Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Chceme viac slovenských potravín? Legislatívny absurdistan nepomáha

Čerstvosť, kvalita, cena, zloženie a krajina pôvodu. V tomto poradí označili spotrebitelia svoje priority pri nákupe potravín vo vlaňajšom prieskume agentúry Nielsen. Keď jednotlivé kategórie rozmeníme na drobné, zistíme, že rebríček nie je až taký jednoznačný.

26.02.2020, 07:00 | Veronika Rajničová | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Dôležitosť jednotlivých faktorov závisí aj od toho, či ide o zahraničné alebo domáce výrobky. Až 70 percent Slovákov by totiž uprednostnilo tuzemské potraviny.

Najviac sa zákazníci zaujímajú o pôvod mäsa a mäsových výrobkov. Nálepku made in Slovakia považuje za dôležitú v tomto sortimente až 91 percent ľudí. Hneď za mäsom sa umiestnili mliečne a pekárenské výrobky s 88 percentami. V inej otázke Slováci odpovedali, že domáce potraviny považujú za najkvalitnejšie, čím predbehli tie rakúske aj nemecké.

Neprehliadnite

Čo zákazníkov odrádza, je cena. V rámci EÚ patríme k najsenzitívnejším spotrebiteľom. Až 48 percent potravín sa u nás predá v akcii. Za pridrahé považujú potraviny zo Slovenska tri štvrtiny spotrebiteľov. Paradoxne, najvýraznejšie im prekáža cena mäsových výrobkov, masla a margarínu, teda segmentov, v ktorých deklarovali vysokú dôležitosť pôvodu. Inými slovami, Slováci chcú kvalitné, lacné a slovenské potraviny. Do akej miery je to možné?

Agentúra Nielsen tvrdí, že čo sa týka vyšších cien domácich potravín, ide o 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Ekonomika

Tagy maloobchod, potravinársky priemysel