Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Prečo slovenskí manažéri a podnikatelia nehovoria o neúspechoch vo svojom biznise a riadení?

  1. zhoršenie vlastného imidžu 35 %
  2. zhoršenie imidžu firmy 20 %
  3. strach z konkurencie 1 %
  4. neviem/nevyjadrujem sa/iné 44 %


Uzávierka hlasovania: 24.02.2014. Počet respondentov: 85.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Novotná Alexandra Novotná
majiteľka
Klinika Esthetic
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
neviem/nevyjadrujem sa/iné Z môjho každodenného vnímania svojho okolia mám skôr pocit, že o tom všetci podnikatelia hovoria neustále. Je to ale skôr také nariekanie a sťažovanie sa ako konštruktívne priznanie si zlyhania, či neúspechu...
Z môjho každodenného vnímania svojho okolia mám skôr pocit, že o tom všetci podnikatelia hovoria neustále. Je to ale skôr také nariekanie a sťažovanie sa ako konštruktívne priznanie si zlyhania, či neúspechu...
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
zhoršenie imidžu firmy
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
neviem/nevyjadrujem sa/iné Z mojich skúseností vyplýva, že slovenskí manažéri a podnikatelia nehovoria nielen o svojich neúspechoch vo svojom biznise a riadení, ale neradi hovoria i o svojich úspechoch. Podľa môjho názoru to vyplýva aj s akéhosi psychologického bloku z minulosti, keď sme neboli vedení diskutovať a vyjadrovať sa otvorene a zdieľať nielen svoje pozitívne ale i negatívne skúsenosti. Za chyby sme boli väčšinou potrestaní.
Z mojich skúseností vyplýva, že slovenskí manažéri a podnikatelia nehovoria nielen o svojich neúspechoch vo svojom biznise a riadení, ale neradi hovoria i o svojich úspechoch. Podľa môjho názoru to vyplýva aj s akéhosi psychologického bloku z minulosti, keď sme neboli vedení diskutovať a vyjadrovať sa otvorene a zdieľať nielen svoje pozitívne ale i negatívne skúsenosti. Za chyby sme boli väčšinou potrestaní.
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
zhoršenie vlastného imidžu nastavenie vlastného zrkadla je o veľkej odvahe, preto máme radšej istoty ...
nastavenie vlastného zrkadla je o veľkej odvahe, preto máme radšej istoty ...
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Kohútiková Elena Kohútiková
podpredsedníčka Dozornej rady
VÚB, a.s.
zhoršenie imidžu firmy Neúspechy riešime a snažíme sa z nich poučiť. Úspechy prezentujeme, pretoze sú motivujúce a zároveň vyjadrujeme tým vďaku a dávame odvahu našim kolegom, ktorí sa na úspechu podieľali. Ale motivujeme i ostatných na trhu. Vychádzam z toho, že dobrý manažér či firma sa snaží možný neúspech vopred identifikovať a riešiť, aby nenastal, preto sa s neúspechmi stretáva zriedkavo. Ak takáto situácia nastane, treba sa pozriet, preco sme neboli úspešní a poučiť sa z toho. Aj neúspech môže byť motiváciou, ak vedie k zlepšeniu procesov a riadenia firmy. A potom sa môze prezentovať aj ako príklad pre iné firmy, či iných manažérov.
Neúspechy riešime a snažíme sa z nich poučiť. Úspechy prezentujeme, pretoze sú motivujúce a zároveň vyjadrujeme tým vďaku a dávame odvahu našim kolegom, ktorí sa na úspechu podieľali. Ale motivujeme i ostatných na trhu. Vychádzam z toho, že dobrý manažér či firma sa snaží možný neúspech vopred identifikovať a riešiť, aby nenastal, preto sa s neúspechmi stretáva zriedkavo. Ak takáto situácia nastane, treba sa pozriet, preco sme neboli úspešní a poučiť sa z toho. Aj neúspech môže byť motiváciou, ak vedie k zlepšeniu procesov a riadenia firmy. A potom sa môze prezentovať aj ako príklad pre iné firmy, či iných manažérov.
Kellerová Eva Kellerová
vedecký pracovník
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
zhoršenie vlastného imidžu
Kvartová Hana Kvartová
výkonná riaditeľka
SAS Slovakia
zhoršenie imidžu firmy
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
neviem/nevyjadrujem sa/iné Neúspechy analyzujeme interne, úspechmi sa chválime navonok. Aj týmto manažerským rozhodnutím sa rád chválim.
Neúspechy analyzujeme interne, úspechmi sa chválime navonok. Aj týmto manažerským rozhodnutím sa rád chválim.
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Chodák Ivan Chodák
partner
Accuratio, s.r.o.
zhoršenie vlastného imidžu Na Slovensku je táto ťažká téma stále skoro tabu. Väčšina manažérov a podnikateľov musí mať prirodzene veľké sebavedomie, ku ktorému prináležia len úspechy. Nájdu sa však aj výnimky, ktoré vedia o tejto téme hovoriť veľmi poučne a dokonca s humorom.
Na Slovensku je táto ťažká téma stále skoro tabu. Väčšina manažérov a podnikateľov musí mať prirodzene veľké sebavedomie, ku ktorému prináležia len úspechy. Nájdu sa však aj výnimky, ktoré vedia o tejto téme hovoriť veľmi poučne a dokonca s humorom.
Štefanec Ivan Štefanec
čestný prezident
Podnikateľská aliancia Slovenska
zhoršenie imidžu firmy
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
neviem/nevyjadrujem sa/iné So mnou pri kaučingu slovenskí manažéri a podnikatelia hovoria o neúspechoch vo svojom biznise a riadení.
So mnou pri kaučingu slovenskí manažéri a podnikatelia hovoria o neúspechoch vo svojom biznise a riadení.
Majerský Ján Majerský
managing director
Proma
neviem/nevyjadrujem sa/iné Nemyslím, že bys me o tom nehovorili. Pri viacerých diskusiach hovoríme o problémoch, ťažkostiach a neúspechoh a hľadáme aj riešenia. Patria ku podnikania tak ako úspech. Podstatné je aby neúspech bol pre nás motiváciou na riešenia a aby sa čo najmenej opakoval. V stavebníctve nám žiaľ v poslednom období neúspechy prevažujú aj pri veľkej snahe väčšiny podnikateľov ich eliminovať.
Nemyslím, že bys me o tom nehovorili. Pri viacerých diskusiach hovoríme o problémoch, ťažkostiach a neúspechoh a hľadáme aj riešenia. Patria ku podnikania tak ako úspech. Podstatné je aby neúspech bol pre nás motiváciou na riešenia a aby sa čo najmenej opakoval. V stavebníctve nám žiaľ v poslednom období neúspechy prevažujú aj pri veľkej snahe väčšiny podnikateľov ich eliminovať.
Majer Jiří Majer
CEO
Accace k.s.
zhoršenie imidžu firmy
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
zhoršenie vlastného imidžu
Hajko Jozef Hajko
analytik
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Bednárová Klaudia Bednárová
managing director
the Bridge
neviem/nevyjadrujem sa/iné Malokedy sa vyskytne situácia, že stretnete človeka s ktorým sa dá a ešte sa vám aj chce hovoriť o niečom čo nevyšlo. Moja skúsenosť je, že ľudia ktorí tvoria a robia veci nemajú problém hovoriť o tom čo sa nepodarilo. Je však oveľa viac ľudí ktorí frflú, striehnu čo kde by mohli okritizovať a kedy múdro gúľať očami miesto toho, aby sa postavili a išli niečo urobiť sami.
Malokedy sa vyskytne situácia, že stretnete človeka s ktorým sa dá a ešte sa vám aj chce hovoriť o niečom čo nevyšlo. Moja skúsenosť je, že ľudia ktorí tvoria a robia veci nemajú problém hovoriť o tom čo sa nepodarilo. Je však oveľa viac ľudí ktorí frflú, striehnu čo kde by mohli okritizovať a kedy múdro gúľať očami miesto toho, aby sa postavili a išli niečo urobiť sami.
Vančo Luboš Vančo
partner
KPMG Slovensko, s.r.o.
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Černák Ľudovít Černák
predseda predstavenstva
Sitno Holding
zhoršenie imidžu firmy Vo svete všobecne manažéri a podnikatelia radšej hovoria o úspechoch ako o neúspechoch. Pre menších neúspech znamená zhoršenie vlastného imidžu a vlastne aj zníženie šance na dosiahnutie úspechu, ktorý by prípadne kompenzoval neúspech. Pre veľkých je to zasa zhoršenie ratingu, drahšie finacovanie a prípadné zvýšenie konkurenčného tlaku. Takže niekedy nielen že nehovoria , ale dokonca taja neúspech. Pokiaľ to nevedie k skreslovaniu hospodárskych výsledkov , je taktika malej alebo dokonca žiadnej prezentácie pochopiteľná .
Vo svete všobecne manažéri a podnikatelia radšej hovoria o úspechoch ako o neúspechoch. Pre menších neúspech znamená zhoršenie vlastného imidžu a vlastne aj zníženie šance na dosiahnutie úspechu, ktorý by prípadne kompenzoval neúspech. Pre veľkých je to zasa zhoršenie ratingu, drahšie finacovanie a prípadné zvýšenie konkurenčného tlaku. Takže niekedy nielen že nehovoria , ale dokonca taja neúspech. Pokiaľ to nevedie k skreslovaniu hospodárskych výsledkov , je taktika malej alebo dokonca žiadnej prezentácie pochopiteľná .
Juhás Marek Juhás
riaditeľ
STILL SK
zhoršenie vlastného imidžu
Hurajová Mária Hurajová
členka Správnej rady
Nadácia Slovak American Foundation
zhoršenie vlastného imidžu
Bodi Marián Bodi
finančný riaditeľ
IBM Slovensko
zhoršenie vlastného imidžu Vacsina podnikatelov sa nevie dostat k takemu medialnemu priestoru aby mohli pravidelne prezentovat vlastne uspechy a neuspechy. Pripadna sanca sa teda skor vyuzije na prezentaciu uspechov a tym propagaciu firmy.
Vacsina podnikatelov sa nevie dostat k takemu medialnemu priestoru aby mohli pravidelne prezentovat vlastne uspechy a neuspechy. Pripadna sanca sa teda skor vyuzije na prezentaciu uspechov a tym propagaciu firmy.
Lelovský Mário Lelovský
prvý viceprezident
IT Asociácia Slovenska
zhoršenie vlastného imidžu
Kubala Martin Kubala
generálny riaditeľ SEE
Hewlett-Packard Slovakia
zhoršenie vlastného imidžu Ciastkove neuspechy su bezne pri kazdej manazerskej cinnosti , ale musi to byt uz clovek tak trochu "nad vecou" aby ich aj sam spominal. Uplne opacne je to s hovorenim o uspechoch . Je medzi "manazermi" bezne , ze ak iny nevydzvihuju Vase uspechy tak o nich musite hovorit sam , a cim su mensie tym hlasnejsie. Ak nemate ziadne uspechy, tak si ich prisvojite alebo vymyslite . Ak vam nakoniec dojde fantazia aj s vymyslanim uspechov , tak nove drahe auto moze dat tuto spravu za Vas...
Ciastkove neuspechy su bezne pri kazdej manazerskej cinnosti , ale musi to byt uz clovek tak trochu "nad vecou" aby ich aj sam spominal. Uplne opacne je to s hovorenim o uspechoch . Je medzi "manazermi" bezne , ze ak iny nevydzvihuju Vase uspechy tak o nich musite hovorit sam , a cim su mensie tym hlasnejsie. Ak nemate ziadne uspechy, tak si ich prisvojite alebo vymyslite . Ak vam nakoniec dojde fantazia aj s vymyslanim uspechov , tak nove drahe auto moze dat tuto spravu za Vas...
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
zhoršenie vlastného imidžu
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
zhoršenie vlastného imidžu
Krekáč Martin Krekáč
vedúci partner
Jenewein Group
zhoršenie imidžu firmy Pretože to je úplne prirodzené. Dôležitejšie však je, ako sa o tom, čo sa zvykne označovať ako neúspech, zhovárajú sami so sebou a svojimi tímami. Ako ich vnímajú a vyhodnocujú a ako sa z nich dokážu poučiť a chápať správnosť ďalšej cesty.
Pretože to je úplne prirodzené. Dôležitejšie však je, ako sa o tom, čo sa zvykne označovať ako neúspech, zhovárajú sami so sebou a svojimi tímami. Ako ich vnímajú a vyhodnocujú a ako sa z nich dokážu poučiť a chápať správnosť ďalšej cesty.
Hrnko Martin Hrnko
predseda predstavenstva
QBSW
zhoršenie imidžu firmy Zákazníci chcú samozrejme spolupracovať len s tými najúspešnejšími firmami. Akýkoľvek neúspešný projekt, ktorý sa spája s firmou, alebo jej pracovníkmi tak znižuje kredit danej firmy a zhoršuje jej postavenie v očiach zákazníkov, lebo však všetky ostatné firmy robia len úspešné projekty. Je škoda, že neúspechy v projektoch, v biznise, v podnikaní sa málokedy využívajú na budovanie pozitívneho imidžu spôsobom - viete, urobili sme takúto chybu a takto sme sa z nej poučili a toto sme urobili pre to, aby sa to viac neopakovalo. V tom lepšom prípade sa z neúspechu poučí samotná firma, v tom horšom prípade prídu o prácu ľudia, ktorí za neúspechom stoja a s poučím odchádzajú ku konkurencii.
Zákazníci chcú samozrejme spolupracovať len s tými najúspešnejšími firmami. Akýkoľvek neúspešný projekt, ktorý sa spája s firmou, alebo jej pracovníkmi tak znižuje kredit danej firmy a zhoršuje jej postavenie v očiach zákazníkov, lebo však všetky ostatné firmy robia len úspešné projekty. Je škoda, že neúspechy v projektoch, v biznise, v podnikaní sa málokedy využívajú na budovanie pozitívneho imidžu spôsobom - viete, urobili sme takúto chybu a takto sme sa z nej poučili a toto sme urobili pre to, aby sa to viac neopakovalo. V tom lepšom prípade sa z neúspechu poučí samotná firma, v tom horšom prípade prídu o prácu ľudia, ktorí za neúspechom stoja a s poučím odchádzajú ku konkurencii.
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
neviem/nevyjadrujem sa/iné Myslím si, že nielen slovenskí, ale všeobecne europski manažéri a podnikatelia považujú neúspech za vlastné zlyhanie. A kto si rád verejne pripustí, že zlyhal? Myslím si, že mlčanie o nezdaroch je podmienené našou podnikateľskou kultúrou. Na rozdiel napriklad od USA, kde sa neúspech chápe ako zdroj ponaučenia a šanca pre nový začiatok.
Myslím si, že nielen slovenskí, ale všeobecne europski manažéri a podnikatelia považujú neúspech za vlastné zlyhanie. A kto si rád verejne pripustí, že zlyhal? Myslím si, že mlčanie o nezdaroch je podmienené našou podnikateľskou kultúrou. Na rozdiel napriklad od USA, kde sa neúspech chápe ako zdroj ponaučenia a šanca pre nový začiatok.
Bošňák Matej Bošňák
vedúci partner EY na Slovensku
EY v SR
zhoršenie vlastného imidžu Encyklopédia neúspechov manažérov a podnikateľov vo biznise a riadení by bola nepochybne prínosnou učebnou pomôckou pre začínajúcich podnikateľov a manažérov a verím, že autentické semináre a prednášky na túto tému s účasťou hlavných aktérov by mali vysokú účasť. Faktom ale ostáva, že žijeme v rýchlej dobe, ktorá chyby neodpúšťa a publicita ohľadne neúspechu v podnikaní a riadení asi nie je tým najlepším marketingovým nástrojom, či už pre firmu alebo jednotlivca. Zároveň si myslím, že "mlčanlivosť" týkajúca sa neúspechu nie je slovenským špecifikom (hoci tento terminus technicus s obľubou používame pri mnohých príležitostiach) a dokonca som presvedčený, že ani nie je špecifikom našej doby.
Encyklopédia neúspechov manažérov a podnikateľov vo biznise a riadení by bola nepochybne prínosnou učebnou pomôckou pre začínajúcich podnikateľov a manažérov a verím, že autentické semináre a prednášky na túto tému s účasťou hlavných aktérov by mali vysokú účasť. Faktom ale ostáva, že žijeme v rýchlej dobe, ktorá chyby neodpúšťa a publicita ohľadne neúspechu v podnikaní a riadení asi nie je tým najlepším marketingovým nástrojom, či už pre firmu alebo jednotlivca. Zároveň si myslím, že "mlčanlivosť" týkajúca sa neúspechu nie je slovenským špecifikom (hoci tento terminus technicus s obľubou používame pri mnohých príležitostiach) a dokonca som presvedčený, že ani nie je špecifikom našej doby.
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
zhoršenie vlastného imidžu Myslím že je to národná črta ktorá je na škodu, napríklad v USA viac považujú neúspechy za skúsenosti pozitívne využiteľné do budúcnosti. Kto nikdy nezlyhal, zrejme ani nikdy nič nové neskúsil.
Myslím že je to národná črta ktorá je na škodu, napríklad v USA viac považujú neúspechy za skúsenosti pozitívne využiteľné do budúcnosti. Kto nikdy nezlyhal, zrejme ani nikdy nič nové neskúsil.
Králik Michal Králik
konateľ
UVEA Mediklinik, s.r.o., Martin
zhoršenie imidžu firmy Pokiaľ si manažér vôbec dokáže uvedomiť svoj neúspech, nie je potrebné o ňom rozprávať, ale poradiť sa so správnymi ľuďmi a dokázať to napraviť.
Pokiaľ si manažér vôbec dokáže uvedomiť svoj neúspech, nie je potrebné o ňom rozprávať, ale poradiť sa so správnymi ľuďmi a dokázať to napraviť.
Szapu Mikuláš Szapu
predseda predstavenstva
YMS
zhoršenie vlastného imidžu V súčasnosti sú prejavom úspechu materiálne bohatstvo, nestíhanie a pozitívny prístup. Široký úsmev na tvári však často nie je v súlade s výrazom očí. V ňom skôr vidíte strach a obavu zo zlyhania. Keď doplním, že žijeme v krajine kde nie je v krvi vžitá mentalita pre experimentovanie, nemôžme sa čudovať našim manažérom, že až na pár výnimiek idú s trendom ......
V súčasnosti sú prejavom úspechu materiálne bohatstvo, nestíhanie a pozitívny prístup. Široký úsmev na tvári však často nie je v súlade s výrazom očí. V ňom skôr vidíte strach a obavu zo zlyhania. Keď doplním, že žijeme v krajine kde nie je v krvi vžitá mentalita pre experimentovanie, nemôžme sa čudovať našim manažérom, že až na pár výnimiek idú s trendom ......
Michalík Milan Michalík
obchodný riaditeľ
International BEZ Group
zhoršenie imidžu firmy
Kraus Miloš Kraus
člen predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s., Považská Bystrica
zhoršenie vlastného imidžu
Hudec Oto Hudec
profesor
Ekonomická fakulta Technickej univerzity
zhoršenie imidžu firmy Z obáv - pretože okolité prostredie sa dosť teší z neúspechu iných a dáva to najavo. Ale múdri pochopili, že aj vhodným prezentovaním neúspechu s jeho následným riešením aj v tomto prostredí prináša plusové body.
Z obáv - pretože okolité prostredie sa dosť teší z neúspechu iných a dáva to najavo. Ale múdri pochopili, že aj vhodným prezentovaním neúspechu s jeho následným riešením aj v tomto prostredí prináša plusové body.
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
zhoršenie imidžu firmy Predovšetkým zaostávajú slovenské firmy pri komunikovaní odhalených podvodov. Nevyužíva sa tak vzdelávací potenciál smerom dovnútra a tiež posilňovanie etického imidžu smerom navonok. Tento prístup je však dávno prekonaný a iba platenie reklamy, resp. CSR aktivity nevytvoria chcený obraz firmy.
Predovšetkým zaostávajú slovenské firmy pri komunikovaní odhalených podvodov. Nevyužíva sa tak vzdelávací potenciál smerom dovnútra a tiež posilňovanie etického imidžu smerom navonok. Tento prístup je však dávno prekonaný a iba platenie reklamy, resp. CSR aktivity nevytvoria chcený obraz firmy.
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
zhoršenie vlastného imidžu
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
neviem/nevyjadrujem sa/iné Moj nazor je ze sa hovori aj o neuspechu, otazkou je ci to niekto pocuva a aky to ma zmysel. Najcastejsie sa o neuspechu hovori vo vztahu so stale sa zhorsujucimi podmienkami v podnikani a to asi nikto nechce pocuvat!
Moj nazor je ze sa hovori aj o neuspechu, otazkou je ci to niekto pocuva a aky to ma zmysel. Najcastejsie sa o neuspechu hovori vo vztahu so stale sa zhorsujucimi podmienkami v podnikani a to asi nikto nechce pocuvat!
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
zhoršenie vlastného imidžu
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
zhoršenie imidžu firmy
Patek Peter Patek
konateľ
Plastix, s.r.o.
strach z konkurencie Ak manažér prizná neúspech, určite mu konkurencia nepríde na pomoc.
Ak manažér prizná neúspech, určite mu konkurencia nepríde na pomoc.
Škodný Peter Škodný
generálny riaditeľ, partner
Accenture, s.r.o.
neviem/nevyjadrujem sa/iné Toto je asi otazka pre psychologa a nie pre manazerov. Mozno nam mnohym na Slovensku chyba vacsia pokora a snazime sa jej nedostatok kompenzovat o to vacsim egom...a to nam nedovoli povedat ze sme iba ludia a mylit sa je ludske. A clovek sa uci iba na chybach.
Toto je asi otazka pre psychologa a nie pre manazerov. Mozno nam mnohym na Slovensku chyba vacsia pokora a snazime sa jej nedostatok kompenzovat o to vacsim egom...a to nam nedovoli povedat ze sme iba ludia a mylit sa je ludske. A clovek sa uci iba na chybach.
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Čavojský Peter Čavojský
partner
CLS Čavojský & Partners, s.r.o.
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Paška Peter Paška
primátor
mesto Galanta
neviem/nevyjadrujem sa/iné akože nehovoria? s kýmkoľvek sa bavím, len sa sťažuje, horekuje, pochváliť sa nepochváli nikto.. samozrejme, za všetko však môže kríza a neplatiči..
akože nehovoria? s kýmkoľvek sa bavím, len sa sťažuje, horekuje, pochváliť sa nepochváli nikto.. samozrejme, za všetko však môže kríza a neplatiči..
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
zhoršenie imidžu firmy Poučenie z vlastného neúspechu je dobré, ale poučenie z cudzieho je vždy lepšie. Dá sa ale povedať, že ide o know-how každej firmy, alebo jednotlivca. Z tohto dôvodu celkom rozumiem tomu, že manažéri nechcú neúspech veľmi prezentovať. Snáď nájdu odvahu v penzii, alebo pri ďalšom úspechu. Tak sa neúspech určite prezentuje ľahšie.
Poučenie z vlastného neúspechu je dobré, ale poučenie z cudzieho je vždy lepšie. Dá sa ale povedať, že ide o know-how každej firmy, alebo jednotlivca. Z tohto dôvodu celkom rozumiem tomu, že manažéri nechcú neúspech veľmi prezentovať. Snáď nájdu odvahu v penzii, alebo pri ďalšom úspechu. Tak sa neúspech určite prezentuje ľahšie.
Willmann Richard Willmann
riaditeľ
crooce.com
neviem/nevyjadrujem sa/iné Lebo na slovensku máme iba úspešných a manažérsky veľmi zručných podnikateľov! :)
Lebo na slovensku máme iba úspešných a manažérsky veľmi zručných podnikateľov! :)
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
zhoršenie vlastného imidžu
Kučák Roman Kučák
CEO & co-founder
Anodius
zhoršenie vlastného imidžu Lebo v týchto končinách sveta ešte stále platí, že otvorenosť = slabosť namiesto cesta, inšpirácia...
Lebo v týchto končinách sveta ešte stále platí, že otvorenosť = slabosť namiesto cesta, inšpirácia...
Zubaľ Roman Zubaľ
generálny riaditeľ
BPT Leasing, a.s.
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Lukačka Rudolf Lukačka
konateľ
Relas, s.r.o.
neviem/nevyjadrujem sa/iné Podľa mojich skúseností prevažuje záujem verejnosti o úspech. Nebol som na akcii kde by bol pozvaný neúspešný manažér alebo podnikateľ. Stretol som málo neúspešných manažérov či podnikateľov, ktorí si priznali svoj zásadný vplyv na osobný neúspech. A asi je tiež ľahšie priznať chybu úspešnému manažérovi keď väčšina jeho rozhodnutí bola správna.
Podľa mojich skúseností prevažuje záujem verejnosti o úspech. Nebol som na akcii kde by bol pozvaný neúspešný manažér alebo podnikateľ. Stretol som málo neúspešných manažérov či podnikateľov, ktorí si priznali svoj zásadný vplyv na osobný neúspech. A asi je tiež ľahšie priznať chybu úspešnému manažérovi keď väčšina jeho rozhodnutí bola správna.
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
zhoršenie vlastného imidžu Nehovoria o neuspechoch lebo, to nieje v mode, ked pride trend ako pri sturtupoch ze fail je tvoja dobra referencia, potom to budu urcite hovorit aj slovenski manazeri
Nehovoria o neuspechoch lebo, to nieje v mode, ked pride trend ako pri sturtupoch ze fail je tvoja dobra referencia, potom to budu urcite hovorit aj slovenski manazeri
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
neviem/nevyjadrujem sa/iné slovenskí manažéri a podnikatelia nehovoria o neúspechoch vo svojom biznise a riadení? mne sa zase zda, ze bud nehovoria o nicom inom - pocuvam same nareky, alebo sa vytahuju ako mali chlapci na piesku - cest vynimkam samozrejme
slovenskí manažéri a podnikatelia nehovoria o neúspechoch vo svojom biznise a riadení? mne sa zase zda, ze bud nehovoria o nicom inom - pocuvam same nareky, alebo sa vytahuju ako mali chlapci na piesku - cest vynimkam samozrejme
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
zhoršenie vlastného imidžu V regióne strednej a východnej Európy prevláda kultúra negatívnej povrchnej kritiky. Tá ma často za následok zhoršenie reputácie manažéra alebo podnikateľa a tolerancia voči negatívnej povesti zo strany zákazníkov je veľmi nízka. Akoby sme v tomto regióne občas nedávali druhé šance.
V regióne strednej a východnej Európy prevláda kultúra negatívnej povrchnej kritiky. Tá ma často za následok zhoršenie reputácie manažéra alebo podnikateľa a tolerancia voči negatívnej povesti zo strany zákazníkov je veľmi nízka. Akoby sme v tomto regióne občas nedávali druhé šance.
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
neviem/nevyjadrujem sa/iné
Lazarovič Tibor Lazarovič
generálny riaditeľ
BC Torsion, s.r.o.
zhoršenie imidžu firmy
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
zhoršenie vlastného imidžu Úspech sa v našej spoločnosti stal modlou. A preto majú aj niektorí slovenskí manažéri pocit, že ak priznajú neúspech, akoby sa priznali pomaly k osudovému zlyhaniu. To je však hlboký omyl. Jeden neúspech nemôže znamenať zlyhanie, najmä v prípade vyzretej osobnosti. Jeden čiastkový neúspech znamená len to, že na našej ceste nám nevyšiel jeden krok. Rozhodujúca je však práve tá naša cesta a skutočnosť, že po nej, aj napriek pádom, ďalej kráčame…
Úspech sa v našej spoločnosti stal modlou. A preto majú aj niektorí slovenskí manažéri pocit, že ak priznajú neúspech, akoby sa priznali pomaly k osudovému zlyhaniu. To je však hlboký omyl. Jeden neúspech nemôže znamenať zlyhanie, najmä v prípade vyzretej osobnosti. Jeden čiastkový neúspech znamená len to, že na našej ceste nám nevyšiel jeden krok. Rozhodujúca je však práve tá naša cesta a skutočnosť, že po nej, aj napriek pádom, ďalej kráčame…

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní