Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Sú podľa Vás slovenské firmy dostatočne inovatívne?

  1. rozhodne áno 16 %
  2. skôr áno 42 %
  3. skôr nie 29 %
  4. rozhodne nie 5 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 7 %


Uzávierka hlasovania: 13.07.2015. Počet respondentov: 97.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Máťuš Alexander Máťuš
CEO
ZenithOptimedia, s.r.o.
skôr nie
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
skôr nie Česť výnimkám, ale naše firmy sa častejšie držia osvedčených postupov a produktov a preto ostanú len priemerné. O to viac fandím tým, ktorí prinášajú niečo nové.
Česť výnimkám, ale naše firmy sa častejšie držia osvedčených postupov a produktov a preto ostanú len priemerné. O to viac fandím tým, ktorí prinášajú niečo nové.
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
skôr áno
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
skôr áno
Hudáková Anna Hudáková
personálny riaditeľ (HREO)
sanofi-aventis Slovakia s.r.o.
skôr áno Myslim si, ze na Slovensku sa najde dostatok prikladov inovacii a napadov, ktore presiahli aj nase hranice, pripadne pozname mnoho Slovakov a Slovenskych firiem, ktore sa vdaka inovativnosti a kreativite presadili doma a vo svete. Prave inovativnost a kreativita by mohla byt, pri spravnej podpore a rozvoji uz od skolskeho veku, silnou konkurencnou vyhodou Slovenska.
Myslim si, ze na Slovensku sa najde dostatok prikladov inovacii a napadov, ktore presiahli aj nase hranice, pripadne pozname mnoho Slovakov a Slovenskych firiem, ktore sa vdaka inovativnosti a kreativite presadili doma a vo svete. Prave inovativnost a kreativita by mohla byt, pri spravnej podpore a rozvoji uz od skolskeho veku, silnou konkurencnou vyhodou Slovenska.
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
skôr nie istoty sú nám bližšie ako inovácie, ktoré so sebou prinášajú zmeny ...
istoty sú nám bližšie ako inovácie, ktoré so sebou prinášajú zmeny ...
Scheber Anton Scheber
konateľ
Softec, s.r.o.
skôr áno
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
skôr áno
Bobovnický Artur Bobovnický
Obchodný riaditeľ
Ševt a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
skôr nie Skor nie, ak myslime pozitivne inovacie prinasajuce ludom prospech, lebo ani legislativa, skolstvo, veda a vobec cela spolocnost nie je tak nastavena. Ak by sme hovorili o negativnych inovaciach, tak by cast Slovakov urcite patrila k svetovej spicke, lebo legislativa, etika, moralka, politika a vobec cela spolocnost je tak nastavena. Dusan Synak
Skor nie, ak myslime pozitivne inovacie prinasajuce ludom prospech, lebo ani legislativa, skolstvo, veda a vobec cela spolocnost nie je tak nastavena. Ak by sme hovorili o negativnych inovaciach, tak by cast Slovakov urcite patrila k svetovej spicke, lebo legislativa, etika, moralka, politika a vobec cela spolocnost je tak nastavena. Dusan Synak
Fitoš Emil Fitoš
prezident
IT asociácia Slovenska
skôr nie Podiel skutočne inovatívnych firiem je malý. Venture kapitál tu funguje len v obmedzenom rozsahu a medzi exportérmi prevažujú nadnárodné spoločnosti, ktoré ponúkajú portfólio vyvinuté materskými firmami alebo predaj vývojárskych prác a podporných činností podľa požiadaviek iných trhov.
Podiel skutočne inovatívnych firiem je malý. Venture kapitál tu funguje len v obmedzenom rozsahu a medzi exportérmi prevažujú nadnárodné spoločnosti, ktoré ponúkajú portfólio vyvinuté materskými firmami alebo predaj vývojárskych prác a podporných činností podľa požiadaviek iných trhov.
Kellerová Eva Kellerová
vedecký pracovník
skôr nie
Vítek Filip Vítek
data science director
Teamviewer
rozhodne nie Mať oddelenie pre stratégiu alebo inovácie sa v slovenskom biznise, žiaľ, "nenosí". Väčšina firiem pláva dole prúdom a snaží sa neutopiť v zmenách, ktoré sa dejú okolo nich. Inovácie sa teda chodia okukávať na zahraničné konferencie.
Mať oddelenie pre stratégiu alebo inovácie sa v slovenskom biznise, žiaľ, "nenosí". Väčšina firiem pláva dole prúdom a snaží sa neutopiť v zmenách, ktoré sa dejú okolo nich. Inovácie sa teda chodia okukávať na zahraničné konferencie.
Zászlós Gábor Zászlós
predseda predstavenstva
TriGranit Centrum, a.s.
skôr áno
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
rozhodne áno Firmy sú rovnako inovatívne, ako všade na svete. Problém je, že Slovensko je zastaralý štát, má zastaralú vládu, sociálny systém, právo aj jeho vymáhanie. Hlavne z inovatívnosti alebo "zaspatosti" firiem majú osoh alebo škodu hlavne tie firmy, spiatočníctvom tejto krajiny trpia všetci jej občania.
Firmy sú rovnako inovatívne, ako všade na svete. Problém je, že Slovensko je zastaralý štát, má zastaralú vládu, sociálny systém, právo aj jeho vymáhanie. Hlavne z inovatívnosti alebo "zaspatosti" firiem majú osoh alebo škodu hlavne tie firmy, spiatočníctvom tejto krajiny trpia všetci jej občania.
Kolla Igor Kolla
konateľ
ANTIK Telecom s.r.o.
skôr nie
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
skôr áno
Paule Ivan Paule
partner
TPA Audit, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno "Vždy si musíš vedieť poradiť." hovorí často svokor, domáci majster. Schopnosť vynájsť sa majú Slováci v krvi. Zároveň treba priznať, že sme (zatiaľ) prevažne konzervatívni a menej pro-podnikateľskí ako niektorí susedia, prípadne Američania. O čom nie som presvedčený je, či legislatívne prostredie na Slovensku aj v EU je dostatočne priateľské k tomu presadiť inováciu na trhu.
"Vždy si musíš vedieť poradiť." hovorí často svokor, domáci majster. Schopnosť vynájsť sa majú Slováci v krvi. Zároveň treba priznať, že sme (zatiaľ) prevažne konzervatívni a menej pro-podnikateľskí ako niektorí susedia, prípadne Američania. O čom nie som presvedčený je, či legislatívne prostredie na Slovensku aj v EU je dostatočne priateľské k tomu presadiť inováciu na trhu.
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
skôr áno
Kasaj Ivan Kasaj
konateľ
Provocation bureau, s.r.o., Trnava
skôr áno
Jakúbek Ivan Jakúbek
Viceprezident v spoločnosti Enterprise Investors
ENTERPRISE INVESTORS s.r.o.
skôr áno Slovenske firmy su inovativne, ale chyba im shopnost dobre svoju pracu spenazit.
Slovenske firmy su inovativne, ale chyba im shopnost dobre svoju pracu spenazit.
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
skôr áno
Sabol Ján Sabol
člen
Generálna rada Združenia podnikateľov Slovenska
skôr áno
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Ja to otázka typu: "sú slovenské ženy dostatočne pekné?" Nuž, ako ktoré.
Ja to otázka typu: "sú slovenské ženy dostatočne pekné?" Nuž, ako ktoré.
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Suverenně největšími "inovátory" a kreativci jsou nepochybně politici a jejich úřednické aparáty. Ve vymýšlení stále nových a stále komplikovanějších překážek podnikání jsou téměř mistry světa a navíc se v této činnosti postupně ještě zdokonalují. A čím větší hloupost, tím rychlejší a akčnější jsou v implementaci do legislativy a různých předpisů. Jejich nápady se na nás valí téměř denně, příkladů jsou desítky a stovky. Stát na jedné straně vyhazuje stovky milionů EUR za elektronizaci kdečeho, ve stejné době jiné party úřeníků zavádějí povinné tištění desítek zbytečných a nesrozumitelných papírů ke každé spotřebitelské dohodě (viz např. hypotéky), protože považují lidi za hloupé, nevzdělané a nesvéprávné. Nedává to smysl. Logicky se pak nabízí otázka, jestli je cílem projektů elektronizace opravdu pokrok, zjednodušování a odstranění papírové zátěže a nebo jen odklonění veřejných zdrojů do jiných sfér.
Suverenně největšími "inovátory" a kreativci jsou nepochybně politici a jejich úřednické aparáty. Ve vymýšlení stále nových a stále komplikovanějších překážek podnikání jsou téměř mistry světa a navíc se v této činnosti postupně ještě zdokonalují. A čím větší hloupost, tím rychlejší a akčnější jsou v implementaci do legislativy a různých předpisů. Jejich nápady se na nás valí téměř denně, příkladů jsou desítky a stovky. Stát na jedné straně vyhazuje stovky milionů EUR za elektronizaci kdečeho, ve stejné době jiné party úřeníků zavádějí povinné tištění desítek zbytečných a nesrozumitelných papírů ke každé spotřebitelské dohodě (viz např. hypotéky), protože považují lidi za hloupé, nevzdělané a nesvéprávné. Nedává to smysl. Logicky se pak nabízí otázka, jestli je cílem projektů elektronizace opravdu pokrok, zjednodušování a odstranění papírové zátěže a nebo jen odklonění veřejných zdrojů do jiných sfér.
Švorcová Janka Švorcová
finančná riaditeľka
Pantheon Technologies, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Áno, slovenské firmy sú dostatočne inovatívne, len škoda, že naša legislatíva nie. Venujeme sa výskumu počítačových sietí a vývoju prototypových softvérov. Vznikajú u nás inovácie, ktoré sa neskôr stávajú celosvetovými štandardami. To však nedocielime bez kvalitnej pracovnej sily. Preto, ak v niečom musíme byť skutočne inovatívni, tak vo vzdelávaní našich "budúcich" zamestnancov, ktorí sú ešte na školách. Častokrát investujeme zdroje, čas a energiu na to, aby sme ich naučili to, čo žiadna škola nevyučuje. Pripravujeme tak napríklad bázu pre voliteľné predmety. A tu výrazne suplujeme absenciu inovatívnosti v školstve.
Áno, slovenské firmy sú dostatočne inovatívne, len škoda, že naša legislatíva nie. Venujeme sa výskumu počítačových sietí a vývoju prototypových softvérov. Vznikajú u nás inovácie, ktoré sa neskôr stávajú celosvetovými štandardami. To však nedocielime bez kvalitnej pracovnej sily. Preto, ak v niečom musíme byť skutočne inovatívni, tak vo vzdelávaní našich "budúcich" zamestnancov, ktorí sú ešte na školách. Častokrát investujeme zdroje, čas a energiu na to, aby sme ich naučili to, čo žiadna škola nevyučuje. Pripravujeme tak napríklad bázu pre voliteľné predmety. A tu výrazne suplujeme absenciu inovatívnosti v školstve.
Mervart Jaroslav Mervart
riaditeľ
Chemosvit
skôr áno Slovenské firmy považujem za nadštandardne dobré v inováciách, avšak som zároveň presvedčený, že máme v tejto oblasti ešte veľký, najmä ľudsky potenciál. Je potrebné zlepšiť podmienky pre zlepšovateľov procesov, produktov a služieb, a tiež podporu ich zavádzania do praxe.
Slovenské firmy považujem za nadštandardne dobré v inováciách, avšak som zároveň presvedčený, že máme v tejto oblasti ešte veľký, najmä ľudsky potenciál. Je potrebné zlepšiť podmienky pre zlepšovateľov procesov, produktov a služieb, a tiež podporu ich zavádzania do praxe.
Galdun Jozef Galdun
Key account manager
ENGINE Services
skôr áno
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
skôr áno
Hajko Jozef Hajko
analytik
skôr áno
Bojčík Jozef Bojčík
konateľ
Medi Cool, s.r.o., Košice
skôr nie
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
rozhodne áno Dokážeme improvizovať spôsobom, o akom sa našim kolegom z vyspelejších krajín ani nesníva!
Dokážeme improvizovať spôsobom, o akom sa našim kolegom z vyspelejších krajín ani nesníva!
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
skôr áno Úspešné firmy musia byť inovatívne.
Úspešné firmy musia byť inovatívne.
Černák Ľudovít Černák
predseda predstavenstva
Sitno Holding
rozhodne nie V oblasti inovácií a výskumu sme výrazne zaostali za vypelými krajinami . Dobieha nás naša nedávna minulosť , budovanie kapitalizmu bez kapitálu a teraz za to platíme daň . Je len málo spoločností , ktoré si môžu dovoliť investovať vlastné zdroje do výskumu a do inovácií. Pritom na udržanie rastu slovenskej ekonomiky sa bezpodmienečne musíme uberať cestou smerom k vyššej pridanej hodnote našich produktov , k vedomstnej ekonomike a k inováciám . Preto musí štát tomuto trendu pomôcť či už svojimi alebo európskymi zdrojmi.
V oblasti inovácií a výskumu sme výrazne zaostali za vypelými krajinami . Dobieha nás naša nedávna minulosť , budovanie kapitalizmu bez kapitálu a teraz za to platíme daň . Je len málo spoločností , ktoré si môžu dovoliť investovať vlastné zdroje do výskumu a do inovácií. Pritom na udržanie rastu slovenskej ekonomiky sa bezpodmienečne musíme uberať cestou smerom k vyššej pridanej hodnote našich produktov , k vedomstnej ekonomike a k inováciám . Preto musí štát tomuto trendu pomôcť či už svojimi alebo európskymi zdrojmi.
Paščák Marek Paščák
generálny riaditeľ
Datalan, a.s., Bratislava
rozhodne áno Áno, sú. Vidíme to v praxi, a nielen doma, ale i v nápadoch, ktoré sa presadzujú v zahraničí. Slovenským firmám nechýba odvaha a nadšenie niečo nové prelomové vytvoriť. Netýka sa to pritom len startupov, ale i spoločností, ktoré sú už na trhu etablované. Aj tieto firmy sa snažia inovovať a posúvať sa vpred. Ešte viditeľnejšie je to v segmente IT, kde platí, že bez inovácií sa nedá nielen rozvíjať, ale ani dlhodobo prežiť na trhu. V našom segmente teda nie sú inovácie možnosťou, ale doslova nutnosťou, ktorá rozhoduje o osude firmy.
Áno, sú. Vidíme to v praxi, a nielen doma, ale i v nápadoch, ktoré sa presadzujú v zahraničí. Slovenským firmám nechýba odvaha a nadšenie niečo nové prelomové vytvoriť. Netýka sa to pritom len startupov, ale i spoločností, ktoré sú už na trhu etablované. Aj tieto firmy sa snažia inovovať a posúvať sa vpred. Ešte viditeľnejšie je to v segmente IT, kde platí, že bez inovácií sa nedá nielen rozvíjať, ale ani dlhodobo prežiť na trhu. V našom segmente teda nie sú inovácie možnosťou, ale doslova nutnosťou, ktorá rozhoduje o osude firmy.
Matušovič Marian Matušovič
predseda predstavenstva
VÚB Asset Management, správ. spol., a.s.
skôr áno
Ráno Marián Ráno
riaditeľ
Solidita, s.r.o., Bratislava
skôr áno Myslím si, že skôr áno. Podnikatelia zakladajú veľa rôznych startupov, aj existujúci podnikatelia vymýšľajú rôzne nové procesy, postupy, služby a systémy, ktorými chcú zaujať a presadiť sa na trhu. Inovatívne a konkurencieschopné nápady v kombinácii s vhodnou stratégiou a cenou produktu sú dôležité faktory určujúce úspešnosť podnikateľa.
Myslím si, že skôr áno. Podnikatelia zakladajú veľa rôznych startupov, aj existujúci podnikatelia vymýšľajú rôzne nové procesy, postupy, služby a systémy, ktorými chcú zaujať a presadiť sa na trhu. Inovatívne a konkurencieschopné nápady v kombinácii s vhodnou stratégiou a cenou produktu sú dôležité faktory určujúce úspešnosť podnikateľa.
Terkovič Martin Terkovič
generálny riaditeľ
ICZ Slovakia, a.s., Trenčín
rozhodne áno O tom svedčí aj to, že mnohé z nadnárodných koncernov budujú v našom regióne nielen výrobné a montážne závody, ale presúvajú sme aj R&D centrá.
O tom svedčí aj to, že mnohé z nadnárodných koncernov budujú v našom regióne nielen výrobné a montážne závody, ale presúvajú sme aj R&D centrá.
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
rozhodne áno
Magál Martin Magál
partner
Allen & Overy
rozhodne áno Stačí uviesť príkladmo tri mená: AeroMobil, Pixel Federation, Spinea.
Stačí uviesť príkladmo tri mená: AeroMobil, Pixel Federation, Spinea.
Guttman Martin Guttman
managing director
Tuli.sk
skôr áno
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
skôr áno
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
skôr nie
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
skôr nie
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
skôr nie Máme šikovných ľudí, ktorí majú zaujímavé nápady, avšak väčšinou ide "len" o vylepšenie produktov a služieb, príp. výrobných procesov ktoré už existujú. Vzniku prevratných inovácií v našich firmách bráni nízka úroveň základného výskumu a nedostatočné kapitálové vybavenie.
Máme šikovných ľudí, ktorí majú zaujímavé nápady, avšak väčšinou ide "len" o vylepšenie produktov a služieb, príp. výrobných procesov ktoré už existujú. Vzniku prevratných inovácií v našich firmách bráni nízka úroveň základného výskumu a nedostatočné kapitálové vybavenie.
Morháč Martin Morháč
riaditeľ
Sova Digital, a.s., Bratislava
rozhodne nie Len pár firiem na Slovensku dokáže inovovať svoje výrobky pre svetové trhy. Väčšina takmer nerieši svoj inovačný rozvoj a ak ho rieši, tak často neprofesionálne improvizuje, inovačné procesy neriadi, a nespolupracuje s výskumnými inštitúciami alebo s tými, ktorí to naozaj vedia riešiť. Tých pár skutočne inovatívnych firiem stojí na odvážnych jednotlivcoch s "ťahom" na inovácie. Svet prudko akceleruje, a výhoda lacnej pracovnej sily sa postupne vytráca. Kto nezachytí trendy bude mať problémy. Jedinou cestou sú inovácie.
Len pár firiem na Slovensku dokáže inovovať svoje výrobky pre svetové trhy. Väčšina takmer nerieši svoj inovačný rozvoj a ak ho rieši, tak často neprofesionálne improvizuje, inovačné procesy neriadi, a nespolupracuje s výskumnými inštitúciami alebo s tými, ktorí to naozaj vedia riešiť. Tých pár skutočne inovatívnych firiem stojí na odvážnych jednotlivcoch s "ťahom" na inovácie. Svet prudko akceleruje, a výhoda lacnej pracovnej sily sa postupne vytráca. Kto nezachytí trendy bude mať problémy. Jedinou cestou sú inovácie.
Benedigová Michaela Benedigová
managing director
Seesame, s.r.o.
skôr nie
Obeda Michal Obeda
konatel
Spotreba.sk, s.r.o.
skôr áno
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
skôr nie Máme tu pár svetlých výnimiek, ako napríklad Aeromobil, ale pokiaľ sa slovenské firmy budú upierať hlavne ku štátnym zákazkám a rôznym grantovým schémam (namiesto globálnych trhov), tak ich ku inováciám nič nemotivuje.
Máme tu pár svetlých výnimiek, ako napríklad Aeromobil, ale pokiaľ sa slovenské firmy budú upierať hlavne ku štátnym zákazkám a rôznym grantovým schémam (namiesto globálnych trhov), tak ich ku inováciám nič nemotivuje.
Pašmík Milan Pašmík
generálny riaditeľ
McCarter Slovakia, s.r.o.
rozhodne áno
Michalík Milan Michalík
obchodný riaditeľ
International BEZ Group
skôr nie
Kraus Miloš Kraus
člen predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s., Považská Bystrica
skôr nie
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
skôr áno
Uličný Miroslav Uličný
1. podpredseda predstavenstva
Tatra banka, a.s
skôr áno
Adamiš Miroslav Adamiš
riaditeľ
generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia
skôr nie
Schrimpelová Miroslava Schrimpelová
konateľka
Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. , Bratislava
rozhodne áno Musia byť.
Musia byť.
Kuchta Norbert Kuchta
riaditeľ
Trumpf Slovakia
rozhodne áno Nielen sú, aj boli, iba sa nedokázali vhodným spôsobom prezentovať a predať. Zahraničné matky podnikov založených v SR veľmi skoro prišli na to, že v našich ľuďoch je skvelý potenciál, ktorý sa dá využiť. V poslednom období je to aj vidieť na našich produktoch a raste vývojových pracovísk. Len škoda, že sme za posledné roky nechali veľa šikovných ľudí utiecť do sveta.
Nielen sú, aj boli, iba sa nedokázali vhodným spôsobom prezentovať a predať. Zahraničné matky podnikov založených v SR veľmi skoro prišli na to, že v našich ľuďoch je skvelý potenciál, ktorý sa dá využiť. V poslednom období je to aj vidieť na našich produktoch a raste vývojových pracovísk. Len škoda, že sme za posledné roky nechali veľa šikovných ľudí utiecť do sveta.
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
skôr áno Podľa mňa zadefinovať inovatívnosť vôbec nie je jednoduché a hlavne jednoznačné. Myslím si, že naše firmy s, že firmy nevznikajú s víziou - ja budem inovatívny. Firmy vzikajú a rastú okolo produktu alebo biznis konceptu. Ak je dobrý (inovatívny?) tak sú úspešné. A pri istej veľkosti firmy, alebo po istom čase každý model treba prehodnotiť, upraviť, inovovať. Inovácia v tomto zmysle je základ na úspešné prežitie, a keď sa pozriem okolo, myslím si, že väčšina firiem sa o to snaží.
Podľa mňa zadefinovať inovatívnosť vôbec nie je jednoduché a hlavne jednoznačné. Myslím si, že naše firmy s, že firmy nevznikajú s víziou - ja budem inovatívny. Firmy vzikajú a rastú okolo produktu alebo biznis konceptu. Ak je dobrý (inovatívny?) tak sú úspešné. A pri istej veľkosti firmy, alebo po istom čase každý model treba prehodnotiť, upraviť, inovovať. Inovácia v tomto zmysle je základ na úspešné prežitie, a keď sa pozriem okolo, myslím si, že väčšina firiem sa o to snaží.
Drahotský Pavel Drahotský
riaditeľ
Saxo Bank
skôr nie
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
skôr nie Neregistrujem výraznejšie snahy sa prezentovať takýmto prístupom.
Neregistrujem výraznejšie snahy sa prezentovať takýmto prístupom.
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
skôr áno
Kubošek Pavol Kubošek
konateľ
Kvant, s.r.o., Bratislava
skôr áno
Uhrín Pavol Uhrín
generálny riaditeľ
Novofruct SK
skôr áno
Lakata Peter Lakata
riaditeľ obchodu a marketingu
Zuno Bank pre Slovensko a Česko
rozhodne áno A to vo všetkých smeroch. Vezmite si len pre porovnanie invováciu akou je aeromobil a inovácie, ktoré do podnikania priniesol napríklad Váhostav. Myslím, že obe sa dostanú s prehľadom do učebníc ako tzv. case studies.
A to vo všetkých smeroch. Vezmite si len pre porovnanie invováciu akou je aeromobil a inovácie, ktoré do podnikania priniesol napríklad Váhostav. Myslím, že obe sa dostanú s prehľadom do učebníc ako tzv. case studies.
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
skôr áno
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
skôr áno
Čavojský Peter Čavojský
partner
CLS Čavojský & Partners, s.r.o.
skôr áno
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
skôr áno
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
skôr áno
Papanek Peter Papanek
managing partner
Neuropea
skôr nie
Pala Radovan Pala
partner
TaylorWessing e/n/w/c advokáti s. r. o.
rozhodne nie Ale pomaly sa to meni k lepsiemu.
Ale pomaly sa to meni k lepsiemu.
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
neviem / nevyjadrujem sa / iné Situácia je určite rozdielna podľa odvetvia, v ktorom podnikajú. Ak sa zameriame napríklad na bankovníctvo, tak také množstvo kartových bezkontaktných terminálov, ako máme na Slovensku, som v krajinách EU nevidel. Telefónny operátori a provideri internetu by sa však mohli pozrieť do Nemecka na cenovú politiku, rýchlosť a kvalitu poskytovaných služieb.
Situácia je určite rozdielna podľa odvetvia, v ktorom podnikajú. Ak sa zameriame napríklad na bankovníctvo, tak také množstvo kartových bezkontaktných terminálov, ako máme na Slovensku, som v krajinách EU nevidel. Telefónny operátori a provideri internetu by sa však mohli pozrieť do Nemecka na cenovú politiku, rýchlosť a kvalitu poskytovaných služieb.
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
skôr áno
Varga Róbert Varga
technický riaditeľ
Pantheon Technologies, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Vass Róbert Vass
zakladateľ GLOBSEC fóra, CEO & viceprezident
Stredoeurópska strategická rada
skôr nie
Zubaľ Roman Zubaľ
generálny riaditeľ
BPT Leasing, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
skôr áno
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
rozhodne áno
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
rozhodne áno V niektorom u mojich článkov som sa rovnako pýtal: prečo by slovenskí podnikatelia nemohli vystúpiť na samotný podnikateľský vrchol? Mnohým sa darí, koniec-koncov, ich podnikateľskú dráhu približujú časopisy TREND a PROFIT. Mimoriadne výsledky predostiera prof. Ján Košturiak, popredný inovátor a zakladateľ Podnikateľskej univerzity, teoretik a praktik v jednej osobe,aplikátor závažných riešení vo viacerých slovenských podnikoch. Rovnako CEIT v Žiline, ktorého predstavitelia sú profesori Milan Gregor, Peter Magvaši a ďalší, spolu s mladými absolventmi univerzity prezentujú vynikajúce riešenia modernej výroby. Áno, slovenské firmy sú dostatočne inovatívne a vstupujú do konkurenčného priestoru vo svetovom rámci.
V niektorom u mojich článkov som sa rovnako pýtal: prečo by slovenskí podnikatelia nemohli vystúpiť na samotný podnikateľský vrchol? Mnohým sa darí, koniec-koncov, ich podnikateľskú dráhu približujú časopisy TREND a PROFIT. Mimoriadne výsledky predostiera prof. Ján Košturiak, popredný inovátor a zakladateľ Podnikateľskej univerzity, teoretik a praktik v jednej osobe,aplikátor závažných riešení vo viacerých slovenských podnikoch. Rovnako CEIT v Žiline, ktorého predstavitelia sú profesori Milan Gregor, Peter Magvaši a ďalší, spolu s mladými absolventmi univerzity prezentujú vynikajúce riešenia modernej výroby. Áno, slovenské firmy sú dostatočne inovatívne a vstupujú do konkurenčného priestoru vo svetovom rámci.
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
skôr áno
Jurík Tomáš Jurík
výkonný riaditeľ
Euler Hermes Services Slovensko
skôr áno Stačí sa pozrieť napríklad na bankový sektor, ktorý zavádza inovácie skôr ako sa k pdobným službám môžu dostať klienti vo vyspelých ekonmikách západnej Európy. Apetít firiem po inováciách je zrejmý a máme dostatok šikovných ľudí, ktorí sú schopní inovácie tvoriť a implementovať. V prípade systematickej podpory zo strany štátu a dobre nastavenému systému vzdelávania produkujúcemu správny mix absolventov, by to mohla byť jedna z hlavných výhod Slovenska pri lákaní zahraničných investorov. Je to určite lepšie ako lákať investorov na nízke náklady.
Stačí sa pozrieť napríklad na bankový sektor, ktorý zavádza inovácie skôr ako sa k pdobným službám môžu dostať klienti vo vyspelých ekonmikách západnej Európy. Apetít firiem po inováciách je zrejmý a máme dostatok šikovných ľudí, ktorí sú schopní inovácie tvoriť a implementovať. V prípade systematickej podpory zo strany štátu a dobre nastavenému systému vzdelávania produkujúcemu správny mix absolventov, by to mohla byť jedna z hlavných výhod Slovenska pri lákaní zahraničných investorov. Je to určite lepšie ako lákať investorov na nízke náklady.
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
rozhodne áno Pokiaľ ide o inovatívne nápady, nevidím problém. Ani u nás, ani v iných firmách. Horšie to už je s realizovateľnosťou týchto inovácií. Vtedy sa kvôli peniazom, prípadne kvôli strachu z nových, doteraz nevyskúšaných ciest inovatívne myšlienky často nepreklápajú do praxe. A to budí dojem, že Slovensko inováciám nepraje. Verím, že sa situácia bude meniť aj v praxi. Lebo inak nám tie inovatívne mozgy začnú ešte vo väčšej miere odchádzať…
Pokiaľ ide o inovatívne nápady, nevidím problém. Ani u nás, ani v iných firmách. Horšie to už je s realizovateľnosťou týchto inovácií. Vtedy sa kvôli peniazom, prípadne kvôli strachu z nových, doteraz nevyskúšaných ciest inovatívne myšlienky často nepreklápajú do praxe. A to budí dojem, že Slovensko inováciám nepraje. Verím, že sa situácia bude meniť aj v praxi. Lebo inak nám tie inovatívne mozgy začnú ešte vo väčšej miere odchádzať…
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
skôr áno Inovatívne sú, ale mohlo by to byť aj lepšie. Chýba lepší odbytový priestor a na expanziu do zahraničia si mnohí netrúfajú.
Inovatívne sú, ale mohlo by to byť aj lepšie. Chýba lepší odbytový priestor a na expanziu do zahraničia si mnohí netrúfajú.

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní