Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Myslíte si, že zmena zákona prostredníctvom legislatívneho „prílepku“ k úplne inému zákonu by mala byť ústavným súdom zakázaná? Ako napríklad v Česku

  1. rozhodne áno 70 %
  2. skôr áno 16 %
  3. skôr nie 4 %
  4. rozhodne nie 3 %
  5. neviem /nevyjadrujem sa/ iné 7 %


Uzávierka hlasovania: 24.09.2018. Počet respondentov: 112.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa/ iné
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
rozhodne áno Veď je to úplne nelogické a prakticky to aj znevažuje podnikateľské prostrdie.
Veď je to úplne nelogické a prakticky to aj znevažuje podnikateľské prostrdie.
Zaťko Andrej Zaťko
generálny riaditeľ
Poštová banka
rozhodne áno Určite áno. Akýkoľvek nesystémový postup pri tvorbe legislatívy zvyšuje možnosť chýb a nelogickosti v pripravovanom zákone, pričom následne sa boríme s nezmyslami, ktoré sú vzdialené realite, nehovoriac o celkovej neprehľadnosti v novelizácii jednotlivých zákonov. Ústavný súd by mal chrániť pred takýmto postupom, ktorý narušuje princípy právneho štátu.
Určite áno. Akýkoľvek nesystémový postup pri tvorbe legislatívy zvyšuje možnosť chýb a nelogickosti v pripravovanom zákone, pričom následne sa boríme s nezmyslami, ktoré sú vzdialené realite, nehovoriac o celkovej neprehľadnosti v novelizácii jednotlivých zákonov. Ústavný súd by mal chrániť pred takýmto postupom, ktorý narušuje princípy právneho štátu.
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
rozhodne áno teraz to vyzerá tak, ako keby sme chceli v našom štáte riešiť všetko na poslednú chvíľu ... prílepkami: "sú rýchle a účelové".
teraz to vyzerá tak, ako keby sme chceli v našom štáte riešiť všetko na poslednú chvíľu ... prílepkami: "sú rýchle a účelové".
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
rozhodne áno
Scheber Anton Scheber
konateľ
Softec, s.r.o.
skôr áno
Danko Attila Danko
konateľ
IBG International Battery Group, s.r.o., Pezinok
rozhodne áno
Lorenc Boris Lorenc
predseda predstavenstva
Camase, a.s., Bratislava
rozhodne áno Legislatívne riešenia formou tzv. prílepku, teda nie priamym spôsobom, vytvárajú otázniky nad cieľom predkladateľov takýchto novelizácií, presadzovaných obkľukou. Navyše, výsledkom je, že orientácia v zákonoch je sťažená.
Legislatívne riešenia formou tzv. prílepku, teda nie priamym spôsobom, vytvárajú otázniky nad cieľom predkladateľov takýchto novelizácií, presadzovaných obkľukou. Navyše, výsledkom je, že orientácia v zákonoch je sťažená.
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
rozhodne nie
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Elko Dušan Elko
managing partner
SAM Headhunting Slovakia
rozhodne áno Zmeny v legislatíve „na poslednú chvíľu“ a ešte tomu pridané k hlasovaniu spolu s úplne inou témou by mali byť zakázané. A keď bude treba, tak aj ústavou.
Zmeny v legislatíve „na poslednú chvíľu“ a ešte tomu pridané k hlasovaniu spolu s úplne inou témou by mali byť zakázané. A keď bude treba, tak aj ústavou.
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno
Kohútiková Elena Kohútiková
podpredsedníčka Dozornej rady
VÚB, a.s.
skôr áno Takyto postup sa uz stava standardom a vyrazne zneprehladnuje legislativne prostredie a stazuje zivot nielen podnikatelom, ale i obyvatelom. Uplny zakaz je tvrde opatrenie, ale vzdy lepsie ako zivelny system. Viem si predstavit, ze v niektorom pripade by takato novela cez iny zakon mohla pomoct, ale ak taketo pripafy nebieme definovat a minimalizovat, tak som radsej za zakaz
Takyto postup sa uz stava standardom a vyrazne zneprehladnuje legislativne prostredie a stazuje zivot nielen podnikatelom, ale i obyvatelom. Uplny zakaz je tvrde opatrenie, ale vzdy lepsie ako zivelny system. Viem si predstavit, ze v niektorom pripade by takato novela cez iny zakon mohla pomoct, ale ak taketo pripafy nebieme definovat a minimalizovat, tak som radsej za zakaz
Vítek Filip Vítek
data science director
Teamviewer
rozhodne áno Ani nájomná zmluva sa nedá zmeniť tým, že sa posťažujete u lekára, že vám slabo ide kúrenie.
Ani nájomná zmluva sa nedá zmeniť tým, že sa posťažujete u lekára, že vám slabo ide kúrenie.
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Jednoznačne. Už aj tak sa zákony prijímajú chaoticky, na poslednú chvíľu, v časovej tiesni a zbytočne prísnejšie, než určuje príslušná Smernica EU.
Jednoznačne. Už aj tak sa zákony prijímajú chaoticky, na poslednú chvíľu, v časovej tiesni a zbytočne prísnejšie, než určuje príslušná Smernica EU.
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
rozhodne áno Rozhodne áno. Tak isto schvaľovanie zákonov v skrátenom legislatívnom konaní.Všetko, čo neprejde riadnou diskusiou verejnosti potenciálne skracuje slobody verejnosti v prospech zopár jednotlivcov skrývajúcich sa za štátny záujem.
Rozhodne áno. Tak isto schvaľovanie zákonov v skrátenom legislatívnom konaní.Všetko, čo neprejde riadnou diskusiou verejnosti potenciálne skracuje slobody verejnosti v prospech zopár jednotlivcov skrývajúcich sa za štátny záujem.
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
rozhodne áno Taketo prilepky su povacsine hrozbou nedokonalosti a potencionalneho problemu v buducnosti.
Taketo prilepky su povacsine hrozbou nedokonalosti a potencionalneho problemu v buducnosti.
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
rozhodne áno
Paule Ivan Paule
partner
TPA Audit, s.r.o., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa/ iné Nie som odborníkom na danú oblasť, preto vyjadrenie nechám na právnikov.
Nie som odborníkom na danú oblasť, preto vyjadrenie nechám na právnikov.
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
rozhodne áno
Sabol Ján Sabol
viceprezident
Republiková únia zamestnávateľov
skôr áno
Burza Joseph M. Burza
prezident
Kanadská obchodná komora v Slovenskej republike
rozhodne áno V Kanade sú takéto legislatívne machinácie už dlhé obdobie zakázané. Kanada je známa svojou demokraciou, legislatívnou stabilitou a hlavne veľmi nízkou mierou korupcie. Berme si teda v tomto prípade príklad z Českej republiky. Je potrebne urýchlene ozdraviť právny systém Slovenskej republiky, ktorý je dlhšie obdobie kritizovaný nielen domácimi, ale aj zahraničnými podnikateľskými subjektami.
V Kanade sú takéto legislatívne machinácie už dlhé obdobie zakázané. Kanada je známa svojou demokraciou, legislatívnou stabilitou a hlavne veľmi nízkou mierou korupcie. Berme si teda v tomto prípade príklad z Českej republiky. Je potrebne urýchlene ozdraviť právny systém Slovenskej republiky, ktorý je dlhšie obdobie kritizovaný nielen domácimi, ale aj zahraničnými podnikateľskými subjektami.
Hajko Jozef Hajko
analytik
rozhodne áno
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
rozhodne áno
Galdun Jozef Galdun
Key account manager
ENGINE Services
rozhodne áno Jednoznačne!
Jednoznačne!
Suchánek Juraj Suchánek
výkonný riaditeľ
Inštitút urbánneho rozvoja
skôr áno
Vozár Juraj Vozár
výkonný riaditeľ
Biomin, a.s, Cífer
skôr nie Mala by v zákone existovať jasne definovaná podmienka, kedy je možné takýto inštitút využiť. Nie je vždy možné otvoriť klasickú cestu úpravy zákona, teda možnosť je dobrá, akokoľvek v rukách nášho zákonodarcu často zneužívaná.
Mala by v zákone existovať jasne definovaná podmienka, kedy je možné takýto inštitút využiť. Nie je vždy možné otvoriť klasickú cestu úpravy zákona, teda možnosť je dobrá, akokoľvek v rukách nášho zákonodarcu často zneužívaná.
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
neviem /nevyjadrujem sa/ iné Keby som sa vedel vnútorne spoľahnúť na to, že takáto zmena je vždy vedená dobrými úmyslami, asi by som napísal nie. Z nejakého zvláštneho dôvodu sa mi to nedarí.
Keby som sa vedel vnútorne spoľahnúť na to, že takáto zmena je vždy vedená dobrými úmyslami, asi by som napísal nie. Z nejakého zvláštneho dôvodu sa mi to nedarí.
Čechová Katarína Čechová
partner
advokátska kancelária ČECHOVÁ & PARTNERS
rozhodne áno
Gajdoschík Ladislav Gajdoschík
riaditeľ
Groupama poisťovňa, a.s., Bratislava
rozhodne áno Zakázaním zmeny zákona prostredníctvom legislatívneho „prílepku“ by sa obmedzil počet protichodných, nelogických a nedomyslených zmien zákonov, ktorých máme aj bez toho neúrekom. Minimálne by mali byť regulované, a to tak, aby nebolo možné podať pozmeňujúci návrh zákona, ktorý vecne nesúvisí s predmetom pôvodného návrhu zákona, a aby bolo potrebné predložiť k tomu odôvodnenie, ktoré vysvetlí jeho vzťah k návrhu zákona ako celku alebo k jeho jednotlivým ustanoveniam s uvedením dôvodov potreby novej zákonnej úpravy, spôsobu jej vykonávania. Takáto zmena by zabezpečila dostatočnú informovanosť o dôvodoch zmien pozmeňujúceho návrhu, čo by malo význam pre samotný legislatívny proces, ale aj následne pre aplikačnú prax.
Zakázaním zmeny zákona prostredníctvom legislatívneho „prílepku“ by sa obmedzil počet protichodných, nelogických a nedomyslených zmien zákonov, ktorých máme aj bez toho neúrekom. Minimálne by mali byť regulované, a to tak, aby nebolo možné podať pozmeňujúci návrh zákona, ktorý vecne nesúvisí s predmetom pôvodného návrhu zákona, a aby bolo potrebné predložiť k tomu odôvodnenie, ktoré vysvetlí jeho vzťah k návrhu zákona ako celku alebo k jeho jednotlivým ustanoveniam s uvedením dôvodov potreby novej zákonnej úpravy, spôsobu jej vykonávania. Takáto zmena by zabezpečila dostatočnú informovanosť o dôvodoch zmien pozmeňujúceho návrhu, čo by malo význam pre samotný legislatívny proces, ale aj následne pre aplikačnú prax.
Vančo Luboš Vančo
partner
KPMG Slovensko, s.r.o.
skôr áno
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
rozhodne áno
Šurjanský Marián Šurjanský
starosta
Obec Rudno nad Hronom
rozhodne áno Boli by zákony oveľa prehľadnejšie.
Boli by zákony oveľa prehľadnejšie.
Smik Marián Smik
generálny riaditeľ
Probugas, a.s., Bratislava, člen skupiny AEN Group
neviem /nevyjadrujem sa/ iné
Hričovský Márius Hričovský
podpredseda predstavenstva
Stredoslovenská energetika, a.s.
rozhodne áno Ak máme záujem o transparentné a stabilné právne prostredie, je to nevyhnutnou podmienkou.
Ak máme záujem o transparentné a stabilné právne prostredie, je to nevyhnutnou podmienkou.
Šarmír Marko Šarmír
Managing partner
RecruitMen & Developium Group
rozhodne áno
Ďurik Maroš Ďurik
CEO
Across Private Investments
rozhodne áno
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
rozhodne áno
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
rozhodne áno Poslanci aj verejnosť by mali presne vedieť o čom hlasujú, resp. čo bolo odhlasované
Poslanci aj verejnosť by mali presne vedieť o čom hlasujú, resp. čo bolo odhlasované
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
rozhodne áno
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
rozhodne áno
Chocholáček Martin Chocholáček
Vice President
Enterprise Investors
rozhodne áno Pre mňa ako investora je stabilita podnikateľského prostredia dôležitou podmienkou pre pôsobenie v krajine. Legislatívne prílepky ju jednoznačne výrazne narúšajú. Ak firma sleduje legislatívu vo svojom segmente, nemá šancu zachytiť novelizácie podmienok v nesúvisiacom zákone. Takýto prístup nikomu nepomôže a zvyšuje právnu neistotu.
Pre mňa ako investora je stabilita podnikateľského prostredia dôležitou podmienkou pre pôsobenie v krajine. Legislatívne prílepky ju jednoznačne výrazne narúšajú. Ak firma sleduje legislatívu vo svojom segmente, nemá šancu zachytiť novelizácie podmienok v nesúvisiacom zákone. Takýto prístup nikomu nepomôže a zvyšuje právnu neistotu.
Melišek Martin Melišek
CFO
Softec
rozhodne áno Veľké množstvo noviel urobilo našu legislatívu dostatočne neprehľadnou a „prílepkovanie“ situáciu ďalej zhoršuje bez skutočného dôvodu. Takže dodržiavať základný poriadok v tejto oblasti by bol aspoň drobný krok k zlepšeniu. Zásadnejší krok, ktorý by pomohol viac je obmedziť počet noviel a zaviesť povinnosť vydávať ich s dostatočným predstihom.
Veľké množstvo noviel urobilo našu legislatívu dostatočne neprehľadnou a „prílepkovanie“ situáciu ďalej zhoršuje bez skutočného dôvodu. Takže dodržiavať základný poriadok v tejto oblasti by bol aspoň drobný krok k zlepšeniu. Zásadnejší krok, ktorý by pomohol viac je obmedziť počet noviel a zaviesť povinnosť vydávať ich s dostatočným predstihom.
Mittner Martin Mittner
Country Manager
Nestlé Slovensko, s.r.o.
rozhodne áno Prílepky nesúvisiacich zákonov zneprehľadňujú legislatívny proces a takáto prax je absolútne neférová férová voči subjektom, ktorých sa takýto prílepok týka. Podobným problémom sú poslanecké návrhy zákonov, ktoré neprechádzajú štandardným pripomienkovým konaním.
Prílepky nesúvisiacich zákonov zneprehľadňujú legislatívny proces a takáto prax je absolútne neférová férová voči subjektom, ktorých sa takýto prílepok týka. Podobným problémom sú poslanecké návrhy zákonov, ktoré neprechádzajú štandardným pripomienkovým konaním.
Volek Martin Volek
riaditeľ
Volis International
neviem /nevyjadrujem sa/ iné
Rybárik Michal Rybárik
predseda
Asociácia lokálnych poskytovateľov internetu
rozhodne áno
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
rozhodne áno
Špaňár Michal Špaňár
generálny riaditeľ
Union poisťovňa a. s.
skôr áno Schvaľovanie zákonov pomocou prílepkom je veľmi nešťastná zvyklosť a táto určite pre občanov sťažuje dobrú orientáciu v zákonoch - ale o tom, či táto prax prekračuje ústavnosť však musí skutočne rozhodnúť na základe serióznej odbornej diskusie až samotný ústavný súd
Schvaľovanie zákonov pomocou prílepkom je veľmi nešťastná zvyklosť a táto určite pre občanov sťažuje dobrú orientáciu v zákonoch - ale o tom, či táto prax prekračuje ústavnosť však musí skutočne rozhodnúť na základe serióznej odbornej diskusie až samotný ústavný súd
Gazda Mikuláš Gazda
predseda predstavenstva
AGENDY, a.s., Vranov nad Topľou
rozhodne áno Takyto nezodpodny legislativny proces do znanej miery znizuje pravnu istotu na Slovensku. Za taketo prehresky su organmi verejnej moci najviac postihovane podnikatelske subjekty....
Takyto nezodpodny legislativny proces do znanej miery znizuje pravnu istotu na Slovensku. Za taketo prehresky su organmi verejnej moci najviac postihovane podnikatelske subjekty....
Michalik Milan Michalik
obchodný riaditeľ
PPA Controll, a.s., Bratislava
skôr áno
Kaňuščák Milín Kaňuščák
generálny riaditeľ
Kami Profit, s.r.o., Bratislava
skôr nie Je to niekedy nevyhnutné a nemali by sme zákonodarný orgán takto legislatívne obmedzovať. Je však na vládnej koalícii akým spôsobom svoje legislatívne návrhy presadzuje. Žiaľ veľmi často využíva tzv. "prílepok" to vytvára veľmi neprehľadný právny systém ! Takýto proces tiež obchádza rôzne profesné komori alebo mimovládne združenia, ktoré sú inak štandardne zapojené do legislatívneho procesu.
Je to niekedy nevyhnutné a nemali by sme zákonodarný orgán takto legislatívne obmedzovať. Je však na vládnej koalícii akým spôsobom svoje legislatívne návrhy presadzuje. Žiaľ veľmi často využíva tzv. "prílepok" to vytvára veľmi neprehľadný právny systém ! Takýto proces tiež obchádza rôzne profesné komori alebo mimovládne združenia, ktoré sú inak štandardne zapojené do legislatívneho procesu.
Vašek Miloš Vašek
generálny riaditeľ
DEXIS SLOVAKIA
skôr áno
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
rozhodne áno
Krempaský Miroslav Krempaský
CEO
Millennium, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Určite áno, lebo to nie je nič iné, ako výsledok obchodovania v parlamente. Zákony by mali byť motivované najlepším záujmom tejto krajiny, čo žiaľ nemusí byť v súlade so záujmami našich zvolených zástupcov.
Určite áno, lebo to nie je nič iné, ako výsledok obchodovania v parlamente. Zákony by mali byť motivované najlepším záujmom tejto krajiny, čo žiaľ nemusí byť v súlade so záujmami našich zvolených zástupcov.
Adamiš Miroslav Adamiš
riaditeľ
generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia
rozhodne áno
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
skôr áno Tento typ zmeny zákona by mal byť používaný len v krajnom prípade. Po 25 rokoch tvorby legislatívneho prostredia by týchto prípadov asi malo byť minimum. V slušnej krajine by na to nepotrebovali ústavný zákon, tam postačujú slušní a kompetentní volení zástupcovia, ktorí týmto spôsobom nepotrebujú podvádzať vlastných voličov.
Tento typ zmeny zákona by mal byť používaný len v krajnom prípade. Po 25 rokoch tvorby legislatívneho prostredia by týchto prípadov asi malo byť minimum. V slušnej krajine by na to nepotrebovali ústavný zákon, tam postačujú slušní a kompetentní volení zástupcovia, ktorí týmto spôsobom nepotrebujú podvádzať vlastných voličov.
Očenáš Miroslav Očenáš
CEO & Founder
Kvety.sk
neviem /nevyjadrujem sa/ iné
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
rozhodne áno Nie som právnik, ale aký zmysel dáva spraviť dodatok k zmluve, ktorý so zmluvou vôbec nesúvisí? Buď spravím novú zmluvu, alebo dodatkujem tú, kde to logicky patrí, ak taká existuje. Na pochopenie tohoto potrebujeme na Slovensku výrok ústavného súdu? To je veľmi smutné...
Nie som právnik, ale aký zmysel dáva spraviť dodatok k zmluve, ktorý so zmluvou vôbec nesúvisí? Buď spravím novú zmluvu, alebo dodatkujem tú, kde to logicky patrí, ak taká existuje. Na pochopenie tohoto potrebujeme na Slovensku výrok ústavného súdu? To je veľmi smutné...
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
rozhodne áno Legislatívny proces by mal byť zavŕšením dôkladného zvažovania prínosov a dopadov navrhovaného opatrenia. Netransparentné legislatívne "prílepky" sú skôr výsledkom lobingu a presadzovania parciálnych záujmov bez možnosti vyjadriť sa pre verejnosť.
Legislatívny proces by mal byť zavŕšením dôkladného zvažovania prínosov a dopadov navrhovaného opatrenia. Netransparentné legislatívne "prílepky" sú skôr výsledkom lobingu a presadzovania parciálnych záujmov bez možnosti vyjadriť sa pre verejnosť.
Šimon Pavel Šimon
konateľ
Pavel Šimon, s.r.o., Liptovský Mikuláš
rozhodne áno
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
rozhodne áno
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
neviem /nevyjadrujem sa/ iné
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
rozhodne áno
Gažík Peter Gažík
generálny riaditeľ
O2 Slovakia
rozhodne áno Pouzivanie "prilepkov" znizuje transparentnost a predvidatelnost celeho legislativneho procesu.
Pouzivanie "prilepkov" znizuje transparentnost a predvidatelnost celeho legislativneho procesu.
Vilem Peter Vilem
riaditeľ
Vema, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Táto situácia dlhodobo spôsobuje nejasnosti a komplikuje prehľad v legislatíve. Verím, že by to primälo zákonodárcov a vládu pripravovať zákony , ktoré budú domyslené a podstatne jednoduchšie.
Táto situácia dlhodobo spôsobuje nejasnosti a komplikuje prehľad v legislatíve. Verím, že by to primälo zákonodárcov a vládu pripravovať zákony , ktoré budú domyslené a podstatne jednoduchšie.
Markovič Peter Markovič
dekan
Fakulta podnikového manažmentu EU v Bratislave
rozhodne áno “Prílepkami” sa zneprehľadňuje legislatíva a svedčí to o nekoncepčnom prístupe k riešeniu konkrétnych problémov.
“Prílepkami” sa zneprehľadňuje legislatíva a svedčí to o nekoncepčnom prístupe k riešeniu konkrétnych problémov.
Špoták Peter Špoták
predseda predstavenstva
Maesta, a. s., Bratislava
rozhodne áno
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
rozhodne áno
Strýček Peter Strýček
regionálny riaditeľ pre akvizície a rozvoj
ENGIE Services
skôr áno
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
skôr áno
Papanek Peter Papanek
managing partner
Neuropea
skôr nie
Bláha Petr Bláha
podpredseda predstavenstva a generálny riaditeľ
Duslo, a.s.
rozhodne áno Má to naprostou logiku aby se zabránilo "kupčení a kutění" poslanců a různých partikulárních opatření lobbistických a jiných zájmových skupin
Má to naprostou logiku aby se zabránilo "kupčení a kutění" poslanců a různých partikulárních opatření lobbistických a jiných zájmových skupin
Pala Radovan Pala
partner
TaylorWessing e/n/w/c advokáti s. r. o.
rozhodne áno Samozrejme. Je to arogantný výsmech právneho štátu, keď tí čo prijímajú zákony (poslanci) pri tom sami flagrantne porušujú zákon, ktorý takéto prílepky nepripúšťa. Vysielajú tak všetkým signál (napr. daňovým podvodníkom aj extrémistom), že zákony netreba brať vážne a ich porušenie je vlastne v poriadku a bez sankcie.
Samozrejme. Je to arogantný výsmech právneho štátu, keď tí čo prijímajú zákony (poslanci) pri tom sami flagrantne porušujú zákon, ktorý takéto prílepky nepripúšťa. Vysielajú tak všetkým signál (napr. daňovým podvodníkom aj extrémistom), že zákony netreba brať vážne a ich porušenie je vlastne v poriadku a bez sankcie.
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
rozhodne áno Je to úplná katastrofa, ak chce ktokoľvek čokoľvek dohľadať je bez šance. Legislatívny proces je v tomto smere katastrofálny.
Je to úplná katastrofa, ak chce ktokoľvek čokoľvek dohľadať je bez šance. Legislatívny proces je v tomto smere katastrofálny.
Kočan Rastislav Kočan
Managing Partner
Go4insight
rozhodne áno Zákony sú pre ľudí a ak chceme, aby boli dodržiavané, mali by byť čo najprehľadnejšie. "Prílpeky" sú frustrujúce a znižujú dôveru v celý právny systém. V drogérií predsa nekupujeme motorový olej ani korčule nehľadáme v lekárni...
Zákony sú pre ľudí a ak chceme, aby boli dodržiavané, mali by byť čo najprehľadnejšie. "Prílpeky" sú frustrujúce a znižujú dôveru v celý právny systém. V drogérií predsa nekupujeme motorový olej ani korčule nehľadáme v lekárni...
Rybníček Richard Rybníček
primátor mesta
Mesto Trenčín
rozhodne áno
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
rozhodne áno Tento postup je nepochybne protiústavný a v rozpore s elementárnymi zásadami právneho štátu. Akurát sa, na rozdiel od Čiech, nenašiel za tie roky nikto, kto by túto neférovú prax chcel zmeniť. Vyhovuje totiž všetkým politikom naprieč politickým spektrom. Žiaľ...!
Tento postup je nepochybne protiústavný a v rozpore s elementárnymi zásadami právneho štátu. Akurát sa, na rozdiel od Čiech, nenašiel za tie roky nikto, kto by túto neférovú prax chcel zmeniť. Vyhovuje totiž všetkým politikom naprieč politickým spektrom. Žiaľ...!
Zubaľ Roman Zubaľ
generálny riaditeľ
BPT Leasing, a.s.
skôr áno
Vlček Roman Vlček
predseda predstavenstva
Slovenská Asociácia správcovských spoločností
skôr áno
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
rozhodne áno
Lukačka Rudolf Lukačka
konateľ
Relas, s.r.o.
rozhodne áno
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
Danubiatel, a.s., Bratislava
skôr áno
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
rozhodne nie
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
rozhodne áno Ustava je vazny dokument. Nezasluzi si povrchnost ani rychlost na ukor vaznosti a dokumentarnej ivonkajskovej solidnosti
Ustava je vazny dokument. Nezasluzi si povrchnost ani rychlost na ukor vaznosti a dokumentarnej ivonkajskovej solidnosti
Meszlényi Štefan Meszlényi
konateľ
Komárňanské tlačiarne
rozhodne áno
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
skôr áno
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
skôr áno
Gregor Tibor Gregor
výkonný riaditeľ
Klub 500
rozhodne áno A taktiež by malo byt "regulované" podávanie poslaneckých pozmeňovacích návrhov v pléne NRSR a na rokovaniach výborov, ktorými vláda obchádza štandardný legislatívny proces. Mala by byť uzákonená povinnosť predloženia všetkých poslaneckých pozmeňovacích návrhov na štandardné verejné pripomienkové konanie.
A taktiež by malo byt "regulované" podávanie poslaneckých pozmeňovacích návrhov v pléne NRSR a na rokovaniach výborov, ktorými vláda obchádza štandardný legislatívny proces. Mala by byť uzákonená povinnosť predloženia všetkých poslaneckých pozmeňovacích návrhov na štandardné verejné pripomienkové konanie.
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno Zákaz prílepkov určite zvýši profesionalitu pri príprave zákonov, a neumožní poslancom takto brutálne pozliepať zákony, ktoré k sebe nepatria a takto sa drzo vysmievať poctivým ľuďom a firmám priamo do tváre, ako to robí vládna koalícia v súčasnosti.
Zákaz prílepkov určite zvýši profesionalitu pri príprave zákonov, a neumožní poslancom takto brutálne pozliepať zákony, ktoré k sebe nepatria a takto sa drzo vysmievať poctivým ľuďom a firmám priamo do tváre, ako to robí vládna koalícia v súčasnosti.
Mezírka Tomáš Mezírka
Country Manager
Atradius Crédito y Caución S.A. de Seguros y Reaseguros, pobočka poisťovne z iného členského štátu
rozhodne áno Určitě by to mělo smysl - ten chaos způsobovaný přílepky je neuvěřitelný. A to ještě nemluvíme o "přílepcích" na zakázku různých zájmových skupin, to už je úplně jiné kafe. Pokud chceme novelizovat zákon, tak ano - ale aktualizací příslušného přepisu, ne přes naprosto nesouvisející zákony.
Určitě by to mělo smysl - ten chaos způsobovaný přílepky je neuvěřitelný. A to ještě nemluvíme o "přílepcích" na zakázku různých zájmových skupin, to už je úplně jiné kafe. Pokud chceme novelizovat zákon, tak ano - ale aktualizací příslušného přepisu, ne přes naprosto nesouvisející zákony.
Kalivoda Tomáš Kalivoda
riaditeľ sekcie komerčného poistenia
Union poisťovňa, a.s.
skôr áno
Dvorový Vladimír Dvorový
generálny riaditeľ
ProCare a Svet zdravia
rozhodne áno Transparentnosť a poriadok v legislatíve je jedným z prejavov dobre organizovanej štátnej administratívy a politickej kultúry.
Transparentnosť a poriadok v legislatíve je jedným z prejavov dobre organizovanej štátnej administratívy a politickej kultúry.
Hanes Vladimír Hanes
Zakladateľ Hanes Executive Search
Hanes Exeuctive Search
rozhodne áno
Kupčo Vladimír Kupčo
CEO
VNET, a.s., Bratislava
rozhodne áno Ako študent som vykonával odbornú prax v jednom z výborov Národnej rady Slovenskej republiky. Rozumiem, že dôvodom takéhoto "prílepkovania" zákonov je predovšetkým časová tieseň. Návrh, schválenie a zverejnenie každého zákona má predpísaný postup a trvá dlhší čas. Avšak zákony štátu platia pre všetkých jeho obyvateľov bez rozdielu a neznalosť zákona nikoho neospravedlňuje, preto by mali byť prehľadné a zrozumiteľné. Zákonodarný zbor, aj preto že je volený priamo ľudom, by mal byť práve tým orgánom ktorému by malo najviac záležať na prehľadnosti a zrozumiteľnosti zákonov. Je poľutovaniahodné, že vôbec musela vzniknúť diskusia o tom, či by „prílepkovanie“ zákonov mal zakázať ústavný súd. Ten má iné ústavné úlohy. Miešanie zákonov by si mal v prvom rade zakázať sám zákonodarný zbor a to buď nepísaným pravidlom, alebo hoci ústavným zákonom. Vedel by sa tak ubrániť tlaku vlády na takéto „ad hoc“ riešenia. V prípade skutočne nečakanej potreby nového zákona existuje možnosť zrýchleného legislatívneho konania.
Ako študent som vykonával odbornú prax v jednom z výborov Národnej rady Slovenskej republiky. Rozumiem, že dôvodom takéhoto "prílepkovania" zákonov je predovšetkým časová tieseň. Návrh, schválenie a zverejnenie každého zákona má predpísaný postup a trvá dlhší čas. Avšak zákony štátu platia pre všetkých jeho obyvateľov bez rozdielu a neznalosť zákona nikoho neospravedlňuje, preto by mali byť prehľadné a zrozumiteľné. Zákonodarný zbor, aj preto že je volený priamo ľudom, by mal byť práve tým orgánom ktorému by malo najviac záležať na prehľadnosti a zrozumiteľnosti zákonov. Je poľutovaniahodné, že vôbec musela vzniknúť diskusia o tom, či by „prílepkovanie“ zákonov mal zakázať ústavný súd. Ten má iné ústavné úlohy. Miešanie zákonov by si mal v prvom rade zakázať sám zákonodarný zbor a to buď nepísaným pravidlom, alebo hoci ústavným zákonom. Vedel by sa tak ubrániť tlaku vlády na takéto „ad hoc“ riešenia. V prípade skutočne nečakanej potreby nového zákona existuje možnosť zrýchleného legislatívneho konania.

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní