Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Ovplyvňujú podľa vás sociálne siete nálady v spoločnosti?

  1. rozhodne áno 56 %
  2. skôr áno 33 %
  3. skôr nie 7 %
  4. rozhodne nie 1 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 4 %


Uzávierka hlasovania: 11.07.2016. Počet respondentov: 122.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Sitár Alan Sitár
Managing Director
Capital Partners Consulting, a.s.
rozhodne áno
Máťuš Alexander Máťuš
CEO
ZenithOptimedia, s.r.o.
rozhodne áno
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
rozhodne áno Sociálne siete sú veľmi silným médiom a preto treba rátať s ich mienkotvorným vplyvom.
Sociálne siete sú veľmi silným médiom a preto treba rátať s ich mienkotvorným vplyvom.
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
rozhodne áno
Zaťko Andrej Zaťko
generálny riaditeľ
Poštová banka
rozhodne áno Na sociálnych sieťach sa vytvárajú komunity, ktoré zdieľajú rovnaké alebo podobné názory či hodnoty a neboja sa svoje názory, postoje či záujmy aj otvorene verejne hlásať. Sila sociálnych sietí je v ich obrovskom virálnom potenciáli. Rizikom však je, že dôveryhodnosť a pravdivosť informácií nie je zabezpečená žiadnou odbornou autoritou. A tak sa často stretávame s úmyselne alebo neúmyselne šíriacimi sa nekorektnými informáciami, ktorým, žiaľ, dav zvykne podľahnúť alebo sa nechať zmanipulovať. Čo určite je spoločenským rizikom.
Na sociálnych sieťach sa vytvárajú komunity, ktoré zdieľajú rovnaké alebo podobné názory či hodnoty a neboja sa svoje názory, postoje či záujmy aj otvorene verejne hlásať. Sila sociálnych sietí je v ich obrovskom virálnom potenciáli. Rizikom však je, že dôveryhodnosť a pravdivosť informácií nie je zabezpečená žiadnou odbornou autoritou. A tak sa často stretávame s úmyselne alebo neúmyselne šíriacimi sa nekorektnými informáciami, ktorým, žiaľ, dav zvykne podľahnúť alebo sa nechať zmanipulovať. Čo určite je spoločenským rizikom.
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
rozhodne áno zdieľanie na sociálnych sieťach posunulo súkromie na predmestie verejného ...
zdieľanie na sociálnych sieťach posunulo súkromie na predmestie verejného ...
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
rozhodne áno
Lorenc Boris Lorenc
predseda predstavenstva
Camase, a.s., Bratislava
rozhodne áno Existuje viacero príkladov vo svete, kedy sociálne siete zásadne ovplyvnili nielen nálady spoločnosti ale boli aj prostriedkom mobilizácie časti obyvateľstva, dokonca v niektorých prípadoch spúšťačom malých alebo aj veľkých "revolúcii". Dôkazom dôležitosti sociálnych sietí je presun predvolebných kampaní z ulíc do sociálnych sietí alebo komerčné prezentovanie sa spoločností na sieťach. Zdá sa, že sieťam dôverujeme viac a viac, pretože máme pocit, že sme si informáciu sami našli a nebola nám ponúknutá.
Existuje viacero príkladov vo svete, kedy sociálne siete zásadne ovplyvnili nielen nálady spoločnosti ale boli aj prostriedkom mobilizácie časti obyvateľstva, dokonca v niektorých prípadoch spúšťačom malých alebo aj veľkých "revolúcii". Dôkazom dôležitosti sociálnych sietí je presun predvolebných kampaní z ulíc do sociálnych sietí alebo komerčné prezentovanie sa spoločností na sieťach. Zdá sa, že sieťam dôverujeme viac a viac, pretože máme pocit, že sme si informáciu sami našli a nebola nám ponúknutá.
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
skôr áno
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
skôr áno
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
skôr áno U mladsej generacie urcite.
U mladsej generacie urcite.
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno
Kohútiková Elena Kohútiková
podpredsedníčka Dozornej rady
VÚB, a.s.
skôr áno Sociálne siete silne ovplyvňujú myslenie hlavne mladej generácie, a to aj generácie mladých ľudí pod 18 rokov. Už menej je ovplyvňovaná stredná a staršia generácia, ktorá má už vlastné životné skúsenosti a vie lepšie filtrovať a spracúvať informácie. V každom prípade sociálne siete sú silným nástrojom na formovanie a ovplyvňovanie nálad pomerne veľkej časti ich užívateľov.
Sociálne siete silne ovplyvňujú myslenie hlavne mladej generácie, a to aj generácie mladých ľudí pod 18 rokov. Už menej je ovplyvňovaná stredná a staršia generácia, ktorá má už vlastné životné skúsenosti a vie lepšie filtrovať a spracúvať informácie. V každom prípade sociálne siete sú silným nástrojom na formovanie a ovplyvňovanie nálad pomerne veľkej časti ich užívateľov.
Kellerová Eva Kellerová
City University of Seattle, spol. s r.o.
skôr áno
Vítek Filip Vítek
data science director
Teamviewer
rozhodne áno Dvoje voľby po sebe ukázali, že sociálne siete vyprodukovali najväčsie prekvapenia. Pod pokrievkou verejnej pozornosti sa už podobné veci dokonca dejú aj v biznise.
Dvoje voľby po sebe ukázali, že sociálne siete vyprodukovali najväčsie prekvapenia. Pod pokrievkou verejnej pozornosti sa už podobné veci dokonca dejú aj v biznise.
Kalivoda František Kalivoda
riaditeľ
TatraSoft Group
skôr nie
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno žiaľ, asi hlavne negatívne.
žiaľ, asi hlavne negatívne.
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
skôr nie Náladu v spoločnosti ovplyvňuje konanie vlád a mocenských elít. Sociálne siete len tieto nálady zosilňujú a zapájajú do nich viac ľudí. Tzv. oficiálne média pociťujú pokles vplyvu a obávam sa, že nie sme vzdialený od doby, keď budú oficiálne médiá volať po obmedzení sociálnych sietí a vlády ich volania vďačne vypočujú.
Náladu v spoločnosti ovplyvňuje konanie vlád a mocenských elít. Sociálne siete len tieto nálady zosilňujú a zapájajú do nich viac ľudí. Tzv. oficiálne média pociťujú pokles vplyvu a obávam sa, že nie sme vzdialený od doby, keď budú oficiálne médiá volať po obmedzení sociálnych sietí a vlády ich volania vďačne vypočujú.
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
skôr áno Hlavne u mladej generacie hraju socialne siete dolezitu ulohu.Vymyvaju mozgy a mladi ludia ziju vo vitualnom svete,ktory ich nielen informuje,organizuje a vzdelava,ale hlavne ich odtrha od reality a zdraveho nazoru.Preto mladej generacii nezavidim
Hlavne u mladej generacie hraju socialne siete dolezitu ulohu.Vymyvaju mozgy a mladi ludia ziju vo vitualnom svete,ktory ich nielen informuje,organizuje a vzdelava,ale hlavne ich odtrha od reality a zdraveho nazoru.Preto mladej generacii nezavidim
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
rozhodne áno Sociálne siete vplývajú na nálady, nálady tvarujú spoločnosť, spoločnosť generuje nové skupiny,, ktoré majú nové pocity, ústiacu do nových stavov, komunikovaných novými sociálnymi sieťami, ktoré vplývajú na nálady.....etc. etc. etc. etc.
Sociálne siete vplývajú na nálady, nálady tvarujú spoločnosť, spoločnosť generuje nové skupiny,, ktoré majú nové pocity, ústiacu do nových stavov, komunikovaných novými sociálnymi sieťami, ktoré vplývajú na nálady.....etc. etc. etc. etc.
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
rozhodne áno
Harant Ivan Harant
konateľ
MIP, s.r.o.
skôr áno
Tomáš Ján Tomáš
spolumajiteľ
NAY
rozhodne áno cez sociálne siete ľudia organizujú stretnutia, vyjadrujú sa k spoločenským udalostiam a kauzám, kritizujú, chvália, hanobia, vyostrujú, ukľudňujú; je to podľa mňa významný nástroj šírenia verejnej mienky
cez sociálne siete ľudia organizujú stretnutia, vyjadrujú sa k spoločenským udalostiam a kauzám, kritizujú, chvália, hanobia, vyostrujú, ukľudňujú; je to podľa mňa významný nástroj šírenia verejnej mienky
Majerský Ján Majerský
managing director
Proma
rozhodne áno Myslím, že to je fenomén, ktorý musíme akceptovať lebo nijakým iným spôsobom sa nedokážeme informovať tak efektívne, rýchlo a "on line" ako cez sociálne siete prepojené na všetkých "priateľov".
Myslím, že to je fenomén, ktorý musíme akceptovať lebo nijakým iným spôsobom sa nedokážeme informovať tak efektívne, rýchlo a "on line" ako cez sociálne siete prepojené na všetkých "priateľov".
Sabol Ján Sabol
viceprezident
Republiková únia zamestnávateľov
skôr áno
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Nálady ve společnosti ovlivňují konkrétní lidé, jejich komunikace i to co reálně dělají, nikoliv sociální sítě jako takové. Ty jsou jen nástrojem, který mohou konkrétní lidé využít a případně i zneužít, stejně jako každý jiný komunikační prostředek. Jen je to asi o dost jednodušší.
Nálady ve společnosti ovlivňují konkrétní lidé, jejich komunikace i to co reálně dělají, nikoliv sociální sítě jako takové. Ty jsou jen nástrojem, který mohou konkrétní lidé využít a případně i zneužít, stejně jako každý jiný komunikační prostředek. Jen je to asi o dost jednodušší.
Šedivý Jaroslav Šedivý
generálny riaditeľ, predseda predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s.
rozhodne áno Je to silný komunikačný nástroj a jeho využívanie a vplyv sa budú nezadržitelne zväčšovať.
Je to silný komunikačný nástroj a jeho využívanie a vplyv sa budú nezadržitelne zväčšovať.
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
skôr áno
Galdun Jozef Galdun
Key account manager
ENGINE Services
skôr áno
Hajko Jozef Hajko
analytik
skôr áno
Uvíra Juraj Uvíra
Managing director
CK Victory travel
rozhodne áno
Gabrhel Juraj Gabrhel
riaditeľ
E-learnmedia, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Tých, čo na sociálnych sieťach sú, ovplyvňujú podľa mňa v rozhodujúcej miere. Vnímam to ako problém, nakoľko dav sa nechá ľahko zmanipulovať a racionálne argumenty či kľúčové fakty sú to posledné, čo ho zaujíma.
Tých, čo na sociálnych sieťach sú, ovplyvňujú podľa mňa v rozhodujúcej miere. Vnímam to ako problém, nakoľko dav sa nechá ľahko zmanipulovať a racionálne argumenty či kľúčové fakty sú to posledné, čo ho zaujíma.
Vozár Juraj Vozár
výkonný riaditeľ
Biomin, a.s, Cífer
rozhodne áno Aktuálny fenomén sa nás zásadne týka. Náklady ovplyvňuje nepriamo a to v zníženej efektivite zamestnancov, nakoľko online chat ich oberá o sústredenie a čas venovaný pracovným povinnostiam. Efekt získaných informácií a kontaktov je marginálny. Uvedený fenomén už u nás viedol aj k rozviazaniu pracovného pomeru.
Aktuálny fenomén sa nás zásadne týka. Náklady ovplyvňuje nepriamo a to v zníženej efektivite zamestnancov, nakoľko online chat ich oberá o sústredenie a čas venovaný pracovným povinnostiam. Efekt získaných informácií a kontaktov je marginálny. Uvedený fenomén už u nás viedol aj k rozviazaniu pracovného pomeru.
Suchánek Juraj Suchánek
výkonný riaditeľ
Inštitút urbánneho rozvoja
skôr áno
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
skôr nie Spoločnosť sa sama o sebe stala viac samonaštvávacou (existuje aj krajší, ale nie celkom slušný výraz) a sociálne médiá sa stáli len prostriedkom ventilácie týchto pocitov.
Spoločnosť sa sama o sebe stala viac samonaštvávacou (existuje aj krajší, ale nie celkom slušný výraz) a sociálne médiá sa stáli len prostriedkom ventilácie týchto pocitov.
Topolová Karolína Topolová
generálna riaditeľka
AAA Auto, a.s.
skôr nie Myslím, že vplyv internetových diskusií, teda aspoň v oblasti obchodu postupne slabne. Užívatelia sú už dostatočne edukovaní aby vedeli, že v diskusiách je to často iba o agentúrach, ktoré sa špecializujú na ohováranie konkurencie a tiež ide často iba o umelé zvyšovanie návštevnosti webových stránok.
Myslím, že vplyv internetových diskusií, teda aspoň v oblasti obchodu postupne slabne. Užívatelia sú už dostatočne edukovaní aby vedeli, že v diskusiách je to často iba o agentúrach, ktoré sa špecializujú na ohováranie konkurencie a tiež ide často iba o umelé zvyšovanie návštevnosti webových stránok.
Bednárová Klaudia Bednárová
managing director
the Bridge
rozhodne áno
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
skôr áno Výrazne mladú generáciu a populáciu v mestách. Dôkazom boli aj posledné volebné parlamentné výsledky, kde boli úspešné politické subjekty, ktoré sa kampaňovo zamerali na sociálne siete.
Výrazne mladú generáciu a populáciu v mestách. Dôkazom boli aj posledné volebné parlamentné výsledky, kde boli úspešné politické subjekty, ktoré sa kampaňovo zamerali na sociálne siete.
Černák Ľudovít Černák
predseda predstavenstva
Sitno Holding
rozhodne áno Sociálne siete sú novým fenoménom, ktorý má veľký vplyv na svojich užívateľov. Je to moderný prvok , s ktorým sa bude musieť spoločnosť vysporiadať . Na jednej strane je to veľmi efektívna forma komunikácie , na druhej strane skrýva aj obrovské riziká , hlavne v možnej anonymite šíriteľa informácie a možných manipulácií verejnej mienky.
Sociálne siete sú novým fenoménom, ktorý má veľký vplyv na svojich užívateľov. Je to moderný prvok , s ktorým sa bude musieť spoločnosť vysporiadať . Na jednej strane je to veľmi efektívna forma komunikácie , na druhej strane skrýva aj obrovské riziká , hlavne v možnej anonymite šíriteľa informácie a možných manipulácií verejnej mienky.
Eckhardtová Lýdia Eckhardtová
majiteľka
Módny salón Lýdia Eckhardt
rozhodne áno Áno a bohužiaľ často negatívne ....
Áno a bohužiaľ často negatívne ....
Tokošová Marcela Tokošová
riaditeľka
v.d. Kovotvar v Kútoch
rozhodne áno Myslím si , že v súčasnosti je celý svet ovplyvnený sociálnymi sieťami. A ak si niekto myslím opak, klame sám seba.
Myslím si , že v súčasnosti je celý svet ovplyvnený sociálnymi sieťami. A ak si niekto myslím opak, klame sám seba.
Hurajová Mária Hurajová
členka Správnej rady
Nadácia Slovak American Foundation
rozhodne áno
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
neviem / nevyjadrujem sa / iné zalezi podla zlozenie socialnej skupiny. Urcite ano u mlaeho obyvatelstva do 36 rokov... a skor nie u ludi nad 45 rokov. vaha socialnych sieti ale narasta a treba ju brat vazne.
zalezi podla zlozenie socialnej skupiny. Urcite ano u mlaeho obyvatelstva do 36 rokov... a skor nie u ludi nad 45 rokov. vaha socialnych sieti ale narasta a treba ju brat vazne.
Matušovič Marian Matušovič
predseda predstavenstva
VÚB Asset Management, správ. spol., a.s.
rozhodne áno
Smik Marián Smik
generálny riaditeľ
Probugas, a.s., Bratislava, člen skupiny AEN Group
rozhodne áno Komunikácia je veľmi dôležitý prvok pre spoločnosť. Čím jednoduchšia a čím lacnejšia je forma komunikácie, tým viac ľudí je do nej zapojených. Práve sociálne siete dokážu veľmi rýchlo a trefne ovplyvňovať nálady a správanie ľudí.
Komunikácia je veľmi dôležitý prvok pre spoločnosť. Čím jednoduchšia a čím lacnejšia je forma komunikácie, tým viac ľudí je do nej zapojených. Práve sociálne siete dokážu veľmi rýchlo a trefne ovplyvňovať nálady a správanie ľudí.
Šurjanský Marián Šurjanský
starosta
Obec Rudno nad Hronom
skôr áno
Hričovský Márius Hričovský
podpredseda predstavenstva
Stredoslovenská energetika, a.s.
rozhodne áno
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
rozhodne áno
Kubala Martin Kubala
generálny riaditeľ SEE
Hewlett-Packard Slovakia
rozhodne áno
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
rozhodne áno
Melišek Martin Melišek
CFO
Softec
rozhodne áno Vplyv je rozhodne viditeľný v pozitívnom aj negatívnom zmysle. A samozrejme tu máme aj cielené ovplyvňovanie nálady informačnými kampaňami na sociálnych sieťach. Často silu sociálnych sietí, ktorá je podľa môjho názoru dnes porovnateľná so silou klasických médií, podceňujeme a nevyužívame ju.
Vplyv je rozhodne viditeľný v pozitívnom aj negatívnom zmysle. A samozrejme tu máme aj cielené ovplyvňovanie nálady informačnými kampaňami na sociálnych sieťach. Často silu sociálnych sietí, ktorá je podľa môjho názoru dnes porovnateľná so silou klasických médií, podceňujeme a nevyužívame ju.
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
skôr áno
Jacko Martin Jacko
managing partner
Lansky, Ganzger & Partner Rechtsanwälte, s.r.o, Bratislava
skôr áno Sociálne siete podľa mňa náladu v práci ovplyvňujú: Pozitíva: Aj krátky kontakt s blízkymi ľuďmi a priateľmi dokáže napomôcť vypustiť naakumulované napätie počas pracovného dňa a prispieť následne k zlepšeniu nálady a lepšiemu pracovnému výkonu. Negatíva: Ak človek počas nabitého pracovného, v ktorom sa mu naviac nemusí dariť vidí, že niekomu sa darí viac, má lepší rodinný, sociálny, materiálny život, môže to spôsobiť frustráciu s negatívnym dopadom na pracovný výkon. Zaujímavé by bolo ale vyčísliť objem času strávený ľuďmi na sociálnych sieťach a vyčísliť „materiálnu stratu na pracovnom čase“, to je ale iná téma ...
Sociálne siete podľa mňa náladu v práci ovplyvňujú: Pozitíva: Aj krátky kontakt s blízkymi ľuďmi a priateľmi dokáže napomôcť vypustiť naakumulované napätie počas pracovného dňa a prispieť následne k zlepšeniu nálady a lepšiemu pracovnému výkonu. Negatíva: Ak človek počas nabitého pracovného, v ktorom sa mu naviac nemusí dariť vidí, že niekomu sa darí viac, má lepší rodinný, sociálny, materiálny život, môže to spôsobiť frustráciu s negatívnym dopadom na pracovný výkon. Zaujímavé by bolo ale vyčísliť objem času strávený ľuďmi na sociálnych sieťach a vyčísliť „materiálnu stratu na pracovnom čase“, to je ale iná téma ...
Musil Martin Musil
konateľ
Intrum Justitia Slovakia, s.r.o.
skôr nie
Bošňák Matej Bošňák
vedúci partner EY na Slovensku
EY v SR
rozhodne áno
Králik Michal Králik
konateľ
UVEA Mediklinik, s.r.o., Martin
rozhodne áno Určite, najmä Facebook ukazuje, akým spôsobom sa nálady v spoločnosti uberajú. Niektorí sa ho naučili zneužívať ako silnú komunikačnú platformu, ktorá nemá žiadne mantinely. Ukažkovým príkladom je strana Mariána Kotlebu
Určite, najmä Facebook ukazuje, akým spôsobom sa nálady v spoločnosti uberajú. Niektorí sa ho naučili zneužívať ako silnú komunikačnú platformu, ktorá nemá žiadne mantinely. Ukažkovým príkladom je strana Mariána Kotlebu
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
skôr áno
Obeda Michal Obeda
konatel
Spotreba.sk, s.r.o.
skôr áno
Kaňuščák Milín Kaňuščák
generálny riaditeľ
Kami Profit, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Rozhodne áno. Žijeme v dobe, keď hlavne mládež ale aj dôchodcovia začína deň aj končí deň komunikáciou na socialnych sietiach. Je to pohodlné a lákavé zieľanie nálad, kontaktov a zážitkov. Táto doba rozhodne mení všetky doteraz zauživané návyky v spločnosti.
Rozhodne áno. Žijeme v dobe, keď hlavne mládež ale aj dôchodcovia začína deň aj končí deň komunikáciou na socialnych sietiach. Je to pohodlné a lákavé zieľanie nálad, kontaktov a zážitkov. Táto doba rozhodne mení všetky doteraz zauživané návyky v spločnosti.
Milanovič Miloš Milanovič
riaditeľ
PS Stavby
rozhodne áno Pre mnohých ľudí sú sociálne siete zdrojom „objektívnych“ informácií a názory mienkotvorných jednotlivcov ovplyvňujú relevantné množstvá populácie.
Pre mnohých ľudí sú sociálne siete zdrojom „objektívnych“ informácií a názory mienkotvorných jednotlivcov ovplyvňujú relevantné množstvá populácie.
Gloznek Miloš Gloznek
projektový manažér
ŽSR
skôr nie Sú vhodným doplnením pre získavanoe informácii, čím je možné dosiahnut väčšií a potenciálne vyváženejšií mediálny priestor
Sú vhodným doplnením pre získavanoe informácii, čím je možné dosiahnut väčšií a potenciálne vyváženejšií mediálny priestor
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
rozhodne áno
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
rozhodne áno
Krempaský Miroslav Krempaský
CEO
Millennium, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno V istej časti spolocnosti určite áno. Vezmime si napr. kotlebovcov, konšpirátorov alebo Borisa Kolára. Bez sociálnych sietí by sa nemohli tak hecovať. Raz darmo, Nový čas na všetko nestačí.
V istej časti spolocnosti určite áno. Vezmime si napr. kotlebovcov, konšpirátorov alebo Borisa Kolára. Bez sociálnych sietí by sa nemohli tak hecovať. Raz darmo, Nový čas na všetko nestačí.
Uličný Miroslav Uličný
1. podpredseda predstavenstva
Tatra banka, a.s
rozhodne áno
Štrokendl Miroslav Štrokendl
generálny riaditeľ
UniCredit Bank Slovakia a. s.
skôr áno Bohuzial tento sposob komunikacie, ktory sa moze realizovat anonymne ,vytvara velmi nebezpecnu platformu.Mam pocit , ze na nich namiesto spajania ludi, prevlada rozosielanie negativnych emocii, ktore samozrejme nie su schopne riesit realne problemy ludi.Uplne volny pristup k tymto negativnym emociam nie je do buducna udrzatelny a bude sa musiet premysliet, akym sposobom usmernovat diskusie na socialnych sietiach, najma tie ktore zacinaju zasahovat do slobody inych ludi.
Bohuzial tento sposob komunikacie, ktory sa moze realizovat anonymne ,vytvara velmi nebezpecnu platformu.Mam pocit , ze na nich namiesto spajania ludi, prevlada rozosielanie negativnych emocii, ktore samozrejme nie su schopne riesit realne problemy ludi.Uplne volny pristup k tymto negativnym emociam nie je do buducna udrzatelny a bude sa musiet premysliet, akym sposobom usmernovat diskusie na socialnych sietiach, najma tie ktore zacinaju zasahovat do slobody inych ludi.
Kudrocova Monika Kudrocova
Service delivery manager
HBE Bratislava
skôr áno
Hudec Oto Hudec
profesor
Ekonomická fakulta Technickej univerzity
rozhodne áno Okrem extra možnosti mať priateľov stále nablízku majú exbicionisti a manipulátori raj 24/7.
Okrem extra možnosti mať priateľov stále nablízku majú exbicionisti a manipulátori raj 24/7.
Bolf Patrik Bolf
Managing Partner
Kinstellar
skôr áno
Petráš Patrik Petráš
prezident
Asociácia personálnych agentúr Slovenska
skôr áno
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
rozhodne áno Sociálne siete sú vynikajúcim nástrojom na mobilizáciu obyvateľstva. Ale ako ukázali skúsenosti napríklad z revolúcie v Egypte v roku 2011 nedokážu kreovať potrebný politický konsenzus, polarizujú spoločnosť a stávajú sa platformou pre politické boje.
Sociálne siete sú vynikajúcim nástrojom na mobilizáciu obyvateľstva. Ale ako ukázali skúsenosti napríklad z revolúcie v Egypte v roku 2011 nedokážu kreovať potrebný politický konsenzus, polarizujú spoločnosť a stávajú sa platformou pre politické boje.
Drahotský Pavel Drahotský
riaditeľ
Saxo Bank
rozhodne áno
Šimon Pavel Šimon
konateľ
Pavel Šimon, s.r.o., Liptovský Mikuláš
rozhodne áno Sociálne siete sú veľmi efektívnym nástrojom na komunikáciu, ale aj ovplyvňovanie. Bohužiaľ sú náchylné aj na priame zneužitie.
Sociálne siete sú veľmi efektívnym nástrojom na komunikáciu, ale aj ovplyvňovanie. Bohužiaľ sú náchylné aj na priame zneužitie.
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
rozhodne áno Podľa môjho názoru až neprimerane.
Podľa môjho názoru až neprimerane.
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
skôr áno
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
rozhodne áno
Gažík Peter Gažík
generálny riaditeľ
O2 Slovakia
rozhodne áno ... vratane politikov a volieb. Dokonca si dovolim tvrdit, ze vstupujeme do ery Facebookovej demokracie.
... vratane politikov a volieb. Dokonca si dovolim tvrdit, ze vstupujeme do ery Facebookovej demokracie.
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Penetracia socialnych sieti je pomerne vysoka a vdaka tomu aj ich vplyv. Preukazali to aj posledne volby a je pravdepodobne, ze tento vplyv este porastie.
Penetracia socialnych sieti je pomerne vysoka a vdaka tomu aj ich vplyv. Preukazali to aj posledne volby a je pravdepodobne, ze tento vplyv este porastie.
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
rozhodne áno
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
rozhodne áno
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
skôr áno
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
skôr áno Suhlasim, ze relativne pocetna skupina ludi je "formovana" tym co sa docita na socialnej sieti. Zelal by som si aby rastlo percento ludi, schopnych vytvarat si vlastny nazor bez "napovedy" na FB.
Suhlasim, ze relativne pocetna skupina ludi je "formovana" tym co sa docita na socialnej sieti. Zelal by som si aby rastlo percento ludi, schopnych vytvarat si vlastny nazor bez "napovedy" na FB.
Kucer Peter Kucer
generálny riaditeľ
eD´ system Slovakia, s.r.o.
skôr nie
Lakata Peter Lakata
riaditeľ obchodu a marketingu
Zuno Bank pre Slovensko a Česko
rozhodne nie Nálady v spoločnosti skôr ovplyvňujú tzv. guru-ovia. Dnes asi najznámejšími sú daňový guru, investičný guru, podnikateľský guru a štátnicky guru. Borci, ktorí vedia všetko o sociálnych sieťach, ale tých skutočných, nie virtuálnych.
Nálady v spoločnosti skôr ovplyvňujú tzv. guru-ovia. Dnes asi najznámejšími sú daňový guru, investičný guru, podnikateľský guru a štátnicky guru. Borci, ktorí vedia všetko o sociálnych sieťach, ale tých skutočných, nie virtuálnych.
Čavojský Peter Čavojský
partner
CLS Čavojský & Partners, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
skôr áno Skôr ako o ovplyvňovaní sa dá hovoriť o ich ventilovaní. Aj keď 3-5 tisíc ľudí pred Bonaparte sa pozbieralo výlučne cez sociálne siete.
Skôr ako o ovplyvňovaní sa dá hovoriť o ich ventilovaní. Aj keď 3-5 tisíc ľudí pred Bonaparte sa pozbieralo výlučne cez sociálne siete.
Kiselicová Renáta Kiselicová
konateľka
Centire
rozhodne áno
Flimel Richard Flimel
predseda predstavenstva
JOJ Media House
skôr áno
Varga Róbert Varga
technický riaditeľ
Pantheon Technologies, s.r.o., Bratislava
skôr áno
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
skôr áno
Kučák Roman Kučák
CEO & co-founder
Anodius
rozhodne áno Ide o komunikačnú chrbticu verejnosti dnešnej doby. Tradičné komunikačné média, z pohľadu mienkotvornosti, sú na ústupe a preto by sme mali brať vážne, čo sa komunikuje na sociálnych sieťach a v online priestore!
Ide o komunikačnú chrbticu verejnosti dnešnej doby. Tradičné komunikačné média, z pohľadu mienkotvornosti, sú na ústupe a preto by sme mali brať vážne, čo sa komunikuje na sociálnych sieťach a v online priestore!
Zubaľ Roman Zubaľ
generálny riaditeľ
BPT Leasing, a.s.
skôr áno
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
skôr áno
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
rozhodne áno Socialne siete su fenomen, ktory ma velky vplyv na nalady spolocnosti. Je vsak velmi nebezpecny, pretoze je nevyspytatelny. Nebezpecnu hru s ohnom hraju na nom politici, rozne nestandartne individuality a subjekty. Ale aj obycajni ludia. Vlna Hejtu ktora sa siri socialnymi sietami je specialne silna v nasom regione kde su ludia menej pripraveni byt vystaveni roznym provokaciam a dezinformaciam.
Socialne siete su fenomen, ktory ma velky vplyv na nalady spolocnosti. Je vsak velmi nebezpecny, pretoze je nevyspytatelny. Nebezpecnu hru s ohnom hraju na nom politici, rozne nestandartne individuality a subjekty. Ale aj obycajni ludia. Vlna Hejtu ktora sa siri socialnymi sietami je specialne silna v nasom regione kde su ludia menej pripraveni byt vystaveni roznym provokaciam a dezinformaciam.
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
rozhodne áno rozhodne ano, a bude to stale viac a viac narastat aj u nas, aj v Europe - ved konieckoncov uz aj Vatikan v nich komunikuje; no a vezmime si take giganticke pohyby, ako arabske jari, cernosske nepokoje v USA, ci spoluzorganizovavanie sa komunit v Indii, brexit atd.
rozhodne ano, a bude to stale viac a viac narastat aj u nas, aj v Europe - ved konieckoncov uz aj Vatikan v nich komunikuje; no a vezmime si take giganticke pohyby, ako arabske jari, cernosske nepokoje v USA, ci spoluzorganizovavanie sa komunit v Indii, brexit atd.
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
Danubiatel, a.s., Bratislava
rozhodne áno Už len preto, že ich využívanie dnes je masové, predstavujú dôležité - nielen komunikačné - médium, ktoré dokáže veľmi efektívne a rýchlo osloviť veľké množstvo ich používazteľov.
Už len preto, že ich využívanie dnes je masové, predstavujú dôležité - nielen komunikačné - médium, ktoré dokáže veľmi efektívne a rýchlo osloviť veľké množstvo ich používazteľov.
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
rozhodne áno
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
rozhodne áno viac, ao čokoľvek iné.
viac, ao čokoľvek iné.
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
skôr áno
Mezírka Tomáš Mezírka
Country Manager
Atradius Crédito y Caución S.A. de Seguros y Reaseguros, pobočka poisťovne z iného členského štátu
rozhodne áno Určitě ano. A pokud jsou šířené informace přijímány adresátem s rozmyslem a dostatečným kritickým myšlením, může to mít i pozitivní efekt.
Určitě ano. A pokud jsou šířené informace přijímány adresátem s rozmyslem a dostatečným kritickým myšlením, může to mít i pozitivní efekt.
Rybár Tomáš Rybár
managing partner
Čechová & Partners
rozhodne áno Máme predsa stranu, ktorej celá aktivita spočíva v facebookovych hoaxoch, a na ovplyvňovanie verejne mienky a vstup do parlamentu to stačí. Z tej pozitívnejšej stránky - niektoré facebookové posty takej Transparency International alebo Nadácie zastavme korupciu dokážu aj za par dni vyvolať verejný tlak na pozitívnu zmenu.
Máme predsa stranu, ktorej celá aktivita spočíva v facebookovych hoaxoch, a na ovplyvňovanie verejne mienky a vstup do parlamentu to stačí. Z tej pozitívnejšej stránky - niektoré facebookové posty takej Transparency International alebo Nadácie zastavme korupciu dokážu aj za par dni vyvolať verejný tlak na pozitívnu zmenu.
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
skôr nie Nehovorím, že by sociálne siete nemali do budúcnosti potenciál nálady v spoločnosti ovplyvňovať výrazným spôsobom. Momentálne je však ich vplyv u nás v tomto smere mierne preceňovaný a nálady v spoločnosti ovplyvňujú len "od stola". Je totiž ľahké kliknutím dať "like" pri nejakej spoločenskej aktivite, či dať verejne najavo úmysel ísť na verejné zhromaždenie. Reálne však prísť na takéto zhromaždenie, to si už žiada čas a reálne vykonanú činnosť. A to väčšina ľudí stále nerobí.
Nehovorím, že by sociálne siete nemali do budúcnosti potenciál nálady v spoločnosti ovplyvňovať výrazným spôsobom. Momentálne je však ich vplyv u nás v tomto smere mierne preceňovaný a nálady v spoločnosti ovplyvňujú len "od stola". Je totiž ľahké kliknutím dať "like" pri nejakej spoločenskej aktivite, či dať verejne najavo úmysel ísť na verejné zhromaždenie. Reálne však prísť na takéto zhromaždenie, to si už žiada čas a reálne vykonanú činnosť. A to väčšina ľudí stále nerobí.
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
rozhodne áno Pre mnohých ľudí je to často jediný priestor pre informácie.
Pre mnohých ľudí je to často jediný priestor pre informácie.

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní