Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Ste za to, aby štát investoval do ciest prvej triedy namiesto do drahých diaľnic?

  1. rozhodne áno 8 %
  2. skôr áno 29 %
  3. skôr nie 26 %
  4. rozhodne nie 13 %
  5. neviem /nevyjadrujem sa / iné 25 %


Uzávierka hlasovania: 27.11.2017. Počet respondentov: 93.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Adamiš Miroslav Adamiš
riaditeľ
generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia
skôr áno V prvom rade by mal stat cim najskor dokoncit dialnicu medzi Bratislavou a Kosicami, a potom sa zamerat na rychlostne komunikacie a cesty prvej triedy.
V prvom rade by mal stat cim najskor dokoncit dialnicu medzi Bratislavou a Kosicami, a potom sa zamerat na rychlostne komunikacie a cesty prvej triedy.
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
skôr nie
Balog Stanislav Balog
regionálny riaditeľ pre Východné Slovensko
Dachser Slovakia, a.s.
skôr nie
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
skôr áno Financovanie tek do dialnic ako aj vsetkych cestnych komunikacii je nesmierne dolezite.Kde nie su komunikacie,nie je ani zivot.Vsetky cesty a ich kvalita by mala byt prioritou vsetkych ktori su za to zodpovedni a ziju z nasich dani.
Financovanie tek do dialnic ako aj vsetkych cestnych komunikacii je nesmierne dolezite.Kde nie su komunikacie,nie je ani zivot.Vsetky cesty a ich kvalita by mala byt prioritou vsetkych ktori su za to zodpovedni a ziju z nasich dani.
Borguľa Michal Borguľa
predseda predstavenstva
Slovunit, a.s.
skôr nie
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
skôr nie
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Danko Attila Danko
konateľ
IBG International Battery Group, s.r.o., Pezinok
neviem /nevyjadrujem sa / iné Rozhodne nie, ale na projektoch diaľnic by sa určite dali ušetriť finančné prostriedky,ktoré by bolo možné investovať do ciest prvej triedy.
Rozhodne nie, ale na projektoch diaľnic by sa určite dali ušetriť finančné prostriedky,ktoré by bolo možné investovať do ciest prvej triedy.
Dostál Peter Dostál
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Aliter Technologies, a.s., Bratislava
skôr áno Sú oblasti kde to dáva zmysel, hlavne na kratšie vzdialenosti a vo štvorpruhovom profile.
Sú oblasti kde to dáva zmysel, hlavne na kratšie vzdialenosti a vo štvorpruhovom profile.
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
neviem /nevyjadrujem sa / iné Myslím si, že otázka nie je dobre postavená. Kľúčové je to, aby v otazkach infraštruktúry nerozhodovali politici, ale aby tieto rozhodnutia mali oporu u dopravných expertov.
Myslím si, že otázka nie je dobre postavená. Kľúčové je to, aby v otazkach infraštruktúry nerozhodovali politici, ale aby tieto rozhodnutia mali oporu u dopravných expertov.
Ďurik Maroš Ďurik
CEO
Across Private Investments
neviem /nevyjadrujem sa / iné Štát by sa mal starať o celú cestnú sieť, za ktorú zodpovedá. Namiesto diaľnic, by sa mohol viac zamerať na stavbu rýchlostných ciest. Tie plnia rovnakú úlohu ako diaľnice, dajú sa ale postaviť rýchlejšie a lacnejšie.
Štát by sa mal starať o celú cestnú sieť, za ktorú zodpovedá. Namiesto diaľnic, by sa mohol viac zamerať na stavbu rýchlostných ciest. Tie plnia rovnakú úlohu ako diaľnice, dajú sa ale postaviť rýchlejšie a lacnejšie.
Eckhardtová Lýdia Eckhardtová
majiteľka
Módny salón Lýdia Eckhardt
skôr áno Ale aj diaľnice potrebujeme ako soľ!!!
Ale aj diaľnice potrebujeme ako soľ!!!
Farkaš Richard Farkaš
partner, prokurista
KPMG Slovensko spol. s r.o.
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Gabrhel Juraj Gabrhel
riaditeľ
E-learnmedia, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Cesty prvej triedy jednoznačne nepostačujú rozvoju dopravy. Na Slovensku nielenže neriešime problémy infraštruktúry, ktoré zjavne prídu v budúcnosti, my nestíhame voči súčasnosti. Osobne vidím úsporu v kompromise, teda vo výstavbe rýchlostných ciest v plnom profile na úkor diaľnic, ktoré si kvôli prísnejšej norme vyžadujú vyššie stavebné náklady.
Cesty prvej triedy jednoznačne nepostačujú rozvoju dopravy. Na Slovensku nielenže neriešime problémy infraštruktúry, ktoré zjavne prídu v budúcnosti, my nestíhame voči súčasnosti. Osobne vidím úsporu v kompromise, teda vo výstavbe rýchlostných ciest v plnom profile na úkor diaľnic, ktoré si kvôli prísnejšej norme vyžadujú vyššie stavebné náklady.
Gazda Mikuláš Gazda
predseda predstavenstva
AGENDY, a.s., Vranov nad Topľou
skôr áno
Gažík Peter Gažík
generálny riaditeľ
O2 Slovakia
skôr áno
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
skôr nie
Hajko Jozef Hajko
analytik
rozhodne áno
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
neviem /nevyjadrujem sa / iné Na tuto otazku neexistuje jednoznacna odpoved. Intezita dopravy 10.000 vozidiel denne urcite nepotrebuje dialnicu a 50.000 aut neobsluzi sebelepsia cesta 1. triedy. Rovnako je to i s cenami. Dialnice treba stavat tempom na ake mame, rovnako dolezite je opravovat a udrziavat siet ciest 1. triedy, a to vsetko obstaravat ako dobry hospodar. Potom nebude nutne otvarat dlhovu brzdu.
Na tuto otazku neexistuje jednoznacna odpoved. Intezita dopravy 10.000 vozidiel denne urcite nepotrebuje dialnicu a 50.000 aut neobsluzi sebelepsia cesta 1. triedy. Rovnako je to i s cenami. Dialnice treba stavat tempom na ake mame, rovnako dolezite je opravovat a udrziavat siet ciest 1. triedy, a to vsetko obstaravat ako dobry hospodar. Potom nebude nutne otvarat dlhovu brzdu.
Hanes Vladimír Hanes
Zakladateľ Hanes Executive Search
Hanes Exeuctive Search
neviem /nevyjadrujem sa / iné Slušný štát by už desiatky rokov mal zabezpečené, aby kvôli cestnej sieti a jej kvalite priepastne nedelil regióny a ich predpoklady na úspech. Hlavne ak sa bavíme o štáte veľkosti Slovenska. Dnes je to však už takmer jedno, kam a do čoho bude investovať. Jednoducho príbehom o prepojení častí Slovenska a termínom málokto verí a jednak platí Chalupkovo známe:"A čo mladé, zutekalo, a čo staré, nevládalo."
Slušný štát by už desiatky rokov mal zabezpečené, aby kvôli cestnej sieti a jej kvalite priepastne nedelil regióny a ich predpoklady na úspech. Hlavne ak sa bavíme o štáte veľkosti Slovenska. Dnes je to však už takmer jedno, kam a do čoho bude investovať. Jednoducho príbehom o prepojení častí Slovenska a termínom málokto verí a jednak platí Chalupkovo známe:"A čo mladé, zutekalo, a čo staré, nevládalo."
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
skôr áno
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
rozhodne áno Zlepšenie sa dosiahne rýchlejšie, bez zbytočného ďalšieho záberu pôdy. Vyrovnávanie zbytočných zákrut, obchvaty obci, pridať predbiehacie pruhy aspoň v jednom smere, kde je miesto aj zmeniť na 4 pruhy - smery oddeliť betónovými prefabrikátmi. Pridať bezpečnosť križovatiek zaraďovacími pruhmi aj pri odbočení vľavobok a nebrzdiť dopravu zbytočnými kruhovými objazdami. Môžu pribúdať v stovkách kilometrov ročne bez zložitých EIA...
Zlepšenie sa dosiahne rýchlejšie, bez zbytočného ďalšieho záberu pôdy. Vyrovnávanie zbytočných zákrut, obchvaty obci, pridať predbiehacie pruhy aspoň v jednom smere, kde je miesto aj zmeniť na 4 pruhy - smery oddeliť betónovými prefabrikátmi. Pridať bezpečnosť križovatiek zaraďovacími pruhmi aj pri odbočení vľavobok a nebrzdiť dopravu zbytočnými kruhovými objazdami. Môžu pribúdať v stovkách kilometrov ročne bez zložitých EIA...
Hričovský Márius Hričovský
podpredseda predstavenstva
Stredoslovenská energetika, a.s.
skôr áno Doprava v štáte musí mať celkovú logiku a pozostáva nielen z diaľnic ale aj ciest prvej či druhej triedy. Ak má doprava fungovať, musí sa rozvíjať koncepčne vrátane kombinácie s inými druhmi dopravy (napr. železničná doprava)a z jedného centra. Súčasný spôsob usporiadania vedie k tomu, že sa každý môže vyhovárať na každého a nič sa koncepčne nerieši. Takže jeden si rieši diaľnice, iný cesty prvej triedy, iný železnice..
Doprava v štáte musí mať celkovú logiku a pozostáva nielen z diaľnic ale aj ciest prvej či druhej triedy. Ak má doprava fungovať, musí sa rozvíjať koncepčne vrátane kombinácie s inými druhmi dopravy (napr. železničná doprava)a z jedného centra. Súčasný spôsob usporiadania vedie k tomu, že sa každý môže vyhovárať na každého a nič sa koncepčne nerieši. Takže jeden si rieši diaľnice, iný cesty prvej triedy, iný železnice..
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
rozhodne nie Ak nebude poriadna Bratislava-Košice diaľnica, možeme riešiť cesty tretej triedy, alebo lanovky. Je to jedno.
Ak nebude poriadna Bratislava-Košice diaľnica, možeme riešiť cesty tretej triedy, alebo lanovky. Je to jedno.
Hudáková Anna Hudáková
personálny riaditeľ (HREO)
sanofi-aventis Slovakia s.r.o.
skôr áno
Hudec Oto Hudec
profesor
Ekonomická fakulta Technickej univerzity
skôr nie Potrebujeme viac tepny, malé tepny alebo vlásočnice? Sú navzájom nahraditeľné? Iba krátkodobo, ako polovičaté riešenie. Okrem toho, každý okres Slovenska má nárok na slušnú dopravnú infraštruktúru a dostupnosť krajského centra a hlavného mesta. Kritériom nemôže byť iba intenzita dopravy, ale aj vyššia rovnosť v priestorovej dostupnosti.
Potrebujeme viac tepny, malé tepny alebo vlásočnice? Sú navzájom nahraditeľné? Iba krátkodobo, ako polovičaté riešenie. Okrem toho, každý okres Slovenska má nárok na slušnú dopravnú infraštruktúru a dostupnosť krajského centra a hlavného mesta. Kritériom nemôže byť iba intenzita dopravy, ale aj vyššia rovnosť v priestorovej dostupnosti.
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Kaňuščák Milín Kaňuščák
generálny riaditeľ
Kami Profit, s.r.o., Bratislava
skôr nie Základná cestná sieť prvej riedy je na Slovensku vybudovaná, ešte treba dobudovať obchvaty mimo zastavané oblasti a tiež udržiavať cesty v dobrom technickom stave. Dialničnú sieť je potrebné však nanovo vybudovať. Pomer finančnej potreby je preto neporovnateľný, avšak investície do diaľnic by rozhodne nemali isť na úkor technického stavu ciestnej siete. Je to ako bypass na tepne je často nevyhnutný pre záchranu života, ale má ho zmysel operovať iba ak ešte funguje cievna sústava.
Základná cestná sieť prvej riedy je na Slovensku vybudovaná, ešte treba dobudovať obchvaty mimo zastavané oblasti a tiež udržiavať cesty v dobrom technickom stave. Dialničnú sieť je potrebné však nanovo vybudovať. Pomer finančnej potreby je preto neporovnateľný, avšak investície do diaľnic by rozhodne nemali isť na úkor technického stavu ciestnej siete. Je to ako bypass na tepne je často nevyhnutný pre záchranu života, ale má ho zmysel operovať iba ak ešte funguje cievna sústava.
Kaščák Marcel Kaščák
člen predstavenstva
Tatra banka, a.s.
rozhodne nie Dialnice sú ako aorta každého infraštruktúrneho systému. Bez nej nevie žiaden systém fungovať.
Dialnice sú ako aorta každého infraštruktúrneho systému. Bez nej nevie žiaden systém fungovať.
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
rozhodne nie som presvedčený v o tm. že ide o takú dôležitú oblasť vytvárajúcu podnikateľské oprostredie a podmienky pre kultivvovanosť prepravy aj súkromných osôb, že ide o prioritnú úlohu a jednoducho štát na to musí mať!
som presvedčený v o tm. že ide o takú dôležitú oblasť vytvárajúcu podnikateľské oprostredie a podmienky pre kultivvovanosť prepravy aj súkromných osôb, že ide o prioritnú úlohu a jednoducho štát na to musí mať!
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
skôr áno
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
rozhodne áno
Kováč Peter Kováč
Director Bratislava Business Center
Adient Slovakia
skôr nie Myslím si, že stat by mal investovať do oboch. Diaľnice sú zbytočne predražené, takže rozumnejším financovaním diaľnic by sa prostriedky dali využiť aj na skvalitnenie ciest prvej triedy.
Myslím si, že stat by mal investovať do oboch. Diaľnice sú zbytočne predražené, takže rozumnejším financovaním diaľnic by sa prostriedky dali využiť aj na skvalitnenie ciest prvej triedy.
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
skôr áno
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné Som za to, aby štát investoval aj do ciest 1. triedy aj do diaľníc. Obe investície sú pre Slovensko prioritou.
Som za to, aby štát investoval aj do ciest 1. triedy aj do diaľníc. Obe investície sú pre Slovensko prioritou.
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné Prečo to musí byť buď alebo? Kvalitná sieť cestných komunikácií by sa mala rozvíjať komplexne.
Prečo to musí byť buď alebo? Kvalitná sieť cestných komunikácií by sa mala rozvíjať komplexne.
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
skôr nie
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
skôr áno Vzhladom na to, ze potreba zvysenia kapacit, co do poctu usekov a ich dlzky, vyrazne prekracuje nase investicne moznosti pokial budeme budovat len dialnice a zaroven plati, je viac ako rozumne zmenit vo velkej casti planovanych usekov typ cesty z dialnic na cesty prvej triedy. Dokazali by sme tak pomoct doprave na mnohych miestach podstatne skor, ako planovanymi dialnicami o desatrocia neskor....
Vzhladom na to, ze potreba zvysenia kapacit, co do poctu usekov a ich dlzky, vyrazne prekracuje nase investicne moznosti pokial budeme budovat len dialnice a zaroven plati, je viac ako rozumne zmenit vo velkej casti planovanych usekov typ cesty z dialnic na cesty prvej triedy. Dokazali by sme tak pomoct doprave na mnohych miestach podstatne skor, ako planovanymi dialnicami o desatrocia neskor....
Le Gall Maláková Martine Le Gall Maláková
konateľka
Electrik, s.r.o., Bratislava
skôr nie Myslím si, že krajina ako Slovensko potrebuje a zaslúži si diaľnice.
Myslím si, že krajina ako Slovensko potrebuje a zaslúži si diaľnice.
Lorenc Boris Lorenc
predseda predstavenstva
Camase, a.s., Bratislava
skôr áno Lepšími cestami prvej triedy by sa pomohlo viacerým regiónom. Sme rozlohou malá krajina, je nereálne aby sme mali diaľnicu do "každého mesta." Aj vo vyspelých krajinách západnej Európy je doprava riešená optimalizovanou kombináciou drahších diaľnic a lacnejších ciest prvej triedy.
Lepšími cestami prvej triedy by sa pomohlo viacerým regiónom. Sme rozlohou malá krajina, je nereálne aby sme mali diaľnicu do "každého mesta." Aj vo vyspelých krajinách západnej Európy je doprava riešená optimalizovanou kombináciou drahších diaľnic a lacnejších ciest prvej triedy.
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Majerský Ján Majerský
managing director
Proma
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Markovič Peter Markovič
dekan
Fakulta podnikového manažmentu EU v Bratislave
neviem /nevyjadrujem sa / iné Otázka je principiálne postavená zle. To že sú diaľnice drahé sa nevyrieši tým, že by štát mal radšej investovať do ciest prvej triedy. Samozrejme, že cesty 1. triedy nemôžu zostať na vedľajšej koľaji, ale zastaviť výstavbu diaľnic by znamenalo zhoršenie priepustnosti na jednotlivých koridoroch a v konečnom dôsledku by trpeli ľudia, ktorí bývajú v blízkosti "lievikov". Skôr by sme sa mali zamyslieť, prečo je výstavba diaľnic taká zdĺhavá a drahá?
Otázka je principiálne postavená zle. To že sú diaľnice drahé sa nevyrieši tým, že by štát mal radšej investovať do ciest prvej triedy. Samozrejme, že cesty 1. triedy nemôžu zostať na vedľajšej koľaji, ale zastaviť výstavbu diaľnic by znamenalo zhoršenie priepustnosti na jednotlivých koridoroch a v konečnom dôsledku by trpeli ľudia, ktorí bývajú v blízkosti "lievikov". Skôr by sme sa mali zamyslieť, prečo je výstavba diaľnic taká zdĺhavá a drahá?
Melišek Martin Melišek
CFO
Softec
neviem /nevyjadrujem sa / iné Dôležité je vyvážené investovanie podľa súčasného ale aj budúceho zaťaženia a možností. Nedá sa úplne zrušiť diaľnice ale ani všade ich budovať. Bohužiaľ sme svedkami nekritického a nevyváženého prístupu oboma smermi a vecná diskusia väčšinou chýba.
Dôležité je vyvážené investovanie podľa súčasného ale aj budúceho zaťaženia a možností. Nedá sa úplne zrušiť diaľnice ale ani všade ich budovať. Bohužiaľ sme svedkami nekritického a nevyváženého prístupu oboma smermi a vecná diskusia väčšinou chýba.
Mervart Jaroslav Mervart
riaditeľ
Chemosvit
skôr áno Keď sa rovnaký systém "výberu" ako na diaľnice použije na cesty prvej triedy, drahé budú aj tie. Snáď jediná výnimka v slovenskej dialničnej mizérii je stavba rýchlostnej cesty R1, kde by sa tento "príbeh" mohol podľa možností zopakovať aj viackrát... Som však za to, aby sme sa primárne venovali kvalite ciest prvej triedy, a podľa možností potom budovali rýchlostné cesty a diaľnice. Údržba ciest prvej triedy je vykonávaná neprofesionálne, cesty dú dlhodobo zanedbávané a po "oprave" sú často ešte viac problémové ako predtým. Stačí sa pozrieť (ako príklad) na Čertovicu, táto cesta už nemá zničený len povrch ale sa už aj prepadá, čo poukazuje na väčšie problémy so stabilitou podkladu!
Keď sa rovnaký systém "výberu" ako na diaľnice použije na cesty prvej triedy, drahé budú aj tie. Snáď jediná výnimka v slovenskej dialničnej mizérii je stavba rýchlostnej cesty R1, kde by sa tento "príbeh" mohol podľa možností zopakovať aj viackrát... Som však za to, aby sme sa primárne venovali kvalite ciest prvej triedy, a podľa možností potom budovali rýchlostné cesty a diaľnice. Údržba ciest prvej triedy je vykonávaná neprofesionálne, cesty dú dlhodobo zanedbávané a po "oprave" sú často ešte viac problémové ako predtým. Stačí sa pozrieť (ako príklad) na Čertovicu, táto cesta už nemá zničený len povrch ale sa už aj prepadá, čo poukazuje na väčšie problémy so stabilitou podkladu!
Mezírka Tomáš Mezírka
Country Manager
Atradius Crédito y Caución S.A. de Seguros y Reaseguros, pobočka poisťovne z iného členského štátu
skôr nie Cesty první třídy jednoznačně výrazné investice díky často dezolátnímu stavu potřebují, ale rozhodně to nemůže být na úkor rozvoje páteřní dálniční sítě (resp. bohužel nic takového zatím neexistuje v uceleném stavu, pouze fragmentovaná D1).
Cesty první třídy jednoznačně výrazné investice díky často dezolátnímu stavu potřebují, ale rozhodně to nemůže být na úkor rozvoje páteřní dálniční sítě (resp. bohužel nic takového zatím neexistuje v uceleném stavu, pouze fragmentovaná D1).
Michalik Milan Michalik
obchodný riaditeľ
PPA Controll, a.s., Bratislava
skôr nie
Milanovič Miloš Milanovič
riaditeľ
PS Stavby
rozhodne nie Na Slovensku zatiaľ nie je vybudovaná ani základná diaľničná sieť, takže ide o dve samostatné priority.
Na Slovensku zatiaľ nie je vybudovaná ani základná diaľničná sieť, takže ide o dve samostatné priority.
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
skôr áno Áno, myslím si, že v malej krajine ako Slovensko cesty 1.triedy ako i rýchlostné cesty postačujú.
Áno, myslím si, že v malej krajine ako Slovensko cesty 1.triedy ako i rýchlostné cesty postačujú.
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
skôr áno Hlavne, rozhodujme sa podľa dát a analýz, nie emócii a intenzity hlasov nespokojných.
Hlavne, rozhodujme sa podľa dát a analýz, nie emócii a intenzity hlasov nespokojných.
Nitschneider Peter Nitschneider
National Director JLL pre CEE region
JLL
rozhodne nie Myslim si, ze akonahle by tak nastalo, tak aj cesty prvej triedy by zazracne zdrazeli a ich vystavba by sa predlzila, tak ako v pripade dialnic.
Myslim si, ze akonahle by tak nastalo, tak aj cesty prvej triedy by zazracne zdrazeli a ich vystavba by sa predlzila, tak ako v pripade dialnic.
Obeda Michal Obeda
konatel
Spotreba.sk, s.r.o.
skôr áno
Očenáš Miroslav Očenáš
CEO & Founder
Kvety.sk
neviem /nevyjadrujem sa / iné Čo vnímam je nutné dobudovať infraštruktúru, inak sa nepohneme. Málo sa hovorí o prepojení Krakowa s Budapešťou, to by východu pomohlo.
Čo vnímam je nutné dobudovať infraštruktúru, inak sa nepohneme. Málo sa hovorí o prepojení Krakowa s Budapešťou, to by východu pomohlo.
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné Myslím, že mali by sa hlavne stavať diaľnice lacnejšie, rýchlejšie a spravodlivejšie. Neviem prečo máme na Slovensku najdrahšie diaľnice, neviem prečo po každých voľbách decimujeme NDS, že jej všetko trvá tak dlho a neviem prečo zaberáme pozemky vlastníkom nespravodlivým spôsobom a naviac tolerujeme politikom podvodne získať peniaze pri odkupe pozemkov pod diaľnicami, len preto, že sú správne informovaní.
Myslím, že mali by sa hlavne stavať diaľnice lacnejšie, rýchlejšie a spravodlivejšie. Neviem prečo máme na Slovensku najdrahšie diaľnice, neviem prečo po každých voľbách decimujeme NDS, že jej všetko trvá tak dlho a neviem prečo zaberáme pozemky vlastníkom nespravodlivým spôsobom a naviac tolerujeme politikom podvodne získať peniaze pri odkupe pozemkov pod diaľnicami, len preto, že sú správne informovaní.
Palenčár Ján Palenčár
prezident
Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska
skôr nie Základom dopravnej infraštruktúry je kvalitná diaľničná sieť, ktorej dobudovanie na Slovensku mešká viac ako 10 rokov.
Základom dopravnej infraštruktúry je kvalitná diaľničná sieť, ktorej dobudovanie na Slovensku mešká viac ako 10 rokov.
Patek Peter Patek
konateľ
Plastix, s.r.o.
skôr áno Na cestách ide v prvom rade o prepravu tovaru. Dnešné nákladné autá vďaka slušnej technickej úrovni dosahujú na diaľnici, podobne ako na ceste 1. triedy rýchlosť okolo 90 km/h. Ak by sieť ciest 1. triedy bola dobre organizovaná a udržiavaná určite by bola vhodnou alternatívou.
Na cestách ide v prvom rade o prepravu tovaru. Dnešné nákladné autá vďaka slušnej technickej úrovni dosahujú na diaľnici, podobne ako na ceste 1. triedy rýchlosť okolo 90 km/h. Ak by sieť ciest 1. triedy bola dobre organizovaná a udržiavaná určite by bola vhodnou alternatívou.
Paule Ivan Paule
partner
TPA Audit, s.r.o., Bratislava
skôr nie Nie som odborník na dopravu, sociológiu a národohospodárske plánovanie. Ako laik si myslím, že investície do oboch typov ciest sú dôležité. Prepojenie východu so západom severom aj juhom cestami diaľničného typu by malo byť prioritou. Pre vyvažovanie regionálnych rozdielov je to jeden z nevyhnutných predpokladov. Vnímam však aj to, že viacero veľmi vyťažených úsekov ciest prvej triedy je v dosť zlom stave a nie je možné to ignorovať nakoľko hlavne v zlom počasí tieto úseky nie sú dostatočne bezpečné. Zoberte si napríklad úsek medzi Trenčínom a Novákmi, prípadne iný z Vášho okolia. Som presvedčený, že s určením vhodných finančných a nefinančných kritérií je možné potenciálne investície posúdiť a priorizovať.
Nie som odborník na dopravu, sociológiu a národohospodárske plánovanie. Ako laik si myslím, že investície do oboch typov ciest sú dôležité. Prepojenie východu so západom severom aj juhom cestami diaľničného typu by malo byť prioritou. Pre vyvažovanie regionálnych rozdielov je to jeden z nevyhnutných predpokladov. Vnímam však aj to, že viacero veľmi vyťažených úsekov ciest prvej triedy je v dosť zlom stave a nie je možné to ignorovať nakoľko hlavne v zlom počasí tieto úseky nie sú dostatočne bezpečné. Zoberte si napríklad úsek medzi Trenčínom a Novákmi, prípadne iný z Vášho okolia. Som presvedčený, že s určením vhodných finančných a nefinančných kritérií je možné potenciálne investície posúdiť a priorizovať.
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
rozhodne áno
Ráno Marián Ráno
riaditeľ
Solidita, s.r.o., Bratislava
skôr nie Cesty prvej triedy sú dôležité, ale diaľnice rozhodne nenahradia. Stačí zopár kamiónov na ceste 1. triedy a doprava je spomalená na 80-90 km/h. Na hlavných ťahoch spájajúcich republiku musí byť postavená diaľnica. V neposlednom rade, diaľnice majú prínos aj vo vyššej bezpečnosti, nakoľko premávka je oddelená zvodidlami.
Cesty prvej triedy sú dôležité, ale diaľnice rozhodne nenahradia. Stačí zopár kamiónov na ceste 1. triedy a doprava je spomalená na 80-90 km/h. Na hlavných ťahoch spájajúcich republiku musí byť postavená diaľnica. V neposlednom rade, diaľnice majú prínos aj vo vyššej bezpečnosti, nakoľko premávka je oddelená zvodidlami.
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Rolný Ivan Rolný
člen predstavenstva
ITB Development
rozhodne nie Nie, nemyslím si, že je správne vybrať si len jednu cestu. Obe spĺňajú rozdielny účel a slúžia občanom. Podobná otázka by vôbec nezaznela, ak by štát (v zmysle politici aj občania) kládol vyššie nároky na kvalitu výstavby ciest a ich manažment.
Nie, nemyslím si, že je správne vybrať si len jednu cestu. Obe spĺňajú rozdielny účel a slúžia občanom. Podobná otázka by vôbec nezaznela, ak by štát (v zmysle politici aj občania) kládol vyššie nároky na kvalitu výstavby ciest a ich manažment.
Rybárik Michal Rybárik
predseda
Asociácia lokálnych poskytovateľov internetu
skôr nie
Sabol Ján Sabol
viceprezident
Republiková únia zamestnávateľov
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Šedivý Jaroslav Šedivý
generálny riaditeľ, predseda predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s.
skôr nie Toto by nemalo byť o "buď alebo". Úlohou štátu má byť budovanie vhodnej efektívnej dopravnej infraštruktúry, ktorá by podporovala ekonomický rozvoj všetkých krajov Slovenska. Bolo by užitočné vypustiť túto tému z predvolebných kampaní, kde je roky iba zneužívaná a sľuby nenaplnené.
Toto by nemalo byť o "buď alebo". Úlohou štátu má byť budovanie vhodnej efektívnej dopravnej infraštruktúry, ktorá by podporovala ekonomický rozvoj všetkých krajov Slovenska. Bolo by užitočné vypustiť túto tému z predvolebných kampaní, kde je roky iba zneužívaná a sľuby nenaplnené.
Šimon Pavel Šimon
konateľ
Pavel Šimon, s.r.o., Liptovský Mikuláš
skôr nie Prečo by to malo byť v polohe buď/alebo. Malo by to bežať paralelne...
Prečo by to malo byť v polohe buď/alebo. Malo by to bežať paralelne...
Smik Marián Smik
generálny riaditeľ
Probugas, a.s., Bratislava, člen skupiny AEN Group
skôr nie
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
skôr áno Som za to, aby štát vždy investoval s rozumom. To znamená nie na základe pocitov a lokálnych záujmov, ale na základe jasne definovaných kritérií, medzi ktoré určite patrí využiteľnosť nových ciest, a aj finančné náklady s nimi spojené.
Som za to, aby štát vždy investoval s rozumom. To znamená nie na základe pocitov a lokálnych záujmov, ale na základe jasne definovaných kritérií, medzi ktoré určite patrí využiteľnosť nových ciest, a aj finančné náklady s nimi spojené.
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
skôr áno
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
skôr nie
Suchánek Juraj Suchánek
výkonný riaditeľ
Inštitút urbánneho rozvoja
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
rozhodne nie Štát by nemal investovať na úkor niečoho do niečoho iného. Som presvedčený, že na investície do ciest I. triedy by stačili financie, ktoré štát premrhal na prehratých súdnych sporoch, na nehoráznych odmenách pre advokátske kancelárie, na nevýhodných zmluvách štátnych firiem, na nehospodárnom spravovaní štátu a na nekresťanských platoch, prémiách a zlatých padákoch štátnych manažérov.
Štát by nemal investovať na úkor niečoho do niečoho iného. Som presvedčený, že na investície do ciest I. triedy by stačili financie, ktoré štát premrhal na prehratých súdnych sporoch, na nehoráznych odmenách pre advokátske kancelárie, na nevýhodných zmluvách štátnych firiem, na nehospodárnom spravovaní štátu a na nekresťanských platoch, prémiách a zlatých padákoch štátnych manažérov.
Šurjanský Marián Šurjanský
starosta
Obec Rudno nad Hronom
skôr áno
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Terkovič Martin Terkovič
generálny riaditeľ
ICZ Slovakia, a.s., Trenčín
rozhodne áno určite by sme sa v tomto smere mohli inšpirovať Rakúskom, kde takéto cesty bezproblémovo riešia dopravnú situáciu a náklady boli určite výrazne nižšie
určite by sme sa v tomto smere mohli inšpirovať Rakúskom, kde takéto cesty bezproblémovo riešia dopravnú situáciu a náklady boli určite výrazne nižšie
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
skôr nie Myslím si, že základnú sieť diaľnic a rýchlostných štvorprúdových ciest je potrebné dokončiť. Som však za to, aby sa stavali lacnejšie, čo je možné dosiahnuť transparentným výberom zhotoviteľa, profesionálnym manažovaním stavby, optimálnym trasovaním, aplikovaním benevolentnejších noriem na napr. polomery zákrut a stúpania, odmietaním vymyslených vyvolaných investícií...
Myslím si, že základnú sieť diaľnic a rýchlostných štvorprúdových ciest je potrebné dokončiť. Som však za to, aby sa stavali lacnejšie, čo je možné dosiahnuť transparentným výberom zhotoviteľa, profesionálnym manažovaním stavby, optimálnym trasovaním, aplikovaním benevolentnejších noriem na napr. polomery zákrut a stúpania, odmietaním vymyslených vyvolaných investícií...
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
rozhodne áno
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
Danubiatel, a.s., Bratislava
skôr áno Aj keď tá otázka má viac aspektov a nie je ňu asi jednoznačná paušálna odpoveď. Treba vždy posudzovať konkrétne prípady - projektov diaľnic, či ciest a zámerov ich výstavby, ako aj zohľadniť regionálnu situáciu, širšie dopravné súvislosti a kritické body v doprave. Štát má plniť funkciu budovania siete diaľnic, ale aj riešiť regionálnu dopravu, v ktorej cesty, nielen prvej triedy, zohrávajú dôležité dopravné funkcie. Štát a jeho predstavitelia by sa mali správať najmä ako dobrý hospodár a to je bod, o ktorom mám pochybnosť. Navyše existujú viaceré možnosti dopravy - najmä prímestská a medzimestská - či už železničná, alebo autobusová - a je potrebné dosiahnuť rozumný balans medzi individuálnou automobilovou dopravou (ktorej sme úplne bezhlavo prepadli) a "kultúrnou" verejnou dopravou. Stačí ísť do niektorých európskych krajín ako Nemecko, či V. Británia, a zistíte, že tam je dopravná politika riešená dlhodobo ďaleko premyslenejšie a koncepčnejšie.
Aj keď tá otázka má viac aspektov a nie je ňu asi jednoznačná paušálna odpoveď. Treba vždy posudzovať konkrétne prípady - projektov diaľnic, či ciest a zámerov ich výstavby, ako aj zohľadniť regionálnu situáciu, širšie dopravné súvislosti a kritické body v doprave. Štát má plniť funkciu budovania siete diaľnic, ale aj riešiť regionálnu dopravu, v ktorej cesty, nielen prvej triedy, zohrávajú dôležité dopravné funkcie. Štát a jeho predstavitelia by sa mali správať najmä ako dobrý hospodár a to je bod, o ktorom mám pochybnosť. Navyše existujú viaceré možnosti dopravy - najmä prímestská a medzimestská - či už železničná, alebo autobusová - a je potrebné dosiahnuť rozumný balans medzi individuálnou automobilovou dopravou (ktorej sme úplne bezhlavo prepadli) a "kultúrnou" verejnou dopravou. Stačí ísť do niektorých európskych krajín ako Nemecko, či V. Británia, a zistíte, že tam je dopravná politika riešená dlhodobo ďaleko premyslenejšie a koncepčnejšie.
Vítek Filip Vítek
data science director
Teamviewer
rozhodne nie Cesty prvej triedy sa zničia oveľa skôr, takže takáto investícia by mala ešte kratší efekt. Podstata diaľnic je aj v tom, že obchádzajú mestá.
Cesty prvej triedy sa zničia oveľa skôr, takže takáto investícia by mala ešte kratší efekt. Podstata diaľnic je aj v tom, že obchádzajú mestá.
Vozár Juraj Vozár
výkonný riaditeľ
Biomin, a.s, Cífer
rozhodne nie Toto je naše slabé miesto a národná hanba. Aspoň jedna diaľnica z východu na západ je základ. Je to otázka ďalšieho rozvoja regiónov, kde je to zásadne potrebné.
Toto je naše slabé miesto a národná hanba. Aspoň jedna diaľnica z východu na západ je základ. Je to otázka ďalšieho rozvoja regiónov, kde je to zásadne potrebné.
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
skôr áno

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní