Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Veríte, že samojazdiace autá budú do konca desaťročia realitou aj na slovenských cestách? Majiteľ Tesla Motors Elon Musk tvrdí, že táto technológia sa presadí už v roku 2018.

  1. rozhodne áno 11 %
  2. skôr áno 25 %
  3. skôr nie 42 %
  4. rozhodne nie 16 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 6 %


Uzávierka hlasovania: 25.01.2016. Počet respondentov: 122.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Máťuš Alexander Máťuš
CEO
ZenithOptimedia, s.r.o.
skôr nie
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
skôr nie Verím, že sa to raz stane, ale nie tak skoro. Okrem toho sa obávam, že by sa mohlo stať, že senzory vyhodnotia výmole na slovenských cestách ako neprekonateľnú prekážku a samojazdiace auto ostane bezradné :)
Verím, že sa to raz stane, ale nie tak skoro. Okrem toho sa obávam, že by sa mohlo stať, že senzory vyhodnotia výmole na slovenských cestách ako neprekonateľnú prekážku a samojazdiace auto ostane bezradné :)
Zaťko Andrej Zaťko
generálny riaditeľ
Poštová banka
skôr áno Žijeme v neuveriteľne rýchlo sa meniacom svete technologických noviniek. Viaceré automobilky ohlásili svoje veľmi ambiciózne plány v oblasti samojazdiacich vozidiel, niektoré dokonca už na vývoji prototypov pracujú dlhšiu dobu. Čiastočne sa táto technológia už bežne používa. Naša infraštruktúra však na tieto novinky ešte nie je pripravená. Samojazdiace vozidlá si vyžadujú istú kvalitu ciest, na čom musíme na Slovensku ešte popracovať. Dnes mi napríklad auto často hlási, že asistent jazdy v pruhoch sa vypína, pretože pruhy nie sú korektne namaľované. Navyše rizikom pre takéto autá sú paradoxne nepredvídateľné reakcie vodičov a okolia.
Žijeme v neuveriteľne rýchlo sa meniacom svete technologických noviniek. Viaceré automobilky ohlásili svoje veľmi ambiciózne plány v oblasti samojazdiacich vozidiel, niektoré dokonca už na vývoji prototypov pracujú dlhšiu dobu. Čiastočne sa táto technológia už bežne používa. Naša infraštruktúra však na tieto novinky ešte nie je pripravená. Samojazdiace vozidlá si vyžadujú istú kvalitu ciest, na čom musíme na Slovensku ešte popracovať. Dnes mi napríklad auto často hlási, že asistent jazdy v pruhoch sa vypína, pretože pruhy nie sú korektne namaľované. Navyše rizikom pre takéto autá sú paradoxne nepredvídateľné reakcie vodičov a okolia.
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
skôr nie Do konca desaťročia nebude na Slovensku dokončená ani diaľničná sieť, nieto ešte sieť ktorá by umožňovala jazdiť samojazdiacim autám. Možno v rámci niektorej automobilky na Slovensku nejaký testovací okruh.
Do konca desaťročia nebude na Slovensku dokončená ani diaľničná sieť, nieto ešte sieť ktorá by umožňovala jazdiť samojazdiacim autám. Možno v rámci niektorej automobilky na Slovensku nejaký testovací okruh.
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
skôr nie
Podlesná Anna Podlesná
Managing Director
A&D Global Business Relations
skôr áno
Scheber Anton Scheber
konateľ
Softec, s.r.o.
skôr nie Myslím si, že sa takéto autá u nás nedostanú tak skoro do reálnej prevádzky. Naše cesty nie sú dostatočne dobre a zodpovedne značené a majú vôbec nižšiu kvalitu. Okrem toho si nemyslím, že by sme do konca desaťročia vedeli pripraviť potrebnú predpisovú a legislatívnu základňu. Ale v zásade príchodu samojazdiacich áut do 10 rokov verím.
Myslím si, že sa takéto autá u nás nedostanú tak skoro do reálnej prevádzky. Naše cesty nie sú dostatočne dobre a zodpovedne značené a majú vôbec nižšiu kvalitu. Okrem toho si nemyslím, že by sme do konca desaťročia vedeli pripraviť potrebnú predpisovú a legislatívnu základňu. Ale v zásade príchodu samojazdiacich áut do 10 rokov verím.
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
skôr nie
Lorenc Boris Lorenc
predseda predstavenstva
Camase, a.s., Bratislava
skôr áno Myslím si, že samojazdiace schopnosti budúcich aut sa ako prvé budú používať na diaľniciach, resp. na vybraných úsekoch (napr. v tuneloch ) . To, že si to ako súčastný vodiči ťažko vieme predstaviť je to isté , ako keď si vodiči pred 30-timi rokmi nevedeli predstaviť aktívny tempomat.
Myslím si, že samojazdiace schopnosti budúcich aut sa ako prvé budú používať na diaľniciach, resp. na vybraných úsekoch (napr. v tuneloch ) . To, že si to ako súčastný vodiči ťažko vieme predstaviť je to isté , ako keď si vodiči pred 30-timi rokmi nevedeli predstaviť aktívny tempomat.
Straka Branislav Straka
vrchný riaditeľ pre platby a elektronické kanály
ČSOB
rozhodne áno osobne verím, že aj aeromobil zo Slovenska bude už lietať tiež
osobne verím, že aj aeromobil zo Slovenska bude už lietať tiež
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
skôr nie
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
skôr áno
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Kellerová Eva Kellerová
vedecký pracovník
skôr nie
Vítek Filip Vítek
data science director
Teamviewer
rozhodne áno Verím, že tomu bude tak už do 5 rokov. Ale dodávam, že štát bude stále požadovať, aby v nich sedeli ľudia.
Verím, že tomu bude tak už do 5 rokov. Ale dodávam, že štát bude stále požadovať, aby v nich sedeli ľudia.
Zászlós Gábor Zászlós
predseda predstavenstva
TriGranit Centrum, a.s.
skôr nie
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
skôr áno technológie v automobilovom priemysle letia vpred kozmickou rýchlosťou
technológie v automobilovom priemysle letia vpred kozmickou rýchlosťou
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
skôr nie Cena, spoľahlivost, kvalita ciest sú limitujúce faktory. A potom, šoférovanie je predsa poväčšine zábava.
Cena, spoľahlivost, kvalita ciest sú limitujúce faktory. A potom, šoférovanie je predsa poväčšine zábava.
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
skôr áno Samojazdiace auta budu realitou,avsak ich vyskyt na nasom uzemi bude skor bilelou vranou ako realitou.Na Slovensku by sme skor potrebovali samoopravujuce sa cesty a to ihned.
Samojazdiace auta budu realitou,avsak ich vyskyt na nasom uzemi bude skor bilelou vranou ako realitou.Na Slovensku by sme skor potrebovali samoopravujuce sa cesty a to ihned.
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
skôr áno
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
skôr áno Forma automatizácie jazdenia autom bude každým rokom vyššia. Prvé čo príde, aj na slovenské cesty, bude automatické obmedzenie rýchlosti a kontrola vzdialenosti medzi autami, čo je prvý krok k samojazdeniu. Autopilot v lietadle, lodi, alebo vlaku, je bežnou realitou. A je príkladom aj pre autá.
Forma automatizácie jazdenia autom bude každým rokom vyššia. Prvé čo príde, aj na slovenské cesty, bude automatické obmedzenie rýchlosti a kontrola vzdialenosti medzi autami, čo je prvý krok k samojazdeniu. Autopilot v lietadle, lodi, alebo vlaku, je bežnou realitou. A je príkladom aj pre autá.
Paule Ivan Paule
partner
TPA Audit, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Zotrvačnosť legislatívnych procesov v EU a na Slovensku, naša konzervatívnosť a tak isto malosť nášho trhu skôr hovoria o tom, že ak sa to úspešne zabehá niekde inde, budeme to zvažovať aj my. A to sa do konca tohoto desaťročia určite nestihne.
Zotrvačnosť legislatívnych procesov v EU a na Slovensku, naša konzervatívnosť a tak isto malosť nášho trhu skôr hovoria o tom, že ak sa to úspešne zabehá niekde inde, budeme to zvažovať aj my. A to sa do konca tohoto desaťročia určite nestihne.
Sámel Ivan Sámel
generálny riaditeľ
SITA
rozhodne nie Ak sa aj podarí vyriešiť všetky technické problémy, tak Slovensko určite nebude pripravené napríklad jednoznačným, úplným a prehľadným dopravným značením, bez ktorého sa tieto autá nezaobídu. A tiež je takmer isté, že na ne nebude pripravená ani naša legislatíva. Teda aspoň pokiaľ autonómne vozidlo nedostane vlastnú fajku v rámci sociálnych balíčkov budúcej vlády.
Ak sa aj podarí vyriešiť všetky technické problémy, tak Slovensko určite nebude pripravené napríklad jednoznačným, úplným a prehľadným dopravným značením, bez ktorého sa tieto autá nezaobídu. A tiež je takmer isté, že na ne nebude pripravená ani naša legislatíva. Teda aspoň pokiaľ autonómne vozidlo nedostane vlastnú fajku v rámci sociálnych balíčkov budúcej vlády.
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
skôr áno
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
skôr nie Technológia sa presadila už dnes (driveless cars, drony, UBER a i.) ale legislativa zaostava za technikou
Technológia sa presadila už dnes (driveless cars, drony, UBER a i.) ale legislativa zaostava za technikou
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
skôr nie
Mervart Jaroslav Mervart
riaditeľ
Chemosvit
skôr nie
Havel Jaroslav Havel
riadiaci partner
Havel & Partners, s.r.o.
skôr nie Pokiaľ je mi známe, v právnom poriadku väčšiny krajín vrátane Slovenska nie je zatiaľ vyjasnená právna zodpovednosť a riziká, ktoré sú s prípadnou prevádzkou plne automatizovaných a softvérom riadených automobilov spojené. Pokiaľ nebude táto situácia právne vyriešená, je podľa môjho názoru nasadenie nového typu automobilov do cestnej premávky pomerne vzdialenou budúcnosťou. No jednako sa na verejnú debatu k uvedenej problematike veľmi teším a naša advokátska kancelária na ňu bude odborne pripravená.
Pokiaľ je mi známe, v právnom poriadku väčšiny krajín vrátane Slovenska nie je zatiaľ vyjasnená právna zodpovednosť a riziká, ktoré sú s prípadnou prevádzkou plne automatizovaných a softvérom riadených automobilov spojené. Pokiaľ nebude táto situácia právne vyriešená, je podľa môjho názoru nasadenie nového typu automobilov do cestnej premávky pomerne vzdialenou budúcnosťou. No jednako sa na verejnú debatu k uvedenej problematike veľmi teším a naša advokátska kancelária na ňu bude odborne pripravená.
Šedivý Jaroslav Šedivý
generálny riaditeľ, predseda predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s.
rozhodne nie Verím ,že autá môžu byť pripravené, nie však potrebná infraštruktúra na Slovensku. Budeme radi, keď sa dobuduje zopár kilomerov dialnic a ostatné cesty budú ako tak udržované, aby po nich mohli jazdiť autá s vodičom.
Verím ,že autá môžu byť pripravené, nie však potrebná infraštruktúra na Slovensku. Budeme radi, keď sa dobuduje zopár kilomerov dialnic a ostatné cesty budú ako tak udržované, aby po nich mohli jazdiť autá s vodičom.
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
skôr áno A zároveň dúfam, že budú schopné reagovať aj na mnohé naše vodičské neočakávané manévre.
A zároveň dúfam, že budú schopné reagovať aj na mnohé naše vodičské neočakávané manévre.
Hajko Jozef Hajko
analytik
skôr nie
Uvíra Juraj Uvíra
Managing director
CK Victory travel
skôr áno
Suchánek Juraj Suchánek
výkonný riaditeľ
Inštitút urbánneho rozvoja
skôr nie Aj keď je vysoko pravdepodobné že technológia už bude dostupná, problém bude pravdepodobne v legislatíve.
Aj keď je vysoko pravdepodobné že technológia už bude dostupná, problém bude pravdepodobne v legislatíve.
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Neviem odhadnúť, ako robotickí šoféri reagujú na jamy, diery alebo neodhrnutý sneh.
Neviem odhadnúť, ako robotickí šoféri reagujú na jamy, diery alebo neodhrnutý sneh.
Topolová Karolína Topolová
generálna riaditeľka
AAA Auto, a.s.
skôr áno Myslím, že okolo roku 2020 už bude možné stretnúť sa s takýmito vozidlami aj na slovenských cestách, ale budú to skôr ešte experimentálne stroje, nie masovo využívané. Určite sa však teším na deň, keď k nám takéto vozidlo príde na výkup.
Myslím, že okolo roku 2020 už bude možné stretnúť sa s takýmito vozidlami aj na slovenských cestách, ale budú to skôr ešte experimentálne stroje, nie masovo využívané. Určite sa však teším na deň, keď k nám takéto vozidlo príde na výkup.
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
rozhodne nie Verím, že realitou sa stanú diaľnice na Slovensku.
Verím, že realitou sa stanú diaľnice na Slovensku.
Tokošová Marcela Tokošová
riaditeľka
v.d. Kovotvar v Kútoch
rozhodne áno Tomu pokojne verím, nakoniec už teraz pri mojom súčasnom vozidle a používaní Asistenta vodiča nemusím ani len pohnúť prstom pri parkovaní, alebo pri dlhých únavných cestách. auto za mňa samé brzdí, stráži si stred cesty podľa pruhov...no jednoducho paráda a o samojazdiacich vozidlách preto nepochybujem.
Tomu pokojne verím, nakoniec už teraz pri mojom súčasnom vozidle a používaní Asistenta vodiča nemusím ani len pohnúť prstom pri parkovaní, alebo pri dlhých únavných cestách. auto za mňa samé brzdí, stráži si stred cesty podľa pruhov...no jednoducho paráda a o samojazdiacich vozidlách preto nepochybujem.
Juhás Marek Juhás
riaditeľ
STILL SK
skôr nie
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
skôr áno Je to mozne, ako standardna realita nie, ale ako testovanie pre dopravne firmy verim ze ano.
Je to mozne, ako standardna realita nie, ale ako testovanie pre dopravne firmy verim ze ano.
Marek Marián Marek
generálny riaditeľ
PosAm, spol. s.r.o.
skôr nie
Šurjanský Marián Šurjanský
starosta
Obec Rudno nad Hronom
skôr nie
Ráno Marián Ráno
riaditeľ
Solidita, s.r.o., Bratislava
skôr nie Prvé lastovičky v podobe elektromobilov síce vidno už dnes takže určite budú postupne pribúdať ďalšie. Bude to ale pomaly keďže problémom je stále nízka výdrž batérií a nedostatočná infraštruktúra. Nie som presvedčený o tom, že za 2-3 roky dôjde k takému posunu v tejto oblasti, aby takéto autá plnohodnotne nahradili tie dnešné.
Prvé lastovičky v podobe elektromobilov síce vidno už dnes takže určite budú postupne pribúdať ďalšie. Bude to ale pomaly keďže problémom je stále nízka výdrž batérií a nedostatočná infraštruktúra. Nie som presvedčený o tom, že za 2-3 roky dôjde k takému posunu v tejto oblasti, aby takéto autá plnohodnotne nahradili tie dnešné.
Smik Marián Smik
generálny riaditeľ
Probugas, a.s., Bratislava, člen skupiny AEN Group
skôr nie Verím, že Tesla a iné spoločnosti pomôžu k zvýšeniu dopytu po elektromobiloch. Na druhej strane neverím, že v tak krátkom čase bude človek nahradený automatikou pri vedení vozidla. Je to o dôvere a strachu o vlastný život a v tomto prípade sa človek spoľahne skôr sám na seba.
Verím, že Tesla a iné spoločnosti pomôžu k zvýšeniu dopytu po elektromobiloch. Na druhej strane neverím, že v tak krátkom čase bude človek nahradený automatikou pri vedení vozidla. Je to o dôvere a strachu o vlastný život a v tomto prípade sa človek spoľahne skôr sám na seba.
Lelovský Mário Lelovský
prvý viceprezident
IT Asociácia Slovenska
skôr nie A pritom by mohli, ale ... Podľa toho čo som sám videl tak napríklad v Nemecku prebieha intenzívny vývoj ako technologický kde autonómne autá pripravuje viacero automobiliek v spolupráci s univerzitami tak aj legislatívna príprava na ich nasadenie do premávky. Sám som v takom autíčku vybavenom kamerami a s asistovaným ďiaľkovým ovládaním sedel. Podľa vývojárov bude pripravené na cesty v roku 2018. Na Slovensku asi sami také vozidlo nevyvinieme, čo ani nemusíme, ale viac sa obávam domácej legislatívy, ktorá ako zvyčajne bude zaostávať za technickým pokrokom a prípadné použitie týchto noviniek nezvládne.
A pritom by mohli, ale ... Podľa toho čo som sám videl tak napríklad v Nemecku prebieha intenzívny vývoj ako technologický kde autonómne autá pripravuje viacero automobiliek v spolupráci s univerzitami tak aj legislatívna príprava na ich nasadenie do premávky. Sám som v takom autíčku vybavenom kamerami a s asistovaným ďiaľkovým ovládaním sedel. Podľa vývojárov bude pripravené na cesty v roku 2018. Na Slovensku asi sami také vozidlo nevyvinieme, čo ani nemusíme, ale viac sa obávam domácej legislatívy, ktorá ako zvyčajne bude zaostávať za technickým pokrokom a prípadné použitie týchto noviniek nezvládne.
Kostič Martin Kostič
riaditeľ
Emark, s.r.o.
rozhodne áno Ako sa ukázalo už mnohokrát v histórii, ak si schopný človek niečo predstaví a urobí pre svoju predstavu to, čo je potrebné, tak to dosiahne. Limity sú len v našich hlavách. Samozrejme, a to už je moja osobná skúsenosť, treba si dať pozor na to, čo si predstavuješ, pretože sa ti to môže splniť :)
Ako sa ukázalo už mnohokrát v histórii, ak si schopný človek niečo predstaví a urobí pre svoju predstavu to, čo je potrebné, tak to dosiahne. Limity sú len v našich hlavách. Samozrejme, a to už je moja osobná skúsenosť, treba si dať pozor na to, čo si predstavuješ, pretože sa ti to môže splniť :)
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
skôr áno Budú. Vývoj sa nezastaví, hoci ich ešte nebude veľa a nebudú zatiaľ masívne nahrádzať klasické autá.
Budú. Vývoj sa nezastaví, hoci ich ešte nebude veľa a nebudú zatiaľ masívne nahrádzať klasické autá.
Hrnko Martin Hrnko
predseda predstavenstva
QBSW
skôr áno Už dnešné autá svojimi asistenčnými systémami zjednodušujú ovládanie vozidla, čím zmenšujú množstvo pozornosti, ktoré vodič musí venovať ovládaniu auta. Jedného dňa si uvedomíme, že ovládaniu vozidla nevenujeme pozornosť žiadnu a auto ide vlastne samo a my budeme v autách robiť to, čo by sme radi aj dnes - telefonovať, smskovať a mailovať.
Už dnešné autá svojimi asistenčnými systémami zjednodušujú ovládanie vozidla, čím zmenšujú množstvo pozornosti, ktoré vodič musí venovať ovládaniu auta. Jedného dňa si uvedomíme, že ovládaniu vozidla nevenujeme pozornosť žiadnu a auto ide vlastne samo a my budeme v autách robiť to, čo by sme radi aj dnes - telefonovať, smskovať a mailovať.
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
skôr nie
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
skôr nie
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
rozhodne nie
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
rozhodne nie Aj keby to bolo po technickej a finančnej stránke možné, bude tu množstvo právnych a legislatívnych prekážok typu zodpovednosť v prípade nehody.... Reálnejší sa mi zdá rok 2025.
Aj keby to bolo po technickej a finančnej stránke možné, bude tu množstvo právnych a legislatívnych prekážok typu zodpovednosť v prípade nehody.... Reálnejší sa mi zdá rok 2025.
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
skôr áno viac ako technologická výzva nás začne trápiť riešenie morálnych dilem a zodpovedností v kolíznych situáciách
viac ako technologická výzva nás začne trápiť riešenie morálnych dilem a zodpovedností v kolíznych situáciách
Obeda Michal Obeda
konatel
Spotreba.sk, s.r.o.
skôr áno
Michalík Milan Michalík
obchodný riaditeľ
International BEZ Group
skôr nie
Kaňuščák Milín Kaňuščák
generálny riaditeľ
Kami Profit, s.r.o., Bratislava
skôr nie Možno technicky by nebol až taký problém avšak žiadna krajina nemá na samojazdiace autá legislatívu. Skôr to vidím po roku 2020.
Možno technicky by nebol až taký problém avšak žiadna krajina nemá na samojazdiace autá legislatívu. Skôr to vidím po roku 2020.
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
skôr nie
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
rozhodne áno
Adamiš Miroslav Adamiš
riaditeľ
generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia
skôr nie
Barnáš Miroslav Barnáš
CEO Czech republic & Slovakia JLL
JLL
skôr nie Osobne fandim tejto zmene i ked si nie som uplne isty v akom objeme sa to podari a uz vobec nie tym, ci je na tuto zmenu pripravena aj nasa spolocnost.
Osobne fandim tejto zmene i ked si nie som uplne isty v akom objeme sa to podari a uz vobec nie tym, ci je na tuto zmenu pripravena aj nasa spolocnost.
Krempaský Miroslav Krempaský
CEO
Millennium, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Už realitou sú, videl som dva kusy:)
Už realitou sú, videl som dva kusy:)
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
rozhodne áno
Hudec Oto Hudec
profesor
Ekonomická fakulta Technickej univerzity
skôr áno
Petráš Patrik Petráš
prezident
Asociácia personálnych agentúr Slovenska
skôr nie
Bolf Patrik Bolf
Managing Partner
Kinstellar
skôr nie
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
skôr áno Technológia je už pomerne ďaleko a aj ostatné automobilky majú vlastné riešenia. Brzdou však môžu byť bezpečnostné riziká. Na bezpečnosť nových technológii sa zatiaľ nevynakladajú také veľké finančné prostriedky.
Technológia je už pomerne ďaleko a aj ostatné automobilky majú vlastné riešenia. Brzdou však môžu byť bezpečnostné riziká. Na bezpečnosť nových technológii sa zatiaľ nevynakladajú také veľké finančné prostriedky.
Drahotský Pavel Drahotský
riaditeľ
Saxo Bank
skôr áno
Lančarič Pavol Lančarič
predseda dozornej rady
Orange Slovensko, a.s.
rozhodne áno Ak budú v Európe, prečo by nemali byť aj na Slovensku?
Ak budú v Európe, prečo by nemali byť aj na Slovensku?
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Kubošek Pavol Kubošek
konateľ
Kvant, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Lengyel Peter Lengyel
riaditeľ
Peter Lengyel - Education
skôr áno
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
skôr áno
Gažík Peter Gažík
generálny riaditeľ
O2 Slovakia
skôr áno Na taketo auta mozno uz dnes bezne narazit napr na uliciach v Silicon Valley. Som teda presvedceny, ze to realne je. V tejto suvislosti mi napada aj citat Henry Forda: „Pokud bych se svých zákazníků zeptal, co by chtěli, řekli by že rychlejšího koně.“
Na taketo auta mozno uz dnes bezne narazit napr na uliciach v Silicon Valley. Som teda presvedceny, ze to realne je. V tejto suvislosti mi napada aj citat Henry Forda: „Pokud bych se svých zákazníků zeptal, co by chtěli, řekli by že rychlejšího koně.“
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
skôr áno
Patek Peter Patek
konateľ
Plastix, s.r.o.
skôr áno Už dnes je stupeň automatizácie niektorých činností prekvapujúci. Myslím, že ďalším krokom bude zmena v organizácii - vytvorenie koridorov (úsekov) pre takto ovládané autá. Ťažko si niečo "samojazdiace" predstaviť na našich cestách 1. triedy.
Už dnes je stupeň automatizácie niektorých činností prekvapujúci. Myslím, že ďalším krokom bude zmena v organizácii - vytvorenie koridorov (úsekov) pre takto ovládané autá. Ťažko si niečo "samojazdiace" predstaviť na našich cestách 1. triedy.
Špoták Peter Špoták
predseda predstavenstva
Maesta, a. s., Bratislava
skôr áno Všetko záleží na nových technológiách v oblasti batérií a uchovávania elektrickej energie. Nebude sa to vzťahovať iba na elektromobily alebo hybridy ale rozhodne aj na solárne články na výrobu elektrickej energie. Možno sa dočkáme skoro aj iných zdrojov pre automobily. Dnes ako by to bolo cítiť v povetrí, že niečo príde, čo nahradí klasické motory. Na druhej strane, sa predpokladalo už v 70´a 80´rokoch že po roku 2000 budú klasické motory na ústupe a nestalo sa tak.
Všetko záleží na nových technológiách v oblasti batérií a uchovávania elektrickej energie. Nebude sa to vzťahovať iba na elektromobily alebo hybridy ale rozhodne aj na solárne články na výrobu elektrickej energie. Možno sa dočkáme skoro aj iných zdrojov pre automobily. Dnes ako by to bolo cítiť v povetrí, že niečo príde, čo nahradí klasické motory. Na druhej strane, sa predpokladalo už v 70´a 80´rokoch že po roku 2000 budú klasické motory na ústupe a nestalo sa tak.
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
skôr nie
Dostál Peter Dostál
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Aliter Technologies, a.s., Bratislava
skôr nie Myslím si, že necelé štyri roky neposkytnú dostatočný časový rámec na nevyhnutné testovanie, homologizáciu a úpravu legislatívy pre plne autonómne jazdiace autá. Aj keď sa v tomto časovom rámci určite stretneme s testovaním a prevádzkou takýchto áut za asistencie vodičov.
Myslím si, že necelé štyri roky neposkytnú dostatočný časový rámec na nevyhnutné testovanie, homologizáciu a úpravu legislatívy pre plne autonómne jazdiace autá. Aj keď sa v tomto časovom rámci určite stretneme s testovaním a prevádzkou takýchto áut za asistencie vodičov.
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
skôr nie Myslim si, ze "americki programatori" nebudu schopni predvidat dopravne situacie, ake su schopni slovenski vodici vyvolat.
Myslim si, ze "americki programatori" nebudu schopni predvidat dopravne situacie, ake su schopni slovenski vodici vyvolat.
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Kedze nejde len o samotnu techniku v autach ale aj o stav infrastruktury, tak si neviem predstavit, aky zazrak by sa tu musel stat, aby sa to za tych par rokov zmenilo. Ciastocne autnomne jazdenie na dialnici mozne iste bude...
Kedze nejde len o samotnu techniku v autach ale aj o stav infrastruktury, tak si neviem predstavit, aky zazrak by sa tu musel stat, aby sa to za tych par rokov zmenilo. Ciastocne autnomne jazdenie na dialnici mozne iste bude...
Lakata Peter Lakata
riaditeľ obchodu a marketingu
Zuno Bank pre Slovensko a Česko
rozhodne nie Aj keď určite máme na Slovensku pár kandidátov, ktorým by to dosť pomohlo.
Aj keď určite máme na Slovensku pár kandidátov, ktorým by to dosť pomohlo.
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Bláha Petr Bláha
podpredseda predstavenstva a generálny riaditeľ
Duslo, a.s.
rozhodne nie Nevěřím, nechci věřit a doufám že to tak ještě dlouho nebude! Vzali by nám jednu z posledních chlapských radostí a nezbytný doplněk muže - dobré auto... Kdo by pak vykrýval prostřednictvím nesmyslně vysokých sankcí a pokut od dopravní policie státní rozpočet SR ?
Nevěřím, nechci věřit a doufám že to tak ještě dlouho nebude! Vzali by nám jednu z posledních chlapských radostí a nezbytný doplněk muže - dobré auto... Kdo by pak vykrýval prostřednictvím nesmyslně vysokých sankcí a pokut od dopravní policie státní rozpočet SR ?
Leitman Radovan Leitman
konateľ
Apertum Consulting, Apertum Estate, Levice
skôr nie
Pala Radovan Pala
partner
TaylorWessing e/n/w/c advokáti s. r. o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Toto je vec, ktorú naozaj nedokážem odhadnúť. Osobne sa však na koncept "počítačov, ktoré jazdia" a ktorých funkčnosť je závislá od pripojenia na sieť, pozerám s obavami. Ak má byť odplatou za možnosť "samojazdenia" napojenie na "centrální mozek lidstva" a riziko, že napríklad štát bude môcť autá vypnúť, tak taký kšeft si ďakujem, neprosím. Napriek tomu ho dostanem, otázka je - a na to sa pýtate - kedy.
Toto je vec, ktorú naozaj nedokážem odhadnúť. Osobne sa však na koncept "počítačov, ktoré jazdia" a ktorých funkčnosť je závislá od pripojenia na sieť, pozerám s obavami. Ak má byť odplatou za možnosť "samojazdenia" napojenie na "centrální mozek lidstva" a riziko, že napríklad štát bude môcť autá vypnúť, tak taký kšeft si ďakujem, neprosím. Napriek tomu ho dostanem, otázka je - a na to sa pýtate - kedy.
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
skôr nie Neverím, že to bude tak skoro, ale dúfam, že to bude realita. Osobne tým získam viac času na iné veci a všeobecne to pravdepodobne prinesie zvýšenie bezpečnosti a plynulosti na cestách.
Neverím, že to bude tak skoro, ale dúfam, že to bude realita. Osobne tým získam viac času na iné veci a všeobecne to pravdepodobne prinesie zvýšenie bezpečnosti a plynulosti na cestách.
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
skôr nie
Kopál Róbert Kopál
riaditeľ
AOCP
rozhodne nie raz to určite bude bežnou reltou na našich cestach. No mám vážnu pochybnosť dokonca blížiacu sa skoro až k istote že do konca tohto desaťrocia sa to nestane
raz to určite bude bežnou reltou na našich cestach. No mám vážnu pochybnosť dokonca blížiacu sa skoro až k istote že do konca tohto desaťrocia sa to nestane
Kučák Roman Kučák
CEO & co-founder
Anodius
rozhodne áno V mestách určite áno. Koľko ich bude závisí od konečnej predajnej ceny.
V mestách určite áno. Koľko ich bude závisí od konečnej predajnej ceny.
Vlček Roman Vlček
predseda predstavenstva
Slovenská Asociácia správcovských spoločností
skôr nie
Lukačka Rudolf Lukačka
konateľ
Relas, s.r.o.
skôr áno
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
skôr nie
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
skôr nie
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
skôr áno
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
rozhodne áno Technológie v tejto oblasti sú už natoľko vyspelé, že úspešne konkurujú ľudským zmyslom. Senzory, kamery a mikročipy, ktoré sú k dispozícii dokážu rozpoznať napríklad dopravné značenie skôr ako človek. Predpokladom na úspešné zavedenie autonómnych vozidiel bude plošné nasadenie týchto technológií aj do existujúcich vozidiel a samozrejme legislatívne úpravy napríklad v oblasti poistenia zodpovednosti za škodu.
Technológie v tejto oblasti sú už natoľko vyspelé, že úspešne konkurujú ľudským zmyslom. Senzory, kamery a mikročipy, ktoré sú k dispozícii dokážu rozpoznať napríklad dopravné značenie skôr ako človek. Predpokladom na úspešné zavedenie autonómnych vozidiel bude plošné nasadenie týchto technológií aj do existujúcich vozidiel a samozrejme legislatívne úpravy napríklad v oblasti poistenia zodpovednosti za škodu.
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
skôr nie
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
rozhodne nie je to iba túžba, nemožnosť v realite.
je to iba túžba, nemožnosť v realite.
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno
Rybár Tomáš Rybár
managing partner
Čechová & Partners
rozhodne nie Umelá inteligencia bude musieť dosiahnuť vyšší level, pokiaľ má fungovať v slovenských špecifikách,ako napr. chýbajúce či nečitateľné vodorovné značenie, rozbité cesty, vodičská agresivita. Navyše si nemyslím, že sa tak rýchlo podarí vyjasniť aj právny a poistný rámec.
Umelá inteligencia bude musieť dosiahnuť vyšší level, pokiaľ má fungovať v slovenských špecifikách,ako napr. chýbajúce či nečitateľné vodorovné značenie, rozbité cesty, vodičská agresivita. Navyše si nemyslím, že sa tak rýchlo podarí vyjasniť aj právny a poistný rámec.
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
skôr nie Aj diaľnica z Bratislavy do Košíc mala byť pôvodne hotová už do roku 2009. A stále tomu tak nie je. Myslím, že samojazdiace autá si na Slovensku tiež radi na túto diaľnicu počkajú...
Aj diaľnica z Bratislavy do Košíc mala byť pôvodne hotová už do roku 2009. A stále tomu tak nie je. Myslím, že samojazdiace autá si na Slovensku tiež radi na túto diaľnicu počkajú...
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
skôr áno Myslím, že pri dnešnom technologickom vývoji je to možné. Snáď autá budú mať zdravší rozum ako niektorí šoféri.
Myslím, že pri dnešnom technologickom vývoji je to možné. Snáď autá budú mať zdravší rozum ako niektorí šoféri.

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní