Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bitka bratislavských nákupných centier: ako bojujú o značky aj zákazníkov

24.02.2020 | Vladimíra Púpavová | Veronika Rajničová

Diskusia (18 reakcií) Pravidlá diskusie

23.02.2020 | gejza77

aj tak všetci ponúkajú tie isté handry z Bangladéša alebo Číny

24.02.2020 | František Čaník

best of su aj tak platy v tychto prevadzkach, kde cast je z obratu, inak minimalna mzda... najcastejsie tie najvacsie znacky platia minimalku a percento z obratu, takze vlastne cele dni nevidite nic ine, len znudene a spuchnute ksichty, lebo vedia, ze aj tak do ich predajne nik nevleze... a naopak, handrarne po 5euro kde sa predavacky tocia bez prestavky, maju problem najst zamestnancov, lebo za tie platy nik robit nebude, ale firmy si vyhravaju ankety naj zamestnavatelov podla trzieb a nie podla spokojnosti zamestnancov... a o tom to cele je.. nedodriavat SK zakony, ohybat si ich vo vlastny prospech a zo zamestnancov si spravit otrokarov... yeah.. hlavne ze expanduju, rozsiruju prevadzky do kazdeho nakupneho centra a vo finale im tam aj tak nema kto robit, lebo ho nechcu zaplatit...

24.02.2020 | čézare

Pán František, základným princípom demokracie je slobodna voľba. Zamestnanec ma možnosť ak chce a možnosť ak nechce v reťazcoch pracovať alebo nie. Z hľadiska obchodného je prirodzene, že zamestnanec čo ma byt na pomocný pri predaji a aktívne sa na ňom podieľať má mzdu členenú na fixnú a variabilnú závislú o predaja ... nepoznám ako to majú nastavene ale v predajni kde sa to toči by si mali na odmenách zarobiť adekvátne ... tam kde sa to netočí ... asi ani zamestnanec dlho nebude pracovať za minimálnu mzdu ... predpokladám, že medzinárodné reťazce si nemôžu dovoliť klamať ľudí a zákony a pod ...áno dáka one men show cukráreň asi klame ale reťazec asi nie ... Dnes je pracovný trh deformovaný a trochu šikovnejší robí sofisti-kovanejšiu pracú a ten čo fakt netuší robí to co vie a môže a chce ... by som ta chcel vidiet co by si hovoril v roku 1995 – 2000 ked bola nezamestnanosť cez 14% a aj na pozíciu predavača pomaly chceli vysokú školu .... vtedy bol možno dôvod nadávať na zamestnávateľov nie dnes ...

24.02.2020 | sunkaster1

o slobodnej volbe by sa dalo vela pisat...
aj o tom ako pise p. frantisek, ze firmy "robia zo zamestnancov otrokarov" :-).
ale sam snad tomu neveris, co pises, ze "medzinarodne retazce si nemozu dovolit klamat ludi".

no a otazka odmenovania - clovek by mal dostat adekvatnu placu za svoju pracu. u nas je problem v tom, ze firmy davaju minimalnu mzdu vsade, kde sa to len da. ale princip minimálnej mzdy tkvie v tom, ze aj ten, co ma skoncene 4 ludove a kope kanaly, by mal dostat minimalnu mzdu. nie ludia, ktori robia na miestach, kde je potrebne aj nejake vzdelanie, skolenia, kde je zodpovednost a pod. dostavaju minimalnu mzdu.
nehovorim, ze predavacka je jadrovy inzinier, ale odvijat platy od minimálnej mzdy je na slovensku narodny sport.

24.02.2020 | martin33

Pri minimalnej mzde existuje 6 kategorii podla narocnosti prace. Nie je pravda, ze "kopac kanalov" ma narok na rovnaku minimalnu mzdu, ako zamestnanec, kde je pozadovane vyssie vzdelanie.
https://www.podnika...

24.02.2020 | čézare

institut minimálnej mzdy v trhovej ekonomike je hlupost ... hlavne v komerčnom sektore, tam sa generuje pridaná hodnota a marža a podla toho si vie podnikateľ nastaviť platy ... ak by neexistovali tabuľky možno by aj kopac dostal viac kedže už dnes nemá ani kto kopať ...

24.02.2020 | gaben

...áno dáka one men show cukráreň asi klame ale reťazec asi nie... - to myslíte vážne??? Stále je preukázané, že najviac klamú práve tie najväčšie reťazce

25.02.2020 | volim teda som

blablabla... dokaz poprosim:

24.02.2020 | Morris

ako asi vacsina muzov nakupy neznasam, ale raz za cas prostre treba ist a ziadne znudene ksichty som nezaznamenal. Naopak, ochota.

Mozno je to aj tym, ze som k tymto ludom slusny...

25.02.2020 | volim teda som

znáša sa len vajce... a modré z neba

26.02.2020 | cabel

Mne sa to zda spravodlive, aj motivacne. Dolezite je vsak to percento z trzby. Zisk predajne zalezi od trzby. (ak to teda nie je len nejaka pracka)
Predavacka je platena za svoju pracu tzn. za predavanie. Ak nepredava predajna nema trzbu a teda jej plat, ked je to aj minimalna mzda taha zisk dolu. Skor, ci neskor take podnikanie konci.
Tí chytrejsi pochopia, ze minimum aktivity v super luxusnej predajni je aj minimum na vyplatu oproti frmolu v lacnej handrarni.A ke podmienky si dohodne zamestnanec je uz na nom. Dufam, ze maju predavacky nejake moznosti vyjednavat o podmienkach.

24.02.2020 | citatelTrendu

Nárast OC spôsobí ešte väčší úpadok centra mesta, v podstate tam prežívajú len reštiky a kaviarne. No uvidíme koľko z nich prežije, keďže Bratislava je taká väčšia dedina a v každom OC sú tie isté značky.

Za mňa, čím viac OC je, tým zisťujem že do nich menej chodím. Aspoň že shoppoholik nie som:-)

24.02.2020 | TotoTuSomJa

Slováci, hor sa na nákupy! Nebudééééééééé)))))))))))))))))))))))))

24.02.2020 | bluehen

Jedina podstatna vec je ze ked nejake zatvori brany, majitel krachne, ci to tam len tak ostane chatrat. Znehodnoti to cele okolie.

24.02.2020 | Tomas9

Článok o ničom, aj keď hovorkyňa HB Reavisu primitívne predáva úplne obyčajné značky, ktoré už sú v každom OC v BA. Nepriniesli nič nové, len ďalšie opakovanie, celkom fail.

25.02.2020 | shaggy

Vie mi niekto povedať, ako sa do tej grafiky hore medzi úspešné značky dostalo aj Kali-spriaznené Yeme?

25.02.2020 | salamoon

obchodna plocha pribudne, no ci pribudnu aj zakaznici je velmi otazne, kedze v prvom rade treba niekde byvat a ich kupyschopnost sa straca v predrazenom byvani

25.02.2020 | Pavol1

viete čo zostane z týchto umelých falošných a lacných načančaných hál? - jedno veľké NIČ! Jediná skutočná hodnota je ich pozemok. Tie budovy predstierajú že sú paláce ale sú to len lacné kulisy väčšinou zo zlým vzduchom, kde pracujú ľudia od nevidím do nevidím za žobrácke mzdy! A všetky zisky odchádzajú do zahraničia. Je to ako rakovina. Časom sa ľuďom otvoria oči a nebude to dlho trvať!

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.