Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Zohľadňujete v marketingovej stratégii globálny trend, že pri nákladných nákupoch dominujú ženy?

  1. rozhodne áno 15 %
  2. skôr áno 14 %
  3. skôr nie 35 %
  4. rozhodne nie 9 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 26 %


Uzávierka hlasovania: 10.02.2014. Počet respondentov: 85.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Novotná Alexandra Novotná
majiteľka
Klinika Esthetic
rozhodne áno Podstatnú časť našej klientely tvoria ženy a preto sa tomu samozrejme prispôsobujeme aj v marketingových aktivitách. Nezanedbávame však ani marketingové aktivity zamerané na mužov, keďže ich záujem o služby estetickej dermatológie a plastickej chirurgie narastá.
Podstatnú časť našej klientely tvoria ženy a preto sa tomu samozrejme prispôsobujeme aj v marketingových aktivitách. Nezanedbávame však ani marketingové aktivity zamerané na mužov, keďže ich záujem o služby estetickej dermatológie a plastickej chirurgie narastá.
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
skôr nie Špecializujeme sa na pánsku elegantnú módu, preto sú ženy ako zákazníčky u nás v menšine. Majú ale veľmi silný poradný hlas pri výbere a preto ich samozrejme nemožno vylúčiť z cieľovej skupiny na ktorú je marketing zameraný.
Špecializujeme sa na pánsku elegantnú módu, preto sú ženy ako zákazníčky u nás v menšine. Majú ale veľmi silný poradný hlas pri výbere a preto ich samozrejme nemožno vylúčiť z cieľovej skupiny na ktorú je marketing zameraný.
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
skôr nie
Zaťko Andrej Zaťko
generálny riaditeľ
Poštová banka
skôr nie Zatiaľ nie. Tento trend síce vnímam, ale na Slovensko ešte úplne nedorazil. Muži zarábajú viac ako ženy a práve preto riadia rodinné financie skôr oni. Potvrdzuje to aj fakt, že drvivá väčšina klientov privátneho bankovníctva u nás sú muži. Práve oni dominujú pri nákupoch tovarov dlhodobej spotreby, ako sú autá či nehnuteľnosti a doménou žien sú skôr výdavky na spotrebný tovar. Na druhej strane však rastie ženská emancipácia. Ženy majú v súčasnosti rovnaké vzdelanie, postavenie a príležitosti ako muži. Sú úspešné, čo potvrdzuje aj fakt, že podiel milionárok vo svete rastie rýchlejšie, ako podiel milionárov. V budúcnosti to bude ale omnoho vyrovnanejšie.
Zatiaľ nie. Tento trend síce vnímam, ale na Slovensko ešte úplne nedorazil. Muži zarábajú viac ako ženy a práve preto riadia rodinné financie skôr oni. Potvrdzuje to aj fakt, že drvivá väčšina klientov privátneho bankovníctva u nás sú muži. Práve oni dominujú pri nákupoch tovarov dlhodobej spotreby, ako sú autá či nehnuteľnosti a doménou žien sú skôr výdavky na spotrebný tovar. Na druhej strane však rastie ženská emancipácia. Ženy majú v súčasnosti rovnaké vzdelanie, postavenie a príležitosti ako muži. Sú úspešné, čo potvrdzuje aj fakt, že podiel milionárok vo svete rastie rýchlejšie, ako podiel milionárov. V budúcnosti to bude ale omnoho vyrovnanejšie.
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
skôr áno
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Kellerová Eva Kellerová
vedecký pracovník
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Zászlós Gábor Zászlós
predseda predstavenstva
TriGranit Centrum, a.s.
rozhodne áno
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Kvartová Hana Kvartová
výkonná riaditeľka
SAS Slovakia
rozhodne nie Vzhladom na to, ze nepredavame domacnostiam, ale firmám, a tam sa o nákladných nákupoch rozhoduje trochu iným procesom:-)
Vzhladom na to, ze nepredavame domacnostiam, ale firmám, a tam sa o nákladných nákupoch rozhoduje trochu iným procesom:-)
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
rozhodne nie
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
rozhodne áno Pussy Riot by nás za takto nekorektnú otázku poslali na Sibír, ale ženy fakt rozhodujú, lebo majú vkus. Keď je firma a domácnosť pekná, je za tým žena. No a za "pekné" treba platiť.Muži sú o súťaži, sile a egu, ale potom často pred posledným krokom zmrzneme a potrebujeme ešte raz počuť motiváciu. Žena ju od prvého momentu má. Len by som to nevolal TREND. Lebo je to tak posledných milión rokov.
Pussy Riot by nás za takto nekorektnú otázku poslali na Sibír, ale ženy fakt rozhodujú, lebo majú vkus. Keď je firma a domácnosť pekná, je za tým žena. No a za "pekné" treba platiť.Muži sú o súťaži, sile a egu, ale potom často pred posledným krokom zmrzneme a potrebujeme ešte raz počuť motiváciu. Žena ju od prvého momentu má. Len by som to nevolal TREND. Lebo je to tak posledných milión rokov.
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
skôr áno
Chodák Ivan Chodák
partner
Accuratio, s.r.o.
skôr áno
Štefanec Ivan Štefanec
čestný prezident
Podnikateľská aliancia Slovenska
skôr nie
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
skôr áno
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
skôr áno
Sabol Ján Sabol
viceprezident
Republiková únia zamestnávateľov
skôr áno
Majerský Ján Majerský
managing director
Proma
skôr nie
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
skôr nie
Galdun Jozef Galdun
Key account manager
ENGINE Services
skôr nie
Hajko Jozef Hajko
analytik
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
skôr nie V knihách to tak bolo vždy: muži sa prezentujú ako inteligenti, ale čitateľky sú ženy.
V knihách to tak bolo vždy: muži sa prezentujú ako inteligenti, ale čitateľky sú ženy.
Topolová Karolína Topolová
generálna riaditeľka
AAA Auto, a.s.
skôr nie Medzi najdrahšie komodity, hneď po realitách, patria automobily. Podľa našich štatistík na našom webe vyhľadáva autá 50 % žien. Medzi zákazníkmi je ich asi 30 %. Je teda jasné, že ženy stoja v mnohých prípadoch v pozadí rozhodnutia o nákupe auta, aj keď nie sú priamo tými, kto nakoniec podpíše zmluvu. Podľa našich skúseností hlavne v Rusku muži čakajú na finálne rozhodnutie o kúpe na poradu s manželkou, aj keď sa už rozhodli a radi by s ním odišli ihneď. V marketingovej komunikácii však zatiaľ rozdiely nerobíme.
Medzi najdrahšie komodity, hneď po realitách, patria automobily. Podľa našich štatistík na našom webe vyhľadáva autá 50 % žien. Medzi zákazníkmi je ich asi 30 %. Je teda jasné, že ženy stoja v mnohých prípadoch v pozadí rozhodnutia o nákupe auta, aj keď nie sú priamo tými, kto nakoniec podpíše zmluvu. Podľa našich skúseností hlavne v Rusku muži čakajú na finálne rozhodnutie o kúpe na poradu s manželkou, aj keď sa už rozhodli a radi by s ním odišli ihneď. V marketingovej komunikácii však zatiaľ rozdiely nerobíme.
Bednárová Klaudia Bednárová
managing director
the Bridge
rozhodne áno
Vančo Luboš Vančo
partner
KPMG Slovensko, s.r.o.
skôr nie
Juhás Marek Juhás
riaditeľ
STILL SK
skôr nie
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
neviem / nevyjadrujem sa / iné v nasej branzi B2B nejde o velke nakladne nakupy, lae je faktom, ze zeny su coraz viac v pozicii nakupcov a decision makerov. Tzn. dbame vo firme aj na vonkjasiu stranku: iamge, vystupovanie, ale ja na samotnu komunikaciu vratane marketingivych kampani.
v nasej branzi B2B nejde o velke nakladne nakupy, lae je faktom, ze zeny su coraz viac v pozicii nakupcov a decision makerov. Tzn. dbame vo firme aj na vonkjasiu stranku: iamge, vystupovanie, ale ja na samotnu komunikaciu vratane marketingivych kampani.
Matušovič Marian Matušovič
predseda predstavenstva
VÚB Asset Management, správ. spol., a.s.
skôr nie
Marek Marián Marek
generálny riaditeľ
PosAm, spol. s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
skôr áno
Guttman Martin Guttman
managing director
Tuli.sk
skôr nie Snažíme sa robiť marketing o pekných a pohodlných veciach pre ľudí bez rozdielu pohlavia; napriek tomu štatistika ukazuje, že veľkú väčšinu nákupov predsa len realizujú ženy.
Snažíme sa robiť marketing o pekných a pohodlných veciach pre ľudí bez rozdielu pohlavia; napriek tomu štatistika ukazuje, že veľkú väčšinu nákupov predsa len realizujú ženy.
Terkovič Martin Terkovič
generálny riaditeľ
ICZ Slovakia, a.s., Trenčín
skôr nie
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
skôr nie Našimi zákazníkmi sú najmä výrobné spoločnosti, obchodné reťazce a logistické firmy. Vo všetkých týchto spoločnostiach spolurozhodujú o nákupe našich zariadení aj ženy. Snažíme sa, aby naša marketingová stratégia bola vyvážená a oslovovala rovnako mužov aj ženy.
Našimi zákazníkmi sú najmä výrobné spoločnosti, obchodné reťazce a logistické firmy. Vo všetkých týchto spoločnostiach spolurozhodujú o nákupe našich zariadení aj ženy. Snažíme sa, aby naša marketingová stratégia bola vyvážená a oslovovala rovnako mužov aj ženy.
Hrnko Martin Hrnko
predseda predstavenstva
QBSW
rozhodne nie
Bošňák Matej Bošňák
vedúci partner EY na Slovensku
EY v SR
neviem / nevyjadrujem sa / iné Na toto skutočne za našu organizáciu neviem odpovedať, ale potvrdzuje to moje podozrenia.
Na toto skutočne za našu organizáciu neviem odpovedať, ale potvrdzuje to moje podozrenia.
Králik Michal Králik
konateľ
UVEA Mediklinik, s.r.o., Martin
rozhodne áno Jednoznačne áno, je overené praxou, že na rozhodovací aj nákupný proces má žena výrazný vplyv zvlášť ak ide o nákladné nákupy.
Jednoznačne áno, je overené praxou, že na rozhodovací aj nákupný proces má žena výrazný vplyv zvlášť ak ide o nákladné nákupy.
Michalík Milan Michalík
obchodný riaditeľ
International BEZ Group
rozhodne nie
Kraus Miloš Kraus
člen predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s., Považská Bystrica
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Uličný Miroslav Uličný
1. podpredseda predstavenstva
Tatra banka, a.s
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Kuchta Norbert Kuchta
riaditeľ
Trumpf Slovakia
rozhodne nie
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
skôr áno Myslíme si, že aj napríklad o mieste spoločnej dovolenky, nielen pri nákupoch v rodinách majú ženy rozhodujúce slovo.
Myslíme si, že aj napríklad o mieste spoločnej dovolenky, nielen pri nákupoch v rodinách majú ženy rozhodujúce slovo.
Kováčik Pavol Kováčik
predseda predstavenstva
Inžinierske stavby Košice
skôr áno
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
skôr nie
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
rozhodne áno
Patek Peter Patek
konateľ
Plastix, s.r.o.
rozhodne áno A oplatilo sa to niekomu?
A oplatilo sa to niekomu?
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
rozhodne áno Inspiracia a informacia pre byvanie, ktorym sa primarne venujeme je z velkej casti domenou zien. Pri tvorbe a kreovani medii o byvani teda 100 % plati Dumasovo "Cherchez la femme".
Inspiracia a informacia pre byvanie, ktorym sa primarne venujeme je z velkej casti domenou zien. Pri tvorbe a kreovani medii o byvani teda 100 % plati Dumasovo "Cherchez la femme".
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
skôr nie
Čavojský Peter Čavojský
partner
CLS Čavojský & Partners, s.r.o.
rozhodne nie
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
neviem / nevyjadrujem sa / iné V oblasti cestovného ruchu, hoteliérstva a gastronómie je len minimum nákupov, ktoré by sa dali nazvať "nákladné". Orientujeme sa podľa segmentov, kde prihliadame na národnosť, príjmové skupiny a prípadne dôvod cesty. Marketingovú stratégiu zohľadňujúcu ženy si viem predstaviť pri wellness, beauty prípadne spa balíčkoch.
V oblasti cestovného ruchu, hoteliérstva a gastronómie je len minimum nákupov, ktoré by sa dali nazvať "nákladné". Orientujeme sa podľa segmentov, kde prihliadame na národnosť, príjmové skupiny a prípadne dôvod cesty. Marketingovú stratégiu zohľadňujúcu ženy si viem predstaviť pri wellness, beauty prípadne spa balíčkoch.
Dravecký Rastislav Dravecký
riaditeľ
DSI Data, s.r.o., Námestovo
skôr nie
Flimel Richard Flimel
predseda predstavenstva
JOJ Media House
rozhodne áno
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Kičina Róbert Kičina
výkonný riaditeľ
Podnikateľská aliancia Slovenska
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
skôr nie
Lukačka Rudolf Lukačka
konateľ
Relas, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné V oblasti nášho podnikania a jeho rozsahu to nie je nutné.
V oblasti nášho podnikania a jeho rozsahu to nie je nutné.
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Exkluzivita a individuálny prístup v zákazníkovi je v súčastnosti jediná efektívna forma predaja. Predovšetkým pri rýchloobrátkovom tovare zohrávajú ženy rozhodujúcu úlohu už niekoľko rokov.
Exkluzivita a individuálny prístup v zákazníkovi je v súčastnosti jediná efektívna forma predaja. Predovšetkým pri rýchloobrátkovom tovare zohrávajú ženy rozhodujúcu úlohu už niekoľko rokov.
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
skôr áno Navrhujeme strategie kampani zohladnujuce marketingove trendy v pripade ze to pomoze nasim klientom rásť. Cielove skupiny su však do veľkej miery aj lokalnym specifikom takze len tak sa vrhnut na svetove trendy bez overenia faktov v lokalnom prostredi by nebolo mudre.
Navrhujeme strategie kampani zohladnujuce marketingove trendy v pripade ze to pomoze nasim klientom rásť. Cielove skupiny su však do veľkej miery aj lokalnym specifikom takze len tak sa vrhnut na svetove trendy bez overenia faktov v lokalnom prostredi by nebolo mudre.
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
Danubiatel, a.s., Bratislava
rozhodne áno Vo všetkých obchodných stratégiách sa snažíme zohľadniť potreby a požiadavky cieľovej skupiny. Produkty potom navrhujeme tak, aby jej čo najlepšie vyhovovali. Aj keď v oblasti telekomunikačných a internetových služieb sú stále dominantnejšími mienkotvorcami a rozhodovateľmi muži a mladá generácia. Ale napríklad TV balíky navrhujeme tak, aby obsahovali stanice a programovú skladbu požadovanú diváčkami. Lebo už jedna chýbajúca stanica s obľúbeným seriálom môže rozhodovať, či naša ponuka u zákazníčky zaboduje, alebo nie.
Vo všetkých obchodných stratégiách sa snažíme zohľadniť potreby a požiadavky cieľovej skupiny. Produkty potom navrhujeme tak, aby jej čo najlepšie vyhovovali. Aj keď v oblasti telekomunikačných a internetových služieb sú stále dominantnejšími mienkotvorcami a rozhodovateľmi muži a mladá generácia. Ale napríklad TV balíky navrhujeme tak, aby obsahovali stanice a programovú skladbu požadovanú diváčkami. Lebo už jedna chýbajúca stanica s obľúbeným seriálom môže rozhodovať, či naša ponuka u zákazníčky zaboduje, alebo nie.
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
skôr áno v dobrych firmách je to ako v dobrych rodinach - aj tu je treba sa okrem racionálnej kalkulacie spolahnut i na intuiciu, pocit; cize ano, zohladnujem dominanciu zien
v dobrych firmách je to ako v dobrych rodinach - aj tu je treba sa okrem racionálnej kalkulacie spolahnut i na intuiciu, pocit; cize ano, zohladnujem dominanciu zien
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
rozhodne áno
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
skôr nie
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
skôr nie Neuvažujeme s tým. Myslím si ale,že naše Horalky i ďalšie naše produkty chutia každému, netvoria kompletný denný nákup a je pomerne náročné z toho odvodiť, do akej miery práve pri Horalkách majú nákupná prím ženy.
Neuvažujeme s tým. Myslím si ale,že naše Horalky i ďalšie naše produkty chutia každému, netvoria kompletný denný nákup a je pomerne náročné z toho odvodiť, do akej miery práve pri Horalkách majú nákupná prím ženy.
Lazarovič Tibor Lazarovič
generálny riaditeľ
BC Torsion, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
neviem / nevyjadrujem sa / iné

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní