Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

Oroš

Roman Oroš
finančný riaditeľ | PEPCO SK & CZ

Otázka Odpoveď Komentár

Považujete štrajk na Slovensku za účinný prostriedok na dosiahnutie stanoveného cieľa?

13.01.2020

skôr nie Posledný skutočne účinný a zmysluplný štrajk mal minulý rok výročie 30 rokov. V súčasnosti jedinou možnosťou ako dokážu štrajkujúci štrajkom niečo dosiahnuť je zobrať čo najviac obyvateľov ako rukojemníkov. Podľa mňa je lepšie ísť za rokovací stôl s reálnymi očakávaniami a byť ochotný obojstranne urobiť kompromisy, ako následne rozdúchavať emócie pričom finálny výsledok môže byť rovnaký ako pri rokovaní. Som však rád, že zatiaľ nie sú štrajky násilné ako napríklad vo Francúzsku.
Posledný skutočne účinný a zmysluplný štrajk mal minulý rok výročie 30 rokov. V súčasnosti jedinou možnosťou ako dokážu štrajkujúci štrajkom niečo dosiahnuť je zobrať čo najviac obyvateľov ako rukojemníkov. Podľa mňa je lepšie ísť za rokovací stôl s reálnymi očakávaniami a byť ochotný obojstranne urobiť kompromisy, ako následne rozdúchavať emócie pričom finálny výsledok môže byť rovnaký ako pri rokovaní. Som však rád, že zatiaľ nie sú štrajky násilné ako napríklad vo Francúzsku.

Privítali by ste celoplošnú fakturáciu bez DPH (tzv. systém reverse charge) na Slovensku?

09.12.2019

rozhodne áno Určite áno! Každé zjednodušenie a zprehľadnenie systému pômože v boji proti dépeháčkarom. Navyše poctivým firmám, ktoré majú nadmerné odpočty sa uľaví - nebudú mať viazanú hotovosť niekoľko mesiacov na daňovom úrade.
Určite áno! Každé zjednodušenie a zprehľadnenie systému pômože v boji proti dépeháčkarom. Navyše poctivým firmám, ktoré majú nadmerné odpočty sa uľaví - nebudú mať viazanú hotovosť niekoľko mesiacov na daňovom úrade.

Najmä o čom by podľa vás mala byť predvolebná kampaň politických strán?

25.11.2019

Neviem /nevyjadrujem sa / iné Kampaň by nemala byť v štýle "proti niekomu", ale "za niečo". Je však zrejmé, že lepšie predávajú škandály a silné slová a kampaň bude útočná.
Kampaň by nemala byť v štýle "proti niekomu", ale "za niečo". Je však zrejmé, že lepšie predávajú škandály a silné slová a kampaň bude útočná.