Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Považujete vybudovanie Hyperloopu z Bratislavy do Viedne za reálne? Hyperloop je spôsob prepravy od Elona Muska , ktorého základom je vákuové potrubie, v ktorom sa na vzduchových vankúšoch pohybuje vagón s pasažiermi

  1. rozhodne áno 15 %
  2. skôr áno 30 %
  3. skôr nie 29 %
  4. rozhodne nie 16 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 10 %


Uzávierka hlasovania: 02.05.2016. Počet respondentov: 122.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Máťuš Alexander Máťuš
CEO
ZenithOptimedia, s.r.o.
skôr nie
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
skôr nie Aj keď som fanúšikom sci fi a bolo by to cool, príde mi to pri pohľade na slovenskú realitu ako vtip :)
Aj keď som fanúšikom sci fi a bolo by to cool, príde mi to pri pohľade na slovenskú realitu ako vtip :)
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
skôr nie
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
skôr nie
Zaťko Andrej Zaťko
generálny riaditeľ
Poštová banka
skôr nie Ide o futuristický projekt, ktorý má určite zmysel, ale skôr v prípade prepojenia väčších miest alebo oblastí, kde sa presúva veľa ľudí. Rozpočet projektu je enormný a otázkou zostáva jeho ekonomický význam. Spojenie medzi Bratislavou a Viedňou je dnes pomerne jednoduché. Určite existuje lokalita, kde by mal Hyperloop väčší význam.
Ide o futuristický projekt, ktorý má určite zmysel, ale skôr v prípade prepojenia väčších miest alebo oblastí, kde sa presúva veľa ľudí. Rozpočet projektu je enormný a otázkou zostáva jeho ekonomický význam. Spojenie medzi Bratislavou a Viedňou je dnes pomerne jednoduché. Určite existuje lokalita, kde by mal Hyperloop väčší význam.
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
skôr nie
Lorenc Boris Lorenc
predseda predstavenstva
Camase, a.s., Bratislava
skôr nie Vybudovanie sa za reálne považovať dá, otázka je kedy sa tak stane. V budúcnosti budú preferované spôsoby prepravy na zelenú energiu, akým je aj tento projekt. Je asi nereálne, aby sa prvá takáto trať v Európe vybudovala práve medzi Bratislavou a Viedňou. Sú iné dvojice miest, kde to je pravdepodobnejšie , napríklad Paríž-Brusel.
Vybudovanie sa za reálne považovať dá, otázka je kedy sa tak stane. V budúcnosti budú preferované spôsoby prepravy na zelenú energiu, akým je aj tento projekt. Je asi nereálne, aby sa prvá takáto trať v Európe vybudovala práve medzi Bratislavou a Viedňou. Sú iné dvojice miest, kde to je pravdepodobnejšie , napríklad Paríž-Brusel.
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
skôr nie
Vaculčiak Branislav Vaculčiak
konateľ
Indexpodnikatela.sk
skôr nie Ako nápad a inovácia sa mi to zdá skvelá myšlienka. Podľa investora môžem predpokladať, že sa do toho chce seriózne pustiť. Obávam sa ale, že môžu nastať problémy pri rokovaniach investora zo predstaviteľmi Slovenska a vlády. A na tom to môže celé stroskotať, respektíve si investor vyberie iné krajiny.
Ako nápad a inovácia sa mi to zdá skvelá myšlienka. Podľa investora môžem predpokladať, že sa do toho chce seriózne pustiť. Obávam sa ale, že môžu nastať problémy pri rokovaniach investora zo predstaviteľmi Slovenska a vlády. A na tom to môže celé stroskotať, respektíve si investor vyberie iné krajiny.
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
skôr áno V každom prípade by to potešilo!
V každom prípade by to potešilo!
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Stejskalová Eva Stejskalová
prokurista
MicroStep, s.r.o., Bratislava
skôr áno Pán Dirk Ahlborn, CEO Hyperloop Transportation Technologies, na stretnutí so zástupcami slovenských firiem skonštatoval, že tu na Slovensku sme všetci nejakí pesimistickí. Sledujúc tempo, akým sa stavajú diaľnice, máme svoje dôvody. Ja dúfam, že nás americkí vizionári a ich svetoví investori prekvapia a naučia nás viac veriť novým myšlienkam a pokúšať sa o ich uvedenie do života. A ak náhodu nie, aspoň zviditeľnia Slovensko vo svete.
Pán Dirk Ahlborn, CEO Hyperloop Transportation Technologies, na stretnutí so zástupcami slovenských firiem skonštatoval, že tu na Slovensku sme všetci nejakí pesimistickí. Sledujúc tempo, akým sa stavajú diaľnice, máme svoje dôvody. Ja dúfam, že nás americkí vizionári a ich svetoví investori prekvapia a naučia nás viac veriť novým myšlienkam a pokúšať sa o ich uvedenie do života. A ak náhodu nie, aspoň zviditeľnia Slovensko vo svete.
Kellerová Eva Kellerová
vedecký pracovník
rozhodne nie
Kalivoda František Kalivoda
riaditeľ
TatraSoft Group
rozhodne áno Bolo by skvelé takéto prepojenie.Držím palce
Bolo by skvelé takéto prepojenie.Držím palce
Jantoška František Jantoška
riaditeľ
Schunk Intec, s.r.o., Nitra
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno
Kvartová Hana Kvartová
výkonná riaditeľka
SAS Slovakia
rozhodne áno
Kolla Igor Kolla
konateľ
ANTIK Telecom s.r.o.
rozhodne áno
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
rozhodne áno Technicky je to potrubná pošta. Bude to viac technologická vzorka (proof of concept) ako reálny zisk tvoriaci dopravný prostriedok, nemyslím, že v tomto páre miest je až taký kúpyschopný dopyt ochotný platiť za ušetrený čas dopravy, ktorá normálne trvá hodinu. Ani substituent v podobe Maglevu sa nechytil.
Technicky je to potrubná pošta. Bude to viac technologická vzorka (proof of concept) ako reálny zisk tvoriaci dopravný prostriedok, nemyslím, že v tomto páre miest je až taký kúpyschopný dopyt ochotný platiť za ušetrený čas dopravy, ktorá normálne trvá hodinu. Ani substituent v podobe Maglevu sa nechytil.
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
skôr nie Bratislava nie je v stave zlepsit kvalitu ciest, kapacitu parkovania,bezdomovcov,grafity.Hyperloop je taka utopia ako voda v kosi.
Bratislava nie je v stave zlepsit kvalitu ciest, kapacitu parkovania,bezdomovcov,grafity.Hyperloop je taka utopia ako voda v kosi.
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
rozhodne áno Predstavme si že áno. Bratislava a Slovensko by tak získali medzinárodnú identitu a brand. Len nápady na pokraji uveriteľnosti sa v našom prípade budú počítať. Históriu neprerobíme, našu budúcnosť áno.
Predstavme si že áno. Bratislava a Slovensko by tak získali medzinárodnú identitu a brand. Len nápady na pokraji uveriteľnosti sa v našom prípade budú počítať. Históriu neprerobíme, našu budúcnosť áno.
Paule Ivan Paule
partner
TPA Audit, s.r.o., Bratislava
skôr áno Pokiaľ bude táto investícia prioritou slovenskej aj rakúskej vlády. Argumenty pre podporu určite sú. V prípade rozumných cien cestovných lístkov by mal mať tento spôsob dopravy svojich fanúšikov z radov domácich a aj v prípade vyšších cien by sa mohol stať vyhľadávanou turistickou atrakciou, z čoho by podľa mňa Bratislava a okolitý región mohli benefitovať.
Pokiaľ bude táto investícia prioritou slovenskej aj rakúskej vlády. Argumenty pre podporu určite sú. V prípade rozumných cien cestovných lístkov by mal mať tento spôsob dopravy svojich fanúšikov z radov domácich a aj v prípade vyšších cien by sa mohol stať vyhľadávanou turistickou atrakciou, z čoho by podľa mňa Bratislava a okolitý región mohli benefitovať.
Štefanec Ivan Štefanec
čestný prezident
Podnikateľská aliancia Slovenska
skôr áno
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
rozhodne nie
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
skôr áno
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
rozhodne nie Ale jako PR téma je to celkem milé a asi to i splnilo cíle obou zúčastněných stran. A když to půjde opravdu dobře, tak se podaří opatřit a správně nasměrovat i nějaké státní dotace na studie proveditelnosti a související věci. Pak už bude spokojenost maximální.
Ale jako PR téma je to celkem milé a asi to i splnilo cíle obou zúčastněných stran. A když to půjde opravdu dobře, tak se podaří opatřit a správně nasměrovat i nějaké státní dotace na studie proveditelnosti a související věci. Pak už bude spokojenost maximální.
Šedivý Jaroslav Šedivý
generálny riaditeľ, predseda predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s.
skôr nie Technicky to môže byť celkom reálne, ale myslím, že niečo také sa nachádza veľmi hlboko na liste priorít a potrieb Slovenska.
Technicky to môže byť celkom reálne, ale myslím, že niečo také sa nachádza veľmi hlboko na liste priorít a potrieb Slovenska.
Mervart Jaroslav Mervart
riaditeľ
Chemosvit
rozhodne nie
Bojčík Jozef Bojčík
konateľ
Medi Cool, s.r.o., Košice
rozhodne áno
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
skôr nie Minimálny je veľmi otázny termín spustenia v roku 2020.
Minimálny je veľmi otázny termín spustenia v roku 2020.
Uvíra Juraj Uvíra
Managing director
CK Victory travel
skôr áno
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Nevidím žiadny dôvod, prečo by to nemalo byť reálne, okrem toho, že reálnosť projektu zatiaľ nikto nikde nedokázal.
Nevidím žiadny dôvod, prečo by to nemalo byť reálne, okrem toho, že reálnosť projektu zatiaľ nikto nikde nedokázal.
Topolová Karolína Topolová
generálna riaditeľka
AAA Auto, a.s.
skôr áno Pokiaľ bude Hyperloop stavať niekto, kto dokáže vyslať raketu na obežnú dráhu a vyrobiť najlepší elektromobil na svete, tak by snáď fungovať mohol :-)
Pokiaľ bude Hyperloop stavať niekto, kto dokáže vyslať raketu na obežnú dráhu a vyrobiť najlepší elektromobil na svete, tak by snáď fungovať mohol :-)
Soviar Ladislav Soviar
generálny riaditeľ
Finvia Group, s.r.o., Bratislava
skôr áno
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
skôr áno Otázkou je v ktorom storočí.
Otázkou je v ktorom storočí.
Vačok Ľubomír Vačok
finančný riaditeľ
OMS
skôr áno
Vančo Luboš Vančo
partner
KPMG Slovensko, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Grega Marcel Grega
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
JOJ Group
skôr nie Projekt Hyperloopu je veľmi ambiciózny futuristický projekt, ktorý si vyžiada obrovské náklady na realizáciu. Preto si myslím, že v najbližšej budúcnosti k jeho spusteniu asi nedôjde. V televíznej brandži hovoríme takýmto počinom sci-fi. Aj keď, na druhej strane, by ma veľmi potešilo, keby ľudia ušetrili čas pri cestovaní a zostalo by im viac času na sledovanie televízie :-)
Projekt Hyperloopu je veľmi ambiciózny futuristický projekt, ktorý si vyžiada obrovské náklady na realizáciu. Preto si myslím, že v najbližšej budúcnosti k jeho spusteniu asi nedôjde. V televíznej brandži hovoríme takýmto počinom sci-fi. Aj keď, na druhej strane, by ma veľmi potešilo, keby ľudia ušetrili čas pri cestovaní a zostalo by im viac času na sledovanie televízie :-)
Tokošová Marcela Tokošová
riaditeľka
v.d. Kovotvar v Kútoch
skôr áno myslím si, že asi nie v najbližšej budúcnosti , no dúfam, že by som sa vo svojom živote v hyperloope mohla zviezť :-)
myslím si, že asi nie v najbližšej budúcnosti , no dúfam, že by som sa vo svojom živote v hyperloope mohla zviezť :-)
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
neviem / nevyjadrujem sa / iné Priala by som si aby bolo realne! Nasa krajina sa potrebuje zviditelnit a uz ked hovorime o good idea a imidzi Slovesnka, tak zrealizovanay HGyperloop je to co by nas posunulu nedzi elitu. Poznajuc nase realne schopnpsti ci skor skor malosti, obavam sa ze je to nerealne.
Priala by som si aby bolo realne! Nasa krajina sa potrebuje zviditelnit a uz ked hovorime o good idea a imidzi Slovesnka, tak zrealizovanay HGyperloop je to co by nas posunulu nedzi elitu. Poznajuc nase realne schopnpsti ci skor skor malosti, obavam sa ze je to nerealne.
Šurjanský Marián Šurjanský
starosta
Obec Rudno nad Hronom
skôr nie
Smik Marián Smik
generálny riaditeľ
Probugas, a.s., Bratislava, člen skupiny AEN Group
skôr nie
Ráno Marián Ráno
riaditeľ
Solidita, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Prečo by niekto chcel niečo také postaviť práve na Slovensku? HTT Hyperloop s vládou podpísal len dohodu o porozumení bez časového určenia začiatku výstavby a bez garancií samotnej realizácie. Pravdepodobne zakotvili na Slovensku, lebo nikde inde s nimi nikto nechce seriózne komunikovať a na Slovensku sa aspoň vláda pochváli novým "investorom". Ja to tiež považujem za sci-fi a radšej by sa malo zaoberať a peniaze vrážať do skvalitnenia dopravy vnútri krajiny a vymyslieť ako postaviť metro v Bratislave, ktoré tam veľmi chýba.
Prečo by niekto chcel niečo také postaviť práve na Slovensku? HTT Hyperloop s vládou podpísal len dohodu o porozumení bez časového určenia začiatku výstavby a bez garancií samotnej realizácie. Pravdepodobne zakotvili na Slovensku, lebo nikde inde s nimi nikto nechce seriózne komunikovať a na Slovensku sa aspoň vláda pochváli novým "investorom". Ja to tiež považujem za sci-fi a radšej by sa malo zaoberať a peniaze vrážať do skvalitnenia dopravy vnútri krajiny a vymyslieť ako postaviť metro v Bratislave, ktoré tam veľmi chýba.
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
rozhodne áno Jedného dňa určite!
Jedného dňa určite!
Magál Martin Magál
partner
Allen & Overy
skôr áno
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
skôr áno Áno. Neviem kedy to bude, koľkokrát sa projekt zmení alebo upraví, aká bude cestovná rýchlosť. A nie som si istý, či to bude medzi Bratislavou a Viedňou. Ale verím že Hyperloop alebo podobný projekt raz uzrie svetlo sveta.
Áno. Neviem kedy to bude, koľkokrát sa projekt zmení alebo upraví, aká bude cestovná rýchlosť. A nie som si istý, či to bude medzi Bratislavou a Viedňou. Ale verím že Hyperloop alebo podobný projekt raz uzrie svetlo sveta.
Tichý Martin Tichý
Chief Operating Officer
TÜV SÜD Slovakia, s.r.o., Bratislava
skôr áno Myšlienka je životaschopná. Tento typ dopravy v budúcnosti môže fungovať. Podľa dostupných informácií o fáze vývoja Hyperloopu, je z môjho pohľadu zahájenie výstavby do roku 2020, veľmi ambiciózne.
Myšlienka je životaschopná. Tento typ dopravy v budúcnosti môže fungovať. Podľa dostupných informácií o fáze vývoja Hyperloopu, je z môjho pohľadu zahájenie výstavby do roku 2020, veľmi ambiciózne.
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
rozhodne nie
Melišek Martin Melišek
CFO
Softec
rozhodne nie Vzhľadom na potenciálny počet cestujúcich vidím toto spojenie za ekonomicky návratné len v prípade veľkých dotácií. Osobne predpokladám, že po spočítaní návratnosti bude zámer odložený.
Vzhľadom na potenciálny počet cestujúcich vidím toto spojenie za ekonomicky návratné len v prípade veľkých dotácií. Osobne predpokladám, že po spočítaní návratnosti bude zámer odložený.
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
rozhodne nie Realizácia Hyperloopu určite nie je reálna v horizonte najbližších 10 rokov. Popri nedoriešených technických otázkach, pochybujem aj o návratnosti vložených investícií v rozumnom čase. Vzhľadom na fakt, že do projektu je zatiaľ zainteresovaná iba slovenská strana, vidím v ňom aj politické riziká. Napriek tomu som rád, že sa o Slovensku v súvislosti s týmto mimoriadne inovatívnym spôsobom dopravy hovorí. Pomôže nám to vytvárať Slovensku imidž krajiny orientovanej na high-tech technológie.
Realizácia Hyperloopu určite nie je reálna v horizonte najbližších 10 rokov. Popri nedoriešených technických otázkach, pochybujem aj o návratnosti vložených investícií v rozumnom čase. Vzhľadom na fakt, že do projektu je zatiaľ zainteresovaná iba slovenská strana, vidím v ňom aj politické riziká. Napriek tomu som rád, že sa o Slovensku v súvislosti s týmto mimoriadne inovatívnym spôsobom dopravy hovorí. Pomôže nám to vytvárať Slovensku imidž krajiny orientovanej na high-tech technológie.
Bošňák Matej Bošňák
vedúci partner EY na Slovensku
EY v SR
rozhodne áno Pokrok sa nedá zastaviť. Aj diaľnica Bratislava - Košice bude dokončená a to neprešlo ani 30 rokov od prvého predvolebného sľubu.
Pokrok sa nedá zastaviť. Aj diaľnica Bratislava - Košice bude dokončená a to neprešlo ani 30 rokov od prvého predvolebného sľubu.
Sučanský Michal Sučanský
konateľ
Marketinger, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Treba byť v tomto smere pozitívny a veriť, tak ako sám Elon Musk. Na Slovensku sú všetci skeptickí voči novým veciam, ale Elon Musk je rozbehnutý, tak ho nechajme dokončiť svoju prácu.
Treba byť v tomto smere pozitívny a veriť, tak ako sám Elon Musk. Na Slovensku sú všetci skeptickí voči novým veciam, ale Elon Musk je rozbehnutý, tak ho nechajme dokončiť svoju prácu.
Obeda Michal Obeda
konatel
Spotreba.sk, s.r.o.
skôr áno
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
neviem / nevyjadrujem sa / iné Nie je dôležité či uspeje práve Muskov koncept, verím však že tento región Viedeň-Bratislava(-Budapešť-Brno) má vysoký potenciál rastu.
Nie je dôležité či uspeje práve Muskov koncept, verím však že tento región Viedeň-Bratislava(-Budapešť-Brno) má vysoký potenciál rastu.
Kaňuščák Milín Kaňuščák
generálny riaditeľ
Kami Profit, s.r.o., Bratislava
skôr áno Technicky zrejme je to možné a ekonomický závisí od priorít, keď nie je dnes stále vybudovaná diaľničná sieť na Slovensku ani rekonštrukcia rýchlejších železničných tratí nad 160 Km/hod. Ale možno môžeme rovno preskočiť na Hyperlop v kombinácii so železnicami z 50 rokov. Rozhodne by som projekt neodsuzoval, ale podporil.
Technicky zrejme je to možné a ekonomický závisí od priorít, keď nie je dnes stále vybudovaná diaľničná sieť na Slovensku ani rekonštrukcia rýchlejších železničných tratí nad 160 Km/hod. Ale možno môžeme rovno preskočiť na Hyperlop v kombinácii so železnicami z 50 rokov. Rozhodne by som projekt neodsuzoval, ale podporil.
Gloznek Miloš Gloznek
projektový manažér
ŽSR
skôr nie
Milanovič Miloš Milanovič
riaditeľ
PS Stavby
neviem / nevyjadrujem sa / iné Good idea Slovakia :)
Good idea Slovakia :)
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
skôr áno Keď som bol na strednej škole, nevedel som si predstaviť, že o pár rokov bude internet a mobil. Takže hyperloop ma neprekvapí, a to ani medzi Bratislavou a Viedňou.
Keď som bol na strednej škole, nevedel som si predstaviť, že o pár rokov bude internet a mobil. Takže hyperloop ma neprekvapí, a to ani medzi Bratislavou a Viedňou.
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
skôr nie
Krempaský Miroslav Krempaský
CEO
Millennium, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Veľmi by sa mi to páčilo, ale u nas nevieme postaviť diaľnicu do Košíc, takže mám obavy...
Veľmi by sa mi to páčilo, ale u nas nevieme postaviť diaľnicu do Košíc, takže mám obavy...
Adamiš Miroslav Adamiš
riaditeľ
generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia
rozhodne nie Je to totalny nezmysel, nemame postavenu ani autostradu medzi Bratislavou a Kosicami a ideme stavat nieco co nikomu neprinesie nejaky uzitok, su to vyhodene penieaze, skor mi to pripomina diskusiu v 60 rokoch ohladne Alvegu.
Je to totalny nezmysel, nemame postavenu ani autostradu medzi Bratislavou a Kosicami a ideme stavat nieco co nikomu neprinesie nejaky uzitok, su to vyhodene penieaze, skor mi to pripomina diskusiu v 60 rokoch ohladne Alvegu.
Kuchta Norbert Kuchta
riaditeľ
Trumpf Slovakia
rozhodne áno Vyrobiť sa v dnešnej dobe dá všetko, je to len otázka financií, šikovných ľudí a našej extrémnej stavebnej byrokracie. Politická vôľa asi v tomto prípade brzdou nebude.
Vyrobiť sa v dnešnej dobe dá všetko, je to len otázka financií, šikovných ľudí a našej extrémnej stavebnej byrokracie. Politická vôľa asi v tomto prípade brzdou nebude.
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
rozhodne nie
Hudec Oto Hudec
profesor
Ekonomická fakulta Technickej univerzity
skôr áno
Šimon Pavel Šimon
konateľ
Pavel Šimon, s.r.o., Liptovský Mikuláš
rozhodne áno Áno, a nie len za reálne, ale aj potrebné. Otázka skôr znie o reálnom čase. Tam som skeptik a bude sa to pohybovať v dlhých rokoch. Avšak mal by byť súčasťou širšej koncepcie dopravy.
Áno, a nie len za reálne, ale aj potrebné. Otázka skôr znie o reálnom čase. Tam som skeptik a bude sa to pohybovať v dlhých rokoch. Avšak mal by byť súčasťou širšej koncepcie dopravy.
Drahotský Pavel Drahotský
riaditeľ
Saxo Bank
skôr áno Efektivnější by vša bylo využít tuto technologii na delší vzdálenost a mezi místy, kde není v současnosti dobré spojení.
Efektivnější by vša bylo využít tuto technologii na delší vzdálenost a mezi místy, kde není v současnosti dobré spojení.
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
skôr nie Tento spôsob dopravy bude skôr vhodnejší na dlhšie vzdialenosti, ak sa niekedy vôbec rozbehne. Tiež počet cestujúcich na tejto trase je relatívne malý.
Tento spôsob dopravy bude skôr vhodnejší na dlhšie vzdialenosti, ak sa niekedy vôbec rozbehne. Tiež počet cestujúcich na tejto trase je relatívne malý.
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
skôr nie
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
rozhodne nie
Uhrín Pavol Uhrín
generálny riaditeľ
Novofruct SK
rozhodne nie
Škodný Peter Škodný
generálny riaditeľ, partner
Accenture, s.r.o.
rozhodne áno Jedina otazka je ze kedy...v povodne navrhovanom case asi nie...
Jedina otazka je ze kedy...v povodne navrhovanom case asi nie...
Lakata Peter Lakata
riaditeľ obchodu a marketingu
Zuno Bank pre Slovensko a Česko
rozhodne áno Niečo podobné už v Bratislave bolo a dostali sme sa po prvú stanicu, ktorá ostala pamätníkom megalomanstva niektorých individualít.
Niečo podobné už v Bratislave bolo a dostali sme sa po prvú stanicu, ktorá ostala pamätníkom megalomanstva niektorých individualít.
Kucer Peter Kucer
generálny riaditeľ
eD´ system Slovakia, s.r.o.
rozhodne áno
Gažík Peter Gažík
generálny riaditeľ
O2 Slovakia
skôr áno ... i ked radsej by som videl co najskor dialnicu do Kosic.
... i ked radsej by som videl co najskor dialnicu do Kosic.
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
skôr nie
Čavojský Peter Čavojský
partner
CLS Čavojský & Partners, s.r.o.
skôr nie
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
rozhodne nie Mame my co na Slovensku robit aj bez Hyperloopov. Dialnica BA - KE, R7, trojpruh Ba- TT, plnohodnotna integrovana doprava, funkcna MHD motivujuca k odstaveniu aut atd. Navyse si nemyslim , ze v dohladne dobe bude taka mobilita pracovnej sily na osi BA - W, aby takemuto projektu vychadzala matematika.
Mame my co na Slovensku robit aj bez Hyperloopov. Dialnica BA - KE, R7, trojpruh Ba- TT, plnohodnotna integrovana doprava, funkcna MHD motivujuca k odstaveniu aut atd. Navyse si nemyslim , ze v dohladne dobe bude taka mobilita pracovnej sily na osi BA - W, aby takemuto projektu vychadzala matematika.
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
rozhodne nie
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Bláha Petr Bláha
podpredseda predstavenstva a generálny riaditeľ
Duslo, a.s.
rozhodne áno Předpokládám že možná okolo roku 2100 takovýto nebo podobný způsob přepravy bude možný. Ale spíše vymámíme z jalové krávy tele než by došlo v blízké budoucnosti cca 20 let k vybudovaní takovéhoto druhu či způsobu přepravy
Předpokládám že možná okolo roku 2100 takovýto nebo podobný způsob přepravy bude možný. Ale spíše vymámíme z jalové krávy tele než by došlo v blízké budoucnosti cca 20 let k vybudovaní takovéhoto druhu či způsobu přepravy
Pala Radovan Pala
partner
TaylorWessing e/n/w/c advokáti s. r. o.
rozhodne áno Pred 120 rokmi postavili v Budapešti (Rakúsko-Uhorsko), ktorá určite nebola vtedajším "Silicon Valley", prvé metro na kontinente. Nevidím žiadny dôvod prečo by to nemalo byť reálne. Nesmieme sa ale obmedziť na poskytnutie pozemkov a PR: Slovensko by sa malo aj právne stať spoluinvestorom projektu a participovať na technológií ľudsky aj finančne, keďže sa fakticky bude podieľať na vývoji fuknčného prototypu a testovaní jeho škálovateľnosti.
Pred 120 rokmi postavili v Budapešti (Rakúsko-Uhorsko), ktorá určite nebola vtedajším "Silicon Valley", prvé metro na kontinente. Nevidím žiadny dôvod prečo by to nemalo byť reálne. Nesmieme sa ale obmedziť na poskytnutie pozemkov a PR: Slovensko by sa malo aj právne stať spoluinvestorom projektu a participovať na technológií ľudsky aj finančne, keďže sa fakticky bude podieľať na vývoji fuknčného prototypu a testovaní jeho škálovateľnosti.
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
neviem / nevyjadrujem sa / iné Minimálne to môže pomôcť pozitívnej propagácii Slovenska v zahraničí. Aspoň do toho času, kým sa nezistí, že to nie je reálne. Potom bude propagácia skôr negatívna a nastúpiť by mal "plán B" a mohli by sme niektorý z mostov premenovať na most Chucka Norrisa.
Minimálne to môže pomôcť pozitívnej propagácii Slovenska v zahraničí. Aspoň do toho času, kým sa nezistí, že to nie je reálne. Potom bude propagácia skôr negatívna a nastúpiť by mal "plán B" a mohli by sme niektorý z mostov premenovať na most Chucka Norrisa.
Kočan Rastislav Kočan
Managing Partner
Go4insight
skôr nie Bolo by to zaujímavé, ale tipol by som si, že projekt stroskotá na nezáujme/komplikáciach/byrokracii na rakúskej strane.
Bolo by to zaujímavé, ale tipol by som si, že projekt stroskotá na nezáujme/komplikáciach/byrokracii na rakúskej strane.
Kiselicová Renáta Kiselicová
konateľka
Centire
skôr áno
Willmann Richard Willmann
riaditeľ
crooce.com
skôr áno Zvyknúť sa dá aj na smrť. A ľudia na slovensku si zvykli, že je všetko problém. V Dubai postavia za dva roky sto poschodový mrakodrap a my už pol roka nevieme zkolaudovať lávku cez Dunaj. Ak sa pýtame, či je Hyperloop reálny, tak áno je. Investorom totiž nie je štát.
Zvyknúť sa dá aj na smrť. A ľudia na slovensku si zvykli, že je všetko problém. V Dubai postavia za dva roky sto poschodový mrakodrap a my už pol roka nevieme zkolaudovať lávku cez Dunaj. Ak sa pýtame, či je Hyperloop reálny, tak áno je. Investorom totiž nie je štát.
Flimel Richard Flimel
predseda predstavenstva
JOJ Media House
rozhodne nie
Zubaľ Roman Zubaľ
generálny riaditeľ
BPT Leasing, a.s.
skôr áno
Kučák Roman Kučák
CEO & co-founder
Anodius
skôr áno Je to len otázka zdrojov a odvahy investorov. Z Bratislavy do Viedne len za 8 minút a do Budapešti za 10 min. znie super! Určite by to malo nemalý prínos na zvýšenie flexibility a synergii regiónu. Držím palce pri realizácii tejto skvelej myšlienky!
Je to len otázka zdrojov a odvahy investorov. Z Bratislavy do Viedne len za 8 minút a do Budapešti za 10 min. znie super! Určite by to malo nemalý prínos na zvýšenie flexibility a synergii regiónu. Držím palce pri realizácii tejto skvelej myšlienky!
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
skôr nie
Lukačka Rudolf Lukačka
konateľ
Relas, s.r.o.
rozhodne nie Až sa dostaneme na úroveň Japonska, USA alebo Číny potom nastane čas o takých veciach rozmýšľať. Zatiaľ by som považoval za múdre riešiť dopravu klasickými prostriedkami ako sú vlaky, autá ale aj chodníky pre peších a bicykle .....
Až sa dostaneme na úroveň Japonska, USA alebo Číny potom nastane čas o takých veciach rozmýšľať. Zatiaľ by som považoval za múdre riešiť dopravu klasickými prostriedkami ako sú vlaky, autá ale aj chodníky pre peších a bicykle .....
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
skôr áno Ani lietanie na Mesiac alebo celosvetovo zdieľaná databáza vedomosti alebo stroj víťaziaci nad človekom v šachu nevyzerali spočiatku vôbec reálne.
Ani lietanie na Mesiac alebo celosvetovo zdieľaná databáza vedomosti alebo stroj víťaziaci nad človekom v šachu nevyzerali spočiatku vôbec reálne.
Verešvársky Stanislav Verešvársky
technický riaditeľ
SWAN, a.s.
skôr áno Všetky inovatívne nápady vyzerajú v danej dobe ako nereálne rojčenie a napriek tomu často zmenia dané odvetvie a druh ľudskej činnosti. Práve takýto plán môže overiť životaschopnosť takejto technológie v praxi.
Všetky inovatívne nápady vyzerajú v danej dobe ako nereálne rojčenie a napriek tomu často zmenia dané odvetvie a druh ľudskej činnosti. Práve takýto plán môže overiť životaschopnosť takejto technológie v praxi.
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
rozhodne nie NIE !, hoci Dirk Ahlborn si je isty uz teraz, ze ANO ...
NIE !, hoci Dirk Ahlborn si je isty uz teraz, ze ANO ...
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
skôr áno
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
skôr nie sú to odvážne vízie, verím v schopnosti technikov, iba mám pochybnosti o finančnom zabezpečení veľkolepého projektu.
sú to odvážne vízie, verím v schopnosti technikov, iba mám pochybnosti o finančnom zabezpečení veľkolepého projektu.
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
skôr áno Prečo nie, už aj v jednej Bondovke bola takáto preprava medzi Východným a Západným Berlínom sfilmovaná. Len nechápem, prečo sa do tejto zahraničnej súkromnej iniciatívy montuje náš štát. Ten by sa mal hlavne starať o naše podnikateľské prostredie.
Prečo nie, už aj v jednej Bondovke bola takáto preprava medzi Východným a Západným Berlínom sfilmovaná. Len nechápem, prečo sa do tejto zahraničnej súkromnej iniciatívy montuje náš štát. Ten by sa mal hlavne starať o naše podnikateľské prostredie.
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
skôr áno Nikto z nás nepozná budúcnosť. Ale história už nespočetnekrát ukázala, že ľudské limity sú bezhraničné. Aj keď sa ľudia, aj tí pohybujúci sa pri vizionároch, stavajú občas k novým vynálezom skôr skepticky. Právnik Henryho Forda vraj tiež svojho času odrádzal klienta od investovania vo Ford Motor Company argumentáciou, že "automobilový ošiaľ čo nevidieť pominie, ale kone…kone ostanú!" Ten by teda niečo také ako vybudovanie Hyperloopu považoval určite za utópiu. O to viac by bol ale prekvapený v prípade jeho vybudovania :).
Nikto z nás nepozná budúcnosť. Ale história už nespočetnekrát ukázala, že ľudské limity sú bezhraničné. Aj keď sa ľudia, aj tí pohybujúci sa pri vizionároch, stavajú občas k novým vynálezom skôr skepticky. Právnik Henryho Forda vraj tiež svojho času odrádzal klienta od investovania vo Ford Motor Company argumentáciou, že "automobilový ošiaľ čo nevidieť pominie, ale kone…kone ostanú!" Ten by teda niečo také ako vybudovanie Hyperloopu považoval určite za utópiu. O to viac by bol ale prekvapený v prípade jeho vybudovania :).
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
neviem / nevyjadrujem sa / iné Možné to je, no potrebné nie. Elon Musk vie spraviť dobrý marketing. Či sa to zrealizuje, som trochu na pochybách.
Možné to je, no potrebné nie. Elon Musk vie spraviť dobrý marketing. Či sa to zrealizuje, som trochu na pochybách.

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní