Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

Kiselicová

Renáta Kiselicová
konateľka | Centire

Otázka Odpoveď Komentár

Využívate služby externých firiem (executive search) na priame oslovenie a získanie vhodných ľudí na top pozície vo Vašej spoločnosti?

01.07.2019

túto službu nevyužívame

Má podľa vás význam na Slovensku zálohovať PET fľaše a plechovky aj v prípade, ak by sme neboli schopní získanú surovinu úplne spracovať?

17.06.2019

rozhodne áno

Plánujete si po ústavnom zastropovaní dôchodkového veku viac sporiť na penziu?

15.04.2019

Rozhodne áno

Uvažujete o zavedení technológií s prvkami umelej inteligencie vo vašom podnikaní či riadení firmy?

08.04.2019

Rozhodne áno

Pripravujete sa vo vašej firme na prechod na elektrické automobily?

25.03.2019

rozhodne nie

Dá sa podľa vás spáchať daňový trestný čin omylom?

11.03.2019

skôr áno

Je podľa vás prijateľné, ak predstaviteľ štátnej inštitúcie alebo štátom ovládanej firmy odmieta zverejniť svoj životopis?

04.03.2019

rozhodne nie

Myslíte si, že štát by mal vstupovať do cenotvorby obchodných reťazcov?

25.02.2019

rozhodne nie

Myslíte si, že služby motivačných koučov a mentorov by pre vašu firmu boli prínosné?

11.02.2019

skôr nie

V marci si Slováci budú voliť prezidenta. Na základe čoho si vyberiete svojho favorita? Budete sa rozhodovať aj podľa výsledkov predvolebných prieskumov?

04.02.2019

skôr áno

Ste za obnovenie povinnej vojenskej služby na Slovensku?

28.01.2019

Rozhodne nie

Myslíte si, že Slováci sporia v dostatočnej miere a správnym spôsobom?

01.10.2018

skôr nie

Sú podľa vás rodinné podniky takým významným prvkom podnikateľského ekosystému Slovenska, aby sa nimi musel špeciálne zaoberať aj štát?

27.08.2018

rozhodne áno Rodinné podniky majú významný vplyv na ekonomiku a zamestnanosť, sú stabilnejšie vďaka silnejšiemu vplyvu hodnôt a motivácie majiteľov na firemnú kultúru a na ich celkové fungovanie, inovatívnejšie vďaka flexibilnejšiemu spôsobu rozhodovania, vytvárajú priestor pre nazávislosť a sebarealizáciu členov rodiny. Majú svoje špecifické potreby a vhodnou podporou zo strany štátu je možné postupne zvyšovať ich podiel na celkovom počte malých a stredných firiem. To, akými významnými môžu byť hlavne z dlhodobého hľadiska pre ekonomiku rodinné firmy je dobré pozrieť si na príklade krajín, ako napr. Taliansko alebo Nemecko.
Rodinné podniky majú významný vplyv na ekonomiku a zamestnanosť, sú stabilnejšie vďaka silnejšiemu vplyvu hodnôt a motivácie majiteľov na firemnú kultúru a na ich celkové fungovanie, inovatívnejšie vďaka flexibilnejšiemu spôsobu rozhodovania, vytvárajú priestor pre nazávislosť a sebarealizáciu členov rodiny. Majú svoje špecifické potreby a vhodnou podporou zo strany štátu je možné postupne zvyšovať ich podiel na celkovom počte malých a stredných firiem. To, akými významnými môžu byť hlavne z dlhodobého hľadiska pre ekonomiku rodinné firmy je dobré pozrieť si na príklade krajín, ako napr. Taliansko alebo Nemecko.

Myslíte si, že odporúčania existujúcich zamestnancov (referral programy) môžu byť prínosné pre vašu firmu pri nábore nových pracovníkov?

06.08.2018

rozhodne áno

How would you rate the English skills of young employees?

23.07.2018

3 - adequate

Myslíte si, že slovenské firmy okrádajú ich vlastní zamestnanci a manažéri?

11.06.2018

Skôr nie

Ako hodnotíte nápad pevného dôchodkového stropu 64 alebo 65 rokov?

04.06.2018

skôr negatívne

Pokladáte investovanie do bitcoinu za perspektívne?

29.12.2017

neviem/nevyjadrujem sa /iné

Sú podľa vás na Slovensku politické strany a politici, ktorí by spolu dokázali vládnuť a zlepšiť krajinu?

11.12.2017

Skôr nie

Čo je podľa vás hlavnou príčinou odchodu šikovných študentov do zahraničia?

04.09.2017

Nedostatočné nástroje na ich udržanie Mladí sa rozhodujú podľa verejne dostupných informácií o vysokých školách a podľa skúseností ich kamarátov, ktorí už v zahraničí študujú. Celkový mediálny obraz našich vysokých škôl je, bez ohľadu na ich skutočnú kvalitu, strašný - všeobecná kritika zo všetkých strán priamo motivuje šikovných mladých študentov hľadať si školu v zahraničí. Preto je už najvyšší čas prestať iba kritizovať, a zamerať sa na to, ako z 10-20% súčasných VŠ urobiť top kvalitné inštitúcie a ako na ne prilákať dostatok kvalitných študentov.
Mladí sa rozhodujú podľa verejne dostupných informácií o vysokých školách a podľa skúseností ich kamarátov, ktorí už v zahraničí študujú. Celkový mediálny obraz našich vysokých škôl je, bez ohľadu na ich skutočnú kvalitu, strašný - všeobecná kritika zo všetkých strán priamo motivuje šikovných mladých študentov hľadať si školu v zahraničí. Preto je už najvyšší čas prestať iba kritizovať, a zamerať sa na to, ako z 10-20% súčasných VŠ urobiť top kvalitné inštitúcie a ako na ne prilákať dostatok kvalitných študentov.