehu 15 rokov nevyrástol na druhý najväčší subjekt v slovenskom cestovnom ruchu a už dávno by tu nebol.

Len na okraj, všetky zisky, aj tie zahraničné, zdaňujeme doma na Slovensku. Sme slovenská firma, sme na to hrdí a aj prostredníctvom zodpovedného platenia daní a iných záväzkov voči štátu sa snažíme Slovensko posunúť vpred. Bez ohľadu na naše či kohokoľvek politické preferencie. Koniec koncov o využití našich i vašich daní rozhodujú práve politici a našou úlohou je byť takzvaným motorom ekonomiky, nie politiky.

Zároveň by sme chceli poprosiť tých z vás, ktorí máte nepríjemnú skúsenosť s našimi produktami či službami, aby ste v prípade potreby kedykoľvek kontaktovali našich kolegov zo zákazníckeho servisu na emailových adresách letenky@pelikan.sk alebo pobyty@pelikan.sk, ktoré tiež môžete využiť na podanie sťažnosti či návrhov na vylepšenia.

Samozrejme, ani my nie sme dokonalí a v minulosti sme určite urobili a v budúcnosti opäť určite urobíme aj chyby. Vopred teda ďakujeme, že nám pomáhate zlepšovať sa. Dovolíme si priložiť aj pár aktuálnych príkladov pre ilustráciu našej snahy a zároveň sa za akékoľvek pochybenia v minulosti i vopred našim dotknutým klientom ospravedlňujeme:

- Ako sa snažíme pomôcť v kontexte koronavírusu a Číny: https://www.aktuali... alebo https://pelipecky.s...
- Ako sme sa snažili pomôcť v kontexte krachu Thomas Cook Group: https://www.aktuali... alebo https://e.dennikn.sk/1596488/prevadzkovy-sef-pelikanu-veri­lo-sa-ze-thomas-cook-je-privelky-aby-ho-nechali-pa­dnut/

V neposlednom rade by sme tiež chceli poďakovať tým z vás, ktorí ste s produktami i službami Pelikána spokojní a verejne prezentujete svoj názor a tiež tým z vás, ktorí hodnotíte viac než 15-ročný príbeh slovenskej firmy pozitívne. Ďakujeme.

Všetkým prajeme pekný deň :)
Váš Pelikán

17.02.2020 | martinCA

Áno je mnoho zahraničných predajcov leteniek. Nikto to nespochybňuje. Ale ja som tento článok bral ako článok o slovenskej firme jej začiatkoch a vývoj až po súčasnosť. Iná u nás podobne väčšia nepôsobí. A keďže viem ako približne prebiehajú obstarávania tak sa nečudujem že siahajú po slovenskom predajcovi.

17.02.2020 | Uspesny startupista

Pelikan.sk je jeden z mala slovenskych NAOZAJ USPESNYCH technologickych startupov. Z nuly k obratu 100 mil... Kto z vas/nas to dokazal??? Takmer nikto. Ani Slido. To o statnych zakazkach su pindy nimandov. Gratulacia a respekt Pelikan. Leť dalej...

17.02.2020 | One two three

a tu v statnej institucii hladaju pracovnika co bude nakupovat letenky. vyberove konanie VK/2020/154

19.02.2020 | Pelikán

Dobrý deň, všetci :)

Radi by sme aspoň v skratke reagovali na viaceré zavádzajúce tvrdenia či dokonca klamstvá v tejto diskusii, pretože okrem uľahčovania cestovania pre Slovákov, Čechov, Maďarov, Poliakov, Rakúšanov, Nemcov či anglicky hovoriacich klientov sa tiež snažíme komunikovať naozaj transparentne.

Aj keď prevažne anonymná diskusia pod článkom nie je ideálnym priestorom na výmenu faktov či názorov, možno aspoň niekoľkým čitateľom týždenníka TREND pomôže urobiť si komplexnejší obraz o našej činnosti a nielen podnikateľskej ceste.

Darija, Staromestsky bonvian, Roman Kanala, martin33, SAV_zamestnanec, martinCA a One two three. Dve roviny:

1. Ako sa píše v samotnom článku, pán Ivan Štefunko je jedným z troch spoluvlastníkov Pelikána, no na jeho riadení, rozhodnutiach, biznis stratégií a ani ničom podobnom sa už dlhé roky - na rozdiel od našich konateľov Tatiany Ondrejkovej (CEO) a Patrika Dragulu (BI) - nepodieľa. Spolumajiteľom so 17-percentným podielom v spoločnosti pelicantravel.com, s.r.o. bol z pozície investora dlho pred vstupom do politiky a je nim aj teraz. Na tejto skutočnosti nič nezmeníme a ani to nemienime prekrúcať či dokonca zatajovať. Dané informácie sú od nášho vzniku verejne dostupné a vlastnícku štruktúru Pelikána si môže ktokoľvek a kedykoľvek overiť napríklad na FinStat.sk - https://finstat.sk/....

Rozhodnutie pána Štefunka vstúpiť do politiky zároveň nijako nekomentujeme, jemu samotnému či jeho strane žiadnym spôsobom nevyjadrujeme podporu a v tomto ohľade sme naozaj apolitickí. Naopak, snažíme sa vždy keď to je čo i len trochu možné komunikovať naše hodnoty, ktoré sú v súlade s demokraciou a slobodou. Naposledy sa tak stalo v našej kampani #stacivyrazit s raperom Kalim, ktorú nájdete napríklad TU - https://www.youtube... a v budúcnosti v tejto snahu budeme určite pokračovať.

2. Nie je pravda, že "Táto firma dodáva letenky pre celý štátny sektor, všetko prvá trieda, aj bežní úradníci. Štefunko zariadil. Progresívne." rovnako ako je klamstvom tvrdenie "Áno. Vyslovene tam majú vyčlenený team ľudí, ktorí robia len pre ministerstvá, úrad vlády atď. Toto mám z prvej ruky, inak by som to sem nedala." Podobných anonymných zaručených informácii "z prvej ruky" sú na internete milióny, preto je lepšie držať sa faktov.

V roku 2019 sa náš obrat na všetkých trhoch pohyboval okolo 100 miliónov eur. V roku 2019 sme podpísali len jednu jedinú zmluvu s inštitúciou štátnej či verejnej správy v celkovej hodnote 23.500 EUR. Od roku 2011 sme podobných tendrov získali len niekoľko a objem takýchto zazmluvnených tržieb v porovnaní s našimi celkovými tržbami v danom období je naozaj marginálny, priam zanedbateľný.

Všetky zmluvy Pelikána so slovenskými ministerstvami, ústrednými orgánmi štátnej správy, verejnoprávnymi inštitúciami a podriadenými organizáciami týchto inštitúcií od roku 2011 nájdete napríklad v Centrálnom registri zmlúv. Stačí teda pár sekúnd i klikov a z anonymných zaručených informácii "z prvej ruky" sú zrazu klamstvá. Odporúčame teda držať sa faktov, nezavádzať a neklamať - https://www.crz.gov...=&art_predmet=&art_ico=35897821&art_su­ma_zmluva_od=&art_suma_zmluva_do=&art_datu­m_zverejnene_od=&art_datum_zverejnene_do=&­art_rezort=0&art_zs1=&nazov=&art_ico1=­&odoslat=Vyh%C4%BEada%C5%A5

Aj vyššie uvedené skutočnosti podľa nás ilustrujú, že sa takzvaným štátnym zákazkám v Pelikánovi snažíme priam vyhýbať ako sa len dá. Ak aj niektorú získame, snažíme sa ceny za naše produkty a služby skresať na minimum pri zachovaní ich kvality, o čom sa píše aj v samotnom článku. Sme presvedčení, že ak by tomu tak nebolo, Pelikán by v priebehu 15 rokov nevyrástol na druhý najväčší subjekt v slovenskom cestovnom ruchu a už dávno by tu nebol.

Len na okraj, všetky zisky, aj tie zahraničné, zdaňujeme doma na Slovensku. Sme slovenská firma, sme na to hrdí a aj prostredníctvom zodpovedného platenia daní a iných záväzkov voči štátu sa snažíme Slovensko posunúť vpred. Bez ohľadu na naše či kohokoľvek politické preferencie. Koniec koncov o využití našich i vašich daní rozhodujú práve politici a našou úlohou je byť takzvaným motorom ekonomiky, nie politiky.

Zároveň by sme chceli poprosiť tých z vás, ktorí máte nepríjemnú skúsenosť s našimi produktami či službami, aby ste v prípade potreby kedykoľvek kontaktovali našich kolegov zo zákazníckeho servisu na emailových adresách letenky@pelikan.sk alebo pobyty@pelikan.sk, ktoré tiež môžete využiť na podanie sťažnosti či návrhov na vylepšenia.

Samozrejme, ani my nie sme dokonalí a v minulosti sme určite urobili a v budúcnosti opäť určite urobíme aj chyby. Vopred teda ďakujeme, že nám pomáhate zlepšovať sa. Dovolíme si priložiť aj pár aktuálnych príkladov pre ilustráciu našej snahy a zároveň sa za akékoľvek pochybenia v minulosti i vopred našim dotknutým klientom ospravedlňujeme:

- Ako sa snažíme pomôcť v kontexte koronavírusu a Číny: https://www.aktuali... alebo https://pelipecky.s...
- Ako sme sa snažili pomôcť v kontexte krachu Thomas Cook Group: https://www.aktuali... alebo https://e.dennikn.sk/1596488/prevadzkovy-sef-pelikanu-veri­lo-sa-ze-thomas-cook-je-privelky-aby-ho-nechali-pa­dnut/

V neposlednom rade by sme tiež chceli poďakovať tým z vás, ktorí ste s produktami i službami Pelikána spokojní a verejne prezentujete svoj názor a tiež tým z vás, ktorí hodnotíte viac než 15-ročný príbeh slovenskej firmy pozitívne. Ďakujeme.

Všetkým prajeme pekný deň :)
Váš Pelikán

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.