Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Pripravujete sa vo vašej firme na prechod na elektrické automobily? ak áno, ako?

  1. rozhodne áno 21 %
  2. skôr áno 14 %
  3. skôr nie 36 %
  4. rozhodne nie 21 %
  5. neviem /nevyjadrujem sa / iné 7 %


Uzávierka hlasovania: 25.03.2019. Počet respondentov: 98.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Sitár Alan Sitár
Managing Director
Capital Partners Consulting, a.s.
skôr nie
Rozin Alexander Rozin
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Incheba, a.s.
skôr áno
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
skôr nie
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
rozhodne nie
Danko Attila Danko
konateľ
IBG International Battery Group, s.r.o., Pezinok
rozhodne áno Budujeme nabíjacie stanice pre elektromobily.
Budujeme nabíjacie stanice pre elektromobily.
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
skôr nie
Gašpar Daniel Gašpar
Managing Partner
Crowdberry a.s.
rozhodne áno
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Vítek Filip Vítek
data science director
Teamviewer
rozhodne nie Problémom je postoj samotných zamestnancov. Ak nebývate v rodinnom dome, elektro auto by ste museli nabíjať len v práci, lebo pred panelákom si ho nemáte ako dobiť.
Problémom je postoj samotných zamestnancov. Ak nebývate v rodinnom dome, elektro auto by ste museli nabíjať len v práci, lebo pred panelákom si ho nemáte ako dobiť.
Homolová Gabriela Homolová
konateľka
Homola, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Kvartová Hana Kvartová
výkonná riaditeľka
SAS Slovakia
skôr nie
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
rozhodne nie Teda určite nie v najbližších rokoch. Dôvodom je nižšia flexibilita (problém s nabíjaním), dojazd, cena obstarania.
Teda určite nie v najbližších rokoch. Dôvodom je nižšia flexibilita (problém s nabíjaním), dojazd, cena obstarania.
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
rozhodne áno
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
rozhodne áno Ale zatial iba v meste.
Ale zatial iba v meste.
Paule Ivan Paule
partner
TPA Audit, s.r.o., Bratislava
skôr nie Jazdíme často dlhé trasy ku klientom po Slovensku. Pre tento typ cestovania si myslím budeme musieť na infraštruktúru a komfort ešte chvíľu počkať.
Jazdíme často dlhé trasy ku klientom po Slovensku. Pre tento typ cestovania si myslím budeme musieť na infraštruktúru a komfort ešte chvíľu počkať.
Ivanič Ivan Ivanič
prezident
Slovenská lyžiarska asociácia
neviem /nevyjadrujem sa / iné Téma ochrany životného prostredia sa výrazne dotýka aj všetkých lyžiarskych športov, najmä ich budúcnosti. Preto ak by sa nám v tejto oblasti podarilo nájsť zaujímavého reklamného partnera, s ktorým by sme našli priesečníky v oblasti spoločenskej a najmä enviromentálnej zodpovednosti, prechod na elektrické automobily by sme v Slovenskej lyžiarskej asociácii určite privítali.
Téma ochrany životného prostredia sa výrazne dotýka aj všetkých lyžiarskych športov, najmä ich budúcnosti. Preto ak by sa nám v tejto oblasti podarilo nájsť zaujímavého reklamného partnera, s ktorým by sme našli priesečníky v oblasti spoločenskej a najmä enviromentálnej zodpovednosti, prechod na elektrické automobily by sme v Slovenskej lyžiarskej asociácii určite privítali.
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
skôr áno Postupne nasa firma prechadza na hybridy, uplne elektricke auta to nie su. Otazkou je, ci prave nerozhodnost toho co maju firmy a spotrebitelia kupovat, nesposobuje pokles predaja aut, co pocituje vacsina predajcov.
Postupne nasa firma prechadza na hybridy, uplne elektricke auta to nie su. Otazkou je, ci prave nerozhodnost toho co maju firmy a spotrebitelia kupovat, nesposobuje pokles predaja aut, co pocituje vacsina predajcov.
Krpelan Ivo Krpelan
riaditeľ Falck pre strednú a východnú Európu
Falck
rozhodne áno Prechod na elektromobily je aktuálnou témou u našich dánskych kolegov. Tí práve teraz spustili pilotný projekt, ktorého úlohou je testovať prvé elektrické vozidlá prevážajúce pacientov. Ide o celosvetovú novinku. Celé vybavenie ambulancie poháňa samostatný elektrický systém nezávislý na batérii vozidla. Prvé elektrické vozidlá na prevoz pacientov sa začnú používať v regióne okolo Kodane.
Prechod na elektromobily je aktuálnou témou u našich dánskych kolegov. Tí práve teraz spustili pilotný projekt, ktorého úlohou je testovať prvé elektrické vozidlá prevážajúce pacientov. Ide o celosvetovú novinku. Celé vybavenie ambulancie poháňa samostatný elektrický systém nezávislý na batérii vozidla. Prvé elektrické vozidlá na prevoz pacientov sa začnú používať v regióne okolo Kodane.
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
rozhodne nie
Sabol Ján Sabol
viceprezident
Republiková únia zamestnávateľov
rozhodne nie
Ondruš Ján Ondruš
CEO
G. Lehnert, k.s., Bratislava
rozhodne nie
Šedivý Jaroslav Šedivý
generálny riaditeľ, predseda predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s.
skôr nie
Burza Joseph M. Burza
prezident
Kanadská obchodná komora v Slovenskej republike
rozhodne áno Kanadská obchodná komora v Slovenskej republike plánuje chce demonštrovať prechod svojho vozového parku na ekologickejšiu formu a dať tak jasný signál aj ostatným zahraničným komorám pôsobiacich na Slovensku. Od 1. júla 2021 chceme prejsť komplexne s celou svojou flotilou výhradne na elektrické automobily značky Tesla. Do 30. júna 2020 máme v pláne nakúpiť dva automobily Tesla Model S a do 30. júna 2021 dve vozidlá Tesla Model X.
Kanadská obchodná komora v Slovenskej republike plánuje chce demonštrovať prechod svojho vozového parku na ekologickejšiu formu a dať tak jasný signál aj ostatným zahraničným komorám pôsobiacich na Slovensku. Od 1. júla 2021 chceme prejsť komplexne s celou svojou flotilou výhradne na elektrické automobily značky Tesla. Do 30. júna 2020 máme v pláne nakúpiť dva automobily Tesla Model S a do 30. júna 2021 dve vozidlá Tesla Model X.
Hajko Jozef Hajko
analytik
skôr áno
Bojčík Jozef Bojčík
konateľ
Medi Cool, s.r.o., Košice
skôr nie
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
rozhodne nie
Šabo Július Šabo
výkonný riaditeľ
Motor-Car Bratislava, spol.s r.o.
rozhodne áno značky Mercedes aj Kia sú veľmi ďaleko vw-mobilite pre svojich zákazníkov, obrovsku obavu mám z existujúcej infraštruktúry a ponuky pre zákazníkov zo strany dodávateľov elektriky. Čím budeme doma svietiť keď si traja susedia pridu domov na elektro autách a ta sieť to proste nezvládne. a zostane štvrť mimo lebo poistku to vyhodí až v strede obce? je to dnes ako keby ste sa v roku 1997 pri inernete 28,8 kb rozhodli otvoriť si požičovňu videofilmov na internete.
značky Mercedes aj Kia sú veľmi ďaleko vw-mobilite pre svojich zákazníkov, obrovsku obavu mám z existujúcej infraštruktúry a ponuky pre zákazníkov zo strany dodávateľov elektriky. Čím budeme doma svietiť keď si traja susedia pridu domov na elektro autách a ta sieť to proste nezvládne. a zostane štvrť mimo lebo poistku to vyhodí až v strede obce? je to dnes ako keby ste sa v roku 1997 pri inernete 28,8 kb rozhodli otvoriť si požičovňu videofilmov na internete.
Vozár Juraj Vozár
výkonný riaditeľ
Biomin, a.s, Cífer
rozhodne nie Určite nie. Aktuálne technické možnosti dojazdu sú pre naše potreby nevyhovujúce. Elektro autá osobne vnímam rezervovane ako dočasnú a slepú uličku tohoto priemyslu.
Určite nie. Aktuálne technické možnosti dojazdu sú pre naše potreby nevyhovujúce. Elektro autá osobne vnímam rezervovane ako dočasnú a slepú uličku tohoto priemyslu.
Topolová Karolína Topolová
generálna riaditeľka
AAA Auto, a.s.
rozhodne áno Rovnako ako sme v strednej Európe lídrami v predaji ojazdených konvenčných vozidiel, chceme byť aj najväčšími predajcami použitých elektromobilov a ďalších vozidiel na alternatívne pohony. V predstihu sa preto zabývame hlavne problémami spojenými so správnou diagnostikou životnosti batérií a študujeme problematiku prípadných servisných zásahov, kde bude, keď to preženiem, časom možno potreba viac kvalifikácia v oblasti IT ako skúsenosti automechanika.
Rovnako ako sme v strednej Európe lídrami v predaji ojazdených konvenčných vozidiel, chceme byť aj najväčšími predajcami použitých elektromobilov a ďalších vozidiel na alternatívne pohony. V predstihu sa preto zabývame hlavne problémami spojenými so správnou diagnostikou životnosti batérií a študujeme problematiku prípadných servisných zásahov, kde bude, keď to preženiem, časom možno potreba viac kvalifikácia v oblasti IT ako skúsenosti automechanika.
Čechová Katarína Čechová
partner
advokátska kancelária ČECHOVÁ & PARTNERS
skôr nie
Vančo Luboš Vančo
partner
KPMG Slovensko, s.r.o.
skôr nie
Čišková Lucia Čišková
generálna riaditeľka
Business Lease Slovakia, s.r.o.
rozhodne áno Business Lease Slovakia dlhodobo podporuje zavedenie elektrických áut pre firmy, či fyzické osoby formou operatívneho lízingu. Dnes naši zákazníci jazdia už na viac ako 35 elektrických autách. Náš prínos je hlavne v tom, že zákazník nepotrebuje žiadnu hotovosť na kúpu elektrického auta, ani žiadnu akontáciu. Formou operatívneho lízingu sa stáva elektrické auto dostupné pre všetkých a klienta má zabezpečené aj poistenie, servis, pneumatiky, náhradné auto a ďalšie služby, ktoré s autom súvisia. Zároveň zákazník dostane aj prístup k nabíjacej infraštruktúre alebo mu vieme zabezpečiť nabíjačku priamo domov, či do firmy. Mysleli sme aj na tých, ktorí potrebujú auto so spaľovacím motorom, napríklad na dovolenky. Každý užívateľ elektrického auta má možnosť dvakrát ročne vymeniť svoje elektrické auto za auto so spaľovacím motorom a to vždy na obdobie maximálne dvoch týždňov.
Business Lease Slovakia dlhodobo podporuje zavedenie elektrických áut pre firmy, či fyzické osoby formou operatívneho lízingu. Dnes naši zákazníci jazdia už na viac ako 35 elektrických autách. Náš prínos je hlavne v tom, že zákazník nepotrebuje žiadnu hotovosť na kúpu elektrického auta, ani žiadnu akontáciu. Formou operatívneho lízingu sa stáva elektrické auto dostupné pre všetkých a klienta má zabezpečené aj poistenie, servis, pneumatiky, náhradné auto a ďalšie služby, ktoré s autom súvisia. Zároveň zákazník dostane aj prístup k nabíjacej infraštruktúre alebo mu vieme zabezpečiť nabíjačku priamo domov, či do firmy. Mysleli sme aj na tých, ktorí potrebujú auto so spaľovacím motorom, napríklad na dovolenky. Každý užívateľ elektrického auta má možnosť dvakrát ročne vymeniť svoje elektrické auto za auto so spaľovacím motorom a to vždy na obdobie maximálne dvoch týždňov.
Eckhardtová Lýdia Eckhardtová
majiteľka
Módny salón Lýdia Eckhardt
skôr nie
Smik Marián Smik
generálny riaditeľ
Probugas, a.s., Bratislava, člen skupiny AEN Group
rozhodne áno Jedna naša spoločnosť v rámci hodlingu nakúpila plug-in hybridy a čisté elektroautá. Je to trend v rámci Európy. Elektromobilita tu bude, len je otázka ako rýchlo sa bude elektrosegment vyvíjať. Dôležité je, aby hlavný komponent ako sú baterky, boli cenovo dostupné a tiež výkonnejšie. Prostredníctvom výskumu a vývoja si myslím, že na Slovensku dokážeme vyvinúť baterky, ktoré budú lacnejšie s väčšou hustotou energie a tým sa zabezpečí väčší dojazd.
Jedna naša spoločnosť v rámci hodlingu nakúpila plug-in hybridy a čisté elektroautá. Je to trend v rámci Európy. Elektromobilita tu bude, len je otázka ako rýchlo sa bude elektrosegment vyvíjať. Dôležité je, aby hlavný komponent ako sú baterky, boli cenovo dostupné a tiež výkonnejšie. Prostredníctvom výskumu a vývoja si myslím, že na Slovensku dokážeme vyvinúť baterky, ktoré budú lacnejšie s väčšou hustotou energie a tým sa zabezpečí väčší dojazd.
Christenko Marián Christenko
generálny riaditeľ
KOSIT, a.s., Košice
skôr nie Sme jedným z najväčších protagonistov cirkulárnej ekonomiky na Slovensku. Prakticky všetok, inak nevyužiteľný odpad, meníme na teplo a elektrickú energiu, čo má veľký vplyv na šetrenie prírodných zdrojov. Uvažujeme o rozšírení flotily o elektromobily, ale súčasná infraštruktúra a najmä kapacita batérií nás v našej snahu o ekologizáciu vozového parku mimoriadne brzdia.
Sme jedným z najväčších protagonistov cirkulárnej ekonomiky na Slovensku. Prakticky všetok, inak nevyužiteľný odpad, meníme na teplo a elektrickú energiu, čo má veľký vplyv na šetrenie prírodných zdrojov. Uvažujeme o rozšírení flotily o elektromobily, ale súčasná infraštruktúra a najmä kapacita batérií nás v našej snahu o ekologizáciu vozového parku mimoriadne brzdia.
Ráno Marián Ráno
riaditeľ
Solidita, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Elektrické automobily majú nesporne svoju budúcnosť. Avšak aby bol prevádzkový komfort porovnateľný s klasickými automobilmi, je potrebné ešte pár rokov počkať kým sa dobuduje infraštruktúra nabíjacích staníc a kým sa zdokonalia batérie natoľko, že budú umožňovať podstatne vyšší dojazd.
Elektrické automobily majú nesporne svoju budúcnosť. Avšak aby bol prevádzkový komfort porovnateľný s klasickými automobilmi, je potrebné ešte pár rokov počkať kým sa dobuduje infraštruktúra nabíjacích staníc a kým sa zdokonalia batérie natoľko, že budú umožňovať podstatne vyšší dojazd.
Šarmír Marko Šarmír
Managing partner
RecruitMen & Developium Group
skôr áno
Ďurik Maroš Ďurik
CEO
Across Private Investments
rozhodne nie
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
rozhodne áno Sme značkový servis nákladných vozidiel preto naša príprava je iná ako u užívateľov automobilov. Samotná príprava zatiaľ spočíva skôr len v sledovaní vývoja a príprave vlastných špecialistov v oblasti IT.
Sme značkový servis nákladných vozidiel preto naša príprava je iná ako u užívateľov automobilov. Samotná príprava zatiaľ spočíva skôr len v sledovaní vývoja a príprave vlastných špecialistov v oblasti IT.
Krekáč Martin Krekáč
vedúci partner
Jenewein Group
skôr áno
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
skôr áno
Wiedermann Martin Wiedermann
generálny riaditeľ
Centrálny depozitár cenných papierov SR
skôr áno
Tichý Martin Tichý
Chief Operating Officer
TÜV SÜD Slovakia, s.r.o., Bratislava
skôr nie V dohľadnej dobe nebude elektromobilita riešením pre firmy, ktorých vozový park má priemerný ročný nájazd vyše 40tis km. Preto investujeme do iných alternatívnych pohonov. Momentálne sa snažíme rozširovať náš vozový park o autá na CNG. Čo je tiež zaujímavá výzva, vzhľadom na veľmi obmedzené pokrytie Slovenska čerpacími stanicami s CNG.
V dohľadnej dobe nebude elektromobilita riešením pre firmy, ktorých vozový park má priemerný ročný nájazd vyše 40tis km. Preto investujeme do iných alternatívnych pohonov. Momentálne sa snažíme rozširovať náš vozový park o autá na CNG. Čo je tiež zaujímavá výzva, vzhľadom na veľmi obmedzené pokrytie Slovenska čerpacími stanicami s CNG.
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
rozhodne nie
Melišek Martin Melišek
CFO
Softec
rozhodne nie Vzhľadom na malý počet vozidiel vo firme to nie je pre nás veľká agenda a zatiaľ sme sa ňou nezaoberali.
Vzhľadom na malý počet vozidiel vo firme to nie je pre nás veľká agenda a zatiaľ sme sa ňou nezaoberali.
Lancz Martin Lancz
predseda predstavenstva
Asociácia finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov (AFISP)
neviem /nevyjadrujem sa / iné Elektromobilita má perspektívnu budúcnosť, ale Slovensko v jej podpore zaostáva, máme slabú nabíjaciu infraštruktúru i slabú servisnú sieť. Ja som otvorený všetkým inováciám a oceňujem aj ekologický rozmer elektromobility. Som pripravený prejsť na e-auto, pokiaľ sa na Slovensku zlepšia podmienky - napríklad vyššie priame dotácie na e-autá, zrýchlené odpisy, zníženie daní a poplatkov v súvislosti s prevádzkou e-auta, dobudovanie nabíjacej infraštruktúry a pod.
Elektromobilita má perspektívnu budúcnosť, ale Slovensko v jej podpore zaostáva, máme slabú nabíjaciu infraštruktúru i slabú servisnú sieť. Ja som otvorený všetkým inováciám a oceňujem aj ekologický rozmer elektromobility. Som pripravený prejsť na e-auto, pokiaľ sa na Slovensku zlepšia podmienky - napríklad vyššie priame dotácie na e-autá, zrýchlené odpisy, zníženie daní a poplatkov v súvislosti s prevádzkou e-auta, dobudovanie nabíjacej infraštruktúry a pod.
Mundierová Martina Mundierová
CEO
MST PARTNERS, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Beňuška Matej Beňuška
Public Policy Manager, Central, Eastern and Southern Europe
Taxify
rozhodne áno Elektricke vozidla su buducnost.
Elektricke vozidla su buducnost.
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
rozhodne áno Už dnes máme okrem elektrických áut aj 2 nabíjacie stanice pred firmou, a jedno elektroauto slúži ako zdieľané. Verím že elektromobilita, aj v súhre ďalších častí tzv. energetického gridu, prinesie do budúcnosti veľa pozitív.
Už dnes máme okrem elektrických áut aj 2 nabíjacie stanice pred firmou, a jedno elektroauto slúži ako zdieľané. Verím že elektromobilita, aj v súhre ďalších častí tzv. energetického gridu, prinesie do budúcnosti veľa pozitív.
Gazda Mikuláš Gazda
predseda predstavenstva
AGENDY, a.s., Vranov nad Topľou
rozhodne áno
Kaňuščák Milín Kaňuščák
generálny riaditeľ
Kami Profit, s.r.o., Bratislava
skôr nie Zatiaľ to považujeme za budúcnosť aj keď je to už predodvermi. Elektrické automobili sú však stale omnoho drahšie ako klasické a aj to je dôvod nášho konzervativizmu. Uznávam je to téma a treba sa jej venovať !
Zatiaľ to považujeme za budúcnosť aj keď je to už predodvermi. Elektrické automobili sú však stale omnoho drahšie ako klasické a aj to je dôvod nášho konzervativizmu. Uznávam je to téma a treba sa jej venovať !
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
rozhodne nie
Kunsch Miroslav Kunsch
generálny riaditeľ
IPESOFT spol. s r.o.
skôr nie Firemné automobily používame na vzdialenosti, ktoré sú mimo akčného rádiusu súčasných elektromobilov.
Firemné automobily používame na vzdialenosti, ktoré sú mimo akčného rádiusu súčasných elektromobilov.
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
rozhodne nie
Kuchta Norbert Kuchta
riaditeľ
Trumpf Slovakia
rozhodne áno Siete a miesto pre zapojenie nabíjacích zariadení v sídle spoločnosti sme pripravili už pred piatimi rokmi pri výstavbe. Čakáme na vytvorenie primeranej siete nabíjacích staníc, potrebnú úpravu legislatívy a prijateľné ceny zodpovedajúcich modelov áut. Z dnešného pohľadu to, podľa týchto kritérií, vyzerá na realizáciu nie skôr ako o ďalších 5 rokov.
Siete a miesto pre zapojenie nabíjacích zariadení v sídle spoločnosti sme pripravili už pred piatimi rokmi pri výstavbe. Čakáme na vytvorenie primeranej siete nabíjacích staníc, potrebnú úpravu legislatívy a prijateľné ceny zodpovedajúcich modelov áut. Z dnešného pohľadu to, podľa týchto kritérií, vyzerá na realizáciu nie skôr ako o ďalších 5 rokov.
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
skôr nie
Šimon Pavel Šimon
konateľ
Pavel Šimon, s.r.o., Liptovský Mikuláš
rozhodne áno A. výmenou vozového parku B. spoluprácou na riešeniach výziev spojených s prechodom C. príprava produktov a služieb v oblasti elektromobility
A. výmenou vozového parku B. spoluprácou na riešeniach výziev spojených s prechodom C. príprava produktov a služieb v oblasti elektromobility
Mík Pavel Mík
obchodný riaditeľ
ABB
rozhodne áno Elektromobily využívame už niekoľko rokov. Patríme k propagátorom elektromobility, či je to využitie elektrickej energie pre hromadnú alebo osobnú dopravu, prepravu tovaru alebo najnovšie aj pre e-formulu Jaguar IPACE eTrophy. Na tohtoročnom summite v Davose zabezpečovala ABB kyvadlovú e-dopravu. Keďže sme výrobcami nabíjacích staníc pre e-autá a e-busy, rýchlonabíjaciu stanicu máme aj pred našim bratislavským sídlom. Teší nás rastúca sieť nabíjacích staníc ZSE a postupne s udomácňovaním sa elektromobility na Slovensku sa bude meniť aj náš vozový park.
Elektromobily využívame už niekoľko rokov. Patríme k propagátorom elektromobility, či je to využitie elektrickej energie pre hromadnú alebo osobnú dopravu, prepravu tovaru alebo najnovšie aj pre e-formulu Jaguar IPACE eTrophy. Na tohtoročnom summite v Davose zabezpečovala ABB kyvadlovú e-dopravu. Keďže sme výrobcami nabíjacích staníc pre e-autá a e-busy, rýchlonabíjaciu stanicu máme aj pred našim bratislavským sídlom. Teší nás rastúca sieť nabíjacích staníc ZSE a postupne s udomácňovaním sa elektromobility na Slovensku sa bude meniť aj náš vozový park.
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
skôr áno Nebojujeme s technologickým vývojom, skôr nás teší inovovať.
Nebojujeme s technologickým vývojom, skôr nás teší inovovať.
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Múdry Pavol Múdry
dlhoročný člen
IPI Slovensko
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Balint Peter Balint
Managing Partner
Infinity Capital Group, a.s. / Infinity Capital o.c.p., a.s.
skôr áno
Špoták Peter Špoták
predseda predstavenstva
Maesta, a. s., Bratislava
skôr áno
Vrábel Peter Vrábel
managing parner
LEGATE, s.r.o., Bratislava
skôr áno Skôr očakávame nástup zdieľanej ekonomiky (car-sharing). Samotný pohon pre zdieľané alebo autonómne riadené autá bude ešte otázkou vývoja a vodíkový pohon by bol určite ekologickejší ako elektrický a z hľadiska blízkej budúcnosti nám pripadajú hybridné pohony ako efektívnejšie riešenie z pohľadu dojazdu, doby nabíjania a spotreby energie pre ich výrobu. Je však pravdou, že sme obmedzili nákupy do automobilov s dieselovým pohonom.
Skôr očakávame nástup zdieľanej ekonomiky (car-sharing). Samotný pohon pre zdieľané alebo autonómne riadené autá bude ešte otázkou vývoja a vodíkový pohon by bol určite ekologickejší ako elektrický a z hľadiska blízkej budúcnosti nám pripadajú hybridné pohony ako efektívnejšie riešenie z pohľadu dojazdu, doby nabíjania a spotreby energie pre ich výrobu. Je však pravdou, že sme obmedzili nákupy do automobilov s dieselovým pohonom.
Augustinič Peter Augustinič
obchodný a marketingový riaditeľ
QBSW
skôr nie Zatiaľ nie, nakoľko máme relatívne nový autopark, ale do budúcnosti to je cesta aj pre nás.
Zatiaľ nie, nakoľko máme relatívne nový autopark, ale do budúcnosti to je cesta aj pre nás.
Pažitný Peter Pažitný
partner
Pažitný & Kandilaki – healthcare consulting
skôr nie
Čavojský Peter Čavojský
partner
CLS Čavojský & Partners, s.r.o.
skôr nie
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
skôr nie Tak ako si myslime, ze printove media maju pred sebou este optimisticku perspektivu, rovnako sa nazdavame ze este par desiatok rokov budu po cestach jazdit benzinove alebo naftove vozidla.
Tak ako si myslime, ze printove media maju pred sebou este optimisticku perspektivu, rovnako sa nazdavame ze este par desiatok rokov budu po cestach jazdit benzinove alebo naftove vozidla.
Kubovič Peter Kubovič
managing parner / advokát
HKP Legal, s.r.o., Bratislava
skôr nie So záujmom sledujeme všetky nové trendy týkajúce sa mobility, vrátane elektrických áut, avšak aktívne s tým zatiaľ nepracujeme. Z praktického hľadiska však za významnejší (osobitne v podmienkach našej firmy) považujem trend "car-sharingu", t.j. využívanie auta len v prípade potreby (na rozdiel od jeho trvalého vlastníctva, ktoré je z hľadiska reálneho využívania a nákladov veľmi neefektívne).
So záujmom sledujeme všetky nové trendy týkajúce sa mobility, vrátane elektrických áut, avšak aktívne s tým zatiaľ nepracujeme. Z praktického hľadiska však za významnejší (osobitne v podmienkach našej firmy) považujem trend "car-sharingu", t.j. využívanie auta len v prípade potreby (na rozdiel od jeho trvalého vlastníctva, ktoré je z hľadiska reálneho využívania a nákladov veľmi neefektívne).
Dostál Peter Dostál
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Aliter Technologies, a.s., Bratislava
skôr nie Nedisponujeme firemnou flotilou. Tie automobily, ktoré vo firme máme, využívame na väčšie vzialenosti, takže zatiaľ o tom neuvažujeme.
Nedisponujeme firemnou flotilou. Tie automobily, ktoré vo firme máme, využívame na väčšie vzialenosti, takže zatiaľ o tom neuvažujeme.
Nitschneider Peter Nitschneider
National Director JLL pre CEE region
JLL
skôr nie Zatial nie, ale vyhodnocujeme elektromobilitu ako taku (elektrobicykle, elektrokolobezky).
Zatial nie, ale vyhodnocujeme elektromobilitu ako taku (elektrobicykle, elektrokolobezky).
Stadler Peter Stadler
generálny riaditeľ, predseda predstavenstva
Wealth Effect Management
neviem /nevyjadrujem sa / iné V ramci cinnosti nas to priamo neovplyvnuje. Kazdopadne elektricke automobily tvoria sucast nasich portfolii, kde ako spolocnost investujeme majetok nasich klientov. Stotoznujeme sa s myslienkov a vacsina zamestnancov je otvorena el.automobily aj vyuzivat.
V ramci cinnosti nas to priamo neovplyvnuje. Kazdopadne elektricke automobily tvoria sucast nasich portfolii, kde ako spolocnost investujeme majetok nasich klientov. Stotoznujeme sa s myslienkov a vacsina zamestnancov je otvorena el.automobily aj vyuzivat.
Bláha Petr Bláha
podpredseda predstavenstva a generálny riaditeľ
Duslo, a.s.
rozhodne nie V žádném případě. Přechod na elektromobilitu i z titulu nedořešení logistiky nabíjecích stanic, nízkých dojezdových schopností automobilů, dlouhých nabíjecích časů apod. apod. nepovažuji za správný směr. V uhlíkové stopě nikdo nesleduje z čeho je el. energie v tom kterém teritoriu vyráběna, osobně jsem zvědavý na to jak bude splněn slibovaný stav procent "čistých" elektromobilů v ro 2025 a v r 2030 i na to jak bude vypadávat stávající rozvodná síť až začnou všichni nabíjet svá elektroauta
V žádném případě. Přechod na elektromobilitu i z titulu nedořešení logistiky nabíjecích stanic, nízkých dojezdových schopností automobilů, dlouhých nabíjecích časů apod. apod. nepovažuji za správný směr. V uhlíkové stopě nikdo nesleduje z čeho je el. energie v tom kterém teritoriu vyráběna, osobně jsem zvědavý na to jak bude splněn slibovaný stav procent "čistých" elektromobilů v ro 2025 a v r 2030 i na to jak bude vypadávat stávající rozvodná síť až začnou všichni nabíjet svá elektroauta
Kiselicová Renáta Kiselicová
konateľka
Centire
rozhodne nie
Rybníček Richard Rybníček
primátor mesta
Mesto Trenčín
rozhodne áno
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
rozhodne nie
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
skôr nie
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
skôr nie
Miklošová Slávka Miklošová
generálna riaditeľka a členka predstavenstva
Komunálna poisťovňa, a.s., Vienna Insurance Group
rozhodne áno V KOMUNÁLNEJ poisťovni podporujeme trend ekologickej dopravy, a to prostredníctvom špeciálne vytvoreného produktu poistenia elektromobilov. V našom portfóliu už máme poistené aj elektrické autá, konkrétne vozidlá prvej bezemisnej taxislužby e-taxi v Bratislave.
V KOMUNÁLNEJ poisťovni podporujeme trend ekologickej dopravy, a to prostredníctvom špeciálne vytvoreného produktu poistenia elektromobilov. V našom portfóliu už máme poistené aj elektrické autá, konkrétne vozidlá prvej bezemisnej taxislužby e-taxi v Bratislave.
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
rozhodne áno
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
Danubiatel, a.s., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
skôr nie vieme o tom čo vedieť treba, ake zatiaľ sme žiadne kroky v tomu ritubjz
vieme o tom čo vedieť treba, ake zatiaľ sme žiadne kroky v tomu ritubjz
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
skôr nie
Jančo Tomáš Jančo
generálny riaditeľ
Pantheon Technologies, s.r.o., Bratislava
skôr áno Zatiaľ je to len v štádiu úvah vzhľadom na ponuku áut našich dodávateľov.
Zatiaľ je to len v štádiu úvah vzhľadom na ponuku áut našich dodávateľov.
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
skôr áno V našej firme má cca 50 služobných automobilov a pred rokom sme urobili rozhodnutie, že pokiaľ sa dá, budeme postupne nahrádzať staré vozidlá novými, ktoré sú ekologickejšie. V súčasnosti máme 1 elektrické vozidlo, jedno LPG a 1 hybrid. A v prípade nových dotácií, budeme náš eko-vozový park zväčšovať.
V našej firme má cca 50 služobných automobilov a pred rokom sme urobili rozhodnutie, že pokiaľ sa dá, budeme postupne nahrádzať staré vozidlá novými, ktoré sú ekologickejšie. V súčasnosti máme 1 elektrické vozidlo, jedno LPG a 1 hybrid. A v prípade nových dotácií, budeme náš eko-vozový park zväčšovať.
Rybár Tomáš Rybár
managing partner
Čechová & Partners
skôr nie
Kalivoda Tomáš Kalivoda
riaditeľ sekcie komerčného poistenia
Union poisťovňa, a.s.
skôr nie My sme už dokonca pripravení z pohľadu ich poisťovania - pri určení ceny poistenia motorových vozidiel už dnes zohľadňujeme aj elektrické alebo hybridné pohony. Počet elektromobilov je ale na Slovensku stále veľmi nízky. Z pohľadu našich služobných áut sa na to zatiaľ v bezprostrednej budúcnosti nechystáme, a to najmä kvôli kombinácií vyššej kúpnej ceny a kratšieho dojazdu týchto vozidiel. Oboje by sa však časom malo zmeniť a s tým aj naša chuť elektrifikovať naše firemné autá.
My sme už dokonca pripravení z pohľadu ich poisťovania - pri určení ceny poistenia motorových vozidiel už dnes zohľadňujeme aj elektrické alebo hybridné pohony. Počet elektromobilov je ale na Slovensku stále veľmi nízky. Z pohľadu našich služobných áut sa na to zatiaľ v bezprostrednej budúcnosti nechystáme, a to najmä kvôli kombinácií vyššej kúpnej ceny a kratšieho dojazdu týchto vozidiel. Oboje by sa však časom malo zmeniť a s tým aj naša chuť elektrifikovať naše firemné autá.
Mezírka Tomáš Mezírka
Country Manager
Atradius Crédito y Caución S.A. de Seguros y Reaseguros, pobočka poisťovne z iného členského štátu
rozhodne nie Dokud nebude využitelnost (dojezd, rychlost nabití, nabíjecí infrastruktura) srovnatelná s klasickým spalovacím motorem, je pro nás bohužel maximem hybridní pohon.
Dokud nebude využitelnost (dojezd, rychlost nabití, nabíjecí infrastruktura) srovnatelná s klasickým spalovacím motorem, je pro nás bohužel maximem hybridní pohon.
Kupčo Vladimír Kupčo
CEO
VNET, a.s., Bratislava
rozhodne áno Vo firme už dnes prevádzkujeme 4 elektrické automobily. V garáži sme inštalovali zodpovedajúce elektrické vývody (wallboxy) a v tomto roku plánujeme obstarať ďalších 5-6 vozidiel na elektrický pohon. Pre firmy, ktoré majú k dispozícii vlastné parkovanie a dostatočný prívod elektrickej energie predstavujú elektrické automobily s dostatočným ročným nájazdom kilometrov už dnes ekonomicky výhodnejšiu variantu oproti fosílnym vozidlám. Táto hranica minimálneho nájazdu sa nachádza podľa mojich výpočtov medzi 50 a 100 kilometrov denne podľa typu vozidla.
Vo firme už dnes prevádzkujeme 4 elektrické automobily. V garáži sme inštalovali zodpovedajúce elektrické vývody (wallboxy) a v tomto roku plánujeme obstarať ďalších 5-6 vozidiel na elektrický pohon. Pre firmy, ktoré majú k dispozícii vlastné parkovanie a dostatočný prívod elektrickej energie predstavujú elektrické automobily s dostatočným ročným nájazdom kilometrov už dnes ekonomicky výhodnejšiu variantu oproti fosílnym vozidlám. Táto hranica minimálneho nájazdu sa nachádza podľa mojich výpočtov medzi 50 a 100 kilometrov denne podľa typu vozidla.
Hanes Vladimír Hanes
Zakladateľ Hanes Executive Search
Hanes Exeuctive Search
skôr áno
Dvorový Vladimír Dvorový
generálny riaditeľ
ProCare a Svet zdravia
neviem /nevyjadrujem sa / iné Rozhodne sledujeme trendy, no v prípade sanitných vozidiel ešte necítime pripravenosť na prechod na elektrické vozidlá.
Rozhodne sledujeme trendy, no v prípade sanitných vozidiel ešte necítime pripravenosť na prechod na elektrické vozidlá.

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní