Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bitka bratislavských nákupných centier: ako bojujú o značky aj zákazníkov

Do pokojných vôd bratislavského retailu vstúpi na jeseň Stanica Nivy so 70-tisíc štvorcovými metrami nákupnej plochy. Silný hráč k sebe láka nové značky, aj tie od konkurencie. Súboj najväčších obchodných centier sa tak v posledných mesiacoch vyostruje. Víťazne z neho vzídu tí, ktorí pripravia pre zákazníkov najatraktívnejší koncept a oproti konkurencii sa dokážu odlíšiť.

24.02.2020, 06:01 | Vladimíra Púpavová | Veronika Rajničová | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 20

Viedenská Kärntner Straße, pražská Parížska ulica či londýnska Oxford Street. Veľký nákupný bulvár s luxusnými obchodmi je súčasťou väčšiny európskych metropol, no v Bratislave takáto nákupná ulica nikdy nevznikla. Obyvatelia hlavného mesta sa o to väčšmi upli na nákupné centrá, ktoré im túto funkciu čiastočne suplujú. Aj vďaka tomu sa im tu vždy darilo a stali sa dominantnými prvkami jednotlivých mestských zón.

Nákupné centrá sa stali obľúbenými aj na zvyšku Slovenska. Ak zoberieme šestnásť z nich zaradených do analýzy Shopping centre index, v roku 2018 bola ich priemerná návštevnosť 290 zákazníkov na štvorcový meter, zatiaľ čo v Česku bol tento indikátor na úrovni 176 návštevníkov.

Neprehliadnite

Kým za riekou Moravou celkový počet zákazníkov narastal, u nás už v rokoch 2018 a 2017 stagnoval, ako vyplýva z dát realitno-poradenskej spoločnosti CBRE. V sledovaných nákupných centrách sa zároveň zásadnejšie nezvyšoval obrat, ktorý predvlani medziročne stúpol o 1,1 percenta. Slovenskí zákazníci teda neutrácali výrazne viac peňazí, hoci príjmy ich domácností rástli.

Štvorec na hlavu

Najväčšia koncentrácia nákupnej plochy je s odstupom v hlavnom meste, kde prebieha najintenzívnejší súboj o zákazníkov. Na jeseň sa v hlavnom meste navyše otvorí Stanica Nivy, ktorá sa buduje v novom biznisovom centre mesta. O dva roky sa dokončí aj rozšírenie Eurovey. V Bratislave len v týchto dvoch projektoch pribudne bezmála 100-tisíc štvorcových metrov predajnej plochy. Preto sa rozbehol intenzívny boj o značky a nájomcov. Na trhu sa tak zvýšila konkurencia.

Zásadnejšia ako celkový počet nákupných centier je

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 20

Rubrika Téma

Tagy nákupné centrá, predajne