Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Mal by si podľa vás štát posilniť kompetencie v základnom a strednom školstve?

  1. rozhodne áno 12 %
  2. skôr áno 25 %
  3. skôr nie 29 %
  4. rozhodne nie 13 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 20 %


Uzávierka hlasovania: 23.06.2014. Počet respondentov: 114.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Sitár Alan Sitár
Managing Director
Capital Partners Consulting, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Otázka podľa môjho názoru nevystihuje najväčší problem základného a stredného stupňa. Kto a ake kompetencie bude mať mi pripada ako hlboko terciálne v porovnani s otázkami typu: ktoré spoločenské udalosti a rozhodnutia v rezorte školstva priviedli základné a stredné vzdelávanie do stavu v akom sú dnes? existuje zhoda medzi hlavnými stake-holdermi na krátkodobých a dlhdobých prioritách a cieľoch školstva? ktore riesenia, overené dobrými výsledkami na zaklade našej a zahraničnej praxe, ponúkajú najpravdepodobnejšie východisko zo súčasného hlboko krízového stavu. Az po nájdeni odpovedi na tieto otázky budem považovať diskusiu na temu prerozdelovania kompetencii za zmysluplnú.
Otázka podľa môjho názoru nevystihuje najväčší problem základného a stredného stupňa. Kto a ake kompetencie bude mať mi pripada ako hlboko terciálne v porovnani s otázkami typu: ktoré spoločenské udalosti a rozhodnutia v rezorte školstva priviedli základné a stredné vzdelávanie do stavu v akom sú dnes? existuje zhoda medzi hlavnými stake-holdermi na krátkodobých a dlhdobých prioritách a cieľoch školstva? ktore riesenia, overené dobrými výsledkami na zaklade našej a zahraničnej praxe, ponúkajú najpravdepodobnejšie východisko zo súčasného hlboko krízového stavu. Az po nájdeni odpovedi na tieto otázky budem považovať diskusiu na temu prerozdelovania kompetencii za zmysluplnú.
Resch Alexander Resch
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
Všeobecná úverová banka, a.s.
skôr áno
Novotná Alexandra Novotná
majiteľka
Klinika Esthetic
skôr nie Myslím, že štát už od roku 1989 ukázal všetko čo dokáže hlavne v základnom a strednom školstve a to je že školy sú nevybavené, učitelia podfinancovaní, úroveň vedomostí nízka. Neverím, že štát dokáže túto situáciu zvrátiť. Myslím si, že štát by mal len regulovať trendy vzdelávania podľa potreby, s víziou na niekoľko rokov dopredu, čo asi nerobí, keďže trh práce je plný nepotrebných absolventov všeobecne vzdelávajúcich stredných škôl bez špecializácie a praxe, ktorí sa potom uchyľujú na štúdie na pre mňa nepochopiteľné vysoké školy len preto, že nenájdu prácu a majú tak aspoň štatút študenta nič neznamenajúcej právnickej, sociálnej alebo inej hmlistej špecializácie. Peniaze, ktoré idú týmto smerom by mohli výrazne pomôcť strednému odbornému školstvu zameranému na prax, na ktorom by participovali zamestnávatelia, teda tí ktorí vedia najlepšie akých pracovníkov budú potrebovať.
Myslím, že štát už od roku 1989 ukázal všetko čo dokáže hlavne v základnom a strednom školstve a to je že školy sú nevybavené, učitelia podfinancovaní, úroveň vedomostí nízka. Neverím, že štát dokáže túto situáciu zvrátiť. Myslím si, že štát by mal len regulovať trendy vzdelávania podľa potreby, s víziou na niekoľko rokov dopredu, čo asi nerobí, keďže trh práce je plný nepotrebných absolventov všeobecne vzdelávajúcich stredných škôl bez špecializácie a praxe, ktorí sa potom uchyľujú na štúdie na pre mňa nepochopiteľné vysoké školy len preto, že nenájdu prácu a majú tak aspoň štatút študenta nič neznamenajúcej právnickej, sociálnej alebo inej hmlistej špecializácie. Peniaze, ktoré idú týmto smerom by mohli výrazne pomôcť strednému odbornému školstvu zameranému na prax, na ktorom by participovali zamestnávatelia, teda tí ktorí vedia najlepšie akých pracovníkov budú potrebovať.
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
skôr áno
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
skôr áno
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné ale súčasný systém nenasvedčuje tomu, že by sme mali integrovaný systém vzdelávania, ktorý zohľadňuje vývoj spoločnosti a jej očakávaní na vzdelanie ...
ale súčasný systém nenasvedčuje tomu, že by sme mali integrovaný systém vzdelávania, ktorý zohľadňuje vývoj spoločnosti a jej očakávaní na vzdelanie ...
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
rozhodne áno
Bobovnický Artur Bobovnický
Obchodný riaditeľ
Ševt a.s.
rozhodne áno
Danko Attila Danko
konateľ
IBG International Battery Group, s.r.o., Pezinok
skôr nie Základným a stredným školám skôr chýbajú financie a lepšia spolupráca učiteľov a rodičov.
Základným a stredným školám skôr chýbajú financie a lepšia spolupráca učiteľov a rodičov.
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
rozhodne áno
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
skôr áno Ak by fungoval tak, ako by mal.
Ak by fungoval tak, ako by mal.
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Rozhodne ano, ale zmysluplne. To iste odporucam aj pre materske skoly, ktore by mal vsetky financovat tiez stat.
Rozhodne ano, ale zmysluplne. To iste odporucam aj pre materske skoly, ktore by mal vsetky financovat tiez stat.
Kellerová Eva Kellerová
vedecký pracovník
rozhodne áno
Vítek Filip Vítek
data science director
Teamviewer
rozhodne nie Posilnenie kompetencií povedie ku zarovnávaniu rozdielov smerom k (dnes slabučkému)priemeru. Štát by mal skôr podporiť vznik elitných škôl a zaviesť transparentný rating kvality vzdelenia na každej úrovni.
Posilnenie kompetencií povedie ku zarovnávaniu rozdielov smerom k (dnes slabučkému)priemeru. Štát by mal skôr podporiť vznik elitných škôl a zaviesť transparentný rating kvality vzdelenia na každej úrovni.
Kevický Florián Kevický
výkonný riaditeľ
IPESOFT spol. s r.o.
rozhodne nie Cim menej statu v comkolvek tym lepsie.
Cim menej statu v comkolvek tym lepsie.
Zászlós Gábor Zászlós
predseda predstavenstva
TriGranit Centrum, a.s.
skôr áno Podľa môjho súdu áno, avšak veľmi citlivo a vyvážene vždy po dôkladnej analýze odborníkov. Je neodškriepiteľné, že kvalita vzdelávania je jedným zo základných atribútov kvalitného podnikateľského prostredia ako aj pozitívnej spoločenskej klímy. V zložitých globálnych ekonomických podmienkach snaha o udržateľný rozvoj resp. v mnoha prípadoch zachovanie dosiahnutého štandardu je výzvou pre každú ekonomickú a spoločenskú formáciu. Na Slovensku by sme mali zachovať napr. v oblasti vysokého školstva len klasicky osvedčené univerzity s tradíciou a zrušiť tzv. vidiecke "no name" vysoké školy. Takisto by sa mala veľmi seriózne podrobiť analýze sektor súkromného školstva na každom stupni. Uvoľnené a získané zdroje by sa pri prísne stanovených a hodnotiteľných kritérií majú prerozdeliť už citovaným univerzitám resp. aj na posilnenie kvality základného vyučovacieho procesu.
Podľa môjho súdu áno, avšak veľmi citlivo a vyvážene vždy po dôkladnej analýze odborníkov. Je neodškriepiteľné, že kvalita vzdelávania je jedným zo základných atribútov kvalitného podnikateľského prostredia ako aj pozitívnej spoločenskej klímy. V zložitých globálnych ekonomických podmienkach snaha o udržateľný rozvoj resp. v mnoha prípadoch zachovanie dosiahnutého štandardu je výzvou pre každú ekonomickú a spoločenskú formáciu. Na Slovensku by sme mali zachovať napr. v oblasti vysokého školstva len klasicky osvedčené univerzity s tradíciou a zrušiť tzv. vidiecke "no name" vysoké školy. Takisto by sa mala veľmi seriózne podrobiť analýze sektor súkromného školstva na každom stupni. Uvoľnené a získané zdroje by sa pri prísne stanovených a hodnotiteľných kritérií majú prerozdeliť už citovaným univerzitám resp. aj na posilnenie kvality základného vyučovacieho procesu.
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
skôr nie
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Štefanec Ivan Štefanec
čestný prezident
Podnikateľská aliancia Slovenska
skôr nie
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
skôr áno Štátu by som na Slovensku radšej všetky kompetencie odobral, ale v prípade školstva by "štát" mal na seba zobrať predovšetkým zodpovednosť. Naozaj neviem, kam idú naše dane, keď základné úlohy štátu v zdravotníctve, bezpečnosti, spravodlivosti a vzdelávaní totálne kolabujú.
Štátu by som na Slovensku radšej všetky kompetencie odobral, ale v prípade školstva by "štát" mal na seba zobrať predovšetkým zodpovednosť. Naozaj neviem, kam idú naše dane, keď základné úlohy štátu v zdravotníctve, bezpečnosti, spravodlivosti a vzdelávaní totálne kolabujú.
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
skôr áno
Majerský Ján Majerský
managing director
Proma
skôr áno
Sabol Ján Sabol
viceprezident
Republiková únia zamestnávateľov
skôr nie
Mervart Jaroslav Mervart
riaditeľ
Chemosvit
skôr áno
Galdun Jozef Galdun
Key account manager
ENGINE Services
skôr áno V základnom bezpodmienečne , ale v strednom som vôbec o tom nie presvedčený.
V základnom bezpodmienečne , ale v strednom som vôbec o tom nie presvedčený.
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
skôr nie
Hajko Jozef Hajko
analytik
skôr nie
Ondáš Jozef Ondáš
Partner
Management Skill Base, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Možno som trochu mimo, ale nezachytil som debatu, na základe ktorej je položená táto otázka. Myslím, že štát má voči štátnym školám všetky kompetencie, ktoré sa dajú vymyslieť, a robí všetko preto, aby znepríjemnil život súkromným školám.
Možno som trochu mimo, ale nezachytil som debatu, na základe ktorej je položená táto otázka. Myslím, že štát má voči štátnym školám všetky kompetencie, ktoré sa dajú vymyslieť, a robí všetko preto, aby znepríjemnil život súkromným školám.
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
rozhodne áno
Vančo Luboš Vančo
partner
KPMG Slovensko, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Juhás Marek Juhás
riaditeľ
STILL SK
skôr áno
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
skôr áno CHyba nam riadenie systemu, obsahu, odmenovania... v skolstve; VUC a ani zriadovatleia nemozu v tychto vysostne odpobrych zalezitostaich nahradit stat = odborne institucie s centralnymi pravomocami a aj zopodpovednostami.
CHyba nam riadenie systemu, obsahu, odmenovania... v skolstve; VUC a ani zriadovatleia nemozu v tychto vysostne odpobrych zalezitostaich nahradit stat = odborne institucie s centralnymi pravomocami a aj zopodpovednostami.
Bodi Marián Bodi
finančný riaditeľ
IBM Slovensko
skôr áno Minimalne v definovani kriterii pre vyucbovy proces, jeho obsah a organizaciu. Okrem udrzania standardov by to mozno pomohlo aj v efektivite v rozsahu a zamerani siete skol.
Minimalne v definovani kriterii pre vyucbovy proces, jeho obsah a organizaciu. Okrem udrzania standardov by to mozno pomohlo aj v efektivite v rozsahu a zamerani siete skol.
Lelovský Mário Lelovský
prvý viceprezident
IT Asociácia Slovenska
skôr nie
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
skôr áno
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
skôr áno
Krekáč Martin Krekáč
vedúci partner
Jenewein Group
skôr nie Výhodou je, že samospráva má k spravovanému subjektu bližšie než centrálny orgán, a tak sa očakáva, že bude efektívnejšia a lacnejšia. Otázny je skôr systém prerozdeľovania financií, kontrola a ľudský faktor, ktorý aj v tejto oblasti stojí nad všetkým.
Výhodou je, že samospráva má k spravovanému subjektu bližšie než centrálny orgán, a tak sa očakáva, že bude efektívnejšia a lacnejšia. Otázny je skôr systém prerozdeľovania financií, kontrola a ľudský faktor, ktorý aj v tejto oblasti stojí nad všetkým.
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
rozhodne nie
Kostič Martin Kostič
riaditeľ
Emark, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Štát by sa mal usilovať, aby ľudia na základných a stredných školách boli vychovávaní k hodnotám a princípom. Toľko skloňovaná kríza hodnôt v súčasnosti je do veľkej miery daná tým, že sa vo vzdelávacom procese týmto témam nikto systematicky nevenuje. Pritom by stačilo vziať napr. knihu Stephena Coveyho "7 návykov skutočne efektívnych ľudí" a na príkladoch ju s deťmi postupne prebrať. Som si istý, že naša spoločnosť by sa aj vďaka tomu vedela posunúť o dosť ďalej.
Štát by sa mal usilovať, aby ľudia na základných a stredných školách boli vychovávaní k hodnotám a princípom. Toľko skloňovaná kríza hodnôt v súčasnosti je do veľkej miery daná tým, že sa vo vzdelávacom procese týmto témam nikto systematicky nevenuje. Pritom by stačilo vziať napr. knihu Stephena Coveyho "7 návykov skutočne efektívnych ľudí" a na príkladoch ju s deťmi postupne prebrať. Som si istý, že naša spoločnosť by sa aj vďaka tomu vedela posunúť o dosť ďalej.
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Bošňák Matej Bošňák
vedúci partner EY na Slovensku
EY v SR
rozhodne nie Z tejto otázky som trochu prekvapený. Nikdy som nemal pocit, že kompetencie štátu v tejto oblasti sú podhodnotené. Veď všetko, čo sa v školstve deje, sa deje buď priamo pod taktovkou štátu alebo s jeho súhlasom. Nie som odborník na školstvo, ale mám pocit, že školy nepripravujú odborníkov na profesie, na ktoré je alebo v budúcnosti bude spoločenská objednávka (napr. kvalifikovaných robotníkov). Spoločenské postavenie učiteľa, jeho finančné ohodnotenie ale často aj kvalita sú inde ako by mali byť v spoločnosti v treťom tisícročí. Posilnené kompetencie štátu vyriešia tieto problémy, iba ak by ich štát následne zveril do rúk čarodejníka.
Z tejto otázky som trochu prekvapený. Nikdy som nemal pocit, že kompetencie štátu v tejto oblasti sú podhodnotené. Veď všetko, čo sa v školstve deje, sa deje buď priamo pod taktovkou štátu alebo s jeho súhlasom. Nie som odborník na školstvo, ale mám pocit, že školy nepripravujú odborníkov na profesie, na ktoré je alebo v budúcnosti bude spoločenská objednávka (napr. kvalifikovaných robotníkov). Spoločenské postavenie učiteľa, jeho finančné ohodnotenie ale často aj kvalita sú inde ako by mali byť v spoločnosti v treťom tisícročí. Posilnené kompetencie štátu vyriešia tieto problémy, iba ak by ich štát následne zveril do rúk čarodejníka.
Obeda Michal Obeda
konatel
Spotreba.sk, s.r.o.
skôr áno
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
skôr nie
Králik Michal Králik
konateľ
UVEA Mediklinik, s.r.o., Martin
skôr nie Kompetencie ako také sú rozdelené dobre ale je potrebné posilniť profesionalitu a výkonnosť zodpovedných pracovísk.
Kompetencie ako také sú rozdelené dobre ale je potrebné posilniť profesionalitu a výkonnosť zodpovedných pracovísk.
Gregor Milan Gregor
predseda dozornej rady
CEIT
skôr áno Ak štát garantuje základné a stredoškolské vzdelanie, potom by mal v prvom rade posilniť ich kvalitu. Myslím, že kompetencie má štát aj v súčasnosti dostatočné, no doposiaľ sa žiadna vláda neodhodlala na reštrukturalizáciu a zásadné zmeny v školstve.
Ak štát garantuje základné a stredoškolské vzdelanie, potom by mal v prvom rade posilniť ich kvalitu. Myslím, že kompetencie má štát aj v súčasnosti dostatočné, no doposiaľ sa žiadna vláda neodhodlala na reštrukturalizáciu a zásadné zmeny v školstve.
Dubec Milan Dubec
generálny riaditeľ Azet
Azet
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Kraus Miloš Kraus
člen predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s., Považská Bystrica
rozhodne áno
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
rozhodne nie Hoci niekedy nie je jednoduché využiť slobodu, som za to, aby štát určoval základný rámec a ostatné nechal na samotné školy a učiteľov. Za oveľa podstatnejšiu tému považujem reformu vzdelávania ako takého, teda zúženie množstva poznatkov, ktoré sa žiaci učia a rozšírenie schopností poznatky si nájsť. Oveľa viac by sme sa mali posunúť ku reálnej príprave na život, napríklad učiť základy finančnej gramotnosti.
Hoci niekedy nie je jednoduché využiť slobodu, som za to, aby štát určoval základný rámec a ostatné nechal na samotné školy a učiteľov. Za oveľa podstatnejšiu tému považujem reformu vzdelávania ako takého, teda zúženie množstva poznatkov, ktoré sa žiaci učia a rozšírenie schopností poznatky si nájsť. Oveľa viac by sme sa mali posunúť ku reálnej príprave na život, napríklad učiť základy finančnej gramotnosti.
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
rozhodne nie Ak otázka smeruje na silnejšie riadenie výučbového procesu, tak práve naopak. Podľa mňa nemôže slobodného človeka/učiteľa v zamestnaní nič iritovať viac ako smernice, osnovy a kontroly múdrych úradníkov z ministerstva. To má následne vplyv na možnosti pri výučbe a hlavne prístup k práci samotnej. Okrem toho si v rýchlosti neviem spomenúť kde naposledy malo u nás posilnenie štátu iný ako negatívny dopad.
Ak otázka smeruje na silnejšie riadenie výučbového procesu, tak práve naopak. Podľa mňa nemôže slobodného človeka/učiteľa v zamestnaní nič iritovať viac ako smernice, osnovy a kontroly múdrych úradníkov z ministerstva. To má následne vplyv na možnosti pri výučbe a hlavne prístup k práci samotnej. Okrem toho si v rýchlosti neviem spomenúť kde naposledy malo u nás posilnenie štátu iný ako negatívny dopad.
Krempaský Miroslav Krempaský
CEO
Millennium, s.r.o., Bratislava
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Schrimpelová Miroslava Schrimpelová
konateľka
Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. , Bratislava
rozhodne nie Štát má dostatok kompetencií na výkon svojich úloh. Ich posilnenie by znamenalo centralizáciu alebo inými slovami zoštátnenie systému regionálneho školstva. Decentralizácia v školstve znamená dostať sa rôznymi cestami k jednému cieľu a tým je vzdelaný a kultúrny človek. A štát sa má starať o uľahčenie a sprístupnenie týchto ciest. Nie o vytýčenie jednej správnej, pri ktorej zase budeme všetci písať modrým perom.
Štát má dostatok kompetencií na výkon svojich úloh. Ich posilnenie by znamenalo centralizáciu alebo inými slovami zoštátnenie systému regionálneho školstva. Decentralizácia v školstve znamená dostať sa rôznymi cestami k jednému cieľu a tým je vzdelaný a kultúrny človek. A štát sa má starať o uľahčenie a sprístupnenie týchto ciest. Nie o vytýčenie jednej správnej, pri ktorej zase budeme všetci písať modrým perom.
Kuchta Norbert Kuchta
riaditeľ
Trumpf Slovakia
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
rozhodne nie
Hudec Oto Hudec
profesor
Ekonomická fakulta Technickej univerzity
skôr nie Toto nie je tá pravá otázka o našom školstve. Štát by mal inak nastaviť systém a monitorovanie procesov pre zabezpečenie kvality, nie preberať viacej moci.
Toto nie je tá pravá otázka o našom školstve. Štát by mal inak nastaviť systém a monitorovanie procesov pre zabezpečenie kvality, nie preberať viacej moci.
Bolf Patrik Bolf
Managing Partner
Kinstellar
neviem / nevyjadrujem sa / iné Nemyslim si, ze kvalita vzdelania je nerozlucne spata s mnozstvom kompetenci, ktore si stat v skolstve vytvori alebo zachova. Stat ma byt garantom vzdelania a jeho kompetencie maju byt vytvarane v tejto vazbe. Mimo toho nie je dolezite kolko kompetencii si ponecha stat a kolko ich zveri skolskej samosprave.
Nemyslim si, ze kvalita vzdelania je nerozlucne spata s mnozstvom kompetenci, ktore si stat v skolstve vytvori alebo zachova. Stat ma byt garantom vzdelania a jeho kompetencie maju byt vytvarane v tejto vazbe. Mimo toho nie je dolezite kolko kompetencii si ponecha stat a kolko ich zveri skolskej samosprave.
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
skôr nie
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
rozhodne áno
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
rozhodne áno V rezortoch školstva a zdravotníctva zbytočne trieštime systém a tým aj finančné zdroje. Štát by mal podľa mňa v školstve skutočne uvažovať opäť o väčších kompetenciách, a možno dokonca o regulácii počtu a zamerania škôl. Nechcem aby to vyzeralo spiatočnícky, ale systém školstva pred rokom 1989 nám mnoho krajín závidelo a aj nás kopírovalo. Stačilo zo školského systému škrtnúť ideológiu, ale jadro systému škôl ponechať...
V rezortoch školstva a zdravotníctva zbytočne trieštime systém a tým aj finančné zdroje. Štát by mal podľa mňa v školstve skutočne uvažovať opäť o väčších kompetenciách, a možno dokonca o regulácii počtu a zamerania škôl. Nechcem aby to vyzeralo spiatočnícky, ale systém školstva pred rokom 1989 nám mnoho krajín závidelo a aj nás kopírovalo. Stačilo zo školského systému škrtnúť ideológiu, ale jadro systému škôl ponechať...
Kubošek Pavol Kubošek
konateľ
Kvant, s.r.o., Bratislava
skôr nie myslim si ze stat ma dost silne kompetencie
myslim si ze stat ma dost silne kompetencie
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Dokým štát nepreukáže schopnosť otvoreného myslenia, akceptácie inakosti a rozlišovania nuancov, bude skôr prínosné stanoviť minimálne požiadavky a ponechať reguláciu na rozhodnutí rodičov o vzdelaní ich detí.
Dokým štát nepreukáže schopnosť otvoreného myslenia, akceptácie inakosti a rozlišovania nuancov, bude skôr prínosné stanoviť minimálne požiadavky a ponechať reguláciu na rozhodnutí rodičov o vzdelaní ich detí.
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
rozhodne áno
Paška Peter Paška
primátor
mesto Galanta
rozhodne áno Jednoznačne áno, súčasný stav s poddimenzovaným financovaním a neexistujúcou jednotnou koncepciou - hlavne u stredných škôl - je absolútne neúnosný..
Jednoznačne áno, súčasný stav s poddimenzovaným financovaním a neexistujúcou jednotnou koncepciou - hlavne u stredných škôl - je absolútne neúnosný..
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
skôr áno
Socha Peter Socha
prevadzkovy riaditel
Axa
skôr nie
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
skôr nie
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
skôr nie
Kucer Peter Kucer
generálny riaditeľ
eD´ system Slovakia, s.r.o. , Bratislava
skôr nie
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
skôr nie
Patek Peter Patek
konateľ
Plastix, s.r.o.
skôr nie Otázku chápem tak, že sa týka obsahu vzdelávania. V tejto oblasti štátu kompetencie nikto nezobral, práve tak ako mu nezobral zodpovednosť.
Otázku chápem tak, že sa týka obsahu vzdelávania. V tejto oblasti štátu kompetencie nikto nezobral, práve tak ako mu nezobral zodpovednosť.
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
neviem / nevyjadrujem sa / iné Chcel som odpovedat ano, ale neviem uplne ako by sa pri tejto urovni spravovania skolstva mohlo taketo posilnenie prejavit
Chcel som odpovedat ano, ale neviem uplne ako by sa pri tejto urovni spravovania skolstva mohlo taketo posilnenie prejavit
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
neviem / nevyjadrujem sa / iné Zásadná otázka nestojí na šírke kompetencii. Problém je v systéme ako takom. Kým nebude vyriešený normatív a hlavne nebude existovať vzťah medzi zamestnanosťou absolventov a financovaním škôl, je úplne zbytočné riešiť problém čiastkovo. Ak sa pod posilňovaním kompetencií rozumie zavedenie normatívu, alebo smerných čísiel, tak z krátkodobého hľadiska by to mohlo vyriešiť aktuálnu katastrofickú situáciu o ktorej viem hlavne v strednom odbornom školstve.
Zásadná otázka nestojí na šírke kompetencii. Problém je v systéme ako takom. Kým nebude vyriešený normatív a hlavne nebude existovať vzťah medzi zamestnanosťou absolventov a financovaním škôl, je úplne zbytočné riešiť problém čiastkovo. Ak sa pod posilňovaním kompetencií rozumie zavedenie normatívu, alebo smerných čísiel, tak z krátkodobého hľadiska by to mohlo vyriešiť aktuálnu katastrofickú situáciu o ktorej viem hlavne v strednom odbornom školstve.
Flimel Richard Flimel
predseda predstavenstva
JOJ Media House
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Kičina Róbert Kičina
výkonný riaditeľ
Podnikateľská aliancia Slovenska
skôr nie Kompetencie štátu v tejto oblasti považujem za primerané. Chýba však lepšia informovanosť o uplatniteľnosti absolventov na základe objektívnych trhových dát, napr. podľa miery nezamestnanosti alebo platov absolventov. Bez týchto informácií nie je možné školy vzájomne porovnávať a ani vytvárať tlak na zlepšovanie horších škôl, prípadne rušenie zlých škôl.
Kompetencie štátu v tejto oblasti považujem za primerané. Chýba však lepšia informovanosť o uplatniteľnosti absolventov na základe objektívnych trhových dát, napr. podľa miery nezamestnanosti alebo platov absolventov. Bez týchto informácií nie je možné školy vzájomne porovnávať a ani vytvárať tlak na zlepšovanie horších škôl, prípadne rušenie zlých škôl.
Varga Róbert Varga
technický riaditeľ
Pantheon Technologies, s.r.o., Bratislava
skôr nie Bez predchadzajuceho posilnenia kompetentnosti to asi nema vyznam...
Bez predchadzajuceho posilnenia kompetentnosti to asi nema vyznam...
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
rozhodne nie
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
neviem / nevyjadrujem sa / iné Určite je potrebná zmena. Zatiaľ si však neviem predstaviť, že by úlohu štátu a samospráv v školstve v podstatnom rozsahu nahradil niekto iný. Čo však vo vzťahu a školstva vnímam ako neprávosť je nerovnomerné financovanie štátnych a neštátnych školských zariadení.
Určite je potrebná zmena. Zatiaľ si však neviem predstaviť, že by úlohu štátu a samospráv v školstve v podstatnom rozsahu nahradil niekto iný. Čo však vo vzťahu a školstva vnímam ako neprávosť je nerovnomerné financovanie štátnych a neštátnych školských zariadení.
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
skôr áno
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
skôr áno
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
skôr áno Podľa môjho názoru Školstvo by malo byť riadené centrálne, s rovnakými kritériami, čo by mohlo viesť k samoselektovaniu kvality a vnútroregulácii procesov. Žiaduce je tiež dosiahnuť, aby hodnota diplomu v porovnaní s "klasikou" bola zaručená. Nie je to ľahká úloha.
Podľa môjho názoru Školstvo by malo byť riadené centrálne, s rovnakými kritériami, čo by mohlo viesť k samoselektovaniu kvality a vnútroregulácii procesov. Žiaduce je tiež dosiahnuť, aby hodnota diplomu v porovnaní s "klasikou" bola zaručená. Nie je to ľahká úloha.
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
rozhodne nie
Lazarovič Tibor Lazarovič
generálny riaditeľ
BC Torsion, s.r.o.
skôr áno
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
skôr áno
Rybár Tomáš Rybár
managing partner
Čechová & Partners
skôr nie
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
skôr nie Kompetencie štátu sa mi zdajú byť dostatočné, posilniť by sa však mala finančná situácia základných a stredných škôl. Aby v týchto školách zostávali šikovní učitelia. Nie kompetencie, ale pedagógovia sú primárnymi nositeľmi kvality vo vzdelávacom procese.
Kompetencie štátu sa mi zdajú byť dostatočné, posilniť by sa však mala finančná situácia základných a stredných škôl. Aby v týchto školách zostávali šikovní učitelia. Nie kompetencie, ale pedagógovia sú primárnymi nositeľmi kvality vo vzdelávacom procese.
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
neviem / nevyjadrujem sa / iné

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní