Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Môžu podľa vás technológie na sledovanie správania zákazníkov zvýšiť úspešnosť podnikania?

  1. rozhodne áno 56 %
  2. skôr áno 37 %
  3. skôr nie 3 %
  4. rozhodne nie 1 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 2 %


Uzávierka hlasovania: 24.03.2014. Počet respondentov: 121.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Sitár Alan Sitár
Managing Director
Capital Partners Consulting, a.s.
rozhodne áno
Resch Alexander Resch
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
Všeobecná úverová banka, a.s.
skôr áno
Novotná Alexandra Novotná
majiteľka
Klinika Esthetic
skôr áno Poznať správanie zákazníkov môže určite podnikaniu pomôcť. Nemali by sa však pritom prekračovať hranice etiky a ochrany súkromia.
Poznať správanie zákazníkov môže určite podnikaniu pomôcť. Nemali by sa však pritom prekračovať hranice etiky a ochrany súkromia.
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
rozhodne áno Všetky relevantné informácie tohoto druhu pomôžu, ak ich dokážete správne čítať a interpretovať. Najdôležitejšie je ale z nich vyvodiť vhodné vlastné obchodné správanie.
Všetky relevantné informácie tohoto druhu pomôžu, ak ich dokážete správne čítať a interpretovať. Najdôležitejšie je ale z nich vyvodiť vhodné vlastné obchodné správanie.
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
rozhodne áno Som presvedčený, že áno. Prostredníctvom dobre riešeného vernostného zákazníckeho systému, kde je identifikovaný zákazník je možné predsa dlhodobo sledovať a vyhodnocovať správanie jednotlivých zákazníkov. Na základe vyhodnotenia je potom možné meniť stratégiu a teda aj úspešnosť podnikania.
Som presvedčený, že áno. Prostredníctvom dobre riešeného vernostného zákazníckeho systému, kde je identifikovaný zákazník je možné predsa dlhodobo sledovať a vyhodnocovať správanie jednotlivých zákazníkov. Na základe vyhodnotenia je potom možné meniť stratégiu a teda aj úspešnosť podnikania.
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
skôr áno
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
skôr áno ak to nebude jediný jej indikátor podnikania ...
ak to nebude jediný jej indikátor podnikania ...
Scheber Anton Scheber
konateľ
Softec, s.r.o.
rozhodne áno
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
skôr áno
Bobovnický Artur Bobovnický
Obchodný riaditeľ
Ševt a.s.
rozhodne áno Stačí sa pozrieť na Amazon….alebo Clubcard. Nie je to ani nové, ani prevratné, len nie každý sa odhodlá, alebo so môže dovoliť investovať do riešení založených na dataminingu, sledovania pohybu zákazníkov v predajni ap.
Stačí sa pozrieť na Amazon….alebo Clubcard. Nie je to ani nové, ani prevratné, len nie každý sa odhodlá, alebo so môže dovoliť investovať do riešení založených na dataminingu, sledovania pohybu zákazníkov v predajni ap.
Danko Attila Danko
konateľ
IBG International Battery Group, s.r.o., Pezinok
rozhodne áno Mať správne, presné, včasné informácie z trhu, o čerstvých prioritách zákazníkov je určite konkurenčnou výhodou.
Mať správne, presné, včasné informácie z trhu, o čerstvých prioritách zákazníkov je určite konkurenčnou výhodou.
Kellerová Eva Kellerová
vedecký pracovník
skôr áno
Kvartová Hana Kvartová
výkonná riaditeľka
SAS Slovakia
rozhodne áno Nikto iny ako nasi zakaznici na peniaze neda, a preto je pre uspesnost podnikania kriticke, aby sme poznali ich potreby. A tie sa samozrejme menia podla stadia zivotneho cyklu, v ktorom sa klient prave nachadza. Pokial nesledujeme spravanie zakaznikov nemame sanci zistit, ci prave prehlbuju alebo prave naopak oslabuju vztah s nasou spolocnostou (hlavne ak posobime na retailovom trhu a zakaznikov pocitame v stovkach tisic). A prave identifikacia tychto momentov je klucom k uspesnemu zvyseniu hodnoty zakaznika (tym, ze mu predame dalsi produkt/sluzbu, ktoru potrebuje), alebo jeho zachrane pred odchodom ku konkurencii.
Nikto iny ako nasi zakaznici na peniaze neda, a preto je pre uspesnost podnikania kriticke, aby sme poznali ich potreby. A tie sa samozrejme menia podla stadia zivotneho cyklu, v ktorom sa klient prave nachadza. Pokial nesledujeme spravanie zakaznikov nemame sanci zistit, ci prave prehlbuju alebo prave naopak oslabuju vztah s nasou spolocnostou (hlavne ak posobime na retailovom trhu a zakaznikov pocitame v stovkach tisic). A prave identifikacia tychto momentov je klucom k uspesnemu zvyseniu hodnoty zakaznika (tym, ze mu predame dalsi produkt/sluzbu, ktoru potrebuje), alebo jeho zachrane pred odchodom ku konkurencii.
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
rozhodne áno Podnikanie je uspokojovanie potrieb zákazníka. Čím viac informácií o zákazníkovi, tým je väčšia šanca na úspešné (a ziskové) uspokojenie jeho potrieb a úspech v podnikaní.
Podnikanie je uspokojovanie potrieb zákazníka. Čím viac informácií o zákazníkovi, tým je väčšia šanca na úspešné (a ziskové) uspokojenie jeho potrieb a úspech v podnikaní.
Ormandy Igor Ormandy
generálny riaditeľ
Mediaprint - Kapa Pressegrosso, a.s.
rozhodne áno
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
rozhodne áno Bez znalosti potrieb a spravania zakaznikov nemate najmensiu nadej na uspech.
Bez znalosti potrieb a spravania zakaznikov nemate najmensiu nadej na uspech.
Štefanec Ivan Štefanec
čestný prezident
Podnikateľská aliancia Slovenska
rozhodne áno
Chodák Ivan Chodák
partner
Accuratio, s.r.o.
rozhodne áno Technológie napredujú, a to, čo sa súčasnej generácií manažérov zdá prirodzené (napr. bežná komunikácie cez e-mail), môže byť pre novú generáciu ich zákazníkov dávno zastaralé (napr. komunikácia výlučne cez sociálne siete). Pokiaľ so získanými údajmi o správaní sa zákazníkov aktívne pracujete, tak rozhodne máte šancu zvýšiť svoju úspešnosť. Tí najúspešnejší však prostredníctvom technológií priamo správanie sa zákazníkov aktívne ovplyvňujú alebo (tí ostatní) ovplyvňovať onedlho budú.
Technológie napredujú, a to, čo sa súčasnej generácií manažérov zdá prirodzené (napr. bežná komunikácie cez e-mail), môže byť pre novú generáciu ich zákazníkov dávno zastaralé (napr. komunikácia výlučne cez sociálne siete). Pokiaľ so získanými údajmi o správaní sa zákazníkov aktívne pracujete, tak rozhodne máte šancu zvýšiť svoju úspešnosť. Tí najúspešnejší však prostredníctvom technológií priamo správanie sa zákazníkov aktívne ovplyvňujú alebo (tí ostatní) ovplyvňovať onedlho budú.
Jakúbek Ivan Jakúbek
Viceprezident v spoločnosti Enterprise Investors
ENTERPRISE INVESTORS s.r.o.
rozhodne áno Budú stále dôležitejšie. V dnešnom "elektronickom" svete sa ľudia necítia "sledovaní" za počítačom, mobilom, fotoaparátom, atd. a tak sa prejavujú spontánnejšie. Keď dobrý obchodník vie čo chcete alebo potrebujete tak už je to len otázka správneho kanálu.
Budú stále dôležitejšie. V dnešnom "elektronickom" svete sa ľudia necítia "sledovaní" za počítačom, mobilom, fotoaparátom, atd. a tak sa prejavujú spontánnejšie. Keď dobrý obchodník vie čo chcete alebo potrebujete tak už je to len otázka správneho kanálu.
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
rozhodne áno Technológie na sledovanie zákazníka majú podobný cieľ a metódy ako tajné služby. Bez inteligentnej analytiky a špionáže sa dnes - žiaľ - asi nedá vládnuť, ani podnikať.
Technológie na sledovanie zákazníka majú podobný cieľ a metódy ako tajné služby. Bez inteligentnej analytiky a špionáže sa dnes - žiaľ - asi nedá vládnuť, ani podnikať.
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
skôr nie
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
rozhodne áno
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
rozhodne áno
Majerský Ján Majerský
managing director
Proma
rozhodne áno
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
skôr áno Ale musí být zajištěna ochrana soukromí i sledovaných údajů a v žádném případě nesmí být narušena diskrétnost a pocit bezpečí klienta. V takovém případě by tyto technologie mohly podnikání i výrazně uškodit.
Ale musí být zajištěna ochrana soukromí i sledovaných údajů a v žádném případě nesmí být narušena diskrétnost a pocit bezpečí klienta. V takovém případě by tyto technologie mohly podnikání i výrazně uškodit.
Sabol Ján Sabol
viceprezident
Republiková únia zamestnávateľov
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Mervart Jaroslav Mervart
riaditeľ
Chemosvit
skôr áno
Galdun Jozef Galdun
Key account manager
ENGINE Services
rozhodne áno Neviem si dobre predstaviť firmu , ktorá by mohla úspešne dlhodobo pôsobiť na trhu a nesledovať správanie zákazníkov.
Neviem si dobre predstaviť firmu , ktorá by mohla úspešne dlhodobo pôsobiť na trhu a nesledovať správanie zákazníkov.
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
rozhodne áno Samozrejme, v tomto prípade ide o ďalšiu formu prieskumu spotrebiteľského správania, ktoré realizuje každá spoločnosť.
Samozrejme, v tomto prípade ide o ďalšiu formu prieskumu spotrebiteľského správania, ktoré realizuje každá spoločnosť.
Hajko Jozef Hajko
analytik
skôr áno
Bednárová Klaudia Bednárová
managing director
the Bridge
skôr áno
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
skôr áno
Vačok Ľubomír Vačok
finančný riaditeľ
OMS
skôr áno Otázne je, koľko zákazníkov sa drží svojich zvyklostí a čím sú ovplyvnené. Mimochodom: V súčasnosti sú technológie tak vyspelé, že rozdiel medzi realitou a sci-fi je už takmer zanedbateľný. Škoda len, že tieto technológie nemôžete (ako zákazník) vypnúť, ... tak ako sa to napríklad dalo v prípade zmiznutia lietadla malayzijských aerolínií.
Otázne je, koľko zákazníkov sa drží svojich zvyklostí a čím sú ovplyvnené. Mimochodom: V súčasnosti sú technológie tak vyspelé, že rozdiel medzi realitou a sci-fi je už takmer zanedbateľný. Škoda len, že tieto technológie nemôžete (ako zákazník) vypnúť, ... tak ako sa to napríklad dalo v prípade zmiznutia lietadla malayzijských aerolínií.
Vančo Luboš Vančo
partner
KPMG Slovensko, s.r.o.
skôr áno
Černák Ľudovít Černák
predseda predstavenstva
Sitno Holding
skôr áno
Eckhardtová Lýdia Eckhardtová
majiteľka
Módny salón Lýdia Eckhardt
rozhodne nie
Juhás Marek Juhás
riaditeľ
STILL SK
skôr áno
Paščák Marek Paščák
generálny riaditeľ
Datalan, a.s., Bratislava
skôr áno Technológie sú dnes v biznise už bez diskusie prínosom. V prípade moderných IT riešení, ktoré využívajú nástroje na spracovanie a analýzu big data, alebo trend mobility, dokážu firmy presne cieliť svoju ponuku a prispôsobovať ju požiadavkám zákazníkov v reálnom čase. A aj keď si to dnes ešte mnohokrát neuvedomujú, profitujú z toho aj samotní zákazníci. Výhodou sú napr. personalizované produkty, sofistikované riešenia na ochranu osobných financií, alebo dokonca technológie, ktoré vďaka sledovaniu a rýchlemu vyhodnocovaniu dát dokážu zachraňovať životy.
Technológie sú dnes v biznise už bez diskusie prínosom. V prípade moderných IT riešení, ktoré využívajú nástroje na spracovanie a analýzu big data, alebo trend mobility, dokážu firmy presne cieliť svoju ponuku a prispôsobovať ju požiadavkám zákazníkov v reálnom čase. A aj keď si to dnes ešte mnohokrát neuvedomujú, profitujú z toho aj samotní zákazníci. Výhodou sú napr. personalizované produkty, sofistikované riešenia na ochranu osobných financií, alebo dokonca technológie, ktoré vďaka sledovaniu a rýchlemu vyhodnocovaniu dát dokážu zachraňovať životy.
Hurajová Mária Hurajová
členka Správnej rady
Nadácia Slovak American Foundation
skôr nie
Bodi Marián Bodi
finančný riaditeľ
IBM Slovensko
rozhodne áno Rozhodne ano nakolko lepsie poznanie zakaznika umozni adresnejsi a efektivnejsi marketing.Nasadenim analytiky na mnostvo dat, ktore zakaznici o sebe vytvaraju vieme docielit okrem uspesnejsieho obchodu aj zvysenu spokojnost a lojalitu zakaznika. Nikto z nas predsa nechce opakovane dostavat ponuku na pozicku, ked ju nepotrebuje naopak spravne nacasovanu a namieru usitu ponuku moze zakaznik ocenit.
Rozhodne ano nakolko lepsie poznanie zakaznika umozni adresnejsi a efektivnejsi marketing.Nasadenim analytiky na mnostvo dat, ktore zakaznici o sebe vytvaraju vieme docielit okrem uspesnejsieho obchodu aj zvysenu spokojnost a lojalitu zakaznika. Nikto z nas predsa nechce opakovane dostavat ponuku na pozicku, ked ju nepotrebuje naopak spravne nacasovanu a namieru usitu ponuku moze zakaznik ocenit.
Marek Marián Marek
generálny riaditeľ
PosAm, spol. s.r.o.
skôr áno
Lelovský Mário Lelovský
prvý viceprezident
IT Asociácia Slovenska
rozhodne áno
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
rozhodne áno
Kostič Martin Kostič
riaditeľ
Emark, s.r.o.
rozhodne áno Ako to už býva, samotné technológie úspešnosť podnikania nezvýšia. Zvýšia ju ľudia, ktorí dokážu tieto technológie pochopiť a použiť. Verím tomu, že aj u nás existuje dosť progresívnych ľudí, ktorí v týchto technológiách budú vidieť príležitosť pre seba a svoju firmu.
Ako to už býva, samotné technológie úspešnosť podnikania nezvýšia. Zvýšia ju ľudia, ktorí dokážu tieto technológie pochopiť a použiť. Verím tomu, že aj u nás existuje dosť progresívnych ľudí, ktorí v týchto technológiách budú vidieť príležitosť pre seba a svoju firmu.
Kubala Martin Kubala
generálny riaditeľ SEE
Hewlett-Packard Slovakia
rozhodne áno
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
rozhodne áno
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
rozhodne áno Poznanie správania sa zákazníkov bolo a je mimoriadne dôležité pre stanovenie správnej strátégie podnikania. Moderné technológie umožňujú získať o zákazníkoch viac informácií za krátší čas, čo umožňuje firmám presnejšie zadefinovať stratégiu a flexibilnejšie reagovať na zmeny správania sa zákazníkov ako aj na zmeny na trhu.
Poznanie správania sa zákazníkov bolo a je mimoriadne dôležité pre stanovenie správnej strátégie podnikania. Moderné technológie umožňujú získať o zákazníkoch viac informácií za krátší čas, čo umožňuje firmám presnejšie zadefinovať stratégiu a flexibilnejšie reagovať na zmeny správania sa zákazníkov ako aj na zmeny na trhu.
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
skôr áno
Terkovič Martin Terkovič
generálny riaditeľ
ICZ Slovakia, a.s., Trenčín
skôr áno
Bošňák Matej Bošňák
vedúci partner EY na Slovensku
EY v SR
skôr áno
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
rozhodne áno Môžu, a aj zvyšujú. Akurát treba ustriehnuť rozumnú hranicu súkromia zákazníkov, ktorej prekročenie môže úspešnosť naopak prudko znížiť.
Môžu, a aj zvyšujú. Akurát treba ustriehnuť rozumnú hranicu súkromia zákazníkov, ktorej prekročenie môže úspešnosť naopak prudko znížiť.
Králik Michal Králik
konateľ
UVEA Mediklinik, s.r.o., Martin
rozhodne áno Určite áno, je potrebné ich ale nastaviť tak, aby nenarušili ich súkromie.
Určite áno, je potrebné ich ale nastaviť tak, aby nenarušili ich súkromie.
Rybárik Michal Rybárik
predseda
Asociácia lokálnych poskytovateľov internetu
rozhodne áno
Obeda Michal Obeda
konatel
Spotreba.sk, s.r.o.
skôr áno
Pašmík Milan Pašmík
generálny riaditeľ
McCarter Slovakia, s.r.o.
rozhodne áno
Dubec Milan Dubec
generálny riaditeľ Azet
Azet
rozhodne áno Tieto technologie nie su az tak ine ako bol v minulosti krcmar alebo vlastnik maleho obchodu, ktori poznali svojich zakaznikov po mene, poznali ich rodinu, zvyky a potreby. Nasledne presne vedeli ako zakaznikovy vyjst v ustrety bez toho aby sa museli pytat, co bude potrebovat o tyzden. Samozrejme treba mat tieto technologie pod primeranou kontrolou, pokial sa vsetky informacie stretavaju na jednom mieste, tak je to cesta ako z jedneho miesta mozete ovladat spravanie velkej casti sveta. A tam uz sa pomaly blizime.
Tieto technologie nie su az tak ine ako bol v minulosti krcmar alebo vlastnik maleho obchodu, ktori poznali svojich zakaznikov po mene, poznali ich rodinu, zvyky a potreby. Nasledne presne vedeli ako zakaznikovy vyjst v ustrety bez toho aby sa museli pytat, co bude potrebovat o tyzden. Samozrejme treba mat tieto technologie pod primeranou kontrolou, pokial sa vsetky informacie stretavaju na jednom mieste, tak je to cesta ako z jedneho miesta mozete ovladat spravanie velkej casti sveta. A tam uz sa pomaly blizime.
Gregor Milan Gregor
predseda dozornej rady
CEIT
skôr áno V urcitych oblastiach podnikania maju taketo informacie rozhodujuci podiel na uspesnom podnikani. Otaznou zostava legalnost ziskavania takychto informacii a ich dalsie vyuzitie. V kazdom pripade by malo platit, ze zakaznik musi byt vopred informovany o zbere takychto udajov a o ich dalsom vyuzivani. Ze sa tak dnes nedeje, svedcia programy a aktivity spolocnosti Google, ktore realizuje pre americku vladu a velke podnikatelske skupiny v USA.
V urcitych oblastiach podnikania maju taketo informacie rozhodujuci podiel na uspesnom podnikani. Otaznou zostava legalnost ziskavania takychto informacii a ich dalsie vyuzitie. V kazdom pripade by malo platit, ze zakaznik musi byt vopred informovany o zbere takychto udajov a o ich dalsom vyuzivani. Ze sa tak dnes nedeje, svedcia programy a aktivity spolocnosti Google, ktore realizuje pre americku vladu a velke podnikatelske skupiny v USA.
Michalík Milan Michalík
obchodný riaditeľ
International BEZ Group
skôr áno
Kraus Miloš Kraus
člen predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s., Považská Bystrica
skôr áno
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
rozhodne áno Rozhodne áno, otázkou je etický rozmer. Už teraz mám pocit, že o nás niektoré aplikácie vedia viac, ako by nám bolo milé.
Rozhodne áno, otázkou je etický rozmer. Už teraz mám pocit, že o nás niektoré aplikácie vedia viac, ako by nám bolo milé.
Uličný Miroslav Uličný
1. podpredseda predstavenstva
Tatra banka, a.s
rozhodne áno
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
rozhodne áno Ale len ak má firma pomerne jasnú predstavu o tom ako dáta vyhodnocovať a následne použiť pri oslovení klienta alebo prispôsobení produktu. V prípade nepremysleného nasadenia hrozí riziko, že k nefunkčným systémom pre CRM, ISO a riadenie rizík pribudne niečo z aktuálnej sady technologických buzzwordov (napr. bigdata v cloude, najlepšie mobilné :)). To samozrejme nevylučuje zvýšenie úspešnosti podnikania dodávateľov týchto IT produktov.
Ale len ak má firma pomerne jasnú predstavu o tom ako dáta vyhodnocovať a následne použiť pri oslovení klienta alebo prispôsobení produktu. V prípade nepremysleného nasadenia hrozí riziko, že k nefunkčným systémom pre CRM, ISO a riadenie rizík pribudne niečo z aktuálnej sady technologických buzzwordov (napr. bigdata v cloude, najlepšie mobilné :)). To samozrejme nevylučuje zvýšenie úspešnosti podnikania dodávateľov týchto IT produktov.
Krempaský Miroslav Krempaský
CEO
Millennium, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Úspešní v biznise môžeme byť jedine vtedy, ak poznáme potreby svojich zákazníkov. Technológie nám môže napomôcť toto správanie spoznať, nastaviť parametre produktu ako i správne časovanie oslovenia.
Úspešní v biznise môžeme byť jedine vtedy, ak poznáme potreby svojich zákazníkov. Technológie nám môže napomôcť toto správanie spoznať, nastaviť parametre produktu ako i správne časovanie oslovenia.
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
rozhodne áno
Hudec Oto Hudec
profesor
Ekonomická fakulta Technickej univerzity
rozhodne áno Bezpochyby, svojich zákazníkov by sme mali poznať a pracovať s týmito znalosťami, úspechu podnikaniu to prospieva. Otázka je skôr inde, ktoré technológie už sú z rodu sledovacích nástrojov narúšajúcich súkromie našich zákazníkov.
Bezpochyby, svojich zákazníkov by sme mali poznať a pracovať s týmito znalosťami, úspechu podnikaniu to prospieva. Otázka je skôr inde, ktoré technológie už sú z rodu sledovacích nástrojov narúšajúcich súkromie našich zákazníkov.
Petráš Patrik Petráš
prezident
Asociácia personálnych agentúr Slovenska
rozhodne áno
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
skôr áno Áno, lepšie chápanie potrieb zákazníka uľahčuje vývoj a predchádza neúspešným investíciam. Druhá stránka tohto vývoja je taká, že behaviorálny marketing nám vo veľkej miere zasahuje do súkromia. Práve ochrana súkromia je hodnota, ktorú pociťujeme a ďalej budeme pociťovať čoraz naliehavejšie.
Áno, lepšie chápanie potrieb zákazníka uľahčuje vývoj a predchádza neúspešným investíciam. Druhá stránka tohto vývoja je taká, že behaviorálny marketing nám vo veľkej miere zasahuje do súkromia. Práve ochrana súkromia je hodnota, ktorú pociťujeme a ďalej budeme pociťovať čoraz naliehavejšie.
Kubošek Pavol Kubošek
konateľ
Kvant, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno ak to sledovanie zakaznikov je v sulade s legislativou a etikou tak poznat spravanie zakaznikov rozhodne pomoze zvysit uspesnost v podnikani
ak to sledovanie zakaznikov je v sulade s legislativou a etikou tak poznat spravanie zakaznikov rozhodne pomoze zvysit uspesnost v podnikani
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
skôr áno Myslím si že podnikatelia by mali sledovať spotrebiteľské trendy a správaníe zákazníkov či klientov, minimálne na to, aby im vychádzali v ústrety svojimi službami.
Myslím si že podnikatelia by mali sledovať spotrebiteľské trendy a správaníe zákazníkov či klientov, minimálne na to, aby im vychádzali v ústrety svojimi službami.
Škodný Peter Škodný
generálny riaditeľ, partner
Accenture, s.r.o.
rozhodne áno
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno vyhodnocovat spravanie zakaznikov, sposob ich pristupu k informaciam, to ci ich ta ktora forma zaujala viac alebo menej a mala vplyv na ich rozhodovanie su dolezite faktory, ktorymi je mozne zlepsit komunikaciu so zakaznikmi a zvysit pravdepodobnost uspechu
vyhodnocovat spravanie zakaznikov, sposob ich pristupu k informaciam, to ci ich ta ktora forma zaujala viac alebo menej a mala vplyv na ich rozhodovanie su dolezite faktory, ktorymi je mozne zlepsit komunikaciu so zakaznikmi a zvysit pravdepodobnost uspechu
Patek Peter Patek
konateľ
Plastix, s.r.o.
rozhodne áno Práve tieto technológie sú základom skutočného marketingu a nedeliteľnou súčasťou trhu. Je to jeden zo základov rozvoja technológií a tým aj podmienkou hospodárskeho rastu. Ak je mierou úspešnosti podnikania hospodársky rast, potom tu existuje významná korelácia.
Práve tieto technológie sú základom skutočného marketingu a nedeliteľnou súčasťou trhu. Je to jeden zo základov rozvoja technológií a tým aj podmienkou hospodárskeho rastu. Ak je mierou úspešnosti podnikania hospodársky rast, potom tu existuje významná korelácia.
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
rozhodne áno
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
rozhodne áno
Paška Peter Paška
primátor
mesto Galanta
rozhodne áno Samozrejme a absolútne. V podstate ani nie je iná možnosť, ako uspieť na trhu, keďže technologickí priekopníci - udávajúci trendy - poväčšinou nesídlia v našich končinách..
Samozrejme a absolútne. V podstate ani nie je iná možnosť, ako uspieť na trhu, keďže technologickí priekopníci - udávajúci trendy - poväčšinou nesídlia v našich končinách..
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
skôr áno
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
skôr áno
Čavojský Peter Čavojský
partner
CLS Čavojský & Partners, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
rozhodne áno Riadenie a strategické rozhodnutia podľa pocitu sú v dnešnej dobe iba lotériou. Konkurenčné prostredie núti každého podnikateľa čo najlepšie poznať svojho zákazníka. Hotelový software napríklad dovoľuje posúdiť čakanie zákazníka na prihlásenie, alebo odhlásenie z hotela a tým stanovuje stratégiu na predaj doplnkových služieb, alebo ponúka rozbor časového priestoru na zisťovanie spokojnosti.
Riadenie a strategické rozhodnutia podľa pocitu sú v dnešnej dobe iba lotériou. Konkurenčné prostredie núti každého podnikateľa čo najlepšie poznať svojho zákazníka. Hotelový software napríklad dovoľuje posúdiť čakanie zákazníka na prihlásenie, alebo odhlásenie z hotela a tým stanovuje stratégiu na predaj doplnkových služieb, alebo ponúka rozbor časového priestoru na zisťovanie spokojnosti.
Dravecký Rastislav Dravecký
riaditeľ
DSI Data, s.r.o., Námestovo
rozhodne áno
Bláhová Renáta Bláhová
partnerka
BMB Leitner k.s.
rozhodne áno
Flimel Richard Flimel
predseda predstavenstva
JOJ Media House
skôr áno
Kopál Róbert Kopál
riaditeľ
AOCP
rozhodne áno
Kičina Róbert Kičina
výkonný riaditeľ
Podnikateľská aliancia Slovenska
rozhodne áno Určite platí, že čím lepšie pozná podnikateľ svojho zákazníka, tým lepšie dokáže odhadnúť a uspokojiť jeho potreby.
Určite platí, že čím lepšie pozná podnikateľ svojho zákazníka, tým lepšie dokáže odhadnúť a uspokojiť jeho potreby.
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
skôr áno
Kučák Roman Kučák
CEO & co-founder
Anodius
neviem / nevyjadrujem sa / iné Relevantné zákaznícke dáta v reálnom čase sú nepochybne kľúčom k úspešnému fungovaniu každého podnikateľského subjektu dnešných čias. Otázne však je, či tieto dáta sa stávajú len jednostranným nástrojom manipulácie spotrebiteľov za účelom rastu tržieb, alebo naopak nástrojom podporujúcim rozvoj spotrebiteľského správania a zodpovedného konania. Úspech je z tohto uhla pohľadu veľmi relatívny pojem.
Relevantné zákaznícke dáta v reálnom čase sú nepochybne kľúčom k úspešnému fungovaniu každého podnikateľského subjektu dnešných čias. Otázne však je, či tieto dáta sa stávajú len jednostranným nástrojom manipulácie spotrebiteľov za účelom rastu tržieb, alebo naopak nástrojom podporujúcim rozvoj spotrebiteľského správania a zodpovedného konania. Úspech je z tohto uhla pohľadu veľmi relatívny pojem.
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
skôr áno
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
rozhodne áno rozhodne ano a uz sa tak davno deje. zastihnuk komnzumenta s ponukou v spravnej chvili teda ked je otvoreny myslienke ze si produkt alebo sluzbu chce kupit je klucove. Spravanie ludi v online je pomerne lahko citatelne a anlyzovatelne. Teda zbieranie dat o tom ake maju ludia navyky a preferencie je pre ponikanie v buducnosti velmi dolezite.
rozhodne ano a uz sa tak davno deje. zastihnuk komnzumenta s ponukou v spravnej chvili teda ked je otvoreny myslienke ze si produkt alebo sluzbu chce kupit je klucove. Spravanie ludi v online je pomerne lahko citatelne a anlyzovatelne. Teda zbieranie dat o tom ake maju ludia navyky a preferencie je pre ponikanie v buducnosti velmi dolezite.
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Treba však využiť vhodné a efektívne technológie, správne ich vyhodnotiť a byť schopný a ochotný adaptovať svoju stratégiu.
Treba však využiť vhodné a efektívne technológie, správne ich vyhodnotiť a byť schopný a ochotný adaptovať svoju stratégiu.
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
Danubiatel, a.s., Bratislava
rozhodne áno Umožňujú totiž ďaleko adresnejšie smerovať produktovú ponuku na konkrétnych zákazníkov tak, aby sa triafala presnejšie, kde je reálny záujem. Ale na druhej strane o nasadení technológií na sledovanie správania by zákazníci mali byť vždy riadne informovaní a oboznámení najmä vtedy, keď sa od nich požadujú špecifické informácie. A samozrejme nesmú tam byť zakomponované žiadne neetické zavádzajúce alebo dokonca podvodné praktiky.
Umožňujú totiž ďaleko adresnejšie smerovať produktovú ponuku na konkrétnych zákazníkov tak, aby sa triafala presnejšie, kde je reálny záujem. Ale na druhej strane o nasadení technológií na sledovanie správania by zákazníci mali byť vždy riadne informovaní a oboznámení najmä vtedy, keď sa od nich požadujú špecifické informácie. A samozrejme nesmú tam byť zakomponované žiadne neetické zavádzajúce alebo dokonca podvodné praktiky.
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
rozhodne áno
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
rozhodne áno Jednoznačne. Ak využitím nových technológií poznávame správanie sa zákazníkov, ich osobitosti podľa zvolených kritérií vo vzťahu k charakteru podnikania, potom je možné všetky špecifiká vyhodnotiť a predísť okolnostiam, ktoré podnikaniu škodia, resp. tieto poznatky môžeme uplatniť v záujme rastu kvality podnikania.
Jednoznačne. Ak využitím nových technológií poznávame správanie sa zákazníkov, ich osobitosti podľa zvolených kritérií vo vzťahu k charakteru podnikania, potom je možné všetky špecifiká vyhodnotiť a predísť okolnostiam, ktoré podnikaniu škodia, resp. tieto poznatky môžeme uplatniť v záujme rastu kvality podnikania.
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
skôr áno
Čorejová Tatiana Čorejová
rektor
Žilinská univerzita v Žiline
skôr áno
Lazarovič Tibor Lazarovič
generálny riaditeľ
BC Torsion, s.r.o.
skôr áno
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
skôr áno Ale len vtedy, keď získané dáta o správaní sa zákazníkov dokáže firma správne vyhodnotiť. A keď v každodennej praxi pribalí aj srdce a správny prozákaznícky prístup. Technológia môže naznačiť smer. Do cieľa nás však môžu priviezť iba ľudia.
Ale len vtedy, keď získané dáta o správaní sa zákazníkov dokáže firma správne vyhodnotiť. A keď v každodennej praxi pribalí aj srdce a správny prozákaznícky prístup. Technológia môže naznačiť smer. Do cieľa nás však môžu priviezť iba ľudia.
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
rozhodne áno

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní