Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Myslíte si, že štát by mal vstupovať do cenotvorby obchodných reťazcov?

  1. rozhodne áno 0 %
  2. skôr áno 2 %
  3. skôr nie 22 %
  4. rozhodne nie 72 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 5 %


Uzávierka hlasovania: 25.02.2019. Počet respondentov: 110.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
skôr nie Štát má zabezpečiť férové podnikateľské prostredie a nie regulovať interné procesy firiem.
Štát má zabezpečiť férové podnikateľské prostredie a nie regulovať interné procesy firiem.
Viceník Andrej Viceník
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ Divízie firemného bankovníctva
VÚB, a.s.
rozhodne nie Stat sa ma starat o blaho svojich obcanov. Pochybujem ze rozne nesystemove zasahy do cenotvorby, konstrukcie specialnych dani ci odvodov, prispievaju k tomuto cielu.
Stat sa ma starat o blaho svojich obcanov. Pochybujem ze rozne nesystemove zasahy do cenotvorby, konstrukcie specialnych dani ci odvodov, prispievaju k tomuto cielu.
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
rozhodne nie Štát v poslednom období vstupuje nielen do cenotvorby, ale i do nákladov spoločností, do miezd spoločností bez akejkoľvek zodpovednosti za hospodárske výsledky. A čo urobí ak sa znížia zisky spoločností? No rozšíri základ dane z príjmov právnických osôb. Namiesto systémových zmien na podporu akcelerácie rastu celej ekonomiky (napr. digitalizácia, vzdelanie, vymožiteľnosť páva,...) rieši operatívne, čiastkové záležitosti, ktoré majú len politický efekt. Ale v porovnaní s inými krajinami EU a dokonca i V4, Slovensko zaostáva.
Štát v poslednom období vstupuje nielen do cenotvorby, ale i do nákladov spoločností, do miezd spoločností bez akejkoľvek zodpovednosti za hospodárske výsledky. A čo urobí ak sa znížia zisky spoločností? No rozšíri základ dane z príjmov právnických osôb. Namiesto systémových zmien na podporu akcelerácie rastu celej ekonomiky (napr. digitalizácia, vzdelanie, vymožiteľnosť páva,...) rieši operatívne, čiastkové záležitosti, ktoré majú len politický efekt. Ale v porovnaní s inými krajinami EU a dokonca i V4, Slovensko zaostáva.
Zaťko Andrej Zaťko
generálny riaditeľ
Poštová banka
rozhodne nie Cenotvorba má byť výsledkom dopytu a ponuky, mozno s vynimkou rozumnej regulacie pri monopoloch. Nemá byť robená od štátneho úradníckeho stola. Ibaže by sme si brali za príklad Venezuelu a Severnu koreu.
Cenotvorba má byť výsledkom dopytu a ponuky, mozno s vynimkou rozumnej regulacie pri monopoloch. Nemá byť robená od štátneho úradníckeho stola. Ibaže by sme si brali za príklad Venezuelu a Severnu koreu.
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
rozhodne nie ide o nesystémový krok, ktorý v konečnom dôsledku bude znamenať, že poľnohospodárom "pomôžu" samotní spotrebitelia, ktorí to zaplatia na zvýšených cenách potravín ...
ide o nesystémový krok, ktorý v konečnom dôsledku bude znamenať, že poľnohospodárom "pomôžu" samotní spotrebitelia, ktorí to zaplatia na zvýšených cenách potravín ...
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
skôr nie
Scheber Anton Scheber
konateľ
Softec, s.r.o.
skôr nie
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
rozhodne nie
Bator Dariusz Tomasz Bator
CEO
BILLA, s.r.o, Bratislava
rozhodne nie Deformuje to základné trhové princípy a je v rozpore s právom na podnikanie. Nadmerné zasahovanie do pravidiel na obchodnom trhu je v nesúlade nielen so slovenskou, ale aj európskou legislatívou. Je to pozostatok z 20. storočia. Okrem toho stráca aj na praktickom význame. Buďme realisti - napriek tomu, čo nám tvrdia politici, kráľom na vysoko-konkurenčnom slovenskom obchodnom trhu je dnes kupujúci. Len ten svojím správaním ovplyvňuje ceny a sortiment a nakúpi si podľa svojich preferencií. Akékoľvek zásahy štátu do úrovne cien vyvolávajú na trhu nerovnováhu. Z praktického pohľadu znamenajú len presun záujmu zákazníkov k inej skupine produktov.
Deformuje to základné trhové princípy a je v rozpore s právom na podnikanie. Nadmerné zasahovanie do pravidiel na obchodnom trhu je v nesúlade nielen so slovenskou, ale aj európskou legislatívou. Je to pozostatok z 20. storočia. Okrem toho stráca aj na praktickom význame. Buďme realisti - napriek tomu, čo nám tvrdia politici, kráľom na vysoko-konkurenčnom slovenskom obchodnom trhu je dnes kupujúci. Len ten svojím správaním ovplyvňuje ceny a sortiment a nakúpi si podľa svojich preferencií. Akékoľvek zásahy štátu do úrovne cien vyvolávajú na trhu nerovnováhu. Z praktického pohľadu znamenajú len presun záujmu zákazníkov k inej skupine produktov.
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Kohútiková Elena Kohútiková
podpredsedníčka Dozornej rady
VÚB, a.s.
rozhodne nie Administrarivne urcovat ceny alebo akukolvek ich zlozku v prostredi, v ktorom vladne prirodzena konkurencia, nie je ulohou statu. Zakaznikom to zvysi ceny alebo znizi kvalitu nakupovanych potravin. Vytvorenie a pouzitie fondu na podporu domacich vyrobcov takymto sposobom je nesystemove a kontroverzne riesenie. Stat ma uplne ine ulohy a tie by si mal v prvom rade kvalitne plnit. A tam je prace dost...
Administrarivne urcovat ceny alebo akukolvek ich zlozku v prostredi, v ktorom vladne prirodzena konkurencia, nie je ulohou statu. Zakaznikom to zvysi ceny alebo znizi kvalitu nakupovanych potravin. Vytvorenie a pouzitie fondu na podporu domacich vyrobcov takymto sposobom je nesystemove a kontroverzne riesenie. Stat ma uplne ine ulohy a tie by si mal v prvom rade kvalitne plnit. A tam je prace dost...
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Vítek Filip Vítek
data science director
Teamviewer
rozhodne nie Cenová regulácia je na mieste iba tam, kde koncový spotrebiteľ tratí na úkor marže podnikateľa. Marže našich obchodných reťazcov takýto stav vôbec nenavodzujú.
Cenová regulácia je na mieste iba tam, kde koncový spotrebiteľ tratí na úkor marže podnikateľa. Marže našich obchodných reťazcov takýto stav vôbec nenavodzujú.
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
rozhodne nie Alebo tu chcete Severnú Kóreu?
Alebo tu chcete Severnú Kóreu?
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
skôr nie
Havelka Ján Havelka
CEO
GroupM Slovakia
rozhodne nie
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
rozhodne nie Štát by nemal vstupovať do ničoho, lebo všade, kam vstúpi sú iba problémy. Ja považujem súčasný štát za najväčšieho nepriateľa slušných občanov.
Štát by nemal vstupovať do ničoho, lebo všade, kam vstúpi sú iba problémy. Ja považujem súčasný štát za najväčšieho nepriateľa slušných občanov.
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
rozhodne nie Stát by měl začít pořádně dělat to co je jeho role a ne se plést do stále nových a nových oblastí našeho života a podnikání. Asi fakt nemají co na práci...
Stát by měl začít pořádně dělat to co je jeho role a ne se plést do stále nových a nových oblastí našeho života a podnikání. Asi fakt nemají co na práci...
Šedivý Jaroslav Šedivý
generálny riaditeľ, predseda predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s.
rozhodne nie
Burza Joseph M. Burza
prezident
Kanadská obchodná komora v Slovenskej republike
rozhodne nie V Kanade sú zásahy do cenotvorby obchodných reťazcov nemysliteľné. Štát by sa mal starať len o zabezpečenie "zdravej! fair play konkurencie. Mal by dohliadať na dodržiavanie hygienických noriem, zdravotnej nezávadnosti prodoktov, vyplácania príplatkov za prácu v noci a počas štátnych sviatkov, atď. V trhovej ekonomike by nemali mať miesto žiadne populistické a ani politické štátne zásahy. V konečnom dôsledku nato totiž doplatí práve spotrebiteľ...
V Kanade sú zásahy do cenotvorby obchodných reťazcov nemysliteľné. Štát by sa mal starať len o zabezpečenie "zdravej! fair play konkurencie. Mal by dohliadať na dodržiavanie hygienických noriem, zdravotnej nezávadnosti prodoktov, vyplácania príplatkov za prácu v noci a počas štátnych sviatkov, atď. V trhovej ekonomike by nemali mať miesto žiadne populistické a ani politické štátne zásahy. V konečnom dôsledku nato totiž doplatí práve spotrebiteľ...
Berko Jozef Berko
konateľ
Potraviny DELIA
rozhodne nie
Galdun Jozef Galdun
Key account manager
ENGINE Services
rozhodne nie Štát by mal riešiť dôležitejšie veci , ale v tých zlyháva. Zdravotníctvo ! Školstvo !Riešenie odvodu 2,5 % je populistické a neszstémové riešenie.
Štát by mal riešiť dôležitejšie veci , ale v tých zlyháva. Zdravotníctvo ! Školstvo !Riešenie odvodu 2,5 % je populistické a neszstémové riešenie.
Hajko Jozef Hajko
analytik
rozhodne nie
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
rozhodne nie
Suchánek Juraj Suchánek
výkonný riaditeľ
Inštitút urbánneho rozvoja
skôr nie
Vozár Juraj Vozár
výkonný riaditeľ
Biomin, a.s, Cífer
rozhodne nie Ide o zásadne chybné rozhodnutie, regulácia prináša len komplikácie, neprehľadnosť a cestu k obchádzaniu. Pomer dopyt/ponuka je dostatočnou zárukou pre samo-reguláciu trhu, prináša jasné odberateľské vzťahy. Januárová potravinová inflácia ukázala kto v konečnom dôsledku vstup štátu zaplatí.
Ide o zásadne chybné rozhodnutie, regulácia prináša len komplikácie, neprehľadnosť a cestu k obchádzaniu. Pomer dopyt/ponuka je dostatočnou zárukou pre samo-reguláciu trhu, prináša jasné odberateľské vzťahy. Januárová potravinová inflácia ukázala kto v konečnom dôsledku vstup štátu zaplatí.
Janči Juraj Janči
country manažér
Coface Slovakia, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Cenotvorba by mala byť výhradnou záležitosťou medzi obchodnými partnermi a zákazníkmi. Daňové zaťaženie, priame či nepriame upravuje obchodné vzťahy dostatočne, všetko ostatné je už krivenie trhu.
Cenotvorba by mala byť výhradnou záležitosťou medzi obchodnými partnermi a zákazníkmi. Daňové zaťaženie, priame či nepriame upravuje obchodné vzťahy dostatočne, všetko ostatné je už krivenie trhu.
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
rozhodne nie Nech štát pomáha, kde rozumie vie, a neprekáža, kde nevie rozumne pomáhať.
Nech štát pomáha, kde rozumie vie, a neprekáža, kde nevie rozumne pomáhať.
Zavacká Katarína Zavacká
historička práva
rozhodne nie To sa robí len za vojny a pri živelných katastrofách.
To sa robí len za vojny a pri živelných katastrofách.
Černák Ľudovít Černák
predseda predstavenstva
Sitno Holding
rozhodne nie Jednoznačne nie . Ůžeru v rómskych osadách by sa nám vôbec nepodarilo znížiť , keby sme pre úžerníkov zaviedli nejaký dodatočný odvod alebo poplatok. Ůspech sa dostavil prijatím zákona o úžere a jej presným vymedzením. Podobne aj pri obchodných reťazcoch by mal štát prostredníctvom legislatívy kontrolovať kvalitu a uroveň predávaných produktov, ale vstupovať do tvorby cien by nemal .
Jednoznačne nie . Ůžeru v rómskych osadách by sa nám vôbec nepodarilo znížiť , keby sme pre úžerníkov zaviedli nejaký dodatočný odvod alebo poplatok. Ůspech sa dostavil prijatím zákona o úžere a jej presným vymedzením. Podobne aj pri obchodných reťazcoch by mal štát prostredníctvom legislatívy kontrolovať kvalitu a uroveň predávaných produktov, ale vstupovať do tvorby cien by nemal .
Eckhardtová Lýdia Eckhardtová
majiteľka
Módny salón Lýdia Eckhardt
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
neviem / nevyjadrujem sa / iné do cenotvorby nie, ale urcite je treba vytvorit v sietach priestor pre lokalnych vyrobcov. ak sa to da v nemecku tak sa to da v tom istom retazci aj na slovensku. ak myslim priestor tak nie v podobe " exluzivnej policky" s. nalepkou bio, regio atd a s cenami / marza,i- dvojnasobne vacsime ako v nosnych vyrobkoch. ma ist o velkorysy, upraveny priestor pre dodavatelov z regionu.
do cenotvorby nie, ale urcite je treba vytvorit v sietach priestor pre lokalnych vyrobcov. ak sa to da v nemecku tak sa to da v tom istom retazci aj na slovensku. ak myslim priestor tak nie v podobe " exluzivnej policky" s. nalepkou bio, regio atd a s cenami / marza,i- dvojnasobne vacsime ako v nosnych vyrobkoch. ma ist o velkorysy, upraveny priestor pre dodavatelov z regionu.
Smik Marián Smik
generálny riaditeľ
Probugas, a.s., Bratislava, člen skupiny AEN Group
skôr nie
Ráno Marián Ráno
riaditeľ
Solidita, s.r.o., Bratislava
skôr nie Štát by v princípe nemal zasahovať do cenotvorby obchodných reťazcov, pokiaľ na to neexistuje vážny dôvod. Za vážny dôvod však nepovažujem zavedenie odvodov pre reťazce, ktoré teraz treba nejako "žehliť" umelými zásahmi a kontrolami cenotvorieb.
Štát by v princípe nemal zasahovať do cenotvorby obchodných reťazcov, pokiaľ na to neexistuje vážny dôvod. Za vážny dôvod však nepovažujem zavedenie odvodov pre reťazce, ktoré teraz treba nejako "žehliť" umelými zásahmi a kontrolami cenotvorieb.
Christenko Marián Christenko
generálny riaditeľ
KOSIT, a.s., Košice
rozhodne nie Štát by sa mal v prípade obchodných reťazcov venovať predovšetkým tomu aby vytváral a chránil konkurenčné prostredie, dbal na dodržiavanie predpisov ohľadom kvalitatívnych vlastností predávaných výrobkov a dohliadal na dodržiavanie súvisiacej legislatívy.
Štát by sa mal v prípade obchodných reťazcov venovať predovšetkým tomu aby vytváral a chránil konkurenčné prostredie, dbal na dodržiavanie predpisov ohľadom kvalitatívnych vlastností predávaných výrobkov a dohliadal na dodržiavanie súvisiacej legislatívy.
Šarmír Marko Šarmír
Managing partner
RecruitMen & Developium Group
rozhodne nie
Ďurik Maroš Ďurik
CEO
Across Private Investments
neviem / nevyjadrujem sa / iné Áno, ale iba nepriamo. Tak, že bude dbať aj na to, aby sme kupovali len nezávadné potraviny...
Áno, ale iba nepriamo. Tak, že bude dbať aj na to, aby sme kupovali len nezávadné potraviny...
Wiedermann Martin Wiedermann
generálny riaditeľ
Centrálny depozitár cenných papierov SR
skôr nie
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
skôr nie Mal by sa však lepšie pozrieť na náklady zahraničných spoločností fakturované od zahraničných matiek. Neúmerne vysoké faktúry za rôzne niekedy aj vymyslené služby slúžia na umelé zníženie zisku na Slovensku a jeho presunutie do krajiny s nižšou daňou.
Mal by sa však lepšie pozrieť na náklady zahraničných spoločností fakturované od zahraničných matiek. Neúmerne vysoké faktúry za rôzne niekedy aj vymyslené služby slúžia na umelé zníženie zisku na Slovensku a jeho presunutie do krajiny s nižšou daňou.
Volek Martin Volek
riaditeľ
Volis International
skôr nie Obchodné reťazce sa často správajú ako monopoly, často tlačia dodávateľov do podmienok, ktoré sú likvidáčné, pritom mnohé dosahujú nadmerné zisky. Zároveň som za slobodu trhu, kde konkurenčné prostredie rozhoduje o cenotvorbe.
Obchodné reťazce sa často správajú ako monopoly, často tlačia dodávateľov do podmienok, ktoré sú likvidáčné, pritom mnohé dosahujú nadmerné zisky. Zároveň som za slobodu trhu, kde konkurenčné prostredie rozhoduje o cenotvorbe.
Musil Martin Musil
konateľ
Intrum Slovakia s.r.o.
rozhodne nie
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
rozhodne nie Určite nie. Štát má unikátnu schopnosť poškodiť spotrebiteľov a deformovať prostredie. A cenová regulácia je práve takým nástrojom.
Určite nie. Štát má unikátnu schopnosť poškodiť spotrebiteľov a deformovať prostredie. A cenová regulácia je práve takým nástrojom.
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
rozhodne nie
Kubala Martin Kubala
generálny riaditeľ SEE
Hewlett-Packard Slovakia
rozhodne nie
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
rozhodne nie Ide o nesystémový krok deformujúci podnikateľské prostredie.
Ide o nesystémový krok deformujúci podnikateľské prostredie.
Kostič Martin Kostič
riaditeľ
Emark, s.r.o.
rozhodne nie Štát nesmie vstupovať do cenotvorby žiadneho súkromného subjektu. Má iné prostriedky, akými môže dosiahnuť svoje ciele.
Štát nesmie vstupovať do cenotvorby žiadneho súkromného subjektu. Má iné prostriedky, akými môže dosiahnuť svoje ciele.
Chocholáček Martin Chocholáček
Vice President
Enterprise Investors
rozhodne nie Maloobchod s potravinami je vysoko konkurenčné odvetvie, preto nevidím dôvod na akékoľvek dodatočné regulácie zo strany štátu. Práve naopak, je v záujme spotrebiteľa, aby štát prostredníctvom relevantných inštitúcií (v tomto prípade Protimonopolný úrad) chránil hospodársku súťaž. A je v záujme štátu udržiavať predvídateľné podnikateľské prostredie, čo je nevyhnutná podmienka na príliv investícií, bez ktorých bude ekonomika len ťažko napredovať.
Maloobchod s potravinami je vysoko konkurenčné odvetvie, preto nevidím dôvod na akékoľvek dodatočné regulácie zo strany štátu. Práve naopak, je v záujme spotrebiteľa, aby štát prostredníctvom relevantných inštitúcií (v tomto prípade Protimonopolný úrad) chránil hospodársku súťaž. A je v záujme štátu udržiavať predvídateľné podnikateľské prostredie, čo je nevyhnutná podmienka na príliv investícií, bez ktorých bude ekonomika len ťažko napredovať.
Jacko Martin Jacko
managing partner
Lansky, Ganzger & Partner Rechtsanwälte, s.r.o, Bratislava
rozhodne nie Nie. Ak sú ale nejaké výnimočne situácie, ktoré by vstup štátu mohli odôvodňovať, tak iba v nevyhnutnej miere.
Nie. Ak sú ale nejaké výnimočne situácie, ktoré by vstup štátu mohli odôvodňovať, tak iba v nevyhnutnej miere.
Mittner Martin Mittner
Country Manager
Nestlé Slovensko, s.r.o.
rozhodne nie Cenu v konkurenčnom prostredí má určiť trh, nie štát. Navrhovaná regulácia obchodných marží môže vytvoriť nerovnováhu a paradoxne zapríčiniť rast cien, obmedzenie sortimentu a zhoršenie kvality na domácom trhu. Cesta ku kvalitnejším a lacnejším potravinám vedie cez intenzívnejšiu konkurenciu.
Cenu v konkurenčnom prostredí má určiť trh, nie štát. Navrhovaná regulácia obchodných marží môže vytvoriť nerovnováhu a paradoxne zapríčiniť rast cien, obmedzenie sortimentu a zhoršenie kvality na domácom trhu. Cesta ku kvalitnejším a lacnejším potravinám vedie cez intenzívnejšiu konkurenciu.
Melišek Martin Melišek
CFO
Softec
neviem / nevyjadrujem sa / iné Otázka je príliš všeobecná, a podľa mňa sa na ňu nedá odpovedať. Vstupovaním do cenotvorby je aj nastavenie podmienok, na základe ktorých ceny vznikajú a ktoré sú potom kontrolované a vynucované – čo je zvyčajná činnosť štátu. Na druhom konci vstupovania do cenotvorby je centrálne plánovanie a stanovovanie cien ako sme ho poznali dlhé roky a od základu sa neosvedčilo.
Otázka je príliš všeobecná, a podľa mňa sa na ňu nedá odpovedať. Vstupovaním do cenotvorby je aj nastavenie podmienok, na základe ktorých ceny vznikajú a ktoré sú potom kontrolované a vynucované – čo je zvyčajná činnosť štátu. Na druhom konci vstupovania do cenotvorby je centrálne plánovanie a stanovovanie cien ako sme ho poznali dlhé roky a od základu sa neosvedčilo.
Mundierová Martina Mundierová
CEO
MST PARTNERS, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Bošňák Matej Bošňák
vedúci partner EY na Slovensku
EY v SR
skôr nie Ak by štát prišiel s fundovanou analýzou prečo to robí, tak by sa dalo o tom uvažovat. Ostatný zásah do fungovania reťazcov formou špeciálneho odvodu , ale priniesom zdraženie pre spotrebiteľa. Takže odpoveď je : Štát nech sa do všetkého nepletie !
Ak by štát prišiel s fundovanou analýzou prečo to robí, tak by sa dalo o tom uvažovat. Ostatný zásah do fungovania reťazcov formou špeciálneho odvodu , ale priniesom zdraženie pre spotrebiteľa. Takže odpoveď je : Štát nech sa do všetkého nepletie !
Beňuška Matej Beňuška
Public Policy Manager, Central, Eastern and Southern Europe
Taxify
rozhodne nie
Gazda Mikuláš Gazda
predseda predstavenstva
AGENDY, a.s., Vranov nad Topľou
rozhodne nie Rozhodne nie. Cenotvorba je upravená zákonom o cenách. Tu určil zákonodarca pravidla hry. Ostatné je potrebné prenechať na zmluvné vzťahy medzi podnikateľskými subjektami. Každý iný politický motivovaný zásah je kontraproduktívny a má vplyv na rast ceny pre spotrebiteľa.
Rozhodne nie. Cenotvorba je upravená zákonom o cenách. Tu určil zákonodarca pravidla hry. Ostatné je potrebné prenechať na zmluvné vzťahy medzi podnikateľskými subjektami. Každý iný politický motivovaný zásah je kontraproduktívny a má vplyv na rast ceny pre spotrebiteľa.
Michalik Milan Michalik
obchodný riaditeľ
PPA Controll, a.s., Bratislava
rozhodne nie
Vašek Miloš Vašek
generálny riaditeľ
DEXIS SLOVAKIA
skôr nie
Gloznek Miloš Gloznek
projektový manažér
ŽSR
rozhodne nie
Milanovič Miloš Milanovič
riaditeľ
PS Stavby
rozhodne nie Štát priamo, či nepriamo vstupuje do cenotvorby v každom jednom odvetví, či už daňami, odvodmi, alebo rôznymi poplatkami. Skutočnosť, že z ceny litra benzínu tvoria dane až 60%, alebo že na čistú mzdu pripadá takmer rovnaká suma daní a odvodov je zarážajúca.
Štát priamo, či nepriamo vstupuje do cenotvorby v každom jednom odvetví, či už daňami, odvodmi, alebo rôznymi poplatkami. Skutočnosť, že z ceny litra benzínu tvoria dane až 60%, alebo že na čistú mzdu pripadá takmer rovnaká suma daní a odvodov je zarážajúca.
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
skôr nie
Očenáš Miroslav Očenáš
CEO & Founder
Kvety.sk
skôr nie Osobne som skôr za systémové riešenia a tvorbu podnikateľského prostredia, ktoré je priaznivé pre konkurenciu.
Osobne som skôr za systémové riešenia a tvorbu podnikateľského prostredia, ktoré je priaznivé pre konkurenciu.
Adamiš Miroslav Adamiš
riaditeľ
generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia
rozhodne nie V ziadnom pripade, v trhovej ekonomike je to nepripustne.
V ziadnom pripade, v trhovej ekonomike je to nepripustne.
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
rozhodne nie Štát by mal zasahovať výlučne tam, kde zlyhávajú trhové mechanizmy. Na to má aj štruktúry - jednou z nich je Protimonoplný úrad. Zasahovanie na základe akýchkoľvek iných - a teda politicko-populistických dôvodov prináša v dlhodobom horizonte zlyhanie. Venezuela je veľmi aktuálne dobrým príkladom.
Štát by mal zasahovať výlučne tam, kde zlyhávajú trhové mechanizmy. Na to má aj štruktúry - jednou z nich je Protimonoplný úrad. Zasahovanie na základe akýchkoľvek iných - a teda politicko-populistických dôvodov prináša v dlhodobom horizonte zlyhanie. Venezuela je veľmi aktuálne dobrým príkladom.
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
skôr nie Štát má dostatočné iné regulačné nástroje, aby chránil slabšiu stranu - spotrebiteľa. Ako ukazujú problémy slovenských poľnohospodárov, nie sú to obchodné reťazce, ktoré ich ohrozujú.
Štát má dostatočné iné regulačné nástroje, aby chránil slabšiu stranu - spotrebiteľa. Ako ukazujú problémy slovenských poľnohospodárov, nie sú to obchodné reťazce, ktoré ich ohrozujú.
Šimon Pavel Šimon
konateľ
Pavel Šimon, s.r.o., Liptovský Mikuláš
rozhodne nie
Mík Pavel Mík
obchodný riaditeľ
ABB
rozhodne nie V žiadnom prípade. Každé krivenie trhu sa vráti v podobe ďalšieho negatívneho javu.
V žiadnom prípade. Každé krivenie trhu sa vráti v podobe ďalšieho negatívneho javu.
Lančarič Pavol Lančarič
predseda dozornej rady
Orange Slovensko, a.s.
skôr nie
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
rozhodne nie
Balint Peter Balint
Managing Partner
Infinity Capital Group, a.s. / Infinity Capital o.c.p., a.s.
rozhodne nie
Augustinič Peter Augustinič
obchodný a marketingový riaditeľ
QBSW
rozhodne nie
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Štát má mať všetky nástroje na to, aby kontroloval podnikanie, či je v súlade s právnym poriadkom našej krajiny a či sú dodržiavané všetky normy a pravidlá, platné pre tú-ktorú oblasť podnikania. Ďalej by sa mal starať o to, aby všetky tieto pravidlá boli zrozumiteľné a stabilné, ich dodržiavanie spravodlivo vyžadované od všetkých. Mal by zabezpečiť, aby tak podnikatelia ako aj zákazníci sa dokázali domôcť v reálnom čase svojich práv. Štát nemá mať právo vstupovať do podnikania tak, ako to predvádza neschopný výsadok jednej koaličnej strany - špeciálnymi odvodmi narúšajúcimi rovnosť v podnikaní, vstupovaní do vzťahov zamestnanec-zamestnávateľ nejakými definíciami trinástych platov, či bohvieakých poukážok....pričom tieto akitvity aj tak slúžia len na prekrývanie zlodejín niekde inde...
Štát má mať všetky nástroje na to, aby kontroloval podnikanie, či je v súlade s právnym poriadkom našej krajiny a či sú dodržiavané všetky normy a pravidlá, platné pre tú-ktorú oblasť podnikania. Ďalej by sa mal starať o to, aby všetky tieto pravidlá boli zrozumiteľné a stabilné, ich dodržiavanie spravodlivo vyžadované od všetkých. Mal by zabezpečiť, aby tak podnikatelia ako aj zákazníci sa dokázali domôcť v reálnom čase svojich práv. Štát nemá mať právo vstupovať do podnikania tak, ako to predvádza neschopný výsadok jednej koaličnej strany - špeciálnymi odvodmi narúšajúcimi rovnosť v podnikaní, vstupovaní do vzťahov zamestnanec-zamestnávateľ nejakými definíciami trinástych platov, či bohvieakých poukážok....pričom tieto akitvity aj tak slúžia len na prekrývanie zlodejín niekde inde...
Gažík Peter Gažík
generálny riaditeľ
O2 Slovakia
rozhodne nie
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
rozhodne nie
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
rozhodne nie
Markovič Peter Markovič
dekan
Fakulta podnikového manažmentu EU v Bratislave
rozhodne nie Akékoľvek zasahovanie štátu do cenotvorby súkromných podnikov je cesta do záhuby, narušujú sa trhové vzťahy a v konečnom dôsledku na to doplatia koneční spotrebitelia (nižšia kvalita a dostupnosť produktov).
Akékoľvek zasahovanie štátu do cenotvorby súkromných podnikov je cesta do záhuby, narušujú sa trhové vzťahy a v konečnom dôsledku na to doplatia koneční spotrebitelia (nižšia kvalita a dostupnosť produktov).
Nitschneider Peter Nitschneider
National Director JLL pre CEE region
JLL
rozhodne nie
Kubovič Peter Kubovič
managing parner / advokát
HKP Legal, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Špoták Peter Špoták
predseda predstavenstva
Maesta, a. s., Bratislava
neviem / nevyjadrujem sa / iné Štát by mal vytvoriť systémové podmienky na ochranu domácich výrobcov a prvovýrobu.
Štát by mal vytvoriť systémové podmienky na ochranu domácich výrobcov a prvovýrobu.
Bláha Petr Bláha
podpredseda predstavenstva a generálny riaditeľ
Duslo, a.s.
rozhodne nie Rozhodne ne a už vůbec ne systémem dodatečných odvodu spod jako se tady v minulých měsících stalo. Stát má rozhodne prostřednictvím svých instituci- SVPS, kygiena, obchodní inspekce s dalších dbát na důsledně dodržování stávajících zákonu, vyhlášek, nařízení apod..
Rozhodne ne a už vůbec ne systémem dodatečných odvodu spod jako se tady v minulých měsících stalo. Stát má rozhodne prostřednictvím svých instituci- SVPS, kygiena, obchodní inspekce s dalších dbát na důsledně dodržování stávajících zákonu, vyhlášek, nařízení apod..
Dula Radúz Dula
predseda dozornej rady
Zväz cestovného ruchu SR
rozhodne nie Štát dlhodobo nevie zorganizovať ani elektrárne, tak si neviem predstaviť, že by vedel riešiť cenovú politiku obchodných reťazcov. Primárnou otázkou by však malo byť to, že prečo by mal?! Ak by som si musel vybrať, mohol by začať radšej benzínom.
Štát dlhodobo nevie zorganizovať ani elektrárne, tak si neviem predstaviť, že by vedel riešiť cenovú politiku obchodných reťazcov. Primárnou otázkou by však malo byť to, že prečo by mal?! Ak by som si musel vybrať, mohol by začať radšej benzínom.
Kiselicová Renáta Kiselicová
konateľka
Centire
rozhodne nie
Farkaš Richard Farkaš
partner, prokurista
KPMG Slovensko spol. s r.o.
rozhodne nie
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
rozhodne nie
Zubaľ Roman Zubaľ
generálny riaditeľ
BPT Leasing, a.s.
skôr nie
Kučák Roman Kučák
CEO & co-founder
Anodius
skôr nie Skôr nie, v konečnom dôsledku to vždy zaplatí spotrebiteľ. Inak povedané, ide o "cielené" zvyšovanie daní s poukazovaním na tých druhých.
Skôr nie, v konečnom dôsledku to vždy zaplatí spotrebiteľ. Inak povedané, ide o "cielené" zvyšovanie daní s poukazovaním na tých druhých.
Blaško Ronald Blaško
výkonný riaditeľ
Americká obchodná komora v SR
rozhodne nie Deklarovaným záujmom štátu v tomto prípade je pomoc slovenským poľnohospodárom a potravinárom. Štát má iné vhodnejšie a systémovejšie nástroje na takúto podporu. Mimochodom, poznáme už výsledky kampane na kúpu slovenských potravín?
Deklarovaným záujmom štátu v tomto prípade je pomoc slovenským poľnohospodárom a potravinárom. Štát má iné vhodnejšie a systémovejšie nástroje na takúto podporu. Mimochodom, poznáme už výsledky kampane na kúpu slovenských potravín?
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
skôr nie
Lukačka Rudolf Lukačka
konateľ
Relas, s.r.o.
rozhodne nie
Adam Rudolf Adam
predseda predstavenstva
Finportal, a.s., Bratislava
rozhodne nie Štát by nemal vstupovať do ničoho. Kto to je štát? Politik, ktorý v živote nič nerobil okrem sedenia v parlamente?
Štát by nemal vstupovať do ničoho. Kto to je štát? Politik, ktorý v živote nič nerobil okrem sedenia v parlamente?
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
rozhodne nie
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Okrem situácie kedy by hrozil monopol na trhu maloobchodného predaja, nie je dôvod na zásahy štátu do tvorby cien.
Okrem situácie kedy by hrozil monopol na trhu maloobchodného predaja, nie je dôvod na zásahy štátu do tvorby cien.
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
Danubiatel, a.s., Bratislava
rozhodne nie Má dostatok ekonomických, daňových a legislatívnych nástrojov ako upraviť vzťahy v ekonomike a obchode a nesystémové mimoriadne odvody a opatrenia voči cenotvorbe systém len deformujú.
Má dostatok ekonomických, daňových a legislatívnych nástrojov ako upraviť vzťahy v ekonomike a obchode a nesystémové mimoriadne odvody a opatrenia voči cenotvorbe systém len deformujú.
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
rozhodne nie
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
rozhodne nie
Rybár Tomáš Rybár
managing partner
Čechová & Partners
skôr nie Len v rozsahu, v akom je to nevyhnutné pre štandardnú ochranu spotrebiteľa a pravidiel hospodárskej súťaže
Len v rozsahu, v akom je to nevyhnutné pre štandardnú ochranu spotrebiteľa a pravidiel hospodárskej súťaže
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Kam vstúpi štát, tam to viacmenej pokazí. Buď svojou nekompetentnosťou, alebo háji záujmy nejakej obchodnej skupiny.
Kam vstúpi štát, tam to viacmenej pokazí. Buď svojou nekompetentnosťou, alebo háji záujmy nejakej obchodnej skupiny.
Dvorový Vladimír Dvorový
generálny riaditeľ
ProCare a Svet zdravia
skôr nie To, čo môže byť na strane niektorých domácich producentov vnímané z krátkodobého hľadiska ako pozitívum pri cenovej regulácii reťazcov a obchodu, môže byť z dlhodobého hľadiska mimoriadne škodlivé pre schopnosť konkurencie a inovácie. som presvedčený, že existujú lepšie nástroje podpory.
To, čo môže byť na strane niektorých domácich producentov vnímané z krátkodobého hľadiska ako pozitívum pri cenovej regulácii reťazcov a obchodu, môže byť z dlhodobého hľadiska mimoriadne škodlivé pre schopnosť konkurencie a inovácie. som presvedčený, že existujú lepšie nástroje podpory.
Hanes Vladimír Hanes
Zakladateľ Hanes Executive Search
Hanes Exeuctive Search
rozhodne nie Vstupovať do interných pravidiel cenotvorby akéhokoľvek súkromne vlastneného subjektu z pozície štátu je úplne mimo zdravý rozum.
Vstupovať do interných pravidiel cenotvorby akéhokoľvek súkromne vlastneného subjektu z pozície štátu je úplne mimo zdravý rozum.
Kupčo Vladimír Kupčo
CEO
VNET, a.s., Bratislava
rozhodne nie
Moravčíková Kolenová Zuzana Moravčíková Kolenová
advokát
ZMK Legal, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní