Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Je podľa vás zavádzanie dane z dividend a nové odvody pre vybrané odvetvia správnym spôsobom napĺňania štátneho rozpočtu?

  1. rozhodne áno 3 %
  2. skôr áno 3 %
  3. skôr nie 17 %
  4. rozhodne nie 73 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 4 %


Uzávierka hlasovania: 15.08.2016. Počet respondentov: 117.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Sitár Alan Sitár
Managing Director
Capital Partners Consulting, a.s.
rozhodne nie
Máťuš Alexander Máťuš
CEO
ZenithOptimedia, s.r.o.
skôr áno
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
rozhodne nie Keby sa odstránili korupčné diery, kde sa stráca obrovské množstvo peňazí, nemuselo by MF vymýšľať takéto konštrukcie na doplnenie rozpočtu.
Keby sa odstránili korupčné diery, kde sa stráca obrovské množstvo peňazí, nemuselo by MF vymýšľať takéto konštrukcie na doplnenie rozpočtu.
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
skôr nie
Zaťko Andrej Zaťko
generálny riaditeľ
Poštová banka
rozhodne nie Podnikanie podľa svojej definície je činnosť uskutočňovaná za účelom tvorby zisku. Prečo chce štát tento legitímny zisk zdaňovať dvakrát? Oplatí sa potom vôbec legitímne podnikať a nežiť radšej z dávok? Štát by mal svojimi opatreniami podnikateľské prostredie skôr podporovať a nie naopak, zaťažovať. Mal by ísť preto radšej cestou znižovania daní a odvodov, zjednodušovania legislatívy a odstraňovania byrokracie. Tým by k podnikaniu namotivoval aj viac mladých ľudí a ukázal im, že stojí o aktívnych občanov. V neposlednom rade by sa mal viac zamerať nielen na príjmovú, ale aj na výdavkovú stránku rozpočtu, efektívne využívať získané zdroje a nežmýkať tých, čo podnikaním vytvárajú hodnoty.
Podnikanie podľa svojej definície je činnosť uskutočňovaná za účelom tvorby zisku. Prečo chce štát tento legitímny zisk zdaňovať dvakrát? Oplatí sa potom vôbec legitímne podnikať a nežiť radšej z dávok? Štát by mal svojimi opatreniami podnikateľské prostredie skôr podporovať a nie naopak, zaťažovať. Mal by ísť preto radšej cestou znižovania daní a odvodov, zjednodušovania legislatívy a odstraňovania byrokracie. Tým by k podnikaniu namotivoval aj viac mladých ľudí a ukázal im, že stojí o aktívnych občanov. V neposlednom rade by sa mal viac zamerať nielen na príjmovú, ale aj na výdavkovú stránku rozpočtu, efektívne využívať získané zdroje a nežmýkať tých, čo podnikaním vytvárajú hodnoty.
Hudáková Anna Hudáková
personálny riaditeľ (HREO)
sanofi-aventis Slovakia s.r.o.
skôr nie
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
rozhodne nie sitkom zachraňujeme to, čo nám plným riečiskom preteká inde ...
sitkom zachraňujeme to, čo nám plným riečiskom preteká inde ...
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
skôr nie
Lorenc Boris Lorenc
predseda predstavenstva
Camase, a.s., Bratislava
skôr áno Slová daň a odvod nie sú pre nikoho najobľúbenejšími . Funkčnosť a napredovanie spoločnosti však niečo stojí. Dane sa vyberali už v staroveku a odkedy vojny prestali byť hlavným zdrojom príjmu ríše, platia sa všade.
Slová daň a odvod nie sú pre nikoho najobľúbenejšími . Funkčnosť a napredovanie spoločnosti však niečo stojí. Dane sa vyberali už v staroveku a odkedy vojny prestali byť hlavným zdrojom príjmu ríše, platia sa všade.
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
rozhodne nie
Straka Branislav Straka
vrchný riaditeľ pre platby a elektronické kanály
ČSOB
rozhodne nie Rozhodne nie, ale je to jedno z najľahších riešení... inak potom by musel nastupiť rozum a myslieť komplexnejšie, strategicky a s dlhodobým výhľadom...
Rozhodne nie, ale je to jedno z najľahších riešení... inak potom by musel nastupiť rozum a myslieť komplexnejšie, strategicky a s dlhodobým výhľadom...
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Najhorsie na celom je, ze na to doplatia iba ti poctivi, pretoze zo zlodejstiev sa dane neplatia a platcovia dane ziadnu pridanu hodnotu za zvysene dane od tohoto statu nedostanu.
Najhorsie na celom je, ze na to doplatia iba ti poctivi, pretoze zo zlodejstiev sa dane neplatia a platcovia dane ziadnu pridanu hodnotu za zvysene dane od tohoto statu nedostanu.
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Považujem to za dobré riešenie pri napĺňaní štátnej pokladnice. Zároveň by som však privítala zníženie dane z príjmu pre firmy a ľudí tiež na 15 %.
Považujem to za dobré riešenie pri napĺňaní štátnej pokladnice. Zároveň by som však privítala zníženie dane z príjmu pre firmy a ľudí tiež na 15 %.
Kohútiková Elena Kohútiková
podpredsedníčka Dozornej rady
VÚB, a.s.
rozhodne nie
Kellerová Eva Kellerová
vedecký pracovník
rozhodne áno
Vítek Filip Vítek
data science director
Teamviewer
rozhodne nie Skutočnú férovosť tohto návrhu možno poľahky odvodiť od spôsobu akým návrh vznikol: Nulová diskusia, žiaden protinávrh, súčasť balíka prezentovaného ako mix dobrých a zlých správ.
Skutočnú férovosť tohto návrhu možno poľahky odvodiť od spôsobu akým návrh vznikol: Nulová diskusia, žiaden protinávrh, súčasť balíka prezentovaného ako mix dobrých a zlých správ.
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Rozhodne nie. Stále nevidíme ani snahu zapchať diery, ktorými tečú prúdom naše dane na pofidérne účely .
Rozhodne nie. Stále nevidíme ani snahu zapchať diery, ktorými tečú prúdom naše dane na pofidérne účely .
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
rozhodne nie
Paule Ivan Paule
partner
TPA Audit, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Pokiaľ by vláda presvedčila podnikateľov, že míňa príjmy z ich daní hospodárne, takéto opatrenia by brali s väčším pochopením. Kedy by mala vláda zamakať na úsporách v rozpočte a znížení štátneho dlhu ak nie teraz, keď ekonomika "ide"? Tu vidím veľké rezervy. Keď príde kríza nebudeme mať dostatočnú rezervu v štátnom dlhu na prípadné stimuly. Čiže nie zvyšovať dane ale znižovať náklady a prípadne podporiť presun časti pracovnej sily zo štátneho sektora do privátneho. Kvalitu a silu našej ekonomiky zabezpečujú primárne privátni investori nenapojení na štátne financie a nie štátom financované sektory a firmy. Štát by ich mal systematicky podporovať. Napríklad konkurencieschopnými daňovo-odvodovými podmienkami, pre ktoré nevidím dlhodobú stratégiu pre naše pozicionovanie smerom k EU krajinám bývalého východného bloku.
Pokiaľ by vláda presvedčila podnikateľov, že míňa príjmy z ich daní hospodárne, takéto opatrenia by brali s väčším pochopením. Kedy by mala vláda zamakať na úsporách v rozpočte a znížení štátneho dlhu ak nie teraz, keď ekonomika "ide"? Tu vidím veľké rezervy. Keď príde kríza nebudeme mať dostatočnú rezervu v štátnom dlhu na prípadné stimuly. Čiže nie zvyšovať dane ale znižovať náklady a prípadne podporiť presun časti pracovnej sily zo štátneho sektora do privátneho. Kvalitu a silu našej ekonomiky zabezpečujú primárne privátni investori nenapojení na štátne financie a nie štátom financované sektory a firmy. Štát by ich mal systematicky podporovať. Napríklad konkurencieschopnými daňovo-odvodovými podmienkami, pre ktoré nevidím dlhodobú stratégiu pre naše pozicionovanie smerom k EU krajinám bývalého východného bloku.
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
rozhodne nie
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
rozhodne nie Vobec ma to neprekvapuje, ze pribudaju dalsi odvody a dane...ved spotreba statu rastie, skoda, ze to nevidime v kazdodennom zivote obcana a firmy, ze do statnej kasy ide stale viac penazi...
Vobec ma to neprekvapuje, ze pribudaju dalsi odvody a dane...ved spotreba statu rastie, skoda, ze to nevidime v kazdodennom zivote obcana a firmy, ze do statnej kasy ide stale viac penazi...
Majerský Ján Majerský
managing director
Proma
skôr nie Zatiaľ jediným správnym riešením, ktoré sa aj v praxi potvrdilo bola jednotná daň na všetko a pre všetkých ...
Zatiaľ jediným správnym riešením, ktoré sa aj v praxi potvrdilo bola jednotná daň na všetko a pre všetkých ...
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
rozhodne nie Ako pre koho. Pre kumpánov súdruha Fica to určite dobré je.
Ako pre koho. Pre kumpánov súdruha Fica to určite dobré je.
Tomáš Ján Tomáš
spolumajiteľ
NAY
rozhodne nie bolo by to dvojité zdanenie, pretože sa dividendy vyplácajú z čistého zisku, ktorý už bol zdanený daňou z príjmu právnických osôb.
bolo by to dvojité zdanenie, pretože sa dividendy vyplácajú z čistého zisku, ktorý už bol zdanený daňou z príjmu právnických osôb.
Sabol Ján Sabol
viceprezident
Republiková únia zamestnávateľov
rozhodne nie
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
rozhodne nie Peněz v rozpočtu je dost, jen je potřeba alespoň lehce zefektivnit státní správu (tak o 20%) a přestat "odkloňovat" peníze, kterými firmy a podnikatelé živí státní rozpočet, do kapes přerozdělovačů a jejich přátel...
Peněz v rozpočtu je dost, jen je potřeba alespoň lehce zefektivnit státní správu (tak o 20%) a přestat "odkloňovat" peníze, kterými firmy a podnikatelé živí státní rozpočet, do kapes přerozdělovačů a jejich přátel...
Šedivý Jaroslav Šedivý
generálny riaditeľ, predseda predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s.
skôr nie Je to dobrá motivácia k tomu, aby si tieto peniaze "našli" cestu mimo územia Slovenska.
Je to dobrá motivácia k tomu, aby si tieto peniaze "našli" cestu mimo územia Slovenska.
Ružička Jaroslav Ružička
Managing Partner
Ružička Csekes, s.r.o.
rozhodne nie Domnievam sa, že jestvuje veľa prirodzenejších a prednostnejších nástrojov zabezpečenia krytia výdavkov štátneho rozpočtu. Patrí k nim predovšetkým dôsledné presadzovanie princípu efektivity vynakladania verejných zdrojov, alebo, ak chcete, princípu hodnoty za peniaze. Tu je, podľa môjho názoru, skrytý veľký potenciál zdravého rozpočtového hospodárenia a navyše nie na úkor negatívnych zásahov do súkromného podnikania cestou zvyšovania daňového zaťaženia či nesystémových daňových opatrení štátu.
Domnievam sa, že jestvuje veľa prirodzenejších a prednostnejších nástrojov zabezpečenia krytia výdavkov štátneho rozpočtu. Patrí k nim predovšetkým dôsledné presadzovanie princípu efektivity vynakladania verejných zdrojov, alebo, ak chcete, princípu hodnoty za peniaze. Tu je, podľa môjho názoru, skrytý veľký potenciál zdravého rozpočtového hospodárenia a navyše nie na úkor negatívnych zásahov do súkromného podnikania cestou zvyšovania daňového zaťaženia či nesystémových daňových opatrení štátu.
Hajko Jozef Hajko
analytik
skôr nie
Galdun Jozef Galdun
Key account manager
ENGINE Services
rozhodne nie Sú to úplne nesystémové a zlé opatrenia . Určite nehovorím nič nového , ale štát by sa mal zamerať na zníženie svojich výdavkov a efektívnejšiu správu a nie zhoršovať podnikateľské prostredie .
Sú to úplne nesystémové a zlé opatrenia . Určite nehovorím nič nového , ale štát by sa mal zamerať na zníženie svojich výdavkov a efektívnejšiu správu a nie zhoršovať podnikateľské prostredie .
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
rozhodne nie Tieto príjmy už boli zdanené, resp. špeciálne odvody pre vybrané odvetvia (hlavne také, kde funguje konkurencia, ako napr. finančníctvo) nie je korektné, keďže ide o znásobovanie daní.
Tieto príjmy už boli zdanené, resp. špeciálne odvody pre vybrané odvetvia (hlavne také, kde funguje konkurencia, ako napr. finančníctvo) nie je korektné, keďže ide o znásobovanie daní.
Uvíra Juraj Uvíra
Managing director
CK Victory travel
skôr áno
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
skôr nie Neexistuje správny spôsob napĺňania štátneho rozpočtu, kým nie je presvedčenie o správnosti jeho používania...
Neexistuje správny spôsob napĺňania štátneho rozpočtu, kým nie je presvedčenie o správnosti jeho používania...
Gabrhel Juraj Gabrhel
riaditeľ
E-learnmedia, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Ako podnikateľ zaplatím odvody, daň z príjmu, potom daň a ďalšie odvody z dividend, a keď prídem do obchodu alebo na čerpaciu stanicu, tak si kúpim tovary a služby zaťažené ďalšou daňou. Takto v skutočnosti vyzerá podpora podnikania na Slovensku.
Ako podnikateľ zaplatím odvody, daň z príjmu, potom daň a ďalšie odvody z dividend, a keď prídem do obchodu alebo na čerpaciu stanicu, tak si kúpim tovary a služby zaťažené ďalšou daňou. Takto v skutočnosti vyzerá podpora podnikania na Slovensku.
Vozár Juraj Vozár
výkonný riaditeľ
Biomin, a.s, Cífer
rozhodne nie Nové a nové dane neprinášajú do podnikateľského prostredia pozitívne signály. Nič nepomôže podnikaniu viac ako jasné a jednoduché pravidlá, flexibilný pracovný trh a nízke dane. Štát určite obratom získa na vyššom výbere daní a nižšej nezamestnanosti.
Nové a nové dane neprinášajú do podnikateľského prostredia pozitívne signály. Nič nepomôže podnikaniu viac ako jasné a jednoduché pravidlá, flexibilný pracovný trh a nízke dane. Štát určite obratom získa na vyššom výbere daní a nižšej nezamestnanosti.
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
rozhodne nie
Juhás Marek Juhás
riaditeľ
STILL SK
skôr nie
Hurajová Mária Hurajová
členka Správnej rady
Nadácia Slovak American Foundation
rozhodne nie
Šurjanský Marián Šurjanský
starosta
Obec Rudno nad Hronom
rozhodne nie
Ráno Marián Ráno
riaditeľ
Solidita, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Zavedenie dane z už raz zdanených dividend určite nepovažujem za geniálny nápad. Zavádzanie nových daní a odvodov nie je určite správny ale za to je to najjednoduchší spôsob napĺňania rozpočtu. Správny spôsob ale aj ťažší by bol obmedziť plytvanie štátnych peňazí ako aj bojovať účinne s korupciou.
Zavedenie dane z už raz zdanených dividend určite nepovažujem za geniálny nápad. Zavádzanie nových daní a odvodov nie je určite správny ale za to je to najjednoduchší spôsob napĺňania rozpočtu. Správny spôsob ale aj ťažší by bol obmedziť plytvanie štátnych peňazí ako aj bojovať účinne s korupciou.
Hričovský Márius Hričovský
podpredseda predstavenstva
Stredoslovenská energetika, a.s.
rozhodne nie
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
skôr nie Daňový a odvodový systém by mal byť jednoduchý. Okrem toho by mal byť konkurencieschopný v porovnaní so susednými krajinami.
Daňový a odvodový systém by mal byť jednoduchý. Okrem toho by mal byť konkurencieschopný v porovnaní so susednými krajinami.
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
rozhodne nie Zrušenie dane z dividend pri reformách Dzurindovej vlády sa jednoznačne ukázal ako dobrý krok. Príjmy štátneho rozpočtu stúpli. Čo asi spôspbí jej opätovné zavedenie je asi jasné.
Zrušenie dane z dividend pri reformách Dzurindovej vlády sa jednoznačne ukázal ako dobrý krok. Príjmy štátneho rozpočtu stúpli. Čo asi spôspbí jej opätovné zavedenie je asi jasné.
Ondko Martin Ondko
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
Magna Energia, a.s.
rozhodne nie
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
rozhodne nie Najlepším spôsobom napĺňania štátneho rozpočtu je odstránenie podvodov vo vratkách DPH, nepredražovanie štátnych zákaziek cez spriatelené firmy, potlačenie korupcie pri verejnom obstarávaní a znižovanie výdavkov štátnej správy. Je absurdné aby si štátny zamestnanci užívali luxusné autá, neprimerané odmeny, prémie a odstupné, keď sa priemerný zárobok pohybuje pod úrovňou 1 000€ a aj ten má cca 75% pracujúcich občanov nižší ako je priemer.
Najlepším spôsobom napĺňania štátneho rozpočtu je odstránenie podvodov vo vratkách DPH, nepredražovanie štátnych zákaziek cez spriatelené firmy, potlačenie korupcie pri verejnom obstarávaní a znižovanie výdavkov štátnej správy. Je absurdné aby si štátny zamestnanci užívali luxusné autá, neprimerané odmeny, prémie a odstupné, keď sa priemerný zárobok pohybuje pod úrovňou 1 000€ a aj ten má cca 75% pracujúcich občanov nižší ako je priemer.
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
rozhodne nie Potrebný je stabilný a predvídateľný daňový a odvodový systém. To čo sa deje je presný opak.
Potrebný je stabilný a predvídateľný daňový a odvodový systém. To čo sa deje je presný opak.
Guttman Martin Guttman
managing director
Tuli.sk
rozhodne nie
Melišek Martin Melišek
CFO
Softec
rozhodne nie Celé opatrenie je čudné a ak v čase hospodárskeho rastu vláda zvyšuje dane, či už otvorene alebo skryte, ukazuje to na boj vlády proti podnikateľom a investorom, miesto podporovania podnikateľského prostredia a podporovania investorov. Naozaj neviem, či je rozpočet na tom až tak zle aby potreboval takéto opatrenia.
Celé opatrenie je čudné a ak v čase hospodárskeho rastu vláda zvyšuje dane, či už otvorene alebo skryte, ukazuje to na boj vlády proti podnikateľom a investorom, miesto podporovania podnikateľského prostredia a podporovania investorov. Naozaj neviem, či je rozpočet na tom až tak zle aby potreboval takéto opatrenia.
Musil Martin Musil
konateľ
Intrum Slovakia s.r.o.
rozhodne nie
Tichý Martin Tichý
Chief Operating Officer
TÜV SÜD Slovakia, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Zavedenie dane z dividend, či nové odvody, určite negatívne ovplyvnia konkurencieschopnosť slovenských podnikateľov. Bude dochádzať k dvojitému zdaneniu a zároveň sa tým zníži atraktivita slovenského podnikateľského prostredia.
Zavedenie dane z dividend, či nové odvody, určite negatívne ovplyvnia konkurencieschopnosť slovenských podnikateľov. Bude dochádzať k dvojitému zdaneniu a zároveň sa tým zníži atraktivita slovenského podnikateľského prostredia.
Bošňák Matej Bošňák
vedúci partner EY na Slovensku
EY v SR
rozhodne nie
Obeda Michal Obeda
konatel
Spotreba.sk, s.r.o.
rozhodne nie
Pašmík Milan Pašmík
generálny riaditeľ
McCarter Slovakia, s.r.o.
rozhodne nie
Kaňuščák Milín Kaňuščák
generálny riaditeľ
Kami Profit, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Podpora podnikania, investícii a rozvoj ekonomiky dostane zavedením novej dane z divident riadnu podpásovku. Som presvedčený, že ide tento krát výrazný krok vedľa zo stany ministerstva financii. Ak to vláda schváli znova bude Slovensko biele miesto na mape v príleve investícii a naopak stane sa leadrom v regione so šedou ekonomikou. To preto, že nikto nebude chcieť už raz zdanené príjmy znova zdaňovať a celkovo bude snaha presúvať zdanenie do zahraničia alebo sa vôbec neregistrovať a presunúť svoje aktivity do šedej hotovostnej ekonomiky u
Podpora podnikania, investícii a rozvoj ekonomiky dostane zavedením novej dane z divident riadnu podpásovku. Som presvedčený, že ide tento krát výrazný krok vedľa zo stany ministerstva financii. Ak to vláda schváli znova bude Slovensko biele miesto na mape v príleve investícii a naopak stane sa leadrom v regione so šedou ekonomikou. To preto, že nikto nebude chcieť už raz zdanené príjmy znova zdaňovať a celkovo bude snaha presúvať zdanenie do zahraničia alebo sa vôbec neregistrovať a presunúť svoje aktivity do šedej hotovostnej ekonomiky u
Milanovič Miloš Milanovič
riaditeľ
PS Stavby
rozhodne nie Funguje to tak odjakživa, keď je prázdna pokladnica, tak sa zvýšia dane. Spomeňme si na peknú sekvenciu z rozprávky o pyšnej princeznej kde si výbercovia daní delia lup (dane) a do pokladnice sa nakoniec nič nedostane - podobnosť s dnešnými časmi je až tragikomická.
Funguje to tak odjakživa, keď je prázdna pokladnica, tak sa zvýšia dane. Spomeňme si na peknú sekvenciu z rozprávky o pyšnej princeznej kde si výbercovia daní delia lup (dane) a do pokladnice sa nakoniec nič nedostane - podobnosť s dnešnými časmi je až tragikomická.
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
rozhodne nie Jednoznačne musí byť väčší celospoločenský tlak na to, aby konečne začala šetriť aj verejná správa. Hovorilo sa čosi o ESO a stovkách miliónov úspor - vyšumelo do stratena. Ďalším zdrojom by mal byť zlepšený výber DPH - v posledných rokoch došlo k pokroku, ale podľa mojich informácií je stále priestor na minimálne ďalších pol miliardy eur.
Jednoznačne musí byť väčší celospoločenský tlak na to, aby konečne začala šetriť aj verejná správa. Hovorilo sa čosi o ESO a stovkách miliónov úspor - vyšumelo do stratena. Ďalším zdrojom by mal byť zlepšený výber DPH - v posledných rokoch došlo k pokroku, ale podľa mojich informácií je stále priestor na minimálne ďalších pol miliardy eur.
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
rozhodne nie
Krempaský Miroslav Krempaský
CEO
Millennium, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Štát by nemal postihovať úspech, ale podporovať tých, čo sú úspešní a svojou prácou tvoria hodnoty, vytvárajú a udržujú pracovné miesta. Daň z dividend by sa kľudne mohla nazvať daň z úspechu. Väčšinový volič to ale najskôr vidí inak.
Štát by nemal postihovať úspech, ale podporovať tých, čo sú úspešní a svojou prácou tvoria hodnoty, vytvárajú a udržujú pracovné miesta. Daň z dividend by sa kľudne mohla nazvať daň z úspechu. Väčšinový volič to ale najskôr vidí inak.
Uličný Miroslav Uličný
1. podpredseda predstavenstva
Tatra banka, a.s
rozhodne nie
Adamiš Miroslav Adamiš
riaditeľ
generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia
rozhodne nie
Jurkovič Miroslav Jurkovič
výkonný riaditeľ
SLICPEN - Slovenské priemyselné združenie pre obaly a životné prostredie
rozhodne nie Namiesto zavádzania nových daní je potrebné hľadať cesty znižovania korupcie a efektívneho využívania peňazí vyzbieraných prostredníctvom aktuálnych daní. Obávam sa, že akýkoľvek dodatočný príjem nebude využitý efektívne, ale bude prejedený.Súhlasil by som so zavedením nových daní v prípade, ak by bolo zaručené, že dodatočné príjmy budú použité na financovanie vedy, výskumu, inovácií alebo efektívnej a modernej reforme školstva.
Namiesto zavádzania nových daní je potrebné hľadať cesty znižovania korupcie a efektívneho využívania peňazí vyzbieraných prostredníctvom aktuálnych daní. Obávam sa, že akýkoľvek dodatočný príjem nebude využitý efektívne, ale bude prejedený.Súhlasil by som so zavedením nových daní v prípade, ak by bolo zaručené, že dodatočné príjmy budú použité na financovanie vedy, výskumu, inovácií alebo efektívnej a modernej reforme školstva.
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
rozhodne nie Žiaľ, prvý a vyzerá že nadlho aj posledný, komplexný prístup k daniam bol pri dańovej reforme v roku 2004. Sám som bol prekvapený, keď som si uvedomil. že to je už 12 rokov. Odvtedy sa postupnými malými a väčšími úpravami podarilo podľa mňa dobrý systém totálne zdeformovať. Podľa mňa prišiel čas, keď namieto deformácií by bolo dobré spraviť reformáciu. A začať poriadnou analýzou, ktorá vyhodnotí prínosy. Ja chápem, že štát chce vybrať a spotrebovať stále viac, ale tie zdroje, z ktorých chce brať nie sú neobmedzené. Pri ich vyčerpaní hrozí, že budú generovať menšie príjmy do štátnej pokladnice, ako "deformátori" očakávajú.
Žiaľ, prvý a vyzerá že nadlho aj posledný, komplexný prístup k daniam bol pri dańovej reforme v roku 2004. Sám som bol prekvapený, keď som si uvedomil. že to je už 12 rokov. Odvtedy sa postupnými malými a väčšími úpravami podarilo podľa mňa dobrý systém totálne zdeformovať. Podľa mňa prišiel čas, keď namieto deformácií by bolo dobré spraviť reformáciu. A začať poriadnou analýzou, ktorá vyhodnotí prínosy. Ja chápem, že štát chce vybrať a spotrebovať stále viac, ale tie zdroje, z ktorých chce brať nie sú neobmedzené. Pri ich vyčerpaní hrozí, že budú generovať menšie príjmy do štátnej pokladnice, ako "deformátori" očakávajú.
Petráš Patrik Petráš
prezident
Asociácia personálnych agentúr Slovenska
skôr nie
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
skôr nie Vyššie zdaňovanie nie je apriori problém, ak dokáže vláda presvedčiť občanov, že platenie daní má zmysel. Súčasnej vláde sa to však nedarí a preto zvyšovanie bez upchatia dier nepodporujem.
Vyššie zdaňovanie nie je apriori problém, ak dokáže vláda presvedčiť občanov, že platenie daní má zmysel. Súčasnej vláde sa to však nedarí a preto zvyšovanie bez upchatia dier nepodporujem.
Drahotský Pavel Drahotský
riaditeľ
Saxo Bank
rozhodne nie
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Rozhodne nie. Akekovel velke mnoztvo penazi sa doplni do statneho rozpoctu, stat ich spravidla nerozumne minie este viac. Ak by bola akakolvek spolocnost riadena ako stat okamzite skrachuje v kazdej civilizovanej krajine. Cesta nie je doplnat, doplnat a doplnat ale naopak limitovat stat ako sa to len da.
Rozhodne nie. Akekovel velke mnoztvo penazi sa doplni do statneho rozpoctu, stat ich spravidla nerozumne minie este viac. Ak by bola akakolvek spolocnost riadena ako stat okamzite skrachuje v kazdej civilizovanej krajine. Cesta nie je doplnat, doplnat a doplnat ale naopak limitovat stat ako sa to len da.
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
rozhodne nie MF robí všetko pre napĺňanie ŠR, len nie to čo by malo byť to prvé a nosné: racionálne šetrenie na výdavkoch štátu. Ak by štát na svojich výdavkoch šetril a za odvedené dane poskytoval adekvátny servis, bolo by to asi prijímané s podstatne väčším pochopením a podporou najmä v podnikateľskej sfére.
MF robí všetko pre napĺňanie ŠR, len nie to čo by malo byť to prvé a nosné: racionálne šetrenie na výdavkoch štátu. Ak by štát na svojich výdavkoch šetril a za odvedené dane poskytoval adekvátny servis, bolo by to asi prijímané s podstatne väčším pochopením a podporou najmä v podnikateľskej sfére.
Papanek Peter Papanek
managing partner
Neuropea
skôr nie
Čavojský Peter Čavojský
partner
CLS Čavojský & Partners, s.r.o.
skôr nie
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Tak ako doteraz vzdy, hra tato vlada len na jednu branu. Kedze zefektivnit nie su schopní asi nič, robia len to co dokazu....
Tak ako doteraz vzdy, hra tato vlada len na jednu branu. Kedze zefektivnit nie su schopní asi nič, robia len to co dokazu....
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
rozhodne nie Ale nic ine som od tejto "particky"neocakaval. Ved preco rozumne gazdovat? Staci ak viac vyberieme...
Ale nic ine som od tejto "particky"neocakaval. Ved preco rozumne gazdovat? Staci ak viac vyberieme...
Kucer Peter Kucer
generálny riaditeľ
eD´ system Slovakia, s.r.o. , Bratislava
rozhodne nie
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
rozhodne nie
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
rozhodne nie
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
rozhodne nie
Gažík Peter Gažík
generálny riaditeľ
O2 Slovakia
rozhodne nie Predlzenie tzv. specialneho odvodu je minimalne neferove, kedze ucelom bolo zmiernit dopady globálnej finančnej a hospodárskej krízy a jeho platnost mala skoncit v tomto roku.
Predlzenie tzv. specialneho odvodu je minimalne neferove, kedze ucelom bolo zmiernit dopady globálnej finančnej a hospodárskej krízy a jeho platnost mala skoncit v tomto roku.
Lakata Peter Lakata
riaditeľ obchodu a marketingu
Zuno Bank pre Slovensko a Česko
rozhodne nie Pripomína mi to drogovo závislého...pre dosiahnutie rovnakého stavu potrebuje stále silnejšiu dávku...až kým to telo nezvládne a neskolabuje.
Pripomína mi to drogovo závislého...pre dosiahnutie rovnakého stavu potrebuje stále silnejšiu dávku...až kým to telo nezvládne a neskolabuje.
Dostál Peter Dostál
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Aliter Technologies, a.s., Bratislava
rozhodne nie Zdaňovanie dividend ako je uvedené v aktuálnom návrhu zákona považujem za dvojité zdaňovanie podnikateľov zo Slovenska. Nadnárodných korporácií, ktoré dividendy posielajú do zahraničia sa týkať nebude.
Zdaňovanie dividend ako je uvedené v aktuálnom návrhu zákona považujem za dvojité zdaňovanie podnikateľov zo Slovenska. Nadnárodných korporácií, ktoré dividendy posielajú do zahraničia sa týkať nebude.
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
rozhodne nie
Nitschneider Peter Nitschneider
National Director JLL pre CEE region
JLL
rozhodne nie
Leitman Radovan Leitman
konateľ
Apertum Consulting, Apertum Estate, Levice
skôr nie
Pala Radovan Pala
partner
TaylorWessing e/n/w/c advokáti s. r. o.
rozhodne nie V záujme transparentnejšieho prostredia by som súhlasil so zavedením dane z dividend, ktorá nahradí dnešný zvrhlý systém "zodvodnenia" dividend, ktoré má v socialisticko-oligarchickom duchu degresívnu sadzbu. Nutnou podmienkou však je, aby bol od zdanenia oslobodený predaj obchodných podielov/akci po splnení časového testu (napr. rok). Odvetvové odvody sú prejavom zlyhania systémového nastavenia daňového systému.
V záujme transparentnejšieho prostredia by som súhlasil so zavedením dane z dividend, ktorá nahradí dnešný zvrhlý systém "zodvodnenia" dividend, ktoré má v socialisticko-oligarchickom duchu degresívnu sadzbu. Nutnou podmienkou však je, aby bol od zdanenia oslobodený predaj obchodných podielov/akci po splnení časového testu (napr. rok). Odvetvové odvody sú prejavom zlyhania systémového nastavenia daňového systému.
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
rozhodne nie Začať by sa malo od korupcie, rozkrádania, predražených zákaziek a podobne.
Začať by sa malo od korupcie, rozkrádania, predražených zákaziek a podobne.
Kiselicová Renáta Kiselicová
konateľka
Centire
skôr nie Nesprávne je najmä to, že sa neustále menia pravidlá pre podnikateľov a motiváciou pre zmeny je vždy niečo iné ako podpora podnikateľského prostredia.
Nesprávne je najmä to, že sa neustále menia pravidlá pre podnikateľov a motiváciou pre zmeny je vždy niečo iné ako podpora podnikateľského prostredia.
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
rozhodne áno
Kopál Róbert Kopál
riaditeľ
AOCP
rozhodne nie Závedenie dane z dividend ako a osobitne dane pre vybrane odvetvia sú tou najhoršou cestou nakoľko zhoršujú podnikateľké prostredie a v konečnom dôsledku vedú k znižovaniu konkurencieschopnosti domácich subjektov. Štát by mal pri konsolidácii začať v prvom rade šetriť a zároveň efektívnejšie vyberať existujúce dane a nie zavadzať dane nové.
Závedenie dane z dividend ako a osobitne dane pre vybrane odvetvia sú tou najhoršou cestou nakoľko zhoršujú podnikateľké prostredie a v konečnom dôsledku vedú k znižovaniu konkurencieschopnosti domácich subjektov. Štát by mal pri konsolidácii začať v prvom rade šetriť a zároveň efektívnejšie vyberať existujúce dane a nie zavadzať dane nové.
Zubaľ Roman Zubaľ
generálny riaditeľ
BPT Leasing, a.s.
skôr nie
Vlček Roman Vlček
predseda predstavenstva
Slovenská Asociácia správcovských spoločností
rozhodne nie
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
rozhodne áno
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
neviem / nevyjadrujem sa / iné Neviem. Ale zodpovedá to mojim nízkym až negatívnym očakávaniam od tejto vlády.
Neviem. Ale zodpovedá to mojim nízkym až negatívnym očakávaniam od tejto vlády.
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
rozhodne nie
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
rozhodne nie Je je to síce lákavé, ako doplniť štátny rozpočet, ale zároveň pre podnikateľov demotivujúce. Vážnou otázkou je, či práve z dôvodu nespokojnosti s takým rozhodnutím, mnohé firmy nezmenia svoje pôsobisko.
Je je to síce lákavé, ako doplniť štátny rozpočet, ale zároveň pre podnikateľov demotivujúce. Vážnou otázkou je, či práve z dôvodu nespokojnosti s takým rozhodnutím, mnohé firmy nezmenia svoje pôsobisko.
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Todorov Todor Todorov
predseda predstavenstva a prezident
Allianz – Slovenská poisťovňa
rozhodne nie Zavádzanie nových daní a odvodov pre vybrané odvetvia považujem skôr za krátkodobé riešenie deficitu verejných financií. Po finančnej kríze z roku 2008 dnes viaceré podnikateľské odvetvia výrazne ovplyvňuje nestabilita na finančných trhoch a historicky najnižšie úrokové sadzby a tiež ďalšie riziká ako Brexit či situácia v talianskom bankovom sektore. Ďalšie daňové zaťaženie firiem, ktoré je v porovnaní s okolitými štátmi už aj tak vysoké, bude mať škodlivý dopad na kapitál, technologický rozvoj a ekonomickú a sociálnu stabilitu.
Zavádzanie nových daní a odvodov pre vybrané odvetvia považujem skôr za krátkodobé riešenie deficitu verejných financií. Po finančnej kríze z roku 2008 dnes viaceré podnikateľské odvetvia výrazne ovplyvňuje nestabilita na finančných trhoch a historicky najnižšie úrokové sadzby a tiež ďalšie riziká ako Brexit či situácia v talianskom bankovom sektore. Ďalšie daňové zaťaženie firiem, ktoré je v porovnaní s okolitými štátmi už aj tak vysoké, bude mať škodlivý dopad na kapitál, technologický rozvoj a ekonomickú a sociálnu stabilitu.
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
skôr nie Zdaňovanie divident je ďalší level komplikovania daňového systému. Zdaňujú sa položky, ktoré už zdanené sú, a pomaly žiadny podnikateľ sa v daňovom systéme už vonkocom nebude vyznať, bude najímať poradcov, a tým sa mu budú zvyšovať administratívne náklady. Som zástanca zjednodušovania. A všetko tiež súvisí s tým, na čo tie ďalšie vybrané peniaze štát použije. Je táto súčasná garnitúra zárukou, že tieto dodatočné peniaze neskončia v rukách nejakých krytých DPH podvodníkov?
Zdaňovanie divident je ďalší level komplikovania daňového systému. Zdaňujú sa položky, ktoré už zdanené sú, a pomaly žiadny podnikateľ sa v daňovom systéme už vonkocom nebude vyznať, bude najímať poradcov, a tým sa mu budú zvyšovať administratívne náklady. Som zástanca zjednodušovania. A všetko tiež súvisí s tým, na čo tie ďalšie vybrané peniaze štát použije. Je táto súčasná garnitúra zárukou, že tieto dodatočné peniaze neskončia v rukách nejakých krytých DPH podvodníkov?
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
neviem / nevyjadrujem sa / iné Toto je otázka na strážcu rozpočtu. Človek zvonka, akokoľvek zdatný v ekonomike a hospodárení s financiami, nemá šancu posúdiť stav rozpočtu, ani prípadné možnosti zvýšenia jeho príjmov do ďalších rokov. Niektoré z ciest, ako dostať peniaze do rozpočtu, môžu byť diskutabilné. Ale to takisto môžu byť aj niektoré položky z jeho výdavkovej časti. Dôležitejšie je z môjho pohľadu iné. Aby sa znižoval rozpočtový deficit. A aby sa zlepšovala hodnota služieb štátu poskytnutých občanom a inštitúciám za peniaze, ktoré štát od nich dostáva prostredníctvom daní.
Toto je otázka na strážcu rozpočtu. Človek zvonka, akokoľvek zdatný v ekonomike a hospodárení s financiami, nemá šancu posúdiť stav rozpočtu, ani prípadné možnosti zvýšenia jeho príjmov do ďalších rokov. Niektoré z ciest, ako dostať peniaze do rozpočtu, môžu byť diskutabilné. Ale to takisto môžu byť aj niektoré položky z jeho výdavkovej časti. Dôležitejšie je z môjho pohľadu iné. Aby sa znižoval rozpočtový deficit. A aby sa zlepšovala hodnota služieb štátu poskytnutých občanom a inštitúciám za peniaze, ktoré štát od nich dostáva prostredníctvom daní.
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
rozhodne nie Z pohľadu ministerstva je to samozrejme správne a hlavne rýchle. No pre podnikanie je to demotivujúce. My neodvádzame naše dividendy do zahraničia a napriek tomu, budeme rovnako postihnutí ako veľké koncerny. Niet sa čo čudovať, že sa všemožne snažia mnohí obchádzať platenie daní. Hlavne keď človek vidí, kde vlastne tie peniaze končia.
Z pohľadu ministerstva je to samozrejme správne a hlavne rýchle. No pre podnikanie je to demotivujúce. My neodvádzame naše dividendy do zahraničia a napriek tomu, budeme rovnako postihnutí ako veľké koncerny. Niet sa čo čudovať, že sa všemožne snažia mnohí obchádzať platenie daní. Hlavne keď človek vidí, kde vlastne tie peniaze končia.
Müller Zoltán Müller
podpredseda predstavenstva
Lucron Development, a.s.
rozhodne nie Slovensko dlhodobo míňa viac než si môže doliť. Trvalo udržateľná konsolidácia verejných financií sa dá dosiahnuť len systémovými prostriedkami. Špeciálne odvody regulovaných odvetvií a bánk medzi ne nepatria. Síce ponechanie, resp. zvýšenie týchto odvodov je zdôvodňované potrebou vybalancovať navrhované zrušenie zdravotných odvodov z vyplácaných dividend, súčasné zavedenie ich zdanenia spolu so znížením zdaňovania ziskov právnických osôb o jedno percento. Ale v skutočnosti je to len presúvanie štátnych príjmov z jedneho šuflíka do druhého, ktoré nijako neprispieva k riešeniu rozvrátených financií. Slovensko nie je natoľko rozvinutá krajina, aby si mohla dovoliť komplikovaný a netransparený daňový systém. Ministerstvo financií by sa malo venovať štrukturálnemu sanovaniu a nie kozmetickým uprávam. Kapacity na to má. Už len nájsť odvahu a politickú vôľu.
Slovensko dlhodobo míňa viac než si môže doliť. Trvalo udržateľná konsolidácia verejných financií sa dá dosiahnuť len systémovými prostriedkami. Špeciálne odvody regulovaných odvetvií a bánk medzi ne nepatria. Síce ponechanie, resp. zvýšenie týchto odvodov je zdôvodňované potrebou vybalancovať navrhované zrušenie zdravotných odvodov z vyplácaných dividend, súčasné zavedenie ich zdanenia spolu so znížením zdaňovania ziskov právnických osôb o jedno percento. Ale v skutočnosti je to len presúvanie štátnych príjmov z jedneho šuflíka do druhého, ktoré nijako neprispieva k riešeniu rozvrátených financií. Slovensko nie je natoľko rozvinutá krajina, aby si mohla dovoliť komplikovaný a netransparený daňový systém. Ministerstvo financií by sa malo venovať štrukturálnemu sanovaniu a nie kozmetickým uprávam. Kapacity na to má. Už len nájsť odvahu a politickú vôľu.

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní